Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Poker desktop hulp nodig Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

• Monster435
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-02-2022
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[/b
Ik wil op de pc gaan pokeren, ik gebruik hierbij tabel bijna en holdem manager 2. holdem manager 2 is eigenlijk gewoon een enorme database met een aantal miljoen handen waar ik analyses op doe. Ik wil er minstens 3 schermen op aan kunnen sluiten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
het systeem mag 700-1000 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al de randapparatuur als speakers, beeldschermen (2x blauwe aansluiting (VGA?)
En de mogelijkheid voor 3 hdmi schermen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb vrij weinig verstand van computers/desktops samenstellen of kopen, daarom raadpleeg ik jullie. Ik heb altijd gebruik gemaakt van een laptop met een i5 processor die iets van 3500 benchmarkte, en een geforce videokaart (650m). Ik heb tijdens het pokeren vaak last van een processor die op volle toeren draait, en dan heb ik table ninja nog niet eens aan. Ik denk zelf daarom de Ryzen 1700x nodig te hebben. Ook omdat ik ergens iets heb gelezen over dat deze meerdere dingen beter tegelijk kan vergeleken met het intel model. En hij is goedkoper ;).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag gewoon een goed systeem hebben, die het liefst geen geluid maakt. optioneel, zou ik graag een moederboard met extra goed geluid willen hebben (als het überhaupt kan?) ivm. Mijn M-audio speakers.

Ga je overklokken?

niet echt mee bekend, ik neem aan dat het systeem op maximaal runnen nadelen heeft op het levensduur van de pc en het een minder stabiel systeem wordt (ivm uitvallen etc). Dus dit is optioneel maar liever niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop hier een goed advies te krijgen over wat ik het best kan halen en waarom . De mooiheid van het systeem maakt mij niet uit, ik wil graag bang voor buck en een betrouwbaar goed systeem. Alvast bedankt voor de reacties!

Ik heb een nieuwe build samengesteld, graag heb ik jullie mening hierover.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 313,-€ 313,-
1Phanteks Eclipse P300€ 56,-€ 56,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 155,95€ 155,95
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 125,25€ 125,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,20

Ik heb zelf het idee dat ik met de interne GPU van de processor wel goed zit voor mijn wensen. Ik ben alleen onzeker over welk moederboard ik kan nemen wil ik gebruik kunnen maken van al deze (volgens mij snelle) onderdelen.

Graag heb ik nog jullie op en aanmerkingen op deze build.

[ Voor 37% gewijzigd door Monster435 op 23-10-2017 00:28 . Reden: Nieuwe Intel build ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://gathering.tweaker...nd?keyword=holdem+manager ?

Er zijn verschillende topics over geweest en ik kan je vertellen dat daar systemen zijn langsgekomen die een veelvoud kosten van jouw budget.

Het is dus de vraag hoe snel jouw systeem moet analyseren en wat je er voor over gaat hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:10
Drie schermen én een systeem ga je echt niet nieuw vinden voor dat budget. Misschien marktplaats afstruinen voor beeldschermen? Dan heb je alsnog wel +- 500 € nodig voor een systeem met degelijke processor.

Ik heb een cursus lezen nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door AequitasII op 19-10-2017 14:30 ]

• jesperber
  • Laatst online: 11-11 18:06

jesperber

(y)

AequitasII schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:19:
Drie schermen én een systeem ga je echt niet nieuw vinden voor dat budget. Misschien marktplaats afstruinen voor beeldschermen? Dan heb je alsnog wel +- 500 € nodig voor een systeem met degelijke processor.
Hij heeft de beeldschermen al.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Ik denk dat je in jouw budget uit komt op een systeem als dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 295,49€ 295,49
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 118,35€ 118,35
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 175,-€ 175,-
1Fractal Design CORE 2300€ 44,50€ 44,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 144,90€ 144,90
1Corsair CX450M€ 48,-€ 48,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,24

Je zou nog kunnen kijken naar een betere koeler dan de standaard. Bijv. pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B

[ Voor 3% gewijzigd door hanvandijk op 19-10-2017 13:26 ]

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 14:42

Soggney

Zeekomkommer

Systeem ziet er goed uit, van @hanvandijk Enkel de hoeveelheid RAM kan je nog wat op beknibbelen, afhankelijk van wat je systeem nu gebruikt. Als je momenteel veel RAM verbruikt (er van uit gaande dat je momenteel 8 hebt steken), dan is de upgrade naar 16 GB handig, anders zou je er voor kunnen kiezen om 1 latje van 8 GB te steken en daar wat te besparen.
De rest zou in de marge besparen zijn.

