Prijs tweedehands videokaarten te duur in Vraag&Aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 1.472 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 10:08
Bij het zoeken naar een goede en betere videokaart (tweedehands)stuit ik elke keer weer op een prijs die niet veel verschilt van de nieuwprijs. Bv een videokaart kost 579 euro de vraag prijs is 475 euro. Als je dus 579 euro min 21 % btw er aftrekt, is de prijs 457,41 euro;Dus bij een verkoop van 475 euro verdient de verkoper er nog 17,59 euro op. Dit meestal ook nog zonder verzendings kosten etc. Want als particulier hoeft je geen btw door te rekenen als je verkoopt.
Dus prijzen zijn veel te hoog bij het aangeboden artikel.Dus misschien voor toekomstige koper vraag eerst of de btw er al af is en ga dan over eventuele aankoop als de prijs goed is.Een tweedhands artikel moet ongeveer minstens 30 % goedkoper zijn minus de btw dan de nieuwprijs.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Uhm, het staat de verkoper vrij om te vragen wat hij wilt lijkt mij. Snap niet zo goed waar je heen wilt. Daarnaast is de hele mining business nog op stoom dus zijn de prijzen überhaupt absurd.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
Nexiam schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:32:
Bij het zoeken naar een goede en betere videokaart (tweedehands)stuit ik elke keer weer op een prijs die niet veel verschilt van de nieuwprijs. Bv een videokaart kost 579 euro de vraag prijs is 475 euro. Als je dus 579 euro min 21 % btw er aftrekt, is de prijs 457,41 euro;Dus bij een verkoop van 475 euro verdient de verkoper er nog 17,59 euro op. Dit meestal ook nog zonder verzendings kosten etc. Want als particulier hoeft je geen btw door te rekenen als je verkoopt.
Dus prijzen zijn veel te hoog bij het aangeboden artikel.Dus misschien voor toekomstige koper vraag eerst of de btw er al af is en ga dan over eventuele aankoop als de prijs goed is.Een tweedhands artikel moet ongeveer minstens 30 % goedkoper zijn minus de btw dan de nieuwprijs.
je weet dat sommige kaarten al maanden zeer slecht leverbaar zijn?

en hoe ik je frustratie ook snap het is nog steeds vraag en aanbod icm met wat ik erboven riep zit er idd helaas maar weinig verschil tussen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ik snap wat je bedoeld, maar een verkoper moet helemaal niks. Het staat ze vrij hun tweedehands produkt te verkopen voor meer dan de nieuwprijs als er iemand zo gek is daarop in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
tja het ligt natuurlijk ook aan vraag en aanbod.. mijn titans kan ik op het moment niet verkopen voor meer dan 250 euro terwijl ze prima een 980 specs hebben.. hoe los je dat op dan ;) ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:08
Die regel slaat nergens op natuurlijk, ligt natuurlijk aan het soort product wat de huidige productie is hoeveel vraag er naar is etc. Kijk maar naar world of warcraft vanilla collectors edition is allemaal tweedehans en een stuk duurde dan de oorspronkelijke retail prijs.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexiam
GromuhlDjun schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:34:
Ik snap wat je bedoeld, maar een verkoper moet helemaal niks. Het staat ze vrij hun tweedehands produkt te verkopen voor meer dan de nieuwprijs als er iemand zo gek is daarop in te gaan.
Yep 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
moijamie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:36:
Die regel slaat nergens op natuurlijk, ligt natuurlijk aan het soort product wat de huidige productie is hoeveel vraag er naar is etc. Kijk maar naar world of warcraft vanilla collectors edition is allemaal tweedehans en een stuk duurde dan de oorspronkelijke retail prijs.
off topic 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Gezien je vorige topics ben je wel vaker niet eens met dit soort zaken: INTERNET AANKOPEN VERHOGING BTW TARIEF

Wellicht eens nadenken voordat je een zinloos topic aanmaakt?

[ Voor 19% gewijzigd door Ebayzo op 26-10-2017 09:38 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Nonsense. Het ding is gekocht voor 579, de koper heeft gewoon BTW moeten betalen. Dus als hij voor 475 verkoopt dan maakt hij daar zeker geen winst op. Waar haal je vandaan dat de verkoper hier geen BTW heeft hoeven betalen?
Een tweedhands artikel moet ongeveer minstens 30 % goedkoper zijn minus de btw dan de nieuwprijs.
Van wie moet dat? Is er ergens een overheidsorgaan wat prijzen voor tweedehands artikelen verplicht stelt? Want dan denk ik dat wij daar graag van zouden willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
Ebayzo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:38:
Gezien je vorige topics ben je wel vaker niet eens met dit soort zaken: INTERNET AANKOPEN VERHOGING BTW TARIEF

Wellicht eens nadenken voordat je een zinloos topic aanmaakt?
Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
[quote]Croga schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:38:
[...]

