Bios van iMac hacken via gehackt Wifi?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.130 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 984301

Topicstarter
Hier een noodkreet van een vrouw die al vijf jaar geen privacy heeft: dag en nacht door haar ex via alles dat er gehackt kán worden in de gaten wordt gehouden.

Ik word al vijf jaar gestalkt door mijn ex: een hoogbegaafde IT’er. Al tijdens onze relatie - die in totaal nog geen jaar heeft geduurd - plaatst hij spyware op mijn mobiele telefoon (Samsung) en computer. Hierdoor krijgt hij toegang tot mijn hele leven: e-mailboxen, sociale media, etc. Dit was in 2012.

De gehackte telefoon en computer heb ik in 2013 in het Wifi- en computernetwerk van mijn nieuwe partner gehangen (...). Ik wist toen natuurlijk niet dat alles was gehackt.

Lang verhaal kort: jaren van nieuwe computers kopen, iPhones resetten en wachtwoorden veranderen hebben niet geholpen: mijn partner en ik zien de woorden die we thuis uitspreken nog steeds letterlijk op bepaalde Twitter-accounts terug. We worden ook via deze accounts met de dood bedreigd.

Diverse aangiftes bij de politie hebben tot nu toe niet geholpen om de stalker op te pakken.

Begin dit jaar hebben mijn partner en ik alles opnieuw ‘opgebouwd’: een nieuwe iMac en een nieuwe MacBook Air gekocht. Onze iPhones gereset. Verder hebben we: een nieuwe router (FRITZ!Box), al onze wachtwoorden veranderd, Apple ID’s veranderd, het wachtwoord van de router veranderd, het SSID veranderd, het Wifi-wachtwoord veranderd en encryptie (VPN) op onze apparaten. We hebben ook een virusscanner op de iMac (F-secure) geïnstalleerd. De software (iOS) van alle apparaten is uiteraard ook up-to-date.

We vermoeden echter dat ons Wifi destijds gelijk weer is gehackt. Dit kan via het WPA2-lek zijn gebeurd (zie berichtgeving in de media deze week). In ons Wifi hingen natuurlijk alle nieuwe en geresette apparaten...

Kan het bios van onze iPhones, de MacBook Air en de iMac zijn aangetast door de Wifi- en/of routerhack?

De iPhones hebben we vorige week voor de zoveelste keer gereset.
Heeft dit zin (gehad)?

De vorige keer bleek het bios van de HP-desktop te zijn gehackt via de gehackte router.

Overigens gebruiken we thuis geen Wifi meer.

Is er altijd fysieke toegang nodig om het bios van Apple-producten aan te tasten of kan dit ook via gehackt Wifi en/of een gehackte router?

Heeft het zin om het bios van onze Apple-computers te laten onderzoeken op spy- en malware? De virusscanner F-secure vindt (vooralsnog) geen verachte zaken.

Overigens is mijn Facebook-account ook gehackt: het gedeelte ‘Waar ben ik aangemeld - Meer weergeven’ is niet meer zichtbaar. Ik kan mij zelf dus niet afmelden bij de vorige sessies waar mijn account is aangemeld. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Liefs

Beste antwoord (via Anoniem: 984301 op 18-10-2017 15:28)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-06 17:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Een medewerker van XS4ALL heeft me een screenshot van zijn FB-dashboard gestuurd. Hier staat de optie: meer weergeven onder ‘waar ben ik aangemeld’. Ik zie die optie niet in mijn account. Ook niet in jouw account trouwens.
Ja, dat komt omdat jij maar op één apparaat bent ingelogd. Ik heb het zelf net ook gechecked, die optie is alleen zichtbaar bij 2 of meer actieve sessies.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee, een bios hacken doe je niet zomaar. Ook die WPA2 hack van van de week heeft hier denk ik niets mee te maken, dat ging om gericht data onderscheppen, en dan moet hij dus een extra accesspoint/router in je huis hebben staan...