Om nog even de waarom te beantwoorden:
ryzen zoals gevraagd + topline om de hold'm manager bij te houden, bijpassend moederbord. 1050 is de instapkaart voor 3 schermen aan te sturen. gepaste voeding en natuurlijk ssd voor de te verwachte performance/snelheid.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Kun je voor 3 schermen niet beter iets van een rx560/550 pakken? AMD kaarten zijn out of the box volgens mij wat vriendelijker door eyefinity. Daarnaast zijn ze goedkoop en heb je de power van een 1050ti toch niet nodig.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• hanvandijk
@Soggney thx :D
Ik zou juist niet beknibbelen op het RAM. Als je werkt met grote databases lijkt mij meer geheugen juist een grote toegevoegde waarde. Echter is de tip om eerst 1 latje te kopen en evt later een 2e ook niet verkeerd natuurlijk.

Over de GPU. Een GT1030 is ook in staat om 3 monitors aan te sturen, maar ik ben zelf bang dat deze niet in staat is om dat lekker te laten draaien. Daarom heb ik gekozen voor een stap hoger met de GTX1050ti. Je zou hier nog een paar euro kunnen besparen door voor de non-ti versie te gaan.

• hanvandijk
Eyefinity is leuk als je het zelfde programma over meerdere schermen wilt uitspreiden. Je PC ziet je schermen dan als het ware als 1 groot scherm.
Ik denk dat het bekijken van databases daardoor juist minder prettig werkt. Je zit dan namelijk met de bezels (randen rondom) van je monitor.
Hieronder een afbeelding hoe dat er uit zou zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0hxp8I2s8GQwHgsRtPGbTPg2/full.jpg
Je ziet op de twee linker schermen dat 1 programma verdeeld is. Met een dikke zwarte rand in het midden.

• Monster435
Wow ik had niet zo snel al zoveel reacties verwacht, Top!

@MAX3400 ik heb er een aantal doorgelezen, maar vindt het zelf toch wel lekker om het precies op mijn eigen wensen aan te laten sluiten.

@hanvandijk @Soggney die componenten zien er wat mij betreft goed uit. Ik vroeg mij wel af of ik inderdaad niet een matigere videokaart kon aansluiten aangezien ik wel een xbox heb om op te gamen. Ik dacht voor dit topic dan ook dat de hmdi aansluitingen op het moederboard zaten en ik dus geen videokaart nodig zou hebben. :(

Verder lijkt eyefinity mij niet fijn, aangezien ik een systeem met 2 schermen gewend ben waarbij er niet vensters (of tafels) half op 1 en half op een ander scherm komen.

Ik zie op tweakers vaak azerty voorbijkomen om alles te kopen, maar ik laat hem dan het liefst door iemand met verstand van het spul het in elkaar zetten, iemand nog een aanrader ergens?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Monster435 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:19:
Wow ik had niet zo snel al zoveel reacties verwacht, Top!

@MAX3400 ik heb er een aantal doorgelezen, maar vindt het zelf toch wel lekker om het precies op mijn eigen wensen aan te laten sluiten.
Ik zie wel wensen maar geen eisen; het is toch bekend hoeveel IOPS jouw pokerprogramma's gebruiken tijdens analyse? Dan moet je daar wat onderdelen wel/niet op uitzoeken.
Ik zie op tweakers vaak azerty voorbijkomen om alles te kopen, maar ik laat hem dan het liefst door iemand met verstand van het spul het in elkaar zetten, iemand nog een aanrader ergens?
Azerty, als PC-zaak, lijkt me toch een goede partij om het in elkaar te zetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 14:42