Nonsense. Het ding is gekocht voor 579, de koper heeft gewoon BTW moeten betalen. Dus als hij voor 475 verkoopt dan maakt hij daar zeker geen winst op. Waar haal je vandaan dat de verkoper hier geen BTW heeft hoeven betalen?

[...]

Van wie moet dat? Is er ergens een overheidsorgaan wat prijzen voor tweedehands artikelen verplicht stelt? Want dan denk ik dat wij daar graag van zouden willen weten.
[/quote
Nee dat moet niet is niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dus, en nu?...
Wat is het doel van dit topic? Je zegt dat een tweedehands product minstens 30% goedkoper moet zijn volgens jou, waarom?... 29% is dus fout?
Overigens is een vraagprijs iets anders dan de prijs, daarom noemen we het 'de vraagprijs' ipv 'de prijs', het staat jou en de verkoper helemaal vrij om erover te onderhandelen, daarom zit de bericht optie erin.
Bied je 400,- zegt de verkoper 450 en klaar toch?...

Snap het hele BTW verhaal hierin ook niet, waarom zouden particulieren tijdens verkoop van tweedehands spul met BTW bezig zijn?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:03

Aganim

I have a cunning plan..

Bv een videokaart kost 579 euro de vraag prijs is 475 euro. Als je dus 579 euro min 21 % btw er aftrekt, is de prijs 457,41 euro;Dus bij een verkoop van 475 euro verdient de verkoper er nog 17,59 euro op. Dit meestal ook nog zonder verzendings kosten etc. Want als particulier hoeft je geen btw door te rekenen als je verkoopt.
Ik volg je niet.. Het gaat hier om verkoop tussen particulieren toch? Als ik als particulier de kaart koop, dan betaal ik er gewoon 579 voor. Dat daar een btw component inzit is voor mijn banksaldo niet relevant, immers kan ik geen btw terugvragen.

Vervolgens verkoop ik de kaart voor 475, daarmee lever ik 104 euro in op de kaart en kan jij een kaart voor 104 euro goedkoper dan in de winkel kopen. Ik krijg weliswaar 475, maar de kaart heeft mij 579 gekost, dus nergens ga ik er op vooruit. (Uiteraard achterwege gelaten dat de kaart in de tussentijd plezier heeft opgeleverd en dat ik mogelijk iets nieuws terugkoop).

Nergens komt ook maar een stukje btw om de hoek kijken. Het wordt anders wanneer een winkel zijn kaarten als particulier begint te verkopen en daarmee de btw afdracht gaat omzeilen. Dan kan de winkel inderdaad de prijs zonder btw iets ophogen en verkopen en daarmee een schamele 17 euro extra winst (in jouw voorbeeld) in zijn zak steken.

Echter gaat de belastingdienst daar uiteindelijk ook iets van vinden, om zo'n contructie mogelijk te maken moet er ergens voorraad/geld uit het bedrijf verdwijnen zonder tegenprestatie. Tenzij ze het netjes in de boekhouding opnemen, maar dan heb je gisteren nog een inspecteur met beschikking op de stoep. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 26-10-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Betaal jij geen BTW bij particuliere aankoop? (lees jij bent de particulier)
Als ik in de winkel een GPU scoor voor €600,- en na 3 mnd verkoop, mag ik ook €579,- vragen. of nog meer als het een gewilde GPu is die nergens meer leverbaar is. Dat is aan de aanbieder.

Als jij er €420,- voor wil betalen kun je dat voorstellen, en is het aan de aanbieder om akkoord te gaan of niet..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
Hackus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:12:
[...]

Betaal jij geen BTW bij particuliere aankoop? (lees jij bent de particulier)
Als ik in de winkel een GPU scoor voor €600,- en na 3 mnd verkoop, mag ik ook €579,- vragen. of nog meer als het een gewilde GPu is die nergens meer leverbaar is. Dat is aan de aanbieder.

