Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik had een 400 euro acer laptop gekocht een paar jaar geleden, en hij is meerdere keren uit elkaar gevallen, doordat de schroeven steeds los trilden. Om dit te voorkomen wil ik deze keer een desktop aanschaffen. Maar ik ben ook van plan hem zelf samen testellen. Aangezien het mijn eerste keer is heb ik hulp nodig. Ik heb me al ingelezen.

Mijn school verplichte mij om een extra vak te nemen. Vervolgens heb ik voor informatica gekozen, omdat het mij wel leuk leek. Maar voor mijn informatica PO moet ik een website maken doormiddel van html. Dus ik wil mijn computer tijdelijk als een server gebruik, om een site te kunnen draaien. Dus ik wil een relatief zuinige desktop. Maar ik geen zuinige processor gezien tussen de 8ste generatie cpu’s . Heb ik gewoon verkeerd gekeken? Want je zou toch verwachten dat de nieuw cpu’s zuiniger zijn dan de oudere generaties.

Ik wil ongeveer tussen de 600 en 700 besteden aan een pc.
Ik heb al een monitor + toetsenbord en muis. Ik heb een versie van Windows 10 op een cd. Dus dat gaat niet van mijn budget af.

Hebben jullie misschien nog suggesties voor energie zuinige processor of voedingen?
Aangezien intel energie zuiniger is wil ik een intel systeem bouwen.
Ik zat te denken aan iets ongeveer in deze richting:
Intel - i5
Gtx 1050
6 gb ram
Coolemast budget case
Een voeding van Cosair met 80% gold of platina

IK heb ook nog een vraag over het bouwen van een pc.
Veel YouTubers raden het namelijk aan om een schroevendraaier met een magnetische punt te gebruiken. Zodat je geen schroeven per ongeluk laat vallen. Maar op een site las ik dat de hardware beschadigt kan raken door magnetisme. Is het Verstandig een magnetische schroevendraaier te gebruiken?

Zijn de spullen van i fix it van goede kwaliteit?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Met die specs kan je al voor €350 dat samenstellen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Dan mischien
- i5 k
- 16 gb
- gtx 1080 ti
- watercooling
-cosair power 80% gold of platina.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
Heb je zelf al ongeveer bedacht welke onderdelen je wilt gebruiken? Eisen stellen is simpel, maar ook te weinig voor een topic. Waarom heb je de vragen-die-je-niet-mocht-verwijderen verwijderd?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Welke vragen heb ik dan nog niet beantwoord?

• Nat-Water
DAA beleid

Onder Waar moet mijn topic aan voldoen, punt 2.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:18:
Dan mischien
- i5 k
- 16 gb
- gtx 1080 ti
- watercooling
-cosair power 80% gold of platina.
Sorry hoor maar waar gaat dit over? Je zegt je budget en noemt dan een videokaart die al meer is dan dat hele budget.
Wat @DukeBox bedoelt is denk ik dat je voor 350 euro een pc kan samenstellen voor wat jij er mee wilt doen.

Is het enige wat je wilt een tijdelijke server? Of ga je de pc daarna nog gebruiken en waarvoor dan?

Maak ook zelf een lijstje in pricewatch met de onderdelen die jij voor stelt, dan kan daar naar gekeken worden.

Verwijderd

Topicstarter
Typefout gtx 1050 ti

Verwijderd

Topicstarter
Seagate 2TB FireCuda Gaming SSHD (Solid State Hybrid Drive) - 7200 RPM SATA 6Gb/s 64MB Cache 3.5-Inch Hard Drive

EVGA GeForce GTX 1050 Ti SC GAMING, 4GB GDDR5, DX12 OSD Support (PXOC) Graphics Card 04G-P4-6253-KR

EVGA 600 BQ, 80+ BRONZE 600W, Semi Modular, FDB Fan, 3 Year Warranty, Power Supply 110-BQ-0600-K1

Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition High Airflow Fan Twin Pack - Red

Corsair Carbide Series SPEC-01 Mid Tower Gaming Case

4GB Memory RAM for Lenovo ThinkCentre M58p 7484-ALU by Arch Memory 2x

Intel Core i5-7500 LGA 1151 7th Gen Core Desktop Processor

Cooler Master Hyper 212 EVO RR-212E-20PK-R2 CPU Cooler with 120mm PWM Fan

MSI Pro Series Intel B250 LGA 1151 DDR4 HDMI USB 3.1 ATX Motherboard (B250 PC MATE)

ik ook van plan de computer voor andere dingen te gebruiken. Zoals Netfix, word, en een beetje game.
totaal prijs 770 dollar of 651 euro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 19:18 ]

• Nat-Water
Waar heb je dit lijstje vandaan? Je hebt het ergens van gekopieerd
-Een gaming SSHD (wat?). Prul.
-Veel te zware voeding
-Extra fans? Niet nodig.
-Waar komt dat ram nu weer vandaan..?
-Stock cpu cooler is ook genoeg.

Pak even een BBG erbij voor inspiratie :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik een lijst gemaakt via amazon.
En vervolgens gekopieerd
sshd hybrid hardeschijf
Ja, ik heb waarschijnlijk dan de verkeerde ram geselecteerd

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Kun je eventueel een lijstje maken via pricewatch? Gewoon de onderdelen die je nu hebt daar in opzoeken, in een wenslijst zetten en vervolgens de RML hier kopiëren. Dan zijn mensen sneller bereid je te helpen.

• Nat-Water
Ah. Ik heb even zitten zoeken, en er wordt 1 november een BBG gepubliceerd met jouw budget. Misschien is het waard om deze thread door te lezen - daar staan aardige builds in.

[BBG] Basisgamesysteem - november 2017

Verwijderd

Topicstarter
oké thx
Pagina: 1