Soggney

Zeekomkommer

@Monster435 ik kan niet direct terugvinden of de integrated graphics op de ryzen 3 schermen ondersteund.
Als je naar het moederbord kijkt, zie je een HDMI aansluiting (de zwarte) en een DVI-D (de witte)
maar geen displayport aansluiting, wat de minimum is om 3 schermen aan te sluiten (aan AMD kant, weinig ervaring met NVIDIA) . Dus een aparte grafische kaart voor 3 schermen zal nodig zijn.
Aangezien je aangeeft dat gamen op de xdoos gebeurd, kan je voor de 1050 gaan.
Helaas heeft de 1030 maar 2 aansluitingen waardoor 3 schermen sowieso niet zal gaan.

Zelf heb ik een GTX 560 die mijn 4K tvtje probleemloos aanstuurd

Daarnaast geef je aan nog schermkabels met de blauwe connector (VGA) te hebben, om alles aan te sluiten zal je moeten nakijken of je schermen HDMI ondersteunen, danwel DVI. En zal je de gepaste kabels/converters erbij moeten halen.

Dus ter vervanging van de 1050 TI het volgende:
1050 (niet TI)

@Hans Ik was niet op de hoogte van geen IGP op de ryzen. Dank daarvoor. Daarnaast bezig met deze post te editen om toch maar zo'n link naar een bepaalde graka te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Soggney op 19-10-2017 14:39 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• hanvandijk
@Soggney Ryzen heeft geen integrated graphics. Die aansluitingen zitten er op voor de aankomende APU's van AMD.
Voor een systeem met een Ryzen CPU is er echt een losse videokaart nodig.

Voor een paar euro kun je wel verloopstekkertjes krijgen voor HDMI -> VGA. pricewatch: Gembird A-HDMI-VGA-04

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:53
Ryzen heeft inderdaad geen integrated graphics, dus die video uitgangen op het moederbord zullen nutteloos zijn.
Als je een videokaart alleen toevoegd voor alleen de extra video uitgangen kan je kijken naar 1 of 2 van het goedkoopste, zoals zo'n ding voor maar 3 tientjes met 3 video uitgangen, waarvan 1 VGA.
pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP

• hanvandijk
Ik denk dat de gt710 toch echt tekort gaat komen voor 3 Full HD 1080p schermen.
Dan zou ik minimaal voor een gt1030 gaan.

• Monster435
@max3400 Ik dacht dat je daar geen computer in elkaar kunt laten zetten, maar met die winkel is inderdaad niks mis, dus ik kan het daar wel laten doen.

@Soggney Dan denk ik toch dat ik voor de 1050 moet gaan, ik heb liever nog wat prestatie over dan dat het allemaal net kan. Dat van die verloopstekkertjes wist ik niet, dus die zal ik zeker ook aanschaffen.

@Flamesz Dat is dan ook wel een aantrekkelijke optie, maar zit ik dan niet het hele systeem te beperken tijdens het pokeren door de videokaart? Zoals @hanvandijk ook zegt, wat zijn de meningen van anderen hierover?

Verder, ik zag dat de Ryzen 1600x maar 700 lager scoorde op de CPUBenchmark (13177), zou ik veel andere componenten toe moeten voegen voor een eventuele verandering naar deze processor, ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat die niet past op het moederboard? Of zouden jullie echt voor een paar euro meer de 1700 blijven houden in het systeem?

Daarnaast nog de vraag welk component jullie zouden verbeteren mocht ik besluiten er nog 200-300 euro bij te leggen.

• hanvandijk
Ik denk dat de extra kernen van de 1700 de meerprijs wel waard zijn. Helemaal in non-gaming situaties als deze.
Azerty is een van de betere leveranciers in Nederland. Je krijg altijd 2 jaar garantie op de bouw van je systeem.

• Monster435
@hanvandijk dan ga ik hem daar bestellen en neem ik gewoon de 1700.

