Toon posts:

Video 8 camera, slowmotion mogelijkheden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een oude video 8 camera gekregen van iemand die een nieuwe gekocht heeft. Mijn vraag is nou, hoeveel fps is een filmpje dat ik met zo'n camera maak ? En is het mogelijk om met die fps de filmpjes op de computer te bewerken zodat je dingen ziet in slowmotion...

Alvast bedankt...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Oops een beetje laat maar toch ff een antwoord. Standaard frame rate van het PAL systeem is 25 frames per seconde. Dat betekent dus i.d.d. dat je kunt slowmo'en alleen verwacht niet veel van de kwaliteit. Een beetje slowmo is 50% van het origineel en dat betekend dus 12/13 fps en dat gaat wel schokken.

Je zou kunnen kijken of er een 2 field interlaced mode zit op je video bewerkingsprogramma dat komt de schokkerigheid ten goed m.a.w. het schokt dan minder.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23
Je zou kunnen kijken of er een 2 field interlaced mode zit op je video bewerkingsprogramma dat komt de schokkerigheid ten goed m.a.w. het schokt dan minder.
Adobe Premiere -> speed 50% -> video options -> flicker removal

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ah dank je wel =)
Ik heb nog geen videobewerkingskaart ofzo gekocht. En ik heb dus ook nog geen software ervoor. Ik wilde eerst eens weten wat ongeveer de mogelijkheden ervan zijn =)

iig bedankt voor de informatie =)