Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Het Finse HMD heeft de Nokia 7 aangekondigd. Het midrange-toestel heeft een Snapdragon 630-soc, 4GB of 6GB lpddr4-geheugen en een 5,2"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. Volgende week komt de smartphone in China uit voor omgerekend momenteel ongeveer 319 euro.

De Nokia 7 heeft een behuizing van glas, met een vingerafdrukscanner aan de achterkant. Het gaat om HMD's eerste smartphone met glazen achterkant, want de andere modellen hebben kunststof of metaal aan de achterkant. Het scherm heeft net als de andere Nokia-smartphones een 16:9-verhouding. In het toestel zit 64GB-emmc voor opslag van apps en data en dat kan worden uitgebreid met een micro-sd-kaartje. De Snapdragon 630-soc van Qualcomm heeft acht Cortex A53-kernen en een Adreno 508-gpu. Het toestel draait op Android Nougat, maar is 'klaar voor Oreo' volgens de specificaties.

HMD geeft de Nokia 7 dezelfde Bothie-functie als de Nokia 8. Dat is een softwareoptie waarbij de camera aan de voor- en achterkant tegelijkertijd een foto maken. Bij het maken van de foto wordt het beeld van beide camera's naast elkaar op het scherm weergegeven. De primaire camera heeft een 16-megapixelsenor met pixels van 1,12µm en een lens met een diafragma van f/1.8. De frontcamera schiet 5-megapixeplaatjes, heeft pixels van 1,4µm en een f/2.0-lens.

Het toestel heeft afmetingen van 141,2x71,4x7,9mm, de camera steekt nog 1,2mm verder uit. In de telefoon zit een 3000mAh-accu en gebruiken laden die op via de usb-c-aansluiting. Verder is er een 3,5mm-aansluiting aanwezig voor het aansluiten van headsets.

HMD meldt dat de Nokia 7 vanaf 24 oktober te koop is in China. De uitvoering met 4GB ram kost 2499 yuan en het model met 6GB ram kost 2699 yuan. Omgerekend is dat ongeveer 319 en 346 euro. Wanneer het toestel naar de Benelux komt en tegen welke prijs, is nog niet bekendgemaakt.

De nieuwe Nokia 7 valt wat betreft prijs en specificaties tussen de Nokia 6 en de Nokia 8. Eerstgenoemde heeft een Snapdragon 430-soc en kost zo'n 250 euro. Het topmodel heeft een Snapdragon 835-soc en kost ongeveer 550 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 630
GPUQualcomm® Adreno™ 508
RAM4 / 6 GB LPPDDR4
ROM64 GB eMMC (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, NFC, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3.5mm
Sensorenomgevingslichtsensor, nabijheidssensor, versnellingsmeter, elektronisch kompas, gyroscope, vingerafdruksensor, Hallsensor
Scherm5,2" Full-HD LCD-scherm, GG3
Front Camera5MP, 1,4um, f/2.0
Back CameraZeis Camera: 16MP, 1,12um, f/1.8, Dubbele Led flitser
Accu3000mAh
KleurZwart, Wit
Afmetingen141,2 x 71,45 x 7,92 mm
GewichtOnbekend
Prijs2499 / 2699 yuan (319 / 346 euro)
Release DatumOnbekend in NL
BijzonderhedenNokia OZO audio technology

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.019-10-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hopelijk wordt de 7 beter beschikbaar dan de 6 serie.
Met 21% BTW komen de prijzen uit op ongeveer €380 en €420 in Nederland.

De Snapdragon 6xx-series is voor mij een sweetspot tussen performance (alle games draaien prima) en batterij-tijd. Het design van Nokia is strak, en de software draait soepel bij de andere modellen dan de 7, dus zal hier ook wel goed zitten.

Het is mooi te zien dat merken als Nokia en Blackberry weer een come-back maken op de markt.

Directe retro concurrent voor deze telefoon is denk ik de Motion van Blackberry. Die mist dual-sim maar heeft wel een 4000mah accu, en handige zakelijke/productiviteit apps.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat me wel aanspreekt aan deze Nokia 7 zijn de compacte afmetingen. Met een lengte van 141 mm is hij veel kleiner dan de Nokia 6 die een lengte heeft van 154 mm.

Ook de Nokia 5 is met een lengte van 150 mm een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is snel. :P Maar idd, net even wat betere specs dan de 6 maar vooral dat ie juist geen 5,5" is trekt mij heel. Daarbij is USB-C en kunnen snelladen ook erg fijn.

Ben benieuwd wanneer ie beschikbaar komt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:07
Verwacht inderdaad veel van de 630 soc(nette accuduur en prestaties). Mooi design (vind ik). Net formaat (kleiner dan mijn S7 denk ik?). Dual Sim. Als de camera nou ook nog eens goed presteert dan wordt dit m'n volgende toestel. Ben ook erg benieuwd naar de release date. Heb t idee dat we tegenwoordig vrij snel na China aan de beurt zijn. Hoop ik tenminste 😁

Ze gaan als een kannonnetje daar bij Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TVP, mogelijke vervanger van m'n 5X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De 7 Plus versie die aangekondigd is ziet er toch wel aardig uit voor die prijs.
Nu maar hopen dat ie goed verkrijgbaar zal zijn.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Modbreak:Aangezien de 7+ een heel ander toestel is dan de 7, hierbij een nieuw topic: [Nokia 7+] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:09
Op Ali wordt de Nokia 7 (uiteraard) gewoon verkocht.
Hoe zit dat dan met de taal?
Zit NL er gewoon ingebakken, of moet er toch nog een Global versie van de ROM geflashed worden (zoals bij Xiaomi).

Ik zie bij diverse shops wel opmerkingen dat ze de doos opmaken om een Global ROM en Google apps te installeren, maar voor de merk als Nokia/HMD met officiële Android versies lijkt me dat vrij overbodig...

Iemand ervaring mee?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

*enorme kick
Pie 9.0 is zojuist uitgebracht.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Nokia 7] Levertijd & Prijzen