Ik twijfel alleen nog aan het geluid van de boxed cpu cooler, hierbij staat 31 decibel, is de pc ook nog met een andere koeler stiller te krijgen? of heeft zo'n ding gewoon de power nodig om alles koel te houden? Ik heb het liefst geen lawaai om mij heen als ik aan het pokeren ben ;)

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:53
Monster435 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:57:

@Flamesz Dat is dan ook wel een aantrekkelijke optie, maar zit ik dan niet het hele systeem te beperken tijdens het pokeren door de videokaart? Zoals @hanvandijk ook zegt, wat zijn de meningen van anderen hierover?
Google zegt dat holdem manager niet de gpu gebruikt voor zijn berekeningen, dus daarvoor maakt het niet uit. Alleen windows draaien met een paar geopende programma's kan elke moderne videokaart of geïntegreerde videochip.

Als je nog €200 wilt uitgeven kan je kijken naar een kast met geluiddempend materiaal, extra stille fans/koeling en een semi-passieve voeding, krijg je een lekker stil apparaat.

• Monster435
@Flamesz Klinkt goed maar ik gebruik ook Table Ninja en uiteraard, Pokerstars. ik heb inmiddels even gezocht voor een aantal stillere coolers/voedingen, maar klopt het dat ik dan niet een boxed versie moet hebben maar een gewone CPU?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes.

• hanvandijk
Monster435 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:12:
@Flamesz Klinkt goed maar ik gebruik ook Table Ninja en uiteraard, Pokerstars. ik heb inmiddels even gezocht voor een aantal stillere coolers/voedingen, maar klopt het dat ik dan niet een boxed versie moet hebben maar een gewone CPU?
Tray versie weet ik niet. de 1700X zonder koeler is ongeveer 30 euro duurder dan de 1700 met koeler. Misschien dat je daar nog naar zou kunnen kijken als je toch een losse koeler koopt. Hoewel ik niet denk dat dit de extra prijs waard is.

• Monster435
Ik heb het roer even helemaal omgegooid, wat vinden jullie van deze build? beter, of...?

Ik heb zelf het idee dat ik met de interne graphics van deze processor ook wel goed zit, echter zit ik met de handen in het haar over welk moederboard ik zal nemen, aangezien ik wel wil dat alles past :) Graag zou ik jullie op en aanmerkingen willen.

Ik heb de intel processor gekozen om de bijgevoegde intel graphics en zijn 6 cores.
De 16GB vengeance aangezien deze 3000mhz hebben en overal wordt aangeraden.
De m2 om lekker snel spul van de schijf af te lezen.
Het moederbord om de HDMI en DVI aansluiting en omdat deze compatibel is met de m2, en 8e generatie processoren, wat de 8700 volgens mij is.
De behuizing leek mij wel mooi :)
de voeding omdat die volgens mij wel stil is, en 500 watt heeft. Geen idee of dat overkill of te weinig is voor dit systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 313,-€ 313,-
1MSI Z370 SLI PLUS€ 150,-€ 150,-
1Phanteks Eclipse P300€ 56,-€ 56,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 155,95€ 155,95
1be quiet! Pure Power 10 500W€ 64,10€ 64,10
1Samsung 960 EVO 250GB€ 125,25€ 125,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 864,30

[ Voor 15% gewijzigd door Monster435 op 23-10-2017 20:18 ]

Verwijderd

Deze poker pc gebouwd voor Nemmad ken je vast wel :-) videokaart is wat overkill maar mocht die toch willen gaan gamen

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1Asus Prime B350-Plus€ 85,-€ 85,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 319,-€ 319,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 182,-€ 182,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 948,45

• Monster435
@Verwijderd Ik ken hem niet helaas :( welke games speelt ie voornamelijk?

Ziet er ook goed uit, ik heb echter wel een paar vraagjes:

Welke kast heb je uiteindelijk genomen ipv. de n300?
Waarom de seasonic > andere voedingen? Is dat ivm. de 22 decibel?
Als ik deze pc zou nemen zou ik een goedkopere videokaart nemen, is het dan verstandig denk je om met dat geld het ssd up te graden naar een m2 ssd (evo960)?

Verwijderd

speelt voornamelijk 500 sng's 6 man max en de hogere MTT's

de kast is een pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart geworden, de voeding werd aangeraden hier op tweakers dus heb ik die genomen.

videokaart is idd overkill voor zijn doel eindes maar houd de optie om een game te draaien open, de ssd kan maar volgens mij is het verschil met jouw doeleindes niet echt te merken.