Waarom vermoed je opeens dat er iets met een BIOS aan de hand is eigenlijk? Zeker met een nieuwe iMac & MacBook...

Edit :

Overal logboek van bijhouden, wat gebeurt wanneer en aangifte blijven doen / aangifte aanvullen
Facebook ook direct contacten over je account zodat ze dat voor je kunnen oplossen
En overal 2-factor-auth aanzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door DennusB op 18-10-2017 14:30 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Het gaat hier om twee dingen:
1) je verbinding hacken. Dat gaat nooit je computers fysiek beïnvloeden en kan dus ook geen effect hebben op BIOS oid
2) de gehackte verbinding gebruiken om spyware te plaatsen, bijvoorbeeld door Man-in-the-middle attack.
Dat laatste moet je zo zien: iemand creëert een access-point met dezelfde naam als jouw wifi netwerk. Als je apparaten (per ongeluk, omdat het signaal bijvoorbeeld sterker is) daarmee verbinden, kan hij verbindingen onderscheppen en wachtwoorden en dergelijke achterhalen. Ook kan hij op die manier software op je computer krijgen.
Dit is echt rete-eenvoudig (google maar eens op pineapple device; een paar tientjes)

Het lijkt mij echter veel waarschijnlijker dat hij op een low-tech manier toegang heeft verkregen: een e-mail bijlage, een malafide website oid of nog ergens een wachtwoord (of wachtwoordherstelroutine) kent.

Vreselijk irritant. Zou sowieso aangifte doen bij de politie.

Mbt je facebookprobleem ook facebook contacten.

Tot slot: zoveel als mogelijk 2-factor-authenticatie instellen, zodat altijd nog een code per SMS of Authenticator app nodig is voor je mag inloggen.
Gebruik, als je echt paranoïde bent, die authenticator app dan op een disconnected device (een telefoon zonder SIMkaart en niet met wifi verbonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:30:

Waarom vermoed je opeens dat er iets met een BIOS aan de hand is eigenlijk? Zeker met een nieuwe iMac & MacBook...

Edit :

Overal logboek van bijhouden, wat gebeurt wanneer en aangifte blijven doen / aangifte aanvullen
Facebook ook direct contacten over je account zodat ze dat voor je kunnen oplossen
En overal 2-factor-auth aanzetten.
2-FA heb ik overal aanstaan: FB, IG, Twitter, etc.

Facebook reageert niet op mijn berichten :-(

Logboek hou ik bij...

Ik vermoed dat er iets met het BIOS van de iMac is, omdat bepaalde bestanden zijn verwijderd. Dit heb ik zelf niet gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:45:
[...]

2-FA heb ik overal aanstaan: FB, IG, Twitter, etc.

Facebook reageert niet op mijn berichten :-(

Logboek hou ik bij...

Ik vermoed dat er iets met het BIOS van de iMac is, omdat bepaalde bestanden zijn verwijderd. Dit heb ik zelf niet gedaan.
Als je 2-FA aan hebt staan KAN er echt niemand op je account inloggen zonder die code...

Bestanden verwijderen doet de BIOS niet, verre van. BIOS is alleen verantwoordelijk voor het stukje opstarten en hardware initialiseren. Lijkt me eerder het geval dat er wat software op de Mac geinstalleerd staat die controle geeft over bestanden.
Maar dat is met een tcpdump/netwerk scan wel te vinden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een Mac heeft niet eens een BIOS....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 15:40
Een soort van zelfde reactie van mezelf uit een vergelijkbaar topic, iets aangepast op de situtatie:

Browsers die syncen (chrome bijvoorbeeld) resetten. Daar kunnen wachtwoorden blijven steken via de remind-me functionaliteit. Vanzelfsprekend alle accounts die daar zijn opgeslagen nalopen en de wachtwoorden wijzigen. Vertrouwde emails van de ex, pincodes, alles wijzigen bij de overige accounts.
Vaak is er maar een enkele 'breach' nodig om weer toegang te krijgen tot alle andere accounts. Browsers die wachtwoorden opslaan zijn daar echt een kroonvoorbeeld van.

