Bios van iPhone (6) hacken via gehackt Wifi?

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een verkorte versie van mijn bericht onder ‘iMac’ op dit forum.

Kan het bios van iPhones, MacBook Airs en iMacs worden aangetast door een Wifi- en/of routerhack?

Ons Wifi thuis is gehackt en sindsdien gebeuren er ook gekke dingen op de iMac: e-mails komen niet aan, ik word voor nieuwsbrieven afgemeld, etc. We hebben een FRITZ!Box als router.

Heeft het zin om iPhones die via het Wifi zijn gehackt te resetten? Als in: kan het bios van de iPhone dan nog steeds zijn besmet, waardoor het geen zin heeft om te (blijven) resetten?

Is er altijd fysieke toegang nodig om het bios van Apple-producten aan te tasten of kan dit ook via gehackt Wifi en/of een gehackte router?

Heeft het zin om het bios van onze Apple-computers te laten onderzoeken op spy- en malware? De virusscanner F-secure vindt (vooralsnog) geen verachte zaken.

Overigens is mijn Facebook-account ook gehackt: het gedeelte ‘Waar ben ik aangemeld - Meer weergeven’ is niet meer zichtbaar. Ik kan mij zelf dus niet afmelden bij de vorige sessies waar mijn account is aangemeld. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Liefs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:38

g0tanks

Moderator CSA
Heb je dit daadwerkelijk geconstateerd of is dit een niet-onderbouwde verklaring voor de gekke dingen die gebeuren?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Twee topics over nagenoeg hetzelfde onderwerp is niet de bedoeling. Deze gaat dan ook op slot. Je kunt verder in Bios van iMac hacken via gehackt Wifi?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.