• Monster435
@Verwijderd aah dat is wel een beetje buiten mijn league qua niveau 😂

Ik vindt die kast wel mooi, weet jij of die ventilatoren veel geluid maken? Daar kan ik niks over vinden op internet.

Ik kan stilte wel waarderen ;)

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
ik weet niet of je plannen hebt om gebruik te gaan maken van solvers etc & HEM2 gebruikt voor je handanalysis, of dat je puur&alleen speelt en slechts HEM gebruikt voor de HUD en om je profit&loss en bb/100 bij te houden.

In het geval van het laatste kan dat nl. prima voor ruim onder de €1k

Verwijderd

Monster435 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:19:
@Verwijderd aah dat is wel een beetje buiten mijn league qua niveau 😂

Ik vindt die kast wel mooi, weet jij of die ventilatoren veel geluid maken? Daar kan ik niks over vinden op internet.

Ik kan stilte wel waarderen ;)
Geluid niveau is prima vond hem erg stil, cable managment was ook dik in orde, heb je wel eens eerder een pc gebouwd trouwens?

Gozer waar ik hem dus voor gebouwd heeft is dik tevreden draait 2 schermen en doet verder een beetje het zelfde als wat jij van plan bent ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe wil je drie schermen aansturen via de iGPU? Volgens mij heeft een moederbord nooit drie aansluitingen voor monitoren. Wellicht dus via daisy chaining en display port, maar of die dan zoveel schermen kan durf ik niet te zeggen.

• Monster435
@rogier2012 Dat is wel voornamelijk de bedoeling, ik heb alleen liever wat over op cpu gebied om geen lag te krijgen (wat geld kost bij 40+ tafels). Ook wil ik misschien in de toekomst nog piosolver erop gaan gebruiken.
@Verwijderd aah top! Dan wordt dat de kast. Ik heb nog nooit een pc gebouwd, maar het lijkt mij wel leuk om te doen, heb je nog.tips? Ik heb verder nog niet uitgezocht of ik er bijv. Nog kabels of iets bij moet halen.
@CH4OS als het goed is kan.dat op de Intel 8700, en ik heb het moederbord inmiddels veranderd naar een asrock extreme 4, die 3 aansluitingen heeft.

Verwijderd

Mocht je er hulp bij nodig hebben ben ik best bereid je te helpen hem in mekaar te zetten, nee de kabels worden allemaal meegeleverd bij het mobo en bij de voeding.

Je zou nog kunnen overwegen om naar de Ryzen 7 te gaan maar mij persoonlijk na een soortgelijke build gebouwd te hebben voor een pro poker speler wat ik al zei is dit niet nodig.

• Monster435
@Verwijderd aah top dat waardeer ik. Als ik moeilijkheden heb met de build zelf, zet ik het in deze topic. Ik post sws het eindresultaat nog even.

Verder loop ik nog tegen iets vrij raars aan, ik heb dus vengeance ram (3000mhz), de asrock extreme ondersteund dit, maar als ik bij de Intel 8700 haar specs kijk dan zie ik dat deze maar 2666mhz support. Dat vindt ik wel raar voor een nieuw model cpu.

Verwijderd

ja dus dan ga je de 3000 mhz niet benutten en zet die hem dus op 2666mhz

Verwijderd

wat voor stakes speel je trouwens?

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 295,49€ 295,49
1MSI B350 PC Mate€ 79,95€ 79,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 175,50€ 175,50
1Fractal Design Focus G Zwart€ 45,95€ 45,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 182,-€ 182,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 68,50€ 68,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,34

grotere SSD verschil ga je echt niet merken voor jouw doeleinde :) Uit ervaring meerdere poker pc's gebouwd, videokaart is maar een optie. Je zou ook nog als je wat minder wilt uitgeven eentje zoeken hier op tweakers

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 00:22 ]

Verwijderd

zoiets V&A aangeboden: Sapphire Pulse Radeon RX 560 4GD5

Modbreak:Gebruik in het vervolg de wijzigknop (rechtsboven aan je post) als je nog wat wilt toevoegen. Je post nu liefst 4(!) keer achter elkaar, wat als zeer vervelend wordt ervaren.