Als jij er €420,- voor wil betalen kun je dat voorstellen, en is het aan de aanbieder om akkoord te gaan of niet..
Ja natuurlijk mag je vragen wat je wilt ,maar door het verhaal heen vraagt men veel teveel voor het aangeboden product, maar vragen staat vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Een nieuwe RX580 is inmiddels voor een prima prijs te verkrijgen!
Zie Pricewatch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nexiam schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Ja natuurlijk mag je vragen wat je wilt ,maar door het verhaal heen vraagt men veel teveel voor het aangeboden product, maar vragen staat vrij.
Helaas voor jou trekt de markt zich niks aan van jouw mening ;) De enige controle die jij hebt is niet kopen :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
maratropa schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Helaas voor jou trekt de markt zich niks aan van jouw mening ;) De enige controle die jij hebt is niet kopen :)
Juist maar betaal dan elke keer teveel 8)7 oja is garantie overdraagbaar bij verkoop?

[ Voor 6% gewijzigd door Nexiam op 26-10-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 18:25
Nexiam schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Juist maar betaal dan elke keer teveel
Door de BTW? Wellicht is het handig om een keer uit te zoeken hoe BTW werkt. Een heel belangrijk verschil is dat het voor de particuliere koper gewoon onderdeel is van de prijs en er eigenlijk niets toe doet. Het is niet dat de particulier opeens de betaalde BTW mag aftrekken bij een doorverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
celshof schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Door de BTW? Wellicht is het handig om een keer uit te zoeken hoe BTW werkt. Een heel belangrijk verschil is dat het voor de particuliere koper gewoon onderdeel is van de prijs en er eigenlijk niets toe doet. Het is niet dat de particulier opeens de betaalde BTW mag aftrekken bij een doorverkoop.
Maar waarom zou ik als tweede koper nog eens btw moeten betalen, is al betaald. Dit is toch het risico van de eerste koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 15:42

Kek

3flix

Nexiam schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Maar waarom zou ik als tweede koper nog eens btw moeten betalen, is al betaald. Dit is toch het risico van de eerste koper.
als niet zakelijk consument maakt die hele BTW toch niets uit? die moet je betalen, en reken je door naar de mogelijke volgende koper van je product...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

[...]

En dat "risico" blijft een onderdeel van de totaalprijs bij doorverkoop. Het is niet zo dat de eerste koper het verlies op zich moet nemen omdat de originele verkoper een btw verplichting heeft. De eerste koper product+btw als totale waarde van het product zien.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
kKaltUu schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

En dat "risico" blijft een onderdeel van de totaalprijs bij doorverkoop. Het is niet zo dat de eerste koper het verlies op zich moet nemen omdat de originele verkoper een btw verplichting heeft. De eerste koper product+btw als totale waarde van het product zien.
OK _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
[...]

Maakt toch niets uit? De verkoper wilt er bedrag X voor, wil je dat niet betalen? Prima - koop het dan niet bij die verkoper.

Heel dat BTW verhaal is irrelevant. Als niemand voor een dergelijke prijs tweedehands producten koopt; loopt het vanzelf af.

Al vraagt iemand er 2x de aankoopwaarde voor...so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
eric.1 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Maakt toch niets uit? De verkoper wilt er bedrag X voor, wil je dat niet betalen? Prima - koop het dan niet bij die verkoper.

Heel dat BTW verhaal is irrelevant. Als niemand voor een dergelijke prijs tweedehands producten koopt; loopt het vanzelf af.

Al vraagt iemand er 2x de aankoopwaarde voor...so be it.
Er zou misschien een beter doorstroming kunnen zijn van de producten (hergebruik) door lagere prijs, verminderd afvalberg etc. 80 procent blijft zitten met de aangeboden producten,en ontwikkeling gaat zo snel dat er niemand nog zit te wachten op de oude producten. Of zie ik dit verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 10:45
80% blijft zitten met hun producten?
Ik heb tot nu toe nog niet een product niet verkocht... alle producten die ik plaats zijn verkocht en zeker niet voor 30% minder dan de nieuwprijs. En zo denk ik velen anderen. De doorloop hier op V&A is vrij hoog.
Er is blijkbaar dus genoeg vraag naar 2e hands producten.

Het BTW verhaal is nonsens zoals hierboven al meerdere hebben beaamt.
Als particulier kan je het product nieuw niet goedkoper kopen dan de prijs incl BTW.
Dus als een product 500 Incl BTW kost. Dan is dat toch mooi als je dat voor 450 tweede hands kan aanschaffen?

