Monitor voor game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
Ik zoek een?
Monitor voor mijn aankomende high end game pc.

Wat is je budget?

Niet echt een vast budget. Totale budget is ongeveer 3000€ voor de totale built dus ruimte zat voor een goede monitor.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren. Echter kan ik bij paradigit met belastingsvoordeel het 1 en ander uitzoeken. Dus heb ik een aantal monitoren uitgezocht op paradigit.nl. Hieronder staan ze.

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ PD2710QC Zilver, Zwart€ 669,-€ 669,-
1Dell S2417DG Zwart€ 496,-€ 496,-
1Dell Ultrasharp U2717D Zwart€ 472,50€ 472,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.637,50

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit zal een geheel nieuwe pc zijn. zie hier de topic waarin ik nog bezig ben met het uitzoeken van de exacte onderdelen.
High end Game PC ~3000€
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Aan de reviews komen ze alle 3 een beetje zelfde uit de verf. Dus wil ik graag van jullie weten of dit goede opties zijn of toch beter van een asus of acer te gaan. En dus andere onderdelen daar uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10 20:33

ITsEZ

parttime all-rounder

Je geeft weinig info om advies over te geven, je stelt de vraag welke van de 3 een goede monitor is en gooit vervolgens 3 verschillende monitors in het topic.
De Dell is een 24 inch monitor met tn scherm, 1ms en 165 Hz
De andere 2 zijn 27 inch schermen met 5ms en 60Hz
Wat zoek je? Moet het IPS zijn? Moet de reactietijd laag zijn? Wil je een hoge refreshrate?

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
ITsEZ schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:34:
Je geeft weinig info om advies over te geven, je stelt de vraag welke van de 3 een goede monitor is en gooit vervolgens 3 verschillende monitors in het topic.
De Dell is een 24 inch monitor met tn scherm, 1ms en 165 Hz
De andere 2 zijn 27 inch schermen met 5ms en 60Hz
Wat zoek je? Moet het IPS zijn? Moet de reactietijd laag zijn? Wil je een hoge refreshrate?
Excuus, eens kijken of ik het kan aanvullen dan.

Het was me al niet opgevallen dat het ene dell scherm TN was. Als ik het goed begrijp, niet het scherm voor de beste kleurweergave. Dus voor gamen met een GTX 1080Ti. Lijkt me IPS hetgene wat ik zoek.

Na verder te verdiepen in de refreshrate, lijkt het me dus ook dat ik bij voorkeur voor de hogere refreshrate moet gaan van 144hz of 165hz.
Deze kom ik zo goed als niet tegen op paradigit dus dan zal het toch een geheel ander monitor worden.

Dus bedankt voor je reactie. Je hebt mijn vraag al geheel beantwoord denk ik :P

1 van de onderstaande monitoren zal het waarschijnlijk worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 705,50€ 705,50
1Asus MG279Q Zwart€ 596,-€ 596,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.301,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-09 20:51
1080p of 1440p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Zanamama schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

Excuus, eens kijken of ik het kan aanvullen dan.

Het was me al niet opgevallen dat het ene dell scherm TN was. Als ik het goed begrijp, niet het scherm voor de beste kleurweergave. Dus voor gamen met een GTX 1080Ti. Lijkt me IPS hetgene wat ik zoek.

Na verder te verdiepen in de refreshrate, lijkt het me dus ook dat ik bij voorkeur voor de hogere refreshrate moet gaan van 144hz of 165hz.
Deze kom ik zo goed als niet tegen op paradigit dus dan zal het toch een geheel ander monitor worden.

Dus bedankt voor je reactie. Je hebt mijn vraag al geheel beantwoord denk ik :P

1 van de onderstaande monitoren zal het waarschijnlijk worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 705,50€ 705,50
1Asus MG279Q Zwart€ 596,-€ 596,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.301,50
Als ik moet kiezen tussen de 2 monitoren die je aangeeft, dan zal ik voor de ACER Predator gaan.
Dit scherm ondersteund namelijk G-Sync en dat werkt samen met je Nvidia videokaart.

Achter heeft asus ook nog een G-Sync variant (Asus PG279Q - doe ik even uit mijn hoofd)
Ik heb zelf ook een ASUS, maar dan een TN paneel.
Deze was een stuk goedkoper en tja kleuren zijn inderdaad minder, maar voldoende voor mij.
Heb als 2e monitor nog een IPS ;)

Echter als ik nu een nieuwe monitor aan zal schaffen.
dan wil ik naar 1440p Widescreen IPS met 144hz.
Maar deze zijn nog niet betaalbaar ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubberblub
  • Laatst online: 16-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Ik zit te wachten op deze, maar is nog niet te verkrijgen. Dit lijkt me de ideale gamemonitor:

pricewatch: Asus ROG Swift PG35VQ Zwart

200hz, 1440p en G-Sync ondersteuning :Y :Y . Aangezien ik zelf ook een GTX 1080TI heb en nu nog de pricewatch: Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart , op zich ook een heel mooi scherm, 4K, maar slechts 60hz. :X .Jammer genoeg is een combinatie van 4K en 144hz of hoger niet te vinden.