[ Voor 39% gewijzigd door br00ky op 25-10-2017 15:51 ]

• Monster435
@Verwijderd aah dus dan kan ik beter naar 2666mhz ram kijken :)

Ik speel mtt's 5-55 dollar + sng >180

Aah, maar wordt die m.2 ssd dan op dezelfde manier beperkt als het ram? Aangezien het wel 3-4x zo snel is als de 850 evo bijv. Qua schrijf en lees snelheid.

Ik ben begonnen met het samenstellen van een Ryzen build, jou build is wss beter maar het nadeel is dat ik dan gelijk een videokaart erbij moet kopen, die ik toch niet gebruik. Daarnaast lijkt mij de Intel 8700 simpelweg beter dan de Ryzen 1700 (gpubenchark).

Verwijderd

Videokaart is altijd handig met oog op de toekomst, zet er anders een ik van pakweg 80 tientjes en ga voor 3000 MHz bord heeft een AMD cpu veel winst aan.

• Monster435
@Verwijderd hoe bedoel je dat een AMD bord daar veel winst aan heeft?

Ik merk dat je erg AMD fan bent op gebied van poker pc's, kun je dat toelichten? Heeft dat met de hogere multi threading te maken?

Verwijderd

Doelde op dat een AMD cpu meer profijg heeft van snel geheugen dan Intel. Daarom zou ik altijd voor 3000 Mhz gaan IV lager geklokt geheugen

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Kan je voor een beetje poker niet beter een goedkoop pctje in elkaar knutselen en 3 leuke schermen erop aansluiten? Ik raad je dan 120Mhz+ 1080P schermen aan. Dat is wat fijner voor je ogen ;-)

• Glamourt
Zoiets onder andere:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 99,-€ 99,-
1Asus Prime A320M-K€ 56,99€ 56,99
1Sapphire RX 550 4GB Pulse€ 99,50€ 99,50
1Fractal Design Core 1100€ 36,11€ 36,11
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 84,-€ 84,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 50,51€ 50,51
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 89,50€ 89,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,61

• Monster435
@Verwijderd @Glamourt Bedankt voor de response.

Ik zie nu, eindelijk, in dat mijn systeem overkill is. Ik heb @Glamourt zijn systeem ietsje sneller gemaakt, aangezien ik liever wat snelheid teveel heb dan te weinig.

Dit heb ik ervan gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Pulse Radeon RX 560 4GD5€ 130,-€ 130,-
1Fractal Design Core 1100€ 35,94€ 35,94
1Kingston 8GB 3000MHz DDR4€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 662,90

Ik heb hierbij gekozen voor 1 intern geheugen stick om zo een eventuele upgrade in de toekomst makkelijker te maken mocht het niet genoeg zijn. Ik hoor natuurlijk graag nog jullie op en aanmerkingen.

Verwijderd

zou wel dual channel draaien en dat kingston schrappen voor de corsair, en 8 gb is echt te weinig maar natuurlijk jouw keuze.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2017 14:59 ]

• Monster435
dan wordt het:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Pulse Radeon RX 550 2GD5€ 81,77€ 81,77
1Fractal Design Core 1100€ 35,94€ 35,94
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 166,95€ 166,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,11

• Glamourt
8Gb is voldoende voor enkel poker. Mijn desktop draait nu op 3,7GB met een beetje internet, spotify, office gebruik en avast internet security op de achtergrond draaiend. Er zal op ze top 1GB bijkomen als je er ook nog is een poker client er naast hebt draaien.

Poker kan je al snel genoeg draaien op een Intel core I3 met hyperthreading, een qaudcore is net iets wat toekomst gerichter. Een losse videokaart is niet eens noodzakelijk (Bij ryzen wel, omdat je geen IGP hebt). Maar wel fijn omdat daar al de aansluitingen op zitten voor de beeldschermen. Dan hoef je niet zo te kutten met de kabels. Daarom ook de RX 550 gekozen, met 3 aansluitingen.

