Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

illegale streamingactiviteiten in vakantiehuisje buitenland

Pagina: 1
Acties:

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:35
Situatie: Een kennis van me heeft een vakantiehuisje wat hij verhuurd in Duitsland, met daarin een internetaansluiting. Het is even rijden, hij weet niet wat voor wifi-router hij daar heeft staan en hij heeft ook geen affiniteit hiermee.

Probleem: recent had hij onaangename post: een flinke boete werd ge-eist omdat iemand vanuit zijn internetaansluiting (waarschijnlijk middels popcorntime) onrechtmatig een film had gekeken in het huisje.

Mijn vraag: hoe kan hij dit zo robuust en gemakkelijk mogelijk voorkomen in de toekomst: popcorntime, torrents en eventuele andere zaken waarmee hij in de problemen kan komen blokkeren dus.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Algemene voorwaarden en het verhalen op de huurder?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
Geen internet aanbieden.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:18
Opnemen in het contract met de huurders lijkt mij, dat hun verantwoordelijk hiervoor zijn.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 09:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Verhalen op de huurder. Data etc. zijn bekend, dus ook wanneer de huurder heeft gekeken.
Is de boete opgelegd of is het een schikking? En door wie?

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 29-10-2017 17:40 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Opnemen in contract lijkt me niet eens nodig. Het is onwettelijk in Duitsland en het lijkt me dat er in de voorwaarden staat dat je geen onwettige dingen mag doen. Als je geen voorwaarden hebt dan.... tja.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Boete ge-eist? Bedoel je niet een schikkingsvoorstel of kunnen die duitse advocaten nu ook boetes opleggen.

[ Voor 35% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-10-2017 16:56 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:32
Verbinding beperken (poorten, protocollen en bandbreedte) kan al enigszins helpen, maar is niet sluitend.

Een "next-gen" FW neerzetten; die kunnen vaak nog wel illegale content weren (indien geflagged). Moeten de huurders er niet bij kunnen uiteraard, anders pluggen ze die kabel ergens anders is :).

Maar het simpelste lijkt me het verhalen (en kunnen verhalen) op de huurders (van mij apart geef je per huurder andere login-gegevens, makkelijker tracking te houden) - of gewoon géén internet aanbieden.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11 11:31
Tja, de duitse Störungshaftung wet. Die zorgt ervoor dat de eigenaar van de aansluiting aansprakelijk gesteld kan worden voor evt. schade door illegale downloads.
Advocaten maken daar slim gebruik van door her en der schikkingen rond te sturen op basis van IP traces.
Overigens staat deze wet flink ter discussie en staat op het punt om afgeschaft te worden.
Als hij het voor de rechter laat komen, wordt het waarschijnlijk afgewezen.
Verhalen van die boete op een buitenlandse persoon is natuurlijk erg lastig.

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 10:37
Wat ik zelf doe met mijn gastnetwerk is alle poorten gewoon dichtgooien, behalve een aantal noodzakelijke. Dus denk aan HTTP/HTTPS, DNS, POP/IMAP, smtp etc. Torrents werken dan niet meer! ;) Veel applicaties die een andere poort dan de geopende poorten gebruiken zullen uiteindelijk gebruik maken van 80 of 443 als ze hun originele poort niet kunnen gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door MaxTheKing op 30-10-2017 12:51 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verbinding beperken zou ik niet doen, want dan beperk je ook mogelijk legale content, terwijl je zeker niet alle illegale content blokkeert (want die is niet vooraf te definieren).

Ik zou het gewoon verhalen op de huurder. Desnoods een extra contractje hiervoor laten ondertekenen. Als jij in een huurauto te hard rijdt wordt die boete ook op jou verhaald door het verhuurbedrijf. Bij internet in een vakantiehuisje lijkt me dit precies hetzelfde. Bij een huurauto wordt ook niet de snelheid beperkt als je te hard rijdt. Is gewoon eigen verantwoordelijkheid.

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou vooraf de huurder een contract laten ondertekenen, waarin staat dat er geen onrechtmatig gebruik wordt gemaakt van het internet, en dat er in het geval van claims, dat deze direct zullen worden doorgestuurd naar diegene die het ondertekend heeft.

Hiervoor moet je wel een wachtwoord op het WiFi accespoint zetten.
Dit had ik ook toen ik in Duitsland bij het SORAT Hotel te Berlijn WiFi wou gebruiken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
AW_Bos schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:31:
Ik zou vooraf de huurder een contract laten ondertekenen, waarin staat dat er geen onrechtmatig gebruik wordt gemaakt van het internet, en dat er in het geval van claims, dat deze direct zullen worden doorgestuurd naar diegene die het ondertekend heeft.
Even veel praktischer: kan je de router via een VPN in Timboektoe laten verbinden met internet?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 09:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Denk dat we beter aan de kennis kunnen vragen of hij eruit is ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Zelf in Duitsland een huisje gehuurd deze zomer.
Hierbij moest ik me 'aanmelden' via een site alvorens mijn mobiel/tablet/laptopt gebuik kan maken van de wifi. Deze aanmelding werkte voor 24uur. Waarna ik opnieuw moest aanmelden. Hierbij was aanmelden dus het simpel op akkoord drukken, en met akkoord drukken gaf je dus aan verantwoordelijk te zijn. Per mac adres en tijds periode is dus bekend wie welke illegale activiteit had gedaan indien nodig.