[ Voor 68% gewijzigd door Snowwie op 24-10-2017 14:09 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
Snowwie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:57:
Ik zit te wachten op deze, maar is nog niet te verkrijgen. Dit lijkt me de ideale gamemonitor:

pricewatch: Asus ROG Swift PG35VQ Zwart

200hz, 1440p en G-Sync ondersteuning :Y :Y . Aangezien ik zelf ook een GTX 1080TI heb en nu nog de pricewatch: Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart , op zich ook een heel mooi scherm, 4K, maar slechts 60hz. :X .Jammer genoeg is een combinatie van 4K en 144hz of hoger niet te vinden.
Oh dat is inderdaad het ideale game scherm. Vrees ook voor het prijkaartje :P

Voor op dit moment valt de acer predator nog mooi in mijn budget dus deze zal het zeer waarschijnlijk gaan worden. Wie weet als 2de scherm later nog erbij.

Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Zanamama schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:36:
Oh dat is inderdaad het ideale game scherm. Vrees ook voor het prijskaartje :P
Ja, die zal iets met 4 cijfers worden ben ik bang. De 100hz variant die ik gezien heb op Amazon-com was al $ 1200,- en dan is in Amerika dat spul vaker ook nog goedkoper.
Voor op dit moment valt de acer predator nog mooi in mijn budget dus deze zal het zeer waarschijnlijk gaan worden. Wie weet als 2de scherm later nog erbij.
Dat worden dan 2 compleet verschillende monitoren. Dat is eigenlijk jammer van je geld. We weten nog niet exact wanneer die Asus ROG Swift gaat uitkomen (en wat de prijzen zijn), maar mijn suggestie zou zijn, wacht dat nog even af.

Ik heb mijn 4K monitor ook nog steeds te koop staan in de pricewatch. Mocht ik die verkopen dan leg ik dat geld eerst weg, pak ik tijdelijk mijn 24" 1080 Benq monitor en ik heb ook nog wat andere dingen te verkopen en dan nog een beetje toeleggen en dan mooi die 200hz scherm kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 24-10-2017 23:25 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
Snowwie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:24:
[...]

Ja, die zal iets met 4 cijfers worden ben ik bang. De 100hz variant die ik gezien heb op Amazon-com was al $ 1200,- en dan is in Amerika dat spul vaker ook nog goedkoper.
Dan zal de prijs hier inderdaad schrikken worden.
[...]

Dat worden dan 2 compleet verschillende monitoren. Dat is eigenlijk jammer van je geld. We weten nog niet exact wanneer die Asus ROG Swift gaat uitkomen (en wat de prijzen zijn), maar mijn suggestie zou zijn, wacht dat nog even af.

Ik heb mijn 4K monitor ook nog steeds te koop staan in de pricewatch. Mocht ik die verkopen dan leg ik dat geld eerst weg, pak ik tijdelijk mijn 24" 1080 Benq monitor en ik heb ook nog wat andere dingen te verkopen en dan nog een beetje toeleggen en dan mooi die 200hz scherm kopen.
2 verschillende monitor jammer? als in zien er niet zelfde uit of werken niet samen?

Ik zat nog eens te kijken naar de ASUS variant van de acer predator.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,-

Misschien wel interresant als ik later nog een 2de scherm van zelfde soort haal maar dat de grotere/betere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Dit is ook een aardig scherm, heb hem zelf ook. Fijn om op te werken, evenals gamen.

pricewatch: Acer Predator X34A Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
Cougar schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:01:
Dit is ook een aardig scherm, heb hem zelf ook. Fijn om op te werken, evenals gamen.

De laatste keer dat ik PC games speelde. Had ik nog een 21" scherm. Dus ik vind de 27" gevoelsmatig al groot.

Is een 34" scherm voor PC niet te groot aan het worden mits je natuurlijk kort op het scherm zit?
Ik denk dat ik dan ook eerder zal gaan voor een 2de 27" scherm dan nog zn joekel van een monitor.

Ik heb het nog niet ervaren om achter een 34" scherm te gamen / werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zanamama schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:36:
[...]

Oh dat is inderdaad het ideale game scherm. Vrees ook voor het prijkaartje :P

Bedankt voor de tips
Denk je er aan dat als je een 2e scherm aan schaft je dat als 1 scherm wilt gebruiken, dat scherm identiek moet zijn? (In ieder geval qua DPI en resolutie.)