Computer goed formatteren. Dus geen Windows 8-like reset. Gewoon documenten (en ook dus echt alleen documenten, muziek, afbeeldingen, films) backuppen en opnieuw het OS er op installeren. Dit kan ook op Mac vrij gemakkelijk.

De telefoons/tablet (+ die van eventueel de kinderen):
In het geval van Android zou ik de telefoon resetten via het recovery menu en niet via de instellingen. Root apps kunnen dan blijven hangen. Via recovery wipe je hem gegarandeerd volledig.
Zelfde bij de iPhone, gewoon resetten via iTunes dan is alles er gegarandeerd af.

Op alle accounts 2-fa aanzetten! (!! Deze is belangrijk)

In het geval van een camera of afluister device:
De router resetten, nieuwe interne dhcp range gebruiken, bijv 192.168.2.1 ip 192.168.1.1. (Sommige hard ingestelde devices werken dan niet meer). Nieuw wifi wachtwoord + nieuw router wachtwoord.

Scannen met Fing (of andere netwerktool a la Angry IP scanner voor desktop) om eventuele verborgen devices te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door KirovAir op 18-10-2017 14:51 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dit is (volgens mij) de derde keer dat ik zo'n topic zie langskomen (ex die spioneert)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
waal70 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:30:
Het gaat hier om twee dingen:
1) je verbinding hacken. Dat gaat nooit je computers fysiek beïnvloeden en kan dus ook geen effect hebben op BIOS oid
2) de gehackte verbinding gebruiken om spyware te plaatsen, bijvoorbeeld door Man-in-the-middle attack.
Dat laatste moet je zo zien: iemand creëert een access-point met dezelfde naam als jouw wifi netwerk. Als je apparaten (per ongeluk, omdat het signaal bijvoorbeeld sterker is) daarmee verbinden, kan hij verbindingen onderscheppen en wachtwoorden en dergelijke achterhalen. Ook kan hij op die manier software op je computer krijgen.
Dit is echt rete-eenvoudig (google maar eens op pineapple device; een paar tientjes)

Het lijkt mij echter veel waarschijnlijker dat hij op een low-tech manier toegang heeft verkregen: een e-mail bijlage, een malafide website oid of nog ergens een wachtwoord (of wachtwoordherstelroutine) kent.
Jij ook bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Ik acht optie 2 heel waarschijnlijk. Zeker als het zo simpel is.

Mijn wachtwoorden zijn heel lastig te raden (lang en ingewikkeld) en verander ik regelmatig. Elk account heeft bij mij ook zijn eigen wachtwoord.

Als het idd optie 2 is: wat moet ik doen om de boel weer safe te krijgen???

Wederom bedankt voor het meedenken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:50:
Dit is (volgens mij) de derde keer dat ik zo'n topic zie langskomen (ex die spioneert)..
Het is een trend geloof ik...

@TS : Mocht je het vermoeden hebben dat er inderdaad ook word afgeluisterd of meegekeken, dan zou ik voor je dingen gaat resetten even wat wiresharkjes mee laten lopen. Als je er bewijs voor kan vinden kan je ex wel eens goed de lul zijn >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Jij ook bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Ik acht optie 2 heel waarschijnlijk. Zeker als het zo simpel is.

Mijn wachtwoorden zijn heel lastig te raden (lang en ingewikkeld) en verander ik regelmatig. Elk account heeft bij mij ook zijn eigen wachtwoord.

Wederom bedankt voor het meedenken :-)
Optie 2 is mogelijk, maar besef je wel dat hij daarvoor in een ~50 meter range van je huis moet zijn/zitten met z'n eigen accesspoint. Of in ieder geval er ergens zo'n device moet staan. Die is wel te vinden door WiFi scanning tools los te laten.

