Energie prijzen vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views

Vraag

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-01 13:23
Het is weer bijna overstap tijd en ik vroeg mij af of iemand een site kan aanrader om de energie prijzen naast elkaar te leggen. Bij Google vrees ik toch eerder slachtoffer te worden van SEO versus daadwerkelijke kwalitatieve sites vandaar dat ik het hier eens probeer.

Alvast bedankt voor de tips!

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Genoeg websites te vinden en https://tweakers.net/diensten/energie/

39

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:53
Ik gebruik zelf eigenlijk PriceWise en GasLicht de afgelopen jaren. Dit jaar was PriceWise goedkoper dan GasLicht, vorig jaar was het andersom.

HD4Life @ Full-HD

• MrAelon
Mee eens hoor, maar dat is nou precies ook het euvel. Door het grote aanbod kan het maar zo zijn dat de kwalitatieve site een stuk lagere pagerank heeft dan een mindere site. Vertrouw graag op m'n mede Tweakers :)

Ik ga die tool van PriceWise in ieder geval eens bekijken, dankjewel.

• MrAelon
Davidshadow13 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:46:
Ik gebruik zelf eigenlijk PriceWise en GasLicht de afgelopen jaren. Dit jaar was PriceWise goedkoper dan GasLicht, vorig jaar was het andersom.
Ga het checken, thanks!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:33
Davidshadow13 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:46:
Hier ook Gaslicht.

Ik stop zelf de prijzen van Gaslicht in een eigen standaard spreadsheetje, waarin ik gas- en elektraverbruik op de x- en y-as (in tabelvorm) heb gezet. Vervolgens klop ik van 4 à 5 aanbieders de prijzen. Uiteraard alleen de leverancier-afhankelijke gegevens:
  • Leveringstarief (de "abonnementskosten")
  • Kaal leveringstarief zonder de energiebelasting en belasting duurzame energie
  • Eventuele welkomstbonus
In het sheetje kies ik vervolgens 2 contracten die ik met elkaar wil vergelijken, en mijn tabel laat vervolgens bij "elk" gecombineerd gas- en elektraverbruik zien wie het goedkoopst is. Zo zie ik ook direct waar het kantelpunt van energie-aanbieder A naar B of C etc. ligt. Verbruik valt namelijk in een bandbreedte en op vergelijkingssites vul je meestal maar 1 verbruik in. Ook kun je zo het effect zien van hoge welkomstbonus versus lagere leveringstarieven bij wisselend verbruik.

Kwartiertje tot half uur werk, maar daarna mooi inzicht in overeenkomsten en verschillen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Wat is er mis met dit topic: Overstappen naar een nieuwe energieleverancier? :? Daarin wordt dit al uitvoerig besproken. Dit topic is dus dubbel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.