Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:24
Heren (en dames), ik zit met een klein probleempje.

Het probleem is als volgt:
Een kennis van mij woont buitenaf, hij had hier altijd een KPN dsl verbinding van enkele mbits, het hielt niet over maar het werkte.
Sinds een poosje heeft/had hij hier problemen mee > 0,0 verbindingen meer en KPN kon de problemen niet vinden, paar honderd meter kabel is opgegraven, wijkkast is gecheckt, modem e.d. vernieuwd maar het mocht allemaal niet baten.
Hij is heeft nu dus een Tele2 abbo over 4G en hier begint het probleem.

Hij heeft een Foscam IP camera, deze heeft met de KPN verbinding altijd gewerkt als in hij kon extern de camera bekijken, dit d.m.v. een DDNS-adres via foscam.
Dit werkt nu dus niet meer met de Tele2 verbinding via 4G, heb al verschillende dingen geprobeerd maar het wil nog niet werken.

Geprobeerde opties:
• Camera in DMZ plaatsen
• Via settings > virtual server verschillende poorten geprobeerd (80, 8090, 20202, 443)
• Via settings > special applications ook verschillende poorten geprobeerd (zie bovenstaande poortnrs)
• Camera proberen te bereiken via het DDNS adres (al dan niet i.c.m. poortnummer)
• Camera proberen te bereiken via het externe IP-adres wat modem aangeeft.

NAT settings staan op Cone (kan ook op symetric)
Via teamviewer kan ik wel binnen komen op een PC in de stal (opzich logisch maar vermeld het even)

Modem type: Huawei E5186s-22a
Camera: Foscam FI89??? (wel aangesloten via kabel op modem/router)

De camera heeft een ingesteld statisch IP-adres binnen het subnet maar buiten de DHCP-pool
Ingesteld: 192.168.1.64
DHCP-pool: 192.168.1.101 - 192.168.1.200

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk dit draadje eens door: inkomend verkeer toestaan telefoon op 4g

Daar staan wat oplossingen.

Ey!! Macarena \o/