Daarnaast, het inloggen op vrijwel alle diensten (FB, Mail, etc etc) gaat via HTTPS, dan kan hij heel gek doen, maar wachtwoorden onderscheppen word dan echt heel lastig.

Heb je voor alle diensten het zelfde wachtwoord of verschillende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Het is een trend geloof ik...

@TS : Mocht je het vermoeden hebben dat er inderdaad ook word afgeluisterd of meegekeken, dan zou ik voor je dingen gaat resetten even wat wiresharkjes mee laten lopen. Als je er bewijs voor kan vinden kan je ex wel eens goed de lul zijn >:)
Uit eigen ervaring: De politie kan en doet er niet heel veel mee. Tcpdumps zijn niet snel geldig bewijs (het IP waar data naartoe gaat moet nog bewezen worden als die van de stalker etc.) In het ergste geval is hij er op heterdaad gloeiend bij en zelfs dan is de straf heel mild.

Advocaat van de duivel hier:
'een hoogbegaafde IT’er.' is vaak geen hoogvlieger qua fysieke kracht. Een 'hartig' woordje spreken met dit soort figuren wil ook wel eens werken.

[ Voor 12% gewijzigd door KirovAir op 18-10-2017 14:56 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54

BCC

Je moet terug naar een Trusted Computing Base. Koop bijvoorbeeld een nieuwe telefoon met een 4G Abbo en zeg je internetverbinding op. Installeer hier alles met nieuwe google/ios accounts en zorg ervoor dat alle cloud-sync dingen uit staan. Werkt dit? Breidt het uit met een nieuwe laptop die je eraan tethered.. werkt het? Vraag weer internet aan. Dan heb je een nieuwe modem, router, et cetera... Langzaam uitbouwen is het devies.

Verder "woorden die we thuis uitspreken nog steeds letterlijk op bepaalde Twitter-accounts terug". Is afluisterapperatuur dan niet veel logischer?

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 18-10-2017 14:55 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
KirovAir schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Uit eigen ervaring: De politie kan en doet er niet heel veel mee. Tcpdumps zijn niet snel geldig bewijs (het IP waar data naartoe gaat moet nog bewezen worden als die van de stalker etc. In het ergste geval is hij er op heterdaad gloeiend bij en zelfs dan is de straf heel mild.
Maar iets is beter als niets denk ik :) (Maar ben t wel met je eens idd)
BCC schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:54:
Je moet terug naar een Trusted Computing Base. Koop bijvoorbeeld een nieuwe telefoon met een 4G Abbo en zeg je internetverbinding op. Installeer hier alles met nieuwe google/ios accounts en zorg ervoor dat alle cloud-sync dingen uit staan. Werkt dit? Breidt het uit met een nieuwe laptop die je eraan tethered.. werkt het? Vraag weer internet aan. Dan heb je een nieuwe modem, router, et cetera... Langzaam uitbouwen is het devies.
Dat klinkt wel heeeeeeel rigoreus. Met wat handige sniffers en hulp van je provider kan je echt wel uitvinden wat er aan de hand is... netwerkverkeer is niet "onzichtbaar" he..

[ Voor 42% gewijzigd door DennusB op 18-10-2017 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Ik denk dat je iemand fysiek aanwezig moet hebben om je hardware te screenen...

Wat je in elk geval kan doen:

- iCloud: ga naar iCloud.com of appleid.apple.com en controleer welke apparaten op je account ingelogd zijn; je kan ze daar ook van je account afgooien

- iCloud: zet 2FA/MFA aan

- Facebook/twitter/social media/Gmail enz: meestal hebben ze activiteiten overzichten zodat je kan zien waar ingelogd was en waar activiteit plaats vond, controleer op dat klopt

- WiFi en BIOS hacks: nee, dat is hier niet van toepassing.