Puntje bij paaltje betaal je hoeveel jij er voor wilt betalen. Als de verkoper dit te weinig vindt gaat de koop niet door en dat is ieder zijn goedrecht.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nexiam schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Juist maar betaal dan elke keer teveel 8)7 oja is garantie overdraagbaar bij verkoop?
Ja, want dat is een kwalitatief recht. ( Wat weer hangt aan jouw kwaliteit als zijnde eigenaar.)

Voor de rest: vraag en aanbod. Het is een vrije markt. Vind je iets te duur, dan koop je het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2017 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
Nexiam schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:03:
[...]

Er zou misschien een beter doorstroming kunnen zijn van de producten (hergebruik) door lagere prijs, verminderd afvalberg etc. 80 procent blijft zitten met de aangeboden producten,en ontwikkeling gaat zo snel dat er niemand nog zit te wachten op de oude producten. Of zie ik dit verkeerd.
Ik heb geen inzicht in het % onverkochte aangeboden producten...lijkt me sterk dat het 80% is. Als het niet loont om het voor die prijs aan te bieden, zou het toch vanzelf stoppen?

Daarnaast help je er niemand mee door de tweedehands prijs verplicht te cappen op 79%, behalve eventueel handelaren (waar half tweakers zo'n hekel aan heeft...) die weer btw voordeeltjes hebben.

Laat lekker gaan, koop geen overpriced items of wees blij dat je zo'n item toch nog goedkoper kan krijgen dan de nieuwprijs in de winkel...het heet niet voor niets V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]

BTW is niet meer van toepassing tussen particulieren. Dan is het gewoon bedrag X dat je voor zo'n ding betaalt.

Je hebt echt een hele rare gedachtenkronkel wat dat betreft dat dingen per se 30% goedkoper moeten zijn. Dat moet helemaal niet. Als iemand het ervoor wilt betalen, waarom zou je het dan niet aanbieden voor die prijs. Ik heb ook wel eens dingen voor 2x de nieuwprijs verkocht omdat de vraag eenmaal zo hoog was. Dat is gewoon een stukje basis economie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Zoals meerdere mensen zeggen, wat wil je bereiken met deze topic?

BTW verhaal is onzin, vind je het te duur dan ga je zoeken naar een ander of naar marktsplaats ( Russische roulette ).

Het wordt uiteindelijk toch wel verkocht. Dus wat wil je nu?

En daarnaast noem eens voorbeelden wat volgens jou te hoog is.

[ Voor 11% gewijzigd door corporalnl op 26-10-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:04

jgj82

Ja, maar = nee

corporalnl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:12:
Zoals meerdere mensen zeggen, wat wil je bereiken met deze topic?

BTW verhaal is onzin, vind je het te duur dan ga je zoeken naar een ander of naar marktsplaats ( Russische roulette ).

Het wordt uiteindelijk toch wel verkocht. Dus wat wil je nu?
Een GPU die beter is als zijn te goedkoop verkochte r9 290x voor dezelfde prijs.. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door jgj82 op 26-10-2017 11:18 . Reden: Kleine textuele aanpassing ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er zou misschien een beter doorstroming kunnen zijn van de producten (hergebruik) door lagere prijs, verminderd afvalberg etc. 80 procent blijft zitten met de aangeboden producten,en ontwikkeling gaat zo snel dat er niemand nog zit te wachten op de oude producten.
Of zie ik dit verkeerd.
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Ik vind dit een bijzonder topic.

Ik hoop dat jij nooit te maken krijgt met een goed die juist door ouderdom van waarde is gestegen, want volgens jou conclusies mag je daar niet meer dan de aanschafprijs voor vragen. Zou wat zijn als jij nu een huis koopt voor €200.000 die je later een waarde heeft van €300.000. Bel je me dan even? Want ik betaal daar rustig (volgens jou maatstaven) €150.000 voor hoor.

Het spijt me, maar dit topic slaat nergens op en moet gewoon gesloten worden door de moderatoren. Een consument heeft niets met de BTW te maken dus ga je daar eerst eens in inlezen voordat je een topic opent en allerlei (foute) opmerkingen maakt over de BTW. Daarnaast mag verkoper voor zijn product vragen wat hij wilt, dat is het voordeel van eigenaar zijn van dat product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
[...]

