Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 14:22
Hi all,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om deze te kopen voor het lage verbruik.
Nu heb ik nog geen uitsluitsel of er meer dan 2 schijven kunnen worden aangesloten? (Usb3 is geen optie)

Ik heb in een thread een optie gezien om een M2 to Mini PCI adapter te gebruiken maar geen idee of dat gaat werken.

Ideeën en ervaringen zijn welkom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:47

Tribits

Onkruid vergaat niet

Neem eens een kijkje in Het grote zuinige server topic - deel 2. De oplossing die je nu bedacht hebt lijkt mij in ieder geval niet erg voor de hand liggend terwijl het ook goed mogelijk is zelf een zuinige server te bouwen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 21:11

Sweatleek

404: Member Not Found

Dinge schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:06:
Hi all,

Nu heb ik nog geen uitsluitsel of er meer dan 2 schijven kunnen worden aangesloten? (Usb3 is geen optie)

Ik heb in een thread een optie gezien om een M2 to Mini PCI adapter te gebruiken maar geen idee of dat gaat werken.

Ideeën en ervaringen zijn welkom ;)
Waarom wil je eigelijk 2 schrijven er in stopen en zijn dit 3.5 of 2.5,

Als je College great Dropout Engineering heb zou ik zeggen pak een bor en maak wat gaten :D. je kan namelijk M.2 naar sata dingen krijgen maar zou niet weten hoe je er stroom naar toe moet leijden

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je hebt het over laag verbruik terwijl het een barebone is? De grootste energie-verbruikers ontbreken nog! Waarom druk maken over dit bordje terwijl je beter direct een product kunt pakken waarvan je weet dat deze aan je wensen voldoet :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dinge schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:06:
Hi all,

De verwijzing naar de zuinig servers is al gedaan.
Toch valt het gebruik van de huidige desktops me reuze mee bijv mijn systeem waar ik nu op typ:
i7 7700K
Asus Pro Gaming Z170
Asus GT730
2x 2 TB Samsing HJ HD's
1x 480 GB SSD Sandisk Ultra II
Kaart lezer
500 W voeding be quiet

Tijdens het typen verbruik 50-52W, daarna 49-50W (gemeten met een Alecto EM-16 vermogensmeter).
Bij de Intel stress test loopt het piek vermogen op naar net onder de 130W met een CPU-T ~ 83ºC.

Mijn zuinige server bij vergelijkbare belasting doet dan ca 37W met 2x2TB + 2x3TB HD's.
Idle zou ie onder de 30 moeten komen, moet ik nog iets verbeteren.

Het max verbruik onder deze condities valt me reuze mee en die ca 50W als je zit te typen en wat internetten al helemaal, de i7 kan het natuurlijk dan wel op zijn sloffen af....

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 24-10-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 14:22
Het idee is om 'm als HTPC/NAS maar eventueel later als Esxi host te gebruiken. Mits VT-d zou je dan een aardig zuinige 24/7 server kunnen bouwen.

2x2.5" 4TB disks lukt sowieso met wat casemodden maar een SSD of twee erbij zou het compleet maken.
Voorlopig nog geen eigenaar gevonden die er meer dan 2 disks in heeft zitten dus :)
Pagina: 1