Als je actief afgeluisterd wordt kan dat natuurlijk ook een ander apparaat zijn. Denk aan andere apparaten die ook een netwerkverbinding hebben.
Dat is leuk als je oneindig geld en tijd hebt, en al je contacten handmatig wil toevoegen, maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk. Het werkt wel, maar de vraag is of de persoon in kwestie het kan/wil doen.

[ Voor 35% gewijzigd door johnkeates op 18-10-2017 14:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vreemd verhaal, doet me denken aan een Reddit bericht waarin iemand dacht dat zijn huisbaas post-it briefjes voor hem achterliet met teksten die alleen hij zelf kon weten. Bleek uiteindelijk om een koolmonoxide-vergiftiging te gaan waardoor hij vergat dat hij zelf de post-its had opgehangen... deze dus

Aan de andere kant als dit al 5 jaar gaande is is die kans natuurlijk erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:47:
[...]

Als je 2-FA aan hebt staan KAN er echt niemand op je account inloggen zonder die code...

Bestanden verwijderen doet de BIOS niet, verre van. BIOS is alleen verantwoordelijk voor het stukje opstarten en hardware initialiseren. Lijkt me eerder het geval dat er wat software op de Mac geinstalleerd staat die controle geeft over bestanden.
Maar dat is met een tcpdump/netwerk scan wel te vinden!
Ok.. Wie kan er een tcpdump/netwerkscan uitvoeren?

Mbt Facebook: de stalker is elders met een eigen apparaat aangemeld. Ik kan hem niet afmelden, omdat die optie niet meer in mijn account aanwezig is. Aanmeldcodes heeft de stalker dus niet nodig.

FB doet zoals gezegd niets: reageert niet op mijn berichten.

Nog een aanwijzing voor een gehackte router: ik had de MacBook Air in ons Wifi gehangen en in de router voor de optie gekozen dat alleen de iPhones en de de MacBook Air in dit Wifi konden. 24 uur later was de MacBook Air uit het Wifi verwijderd..? Alleen de iPhones stonden er nog in.
De FRITZ!Box log gaf alleen aan dat ik de MacBook Air had toegevoegd: het moment van verwijderen is niet geregistreerd (?). Of verwijderd.

XS4ALL heeft hier (ook) geen verklaring voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:58:
[...]

Mbt Facebook: de stalker is elders met een eigen apparaat aangemeld. Ik kan hem niet afmelden, omdat die optie niet meer in mijn account aanwezig is. Aanmeldcodes heeft de stalker dus niet nodig.

Nog een aanwijzing voor een gehackte router: ik had de MacBook Air in ons Wifi gehangen en in de router voor de optie gekozen dat alleen de iPhones en de de MacBook Air in dit Wifi konden. 24 uur later was de MacBook Air uit het Wifi verwijderd..? Alleen de iPhones stonden er nog in.
De FRITZ!Box log gaf alleen aan dat ik de MacBook Air had toegevoegd: het moment van verwijderen is niet geregistreerd (?). Of verwijderd.

Facebook blijven mailen/bellen/contacten. Als t echt niet werkt, flikker je FB profiel weg en start een nieuwe die direct 2FA aan heeft.
Edit : Wat zie je op deze pagina op FaceBook : https://www.facebook.com/...ity&section=sessions&view ?

[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 18-10-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

Optie 2 is mogelijk, maar besef je wel dat hij daarvoor in een ~50 meter range van je huis moet zijn/zitten met z'n eigen accesspoint. Of in ieder geval er ergens zo'n device moet staan. Die is wel te vinden door WiFi scanning tools los te laten.

Daarnaast, het inloggen op vrijwel alle diensten (FB, Mail, etc etc) gaat via HTTPS, dan kan hij heel gek doen, maar wachtwoorden onderscheppen word dan echt heel lastig.

Heb je voor alle diensten het zelfde wachtwoord of verschillende?
Mijn ex/stalker woont op zo’n 8 km van mij vandaan.