Als je dan toch 100 euro extra wilt uitgeven zou ik idd voor 16GB geheugen gaan, al is het alleen maar dat je over een paar jaar niet je reepjes eruit hoeft te halen om er 16Gb in te prikken. Uiteindelijk heb je het toch wel nodig, je kiest dan voor 16 GB geheugen, een ander moederbord met 4 geheugen banken of beide.

16GB heb je voor nu nog niet nodig, wel makkelijk mocht je 3 poker clienten draaien, al zou 8GB dan ook nog wel voldoende zijn (Maar krap aan) :)
Als moederbord kan je evt gaan voor pricewatch: MSI B350 PC Mate of pricewatch: ASRock AB350M Pro4

[ Voor 5% gewijzigd door Glamourt op 27-10-2017 16:31 ]

• Monster435
Ik heb inmiddels besteld, morgen bouwen en vrijdag de videokaart erin :)

Ben toch gegaan voor een betere processor:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 PC Mate€ 79,95€ 79,95
1Sapphire Pulse Radeon RX 560 2GD5€ 111,50€ 111,50
1Fractal Design Focus G Rood€ 45,50€ 45,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 166,95€ 166,95
1be quiet! Pure Power 10 CM 500W€ 71,90€ 71,90
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 818,70

[ Voor 4% gewijzigd door Monster435 op 29-10-2017 20:51 ]

Verwijderd

En vertel

Verwijderd

Glamourt schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:19:
8Gb is voldoende voor enkel poker. Mijn desktop draait nu op 3,7GB met een beetje internet, spotify, office gebruik en avast internet security op de achtergrond draaiend. Er zal op ze top 1GB bijkomen als je er ook nog is een poker client er naast hebt draaien.

Poker kan je al snel genoeg draaien op een Intel core I3 met hyperthreading, een qaudcore is net iets wat toekomst gerichter. Een losse videokaart is niet eens noodzakelijk (Bij ryzen wel, omdat je geen IGP hebt). Maar wel fijn omdat daar al de aansluitingen op zitten voor de beeldschermen. Dan hoef je niet zo te kutten met de kabels. Daarom ook de RX 550 gekozen, met 3 aansluitingen.

Als je dan toch 100 euro extra wilt uitgeven zou ik idd voor 16GB geheugen gaan, al is het alleen maar dat je over een paar jaar niet je reepjes eruit hoeft te halen om er 16Gb in te prikken. Uiteindelijk heb je het toch wel nodig, je kiest dan voor 16 GB geheugen, een ander moederbord met 4 geheugen banken of beide.

16GB heb je voor nu nog niet nodig, wel makkelijk mocht je 3 poker clienten draaien, al zou 8GB dan ook nog wel voldoende zijn (Maar krap aan) :)
Als moederbord kan je evt gaan voor pricewatch: MSI B350 PC Mate of pricewatch: ASRock AB350M Pro4
Gaat toch niet alleen om poker ook software als Holdem manager ernaast.

• Monster435
@Verwijderd het is nog niet binnen :(

Verwijderd

Lol -;

• Glamourt
https://nl.pokerstrategy....e-tools/holdem-manager-2/

Holdem Manger importeert je handen in een database. Dat is niks meer en niks minder als een grote excel sheet in ware, dat gebruikt bijna geen kracht. De software poker stars, of wat TS gebruikt vraagt meer kracht van je computer.

• Monster435
Onderdelen net na mijn berichtje binnengekregen, gelijk aan het bouwen gegaan. Alles doet het volgens mij, ik heb echter nog geen videokaart dus kan het nog niet helemaal testen ;) die komt uiterlijk woensdag

Verwijderd

ben benieuwd na je ervaringen

• Monster435
Tweakers bedankt, het is helemaal voor elkaar. Alles zit in elkaar en doet het volgens mij.

Ik heb echter nog wel een vraag over het interne geheugen, de bios geeft aan dat dit op 2100mhz draait, kan ik dit gewoon in de bios op 2933 zetten aangezien ik 3000mhz ram heb?

Verwijderd

bios update gedaan?

• Monster435
@Verwijderd Nee, dat niet :O
Pagina: 1