Laatst een aantal externe schijven aangeschaft voor mijn grote iTunes bieb en voor backup, (WD My Pasport 8TB) nu loop ik tegen het probleem aan dat deze schijven al na enkele minuten in slaap vallen, (vaste hardware instelling) voor de backup is dit geen probleem, maar om iTunes te gebruiken is het waardeloos, de schijf duurt 20sec om weer op te starten, en dat geeft bij het kijken op de Apple TV continue problemen met opstarten en herkennen van de iTunes library.
Nu zou ik weer een externe schijf willen kopen die dit probleem niet heeft, en misschien zelf maar samenstellen ipv kant en klare hardware.
mijn vraag is dan ook, als ik een losse behuizing koop, met bv een WD red schijf, kan ik deze bijna altijd aan laten staan, en voorkomen dat deze automatisch in slaap valt ?
pricewatch: WD Red WD80EFZX, 8TB
pricewatch: LC-Power LC-35U3-Becrux USB 3.0 Enclosure Zwart
Relevante software en hardware die ik gebruik
WD My Pasport 8TB
Nu zou ik weer een externe schijf willen kopen die dit probleem niet heeft, en misschien zelf maar samenstellen ipv kant en klare hardware.
mijn vraag is dan ook, als ik een losse behuizing koop, met bv een WD red schijf, kan ik deze bijna altijd aan laten staan, en voorkomen dat deze automatisch in slaap valt ?
pricewatch: WD Red WD80EFZX, 8TB
pricewatch: LC-Power LC-35U3-Becrux USB 3.0 Enclosure Zwart
Relevante software en hardware die ik gebruik
WD My Pasport 8TB
[ Voor 14% gewijzigd door absrnd op 26-10-2017 17:14 ]