Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polarlander
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-04 17:38
Hallo,
Recent de Onkyo NX-TR676E aangeschaft. Geïnstalleerd volgens voorschrift, aangesloten volgens voorschrift.Ik heb twee BNS E2.2 boxen aangesloten en drie MordauntShortCs1 voor de surround. De opstelling is ingeregeld middels de meegeleverde microfoon.
Ik stuit nu op probleem dat bij de combi spraak en muziek, de spraak zodanig zacht doorkomt, dat ik de volume naar 85 moet opschroeven om iets te kunnen verstaan. Echter, op het moment dat er dan muziek komt, dendert me dat de kamer door. Dit speelt én bij TV-Video, én bij radio. Bij (radio) puur muziek staat de versterker op niveau 50, hetgeen duidelijk en aangenaam is. Alles fine, alles happy. Bij nieuwszenders (tekst en (achtergrond-)muziek, hoor ik nauwelijks de tekst.
Ik heb dit probleem ingeschoten via de Onkyo site, maar dat heeft nog geen feedback mogen opleveren. Wie kan mij input geven om dit probleem op te lossen? Dank hiervoor!
Groet, Polarlander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44
Zet alle Audyssey/AccuEQ/RoomCorrection e.d. opties eens uit. Het zal niet voor het eerst zijn dat een receiver nogal aparte keuzes maakt n.a.v. een meting. Is het dan beter?
Check ook even de 'channel levels'. Als je per kanaal een testruis laat horen dan moet deze op gehoor uit elke speaker ongeveer even hard zijn. Of in ieder geval links/center/rechts. Als dit niet zo is moet je dit even met de hand aanpassen.

Los hiervan, bij films komt het vaker voor dat de muziek hard is en de dialoog zacht. Je hebt dan te maken met een mix die bedoeld is voor bioscoop, zonder aanpassing voor dvd of de thuismarkt. Dat kun je soms oplossen met een 'night' modus of een ander 'auto level' mechanisme, maar dat is altijd een beetje gedoe.

[ Voor 27% gewijzigd door ShittyOldMan op 21-10-2017 16:36 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-04 09:40
Doe inderdaad eens channel levels zoals @ShittyOldMan aangeeft. Ik gok op center niet goed aangesloten of stuk (hoewel Audessey dit normaal had moeten detecteren en de center uitschakelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Muziek instelling op stereo of multichannel stereo zetten en niet op auto helpt denk ik al. Wat je omschrijft klinkt als een instelling die dolby surround oid van je muzieksignaal probeert te maken en dat wil je niet ;)

Verder: het toverwoord hier is referentie volume. Kun je ook instellen, zoek ff in je handleiding hoe. Dan kun je per bron regelen hoe hard dat ie standaard gaat en de grote verschillen afdekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polarlander
@allen: dank voor de input zover. Ik ga ermee aan de slag. Vanmiddag feestje van dochterlief, dus feedback zal ff op zich laten wachten. Groet, Polarlander

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polarlander
- Feedback Resultaat -

Hallo, door omstandigheden een verlate reactie. Ik heb het probleem kunnen oplossen. Eerst ben ik teruggegaan naar de basis: alleen de twee boxen aangesloten en alle extra's qua instellingen uitge-
zet. Daarna stapje voor stapje verder. Uiteindelijk bleef het probleem gewoon bestaan.
Met de gedachte 'what if..' kwam ik, al speurend, terecht bij <luistermodus>. Eerst gekeken of het scha-
kelen tussen MOVIE/TV, MUSIC en GAME een verschil maakte <nee>. Daarna gekeken of de instel-
lingen onder <MOVIE/TV> verschil uitmaakten. En dat deed het. Onder <DIRECT> en <DTS Neural:X> bleef het probleem bestaan, met de andere keuzemogelijkheden (o.a. THEATER etc) was het probleem voorbij.
Ik krijg nog niet helder wat het probleem veroorzaakt, maar het is opgelost. Wat mij betreft mag dit topic nu
gesloten worden. Ik dank nogmaals de meedenkers! Tot slot; Onkyo Nederland heeft op geen enkele wijze
gereageerd op de door mij ingediende hulpvraag. Jammer, gemiste kans. Toch fijn dat er dan Tweakers is!
*O* *O* *O*
Pagina: 1