Gebruite zelf een vpn om te internetten. Waardoor ik ook Nederlandse tv kon kijken.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:56
Ik vraag me af of het mogelijk is de schade te verhalen als je iemand een contract laat ondertekenen. De verhuurder krijgt een schikkingsvoorstel niet de huurder.

De verhuurder kan hem proberen door te leggen, maar vraag me of af dit zomaar kan. Hoe ga je bewijzen dat de huurder illegaal bezig is geweest.

Als de huurder zegt dat dit niet het geval ben je snel klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Blommie01 op 30-10-2017 14:10 ]

• Palomar
  • Niet online
Blommie01 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:06:
Ik vraag me af of het mogelijk is de schade te verhalen als je iemand een contract laat ondertekenen. De verhuurder krijgt een schikkingsvoorstel niet de huurder.

De verhuurder kan hem proberen door te leggen, maar vraag me of af dit zomaar kan. Hoe ga je bewijzen dat de huurder illegaal bezig is geweest.

Als de huurder zegt dat dit niet het geval ben je snel klaar.
Je hebt toch een huurcontract waaruit blijkt dat die huurder op die datum van het huis en bijbehorende internetverbinding gebruik maakte? Dan moet je wel naar de rechter als de huurder niet wil meewerken (wat natuurlijk in de praktijk best veel werk is).

Ook wordt het misschien lastig als de huurder blijft ontkennen en aandraagt dat er buiten hem wellicht nog meer mensen toegang hebben tot de internetverbinding (andere huurders, oud-huurders die het wachtwoord nog hebben) etc. Als verhuurder moet je daar dus wel een goede administratie op bijhouden (MAC-adres registreren, elke huurder een nieuw wachtwoord).

• Blommie01
Palomar schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:25:
[...]

Je hebt toch een huurcontract waaruit blijkt dat die huurder op die datum van het huis en bijbehorende internetverbinding gebruik maakte? Dan moet je wel naar de rechter als de huurder niet wil meewerken (wat natuurlijk in de praktijk best veel werk is).

Ook wordt het misschien lastig als de huurder blijft ontkennen en aandraagt dat er buiten hem wellicht nog meer mensen toegang hebben tot de internetverbinding (andere huurders, oud-huurders die het wachtwoord nog hebben) etc. Als verhuurder moet je daar dus wel een goede administratie op bijhouden (MAC-adres registreren, elke huurder een nieuw wachtwoord).
Ik geef je weinig kans om dit te verhalen. Een mac adres zegt helemaal niets. Dit kun je niet controleren. Je weet namelijk niet welke mac adressen ik gebruik. Daarnaast mag je niet zomaar gegevens bewaren die naar een persoon terug te herleiden zijn. (GDPR zegt hier ook iets over)

Ik heb er verder geen verstand van... Maar vind het interessante materie. Ik blijf dit topic zeker volgen.. Wellicht komt er nog iemand voorbij dit inhoudelijk kennis van zaken heeft.

• Palomar
  • Niet online
Blommie01 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Ik geef je weinig kans om dit te verhalen. Een mac adres zegt helemaal niets. Dit kun je niet controleren. Je weet namelijk niet welke mac adressen ik gebruik. Daarnaast mag je niet zomaar gegevens bewaren die naar een persoon terug te herleiden zijn. (GDPR zegt hier ook iets over)

Ik heb er verder geen verstand van... Maar vind het interessante materie. Ik blijf dit topic zeker volgen.. Wellicht komt er nog iemand voorbij dit inhoudelijk kennis van zaken heeft.
Je hebt gelijk hoor, maar ik ben ook wel benieuwd hoe bijvoorbeeld hotels dit dan doen.

• Blommie01
Palomar schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:54:
[...]

Je hebt gelijk hoor, maar ik ben ook wel benieuwd hoe bijvoorbeeld hotels dit dan doen.
Ik krijg daar meer het gevoel bij dat die contracten meer preventie is. Laat mensen wat tekenen en ze durven niets meer op je netwerk.

Daarnaast vraag ik me af of een grote hotelketen zich door een schikkingsvoorstel van een of andere advocaat onder druk laten zetten. Die zullen daar vast smakelijk om lachen.

Het is volgens mij een behoorlijke schimmige wereld.

Ben benieuwd of er nog iemand is die er inhoudelijk wat meer over kan vertellen..

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11 11:31

• Blommie01
https://www.nrc.nl/nieuws...-woestijn-1624090-a259018

https://duitslandinstituu...or-meer-wifi-in-duitsland

Zover ik kan lezen is het inmiddels achterhaald. Wel beveiligen met een wachtwoord.

[ Voor 20% gewijzigd door Blommie01 op 31-10-2017 05:54 ]

Pagina: 1