Je hoeft de BTW ook niet nogmaals te betalen. Op goederen hoef je 1x BTW af te dragen en dat doet de eerste koper inderdaad. Daarna is het product dus zonder BTW af te dragen door te verkopen. Dat scheelt: je hoeft dus niet bij de belastingdienst aan te kloppen (dat doet anders de retailer voor je).

Wat je niet lijkt te begrijpen, is dat de BTW ook gewoon 'waarde' van een product is. De waarde van een tweedehands product zit niet alleen in het goed zelf, maar ook al in de afgedragen BTW. Immers: je kan geen videokaart kopen zonder BTW af te dragen (tenzij je een bedrijf hebt, maar daar kom ik zo).

Als ik een videokaart van €500 koop en ik besluit die over 1 maand door te verkopen, dan wil ik daar als verkoper niet in 1 klap 21% op afschrijven. Dat kost die verkoper nogal veel geld immers. Hij krijgt de BTW niet terug zoals je wellicht wel begrijpt. Dat zou de koper dus vrij veel geld kosten. V&A is namelijk bedoeld voor particulieren, niet voor bedrijven.

Stel je hebt een bedrijf en je wil BTW-vrij je videokaarten kopen, dat kan, maar dan moet je op zoek gaan naar een bedrijf dat zijn videokaarten BTW-vrij heeft ingekocht en BTW-vrij doorverkoopt. Dat mag ook gewoon ;) een beetje hetzelfde als menig Tesla Model S die je op autosites vind: die zijn zonder BTW gekocht en mag je ook zonder BTW te betalen overnemen, zolang het op bedrijfsnaam is.
Het punt is: veel bedrijven verkopen geen videokaarten zonder BTW, voor het bedrijfsleven is zoiets niet heel interessant en anders houden ze 'm vaak tot de kaart defect gaat. Daarnaast is V&A dus bedoeld voor particulieren.

Heb je eigenlijk zelf ooit wat verkocht? Ik ben heel erg benieuwd hoe zoiets bij jou gaat. Stel jij hebt een videokaart van 579 euro en je wil die doorverkopen, hoe gaat dat volgens jou in z'n werk? En wat heb je zelf dan afgeschreven?
[...]

Ja, dat zie je behoorlijk verkeerd. Jij verwacht een flinke afschrijving op bepaalde elektronica blijkbaar, maar zoals je op V&A ziet bestaat die afschrijving niet zo sterk. Het is gewoon een vrije markt hier he, je mag vragen wat je wil voor je producten en als iemand het er voor geeft is 't prima.
Ik verkoop 95% van mijn hardware zonder enige problemen op V&A en ik ben er van overtuigd dat vrijwel alle Tweakers zonder problemen van hun stuff afkomen hier. Er is echt geen sprake van 'blijven zitten met je aangeboden producten', als dat zo was, dan lagen de prijzen wel lager ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 26-10-2017 12:06 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik snap zelf ook niet zo goed wat de TS wil bereiken met dit topic. Mensen gaan na het lezen hiervan echt niet hun prijzen verlagen.

Komt op mij een beetje over als een "ik heb niet genoeg centen voor de kaart die ik wil en dat is de schuld van de verkoper" huil topic.

Maar los van al het gezever rondom BTW, ooit van marktwerking, vraag en aanbod gehoord? Een tweedehands artikel is waard wat de koper ervoor wil geven. Dat kan betekenen dat er zo weinig vraag is dat een artikel extreem goedkoop wordt. Andersom kan ook gebeuren, veel vraag en weinig aanbod, dat betekent doorgaans hogere prijzen.

Kortom, de prijzen die je voor 2e hands videokaarten ziet zijn prijzen die andere ervoor wensen neer te leggen. Dat jij dat niet wil, wiens probleem is dat?

Kortom man up en kruip uit je slachtofferrol.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Wat heeft BTW hiermee van doen?

De verkoper verkoopt een videokaart voor 475 waar hij ooit 579 voor heeft betaald.
Daarbij is het niet relevant dat hij BTW heeft moeten betalen. Hij heeft totaal 579 betaald en daarmee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor klagen over dingen in V&A kun je een topic openen in V&A Feedback. Maar dit topic ga ik niet verplaatsen want niemand kan iets met je klacht. Naast wat @leonbong hierboven zegt mag iedereen gewoon vragen voor zijn videokaart wat hij wil net zoals jij ervoor kan kiezen om wel of juist niet te kopen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.