In Windows werkt het, maar je kunt ze niet samen als 1 scherm gebruiken om te gamen. In ieder geval niet met nVidia en mogelijk ook niet met een AMD GPU.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
unezra schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:46:
[...]

Denk je er aan dat als je een 2e scherm aan schaft je dat als 1 scherm wilt gebruiken, dat scherm identiek moet zijn? (In ieder geval qua DPI en resolutie.)

In Windows werkt het, maar je kunt ze niet samen als 1 scherm gebruiken om te gamen. In ieder geval niet met nVidia en mogelijk ook niet met een AMD GPU.
Mocht ik aan een 2de scherm beginnen dan zal ik deze niet gaan gebruiken voor gamen maar gewoon als extra voor mogelijk mijn stream op bij te houden(of een ander). Dus dije hoeft eigenlijk geen je van het monitor te zijn.

Nu las ik zelfs dat voor streamen je het beste een 2de pc kan laten draaien hiervoor om geen performance in te leveren op het primaire systeem. Dus mocht ik serieus verder gaan met streamen dan zal ik het 2de scherm gebruiken op het nieuwe systeem. Maar dat is verre toekomst praat :P

Bedankt voor de heads up over mogelijk wel uitbreiden met 2 schermen. Wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Je kan in windows ook je (joekel van een) scherm opdelen :). Ik heb de monitor in de winkel gezien, en was meteen verkocht. Even als de specs van de predator x34a.

Ik zou zelf niet meer anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
Dat is natuurlijk ook zo. Ik denk dat ik het formaat even een keer daadwerkelijk voor me moet zien als monitor. Dus wordt even een winkel bezoekje plegen.
Anders lijkt me de predator x34a ook zeker interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zanamama schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Mocht ik aan een 2de scherm beginnen dan zal ik deze niet gaan gebruiken voor gamen maar gewoon als extra voor mogelijk mijn stream op bij te houden(of een ander). Dus dije hoeft eigenlijk geen je van het monitor te zijn.

Nu las ik zelfs dat voor streamen je het beste een 2de pc kan laten draaien hiervoor om geen performance in te leveren op het primaire systeem. Dus mocht ik serieus verder gaan met streamen dan zal ik het 2de scherm gebruiken op het nieuwe systeem. Maar dat is verre toekomst praat :P

Bedankt voor de heads up over mogelijk wel uitbreiden met 2 schermen. Wist ik niet.
Ik ben er ook door schade en schande achter gekomen. :) Mijn oude ATI Radeon R200 series kan het namelijk wel. Moderne RXen lijken het niet te kunnen (maar daar is wat onduidelijkheid over), nVidia's kunnen het sowieso niet.

Dus moet ik eens gaan bedenken wat ik met mijn 29" ultra-wide ga doen, heb ik 2x 23" LG retour kunnen sturen en type ik nu achter 3x27" 1440p. :-) Dure oplossing maar wel een die *werkt*.

En ja, 3x27" is absurd maar gamen d'r op is echt *heerlijk*. (Behalve iets als Unreal Tournament 3 dan. Dat heb ik even 10 minuten geprobeerd maar is absoluut niet fijn op zo'n gigantisch oppervlak.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Cougar schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:01:

Haal je die 100hz ook tijdens het gamen?

Ik vraag me overigens af wat voor pc je wel niet moet hebben om de pricewatch: Asus ROG Swift PG35VQ Zwart volledig te kunnen benutten. 200hz op die resolutie?

Ik mag dan wel een GTX 1080 Ti hebben maar ik vraag me af of die kaart met bv Battlefield 1 alles op Ultra met die resolutie 200fps gaat geven.

Desondanks wacht ik wel dat op scherm. Hoe lang zal het nog duren?
Ik heb mijn IIyama 4K monitor verkocht en werk nu tijdelijk met een 24" Benq monitor op 'slechts' 1080p.
Mijn hemel wat een verschil.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Snowwie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:18:
[...]

Haal je die 100hz ook tijdens het gamen?

Ik vraag me overigens af wat voor pc je wel niet moet hebben om de pricewatch: Asus ROG Swift PG35VQ Zwart volledig te kunnen benutten. 200hz op die resolutie?

Ik mag dan wel een GTX 1080 Ti hebben maar ik vraag me af of die kaart met bv Battlefield 1 alles op Ultra met die resolutie 200fps gaat geven.

Desondanks wacht ik wel dat op scherm. Hoe lang zal het nog duren?
Ik heb mijn IIyama 4K monitor verkocht en werk nu tijdelijk met een 24" Benq monitor op 'slechts' 1080p.
Mijn hemel wat een verschil.
Ik heb geen idee of ik altijd 100hz haal (nooit getest), wel kan ik alle games op ultra spelen op maximale resolutie.

