Bevestiging Dangerden maze 2 waterblok

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb dus vandaag mijn dangerden maze 2 waterblokje binnen gehad, maar ik heb bijna geen idee hoe ik het op mijn moederbord moet bevestigen. Hiero een paar pics..

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/koelblok.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/water1.jpg

Ik heb even een tekeningetje gemaakt hoe het koelblok erop moet komen. De onderdelen op het fotootje heb ik dus 4 x voor de 4 stangetjes.

Nu is mijn vraag: Zou iemand even kunnen uitleggen waar elk onderdeeltje hoort? Of nog beter zou zijn dat iemand het plaatje even bewerkt en de nummers van de onderdelen er bijzet. Het is misschien even werk, maar je zou me er heel veel mee helpen.. :D Als je het niet kan hosten mag je het bewerkte plaatje ook mailen naar stephan@zeelandnet.nl

Nog 1 vraagje trouwens over de in- en uitlaat van het waterblok. Welk nummer (1 of 2) is nu in en uitlaat.

Alvast bedankt voor de moeite iig. :)

Blakez

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
mischien moet je even hier kijken :)

ik kan nl niet zien wat "3" en "4" precies zijn :)

Volgens mij is de inlaat de middelste (dan komt het 'koelste' water direct bij de core; lijk mij het meest logisch

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op stangetje 6 gaat moertje 1. dan je mobo, dan busje 4, dan de maze, dan schijfje 3, dan veertje 5, dan moertje 2. Zo zou ik het doen, althans......

• blakez
Op dinsdag 10 juli 2001 14:57 schreef Kroetsjov het volgende:
mischien moet je even hier kijken :)
Damn, bedankt voor die link, dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen vinden :D Maar iig. 't is al een stuk duidelijker nu...
Volgens mij is de inlaat de middelste (dan komt het 'koelste' water direct bij de core; lijk mij het meest logisch
En als je het zo bekijkt, tja, das wel logisch ja :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Post ff pics, specs en temps als je klaar bent? Ik zit er over te denken om mijn Alpha PAL6035 te vervangen door een waterkoel systeem met inderdaad een Dangerdan Maze2, voornamelijk omdat deze goed koelt en geen Hold Down nodig heeft.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
hee tazzman, kweet niet wat voor fan je op die alpha heb zitten maar ik ben met dezelfde waterblok maar 4C vooruitgegaan (afgezien van stillere pc)

Verwijderd

MAAR 4??? WEL 4 graden zou ik eerder zeggen.
en er MOET ;) natuurlijk een peltier onder

• Tubby
  • Laatst online: 19-05 07:45

Tubby

or not to be

De veertje moeten onder het moederboard komen, zodat ze het blok op de cpu klemmen.
topik

Onderaan op de foto kun je zien dat er niets van de plastic staafjes boven het blok uitkomt.
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn versie de plastic staafjes in de coldplate zitten, maar ze pasten ook in het blok dus neem ik aan dat de normale versie hetzelfde bevestigd wordt.
Er staat overigens een handleiding op de site van dangerden. 8-)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• blakez
De veertje moeten onder het moederboard komen, zodat ze het blok op de cpu klemmen.
Dit is wel zo bij de dangerden maze 2-2 die jij waarschijnelijk hebt. Maar als je op de site van dangerden kijkt naar de instructies voor het dangerden maze 2 blok moeten de veertjes toch echt vanboven op het blok komen te zitten hoor :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 10 juli 2001 16:11 schreef maddog_rvo het volgende:
hee tazzman, kweet niet wat voor fan je op die alpha heb zitten maar ik ben met dezelfde waterblok maar 4C vooruitgegaan (afgezien van stillere pc)
Een Delta 60MP (19 CFM).. bij een HP word ik helemaal gek. In de winter wordt mijn systeem (TB900@1Ghz), idle 28 graden, stressed 39 graden .. maar nu in de zomer is hij idle al 41 graden en stressed 56 graden.

Ik wil dit naar beneden krijgen dmv waterkoeling zodat ik niet gek word van het lawaai. Daarnaast vind ik waterkoeling gewoon leuk en.. water is beter beinvloedbaar dan lucht. Hoe kouder het water, hoe beter de koeling.. toch?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Water geleid warmte 24x beter dan lucht (voor zover ik discovery kan geloven :) )

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• Tubby
  • Laatst online: 19-05 07:45

Tubby

or not to be

Op dinsdag 10 juli 2001 17:36 schreef blakez het volgende:

[..]

Dit is wel zo bij de dangerden maze 2-2 die jij waarschijnelijk hebt. Maar als je op de site van dangerden kijkt naar de instructies voor het dangerden maze 2 blok moeten de veertjes toch echt vanboven op het blok komen te zitten hoor :)
hmmm, ik denk dat je gelijk hebt ;)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op woensdag 11 juli 2001 09:11 schreef Tubby het volgende:

[..]

hmmm, ik denk dat je gelijk hebt ;)
Check mijn website hoe ik hem bevestigd heb.

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 14:00
goed idee met die afvoerbuis :)
ga ik ook doen :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 10 juli 2001 16:11 schreef maddog_rvo het volgende:
Bij mij scheelde het een graadje of 15 :)
Ik zat ook met een Chrome orbje te...uhh rebooten

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op woensdag 11 juli 2001 20:22 schreef Evil_Homer het volgende:
goed idee met die afvoerbuis :)
ga ik ook doen :)
Ben er zelf wel tevreden mee inderdaad, er zit bijna 3 liter water in mijn systeempje

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Pagina: 1