Ik gebruik overal andere wachtwoorden voor. Sinds maart 2017 weer al mijn wachtwoorden gereset. Vorige week opnieuw. Onder meer op de iMac mijn ING-inlog veranderd.

Hierna zag ik op een van de anonieme Twitter-accounts van mijn ex dat ie wist dat ik mijn bankinlog had veranderd.

Vandaar dat ik sterke vermoedens heb dat de router weer is gehackt of dat er een key logger is geplaatst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
[...]

Je zou hem ten alle tijden (via de website) van facebook kunnen afmelden via pijltje rechtsboven -> instellingen -> Beveiliging en aanmelding.

Als dit niet kan account verwijderen of niet meer gebruiken.
[...]

Dit lijkt me sterk.

De gemiddelde IT'er aan huis met een beetje kennis kan dit doen. Ik zou dit in omgeving Amsterdam ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Ik gebruik overal andere wachtwoorden voor. Sinds maart 2017 weer al mijn wachtwoorden gereset. Vorige week opnieuw. Onder meer op de iMac mijn ING-inlog veranderd.

Hierna zag ik op een van de anonieme Twitter-accounts van mijn ex dat ie wist dat ik mijn bankinlog had veranderd.

Vandaar dat ik sterke vermoedens heb dat de router weer is gehackt of dat er een key logger is geplaatst...
Keylogger is inderdaad goed mogelijk. Maar ik ben toch nog even benieuwd wat je hier ziet : https://www.facebook.com/...ity&section=sessions&view

Lijkt me sterk dat dat niet meer werkt namelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KirovAir
[...]

Dit is logisch, hij kan immers niet meer inloggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Two-factor authentication aanzetten op die accounts.
Denk ook aan je wachtwoordherstelvragen. Als ex weet hij wsl wel hoe de meisjesnaam van je moeder is.

Gebruik een tijdsschakelaar op je wifi, de Fritzbox heeft een wifi-schedule. Gebruik een lastig te herkennen netwerknaam (zodat het "target" niet al te makkelijk te vinden is en misschien je buren kunnen zijn).
Gebruik ook de optie op de FB om in te moeten loggen met username en wachtwoord (en kies iets raars als username en ww)

Als hij eenmaal binnen zit, kan het wel lastig zijn. Volledig formatteren/flashen van je devices zijn dan de enige optie. Maar ik zo voor je daar aan begint eens iemand met een bekend "schone" p.c. of mac uitnodigen om eens je hardware te scannen.
Denk ook aan eventuele netwerkschijven met bestanden. Als die "vervuild" is, blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sealnova schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:55:
Vreemd verhaal, doet me denken aan een Reddit bericht waarin iemand dacht dat zijn huisbaas post-it briefjes voor hem achterliet met teksten die alleen hij zelf kon weten. Bleek uiteindelijk om een koolmonoxide-vergiftiging te gaan waardoor hij vergat dat hij zelf de post-its had opgehangen... deze dus

Aan de andere kant als dit al 5 jaar gaande is is die kans natuurlijk erg klein.
Mijn laptop (MacBook Air) is vorige week ‘zomaar’ uit de router verdwenen...

Ook viel de smart-tv ‘ineens’ uit nadat ik tegen mijn partner zei dat ik wat er op dat moment op tv kwam graag wilde horen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:06:
[...]

Ook viel de smart-tv ‘ineens’ uit nadat ik tegen mijn partner zei dat ik wat er op dat moment op tv kwam graag wilde horen...
Wat bedoel je "uit de router"? Was hij niet meer verbonden met WiFi?
En een Smart-TV die uitgaat....? Dit begint een beetje als een slechte horror film te klinken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KirovAir
Ik vind ook dat je bar weinig ingaat op de aangedragen opties. Daarnaast zijn sommige verklaringen over de smart tv wel erg vergezocht. Óf je bent door de situatie behoorlijk paranoïde geworden, of het begint wat meer naar een troll-verhaal te neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:06:
[...]
Nog een ding: access to the FB via the internet uitzetten. Remote administration, geen idee hoe dat in de nieuwe interface heet. Maar dat de instellingen van het ding alleen via intern netwerk kunnen