Het werken/gamen op een dergelijke monitor is wel echt een verademing. Prachtig beeld, mooie kleuren en mijn pc is krachtig genoeg om het aan te sturen.

I7700k, kfa hof2 gtx 1080, 32gb corsair 3200hz ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
In GeForce Experience is er een setting die je kunt instellen die je ingame je framerate toont.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 27-10-2017 22:19 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Snowwie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:15:
In GeForce Experience is er een setting die je kunt instellen die je ingame je framerate toont.
Ik heb het inderdaad even ingesteld, zodat je de fps kan zien. Door de g-sync blijven de fps netjes op 60 fps, elke game op maximale settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Cougar schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:53:
Ik heb het inderdaad even ingesteld, zodat je de fps kan zien. Door de g-sync blijven de fps netjes op 60 fps, elke game op maximale settings.
Maar jouw monitor kan 100hz aan, waarom gaat ie niet verder dan 60fps dan? :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Met g-sync op maximale resolutie 3440x1440 blijkbaar 60hz. Zonder g-sync zal dat 100hz zijn lijkt me?

edit:

Ik heb toch eens lopen zoeken, maar krijg de monitor ook zonder g-sync aan niet op 100 hz. Was me eigenlijk nooit opgevallen en het beeld is verder perfect, maar heeft iemand een idee waaraan dat kan liggen?

Heb een displayport kabel 1.2. voor 4k resolutie, en een GTX 1080. Lijkt me dat dit voldoende is om 100hz in te stellen?

Kabel:

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1416155

Monitor:

Videokaart:

pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1080 HOF 8GB

Edit2:

Het is gelukt. Blijkbaar moest dit in het osd menu van de monitor in worden gesteld.

Heb 2 maanden op 60hz gespeeld, zonder dat ik er erg in had. Net even getest met Wolfenstein II, BF1 en GTA V. Kan alles spelen op maximale resolutie en ultra settings.

Dmv GeForce experiance gezien dat ik die 100 FPS gewoon haal. :). Alles met g-sync aan.

[ Voor 97% gewijzigd door Cougar op 28-10-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Cougar schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:09:
Met g-sync op maximale resolutie 3440x1440 blijkbaar 60hz. Zonder g-sync zal dat 100hz zijn lijkt me?

edit:

Ik heb toch eens lopen zoeken, maar krijg de monitor ook zonder g-sync aan niet op 100 hz. Was me eigenlijk nooit opgevallen en het beeld is verder perfect, maar heeft iemand een idee waaraan dat kan liggen?

Heb een displayport kabel 1.2. voor 4k resolutie, en een GTX 1080. Lijkt me dat dit voldoende is om 100hz in te stellen?

Kabel:

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1416155

Monitor:

Videokaart:

pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1080 HOF 8GB

Edit2:

Het is gelukt. Blijkbaar moest dit in het osd menu van de monitor in worden gesteld.

Heb 2 maanden op 60hz gespeeld, zonder dat ik er erg in had. Net even getest met Wolfenstein II, BF1 en GTA V. Kan alles spelen op maximale resolutie en ultra settings.

Dmv GeForce experiance gezien dat ik die 100 FPS gewoon haal. :). Alles met g-sync aan.
Dus, geen dank. De factuur komt later. :9~

Merk je nu ook verschil tussen die 60 en 100hz?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Snowwie schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:26:
[...]

Dus, geen dank. De factuur komt later. :9~

Merk je nu ook verschil tussen die 60 en 100hz?
Allereerst, bedankt inderdaad! Anders had ik waarschijnlijk al die tijd “maar” op 60hz en fps gegamed met zo’n mooie monitor 😅.

Wat ik nu vooral merk is dat de reactie snelheid beter is. Hij reageert gewoon net even wat sneller tijdens het gamen. Wat betreft beeldkwaliteit misschien iets beter, maar dat lijkt te verwaarlozen. Het was namelijk al goed :).

Uiteindelijk na wat zoeken erachter gekomen door deze review:

https://www.monitorstore....1/acer-predator-x34a.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Refreshrate doet je beeldKWALITEIT niet veranderen. Alleen des te hoger de refreshrate des te vloeiender alles loopt. Ga in Windows maar eens testen met je muis. Zet em op 60hz, en ga met je muis bewegen en vergelijk dat met 100hz. Je zult merken dat de muis veel soepeler over het scherm gaat op 100hz. En voor wat gamen betreft, met 100hz zul je inderdaad iets meer informatie sneller zien, dus ook een tegenstander die net in een ooghoek achter een muur springt, die je normaliter op 60hz niet gezien had.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1