usb stick kapot

Pagina: 1
Acties:

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
ik heb een usb stick waar allemaal school spullen en foto,s op staan , nu is het geval dat zodra ik de usb stick in de laptop of computer doe het apperaat blijft zeggen dat de stick leeg is , als ik op eigenschappen druk zie ik toch egt dat er ongeveer 2 gb in gebruik is ..

weet iemand hoe ik deze bestanden alsnog terug kan krijgen ?

psn: taker-mart

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
De meest voorkomende oorzaak van jouw situatie is het onveilig verwijderen van de USB-stick, "gewoon eruit trekken". Wat is gebeurd, is dat het bestandssysteem is beschadigd, waarschijnlijk doordat dit nog in bewerking was toen jij de stick verwijderde. Windows begint dan meteen over "dat de stick geïnitialiseerd moet worden, geformatteerd dus. Alle data staat nog gewoon op de stick, maar wordt neti gevonden omdat de index, het bestandssysteem, beschadigd is.
- Doe dat "initialiseren"in elk geval niet: niet formatteren!
- Doe niets met de stick (geen schrijfacties) en zéker niet met Windows!

De beste kans heb je als je MINT13 of een andere Linux distributie op een USB-stick of een DVD brandt.
Je start Linux dan op vanaf die stick of DVD (gewoon in het Nederlands, het ziet er uit als Windows XP) en je zoekt in de menu's naar het bestandsysteem-hulpprogramma. Dat laat je naar je USB-stick kijken en dat repareren. En dan werkt het vrij waarschijnlijk weer. Het hoe en wat van MINT vind je gewoon op internet.

Of je leest je in op Thematopic: Datarecovery en je handelt overeenkomstig.

[ Voor 6% gewijzigd door Renault op 29-10-2017 23:19 ]