Daarnaast: myfritz oid (zo'n doorstuurservice waarmee je via het internet kunt inloggen op je router) ook uitzetten.
Verder: de poortbeveiliging via service.xs4all.nl naar niveau 4 zetten. Levert misschien wat issues met gmail of een smart-tv op, maar probeer het eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Verder "woorden die we thuis uitspreken nog steeds letterlijk op bepaalde Twitter-accounts terug". Is afluisterapperatuur dan niet veel logischer?
Langzaam uitbouwen is idd een goede.

We denken dat ook de smart-tv is gehackt. Schijnt vrij simpel te zijn.

Gezien de voorgeschiedenis (tijdens relatie (!) al mijn apparatuur gehackt) is het niet gek als er nu wederom steeds meerdere apparaten worden gehackt

Weet jij of iemand anders of de dader van een gehackte smart-tv opgespoord kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54

BCC

Op het moment dat jij je internetverbinding opzegt hebben die dingen allemaal geen lijntjes meer naar buiten en binnen, dus dat scheelt Theoretisch een heleboel ellende. Het via technische weg opsporen van een dader is in een consumentenomgeving zo goed als onmogelijk, simpelweg omdat er geen logs zijn. En als ze er wel zijn, zijn ze geheid niet rechtsgeldig. Verder zie DennusB hieronder.

[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 18-10-2017 15:13 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Langzaam uitbouwen is idd een goede.

We denken dat ook de smart-tv is gehackt. Schijnt vrij simpel te zijn.

Gezien de voorgeschiedenis (tijdens relatie (!) al mijn apparatuur gehackt) is het niet gek als er nu wederom steeds meerdere apparaten worden gehackt

Weet jij of iemand anders of de dader van een gehackte smart-tv opgespoord kan worden?
Oke, stap even uit je paranioa nu. Een smart-tv hacken doe je niet. Je kan hem hooguit besturen via een app, maar dat is het dan ook wel.
Nogmaals : wat zie je op deze link : https://www.facebook.com/...ity&section=sessions&view

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
KirovAir schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:09:
Ik vind ook dat je bar weinig ingaat op de aangedragen opties. Daarnaast zijn sommige verklaringen over de smart tv wel erg vergezocht. Óf je bent door de situatie behoorlijk paranoïde geworden, of het begint wat meer naar een troll-verhaal te neigen.
Ik heb overal 2 FA. Begin dit jaar nieuwe apparatuur gekocht. iPhones gereset. Overal nieuwe wachtwoorden.

Geen mails of andere digitale bijlagen van de ex/stalker ontvangen. Niet op verdachte bijlagen geklikt.

FB aangeschreven. Geen reactie

Huis in 2014 op zenders en microfoons laten controleren.

Wat raad jij me verder aan..?

Mbt opmerking troll verhaal: mijn partner heeft ook diverse keren aangifte tegen de stalker gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 03:47
Wat zegt deze site wordt gevraagd al paar keer
https://www.facebook.com/...ity&section=sessions&view

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:18
Serieus is dit een grote troll ofzo? Deze mevrouw gaat nergens serieus op in.
Heeft hiervoor speciaal een account aangemaakt? Iemand uit op aandacht?

Begrijp me niet verkeerd, het zal ongetwijfeld een vervelende situatie zijn. Maar je komt me nogal paranoïde over. Flikker je internet er een maand uit. Is je huidige partner je niet aan het fucken ofzo? Je hoort wel gekkere dingen tegenwoordig...

En als toevoeging:
"FB aangeschreven. Geen reactie "
Ze reageren bij mij anders altijd...

[ Voor 10% gewijzigd door g00gle op 18-10-2017 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Ik heb overal 2 FA. Begin dit jaar nieuwe apparatuur gekocht. iPhones gereset. Overal nieuwe wachtwoorden.

Geen mails of andere digitale bijlagen van de ex/stalker ontvangen. Niet op verdachte bijlagen geklikt.

FB aangeschreven. Geen reactie

Huis in 2014 op zenders en microfoons laten controleren.

Wat raad jij me verder aan..?

Mbt opmerking troll verhaal: mijn partner heeft ook diverse keren aangifte tegen de stalker gedaan.
Leuk, maar waarom negeer je gerichte vragen naar een mogelijk oplossing voor FB(in de vorm van een URL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:12:
[...]

Oke, stap even uit je paranioa nu. Een smart-tv hacken doe je niet. Je kan hem hooguit besturen via een app, maar dat is het dan ook wel.
Nogmaals : wat zie je op deze link : https://www.facebook.com/...ity&section=sessions&view
1 apparaat: alleen mijn iPhone 6.

Toch worden mijn persoonlijke berichten eerder door iemand anders bekeken. Deze zijn wit van kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

1 apparaat: alleen mijn iPhone 6.

Toch worden mijn persoonlijke berichten eerder door iemand anders bekeken. Deze zijn wit van kleur.
On-moge-lijk. Als ie daar niet is gelist is ie niet ingelogd. Punt klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:18:
[...]

Leuk, maar waarom negeer je gerichte vragen naar een mogelijk oplossing voor FB(in de vorm van een URL)?
Ik heb inmiddels gereageerd ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sealnova
  • Niet online
Hang toch maar eens een koolmonoxide melder op dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

On-moge-lijk. Als ie daar niet is gelist is ie niet ingelogd. Punt klaar.
Een medewerker van XS4ALL heeft me een screenshot van zijn FB-dashboard gestuurd. Hier staat de optie: meer weergeven onder ‘waar ben ik aangemeld’. Ik zie die optie niet in mijn account. Ook niet in jouw account trouwens.

Op internet zijn hier ook veel topics over te vinden. Als ik die lees, dan denk ik ook: dit heeft mijn FB-account niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g00gle schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:18:
Serieus is dit een grote troll ofzo? Deze mevrouw gaat nergens serieus op in.
Heeft hiervoor speciaal een account aangemaakt? Iemand uit op aandacht?

Begrijp me niet verkeerd, het zal ongetwijfeld een vervelende situatie zijn. Maar je komt me nogal paranoïde over. Flikker je internet er een maand uit. Is je huidige partner je niet aan het fucken ofzo? Je hoort wel gekkere dingen tegenwoordig...

En als toevoeging:
"FB aangeschreven. Geen reactie "
Ze reageren bij mij anders altijd...
Mijn huidige partner zit niet op FB en weet weinig van computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Er zal wel een hd cam in de woning hangen, en hij kan elke verandering dus volgen, ga onder een deken zitten en installeer zo alles opnieuw, en zorg ook dat hij geen sleutel tot je huis hebt, want hacken doe je vaak niet via internet, maar met social engineering, kijk de film Mr Robot.
Je bent niet gelijk gehacked als hij een x bijv iets weet/opvangt dat je een ww hebt veranderd als hij niet meer in je fb kan.

Welke berichten worden waar gelezen en over welke app hebben we het dan,

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Op internet zijn hier ook veel topics over te vinden. Als ik die lees, dan denk ik ook: dit heeft mijn FB-account niet.
Kan je dat screenshot van XS4All even delen dan? Want ik zie die optie ook niet en ik ben zeker niet "gehacked" ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-06 17:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
[...]

Ja, dat komt omdat jij maar op één apparaat bent ingelogd. Ik heb het zelf net ook gechecked, die optie is alleen zichtbaar bij 2 of meer actieve sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bolletje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Ja, dat komt omdat jij maar op één apparaat bent ingelogd. Ik heb het zelf net ook gechecked, die optie is alleen zichtbaar bij 2 of meer.
Je hebt gelijk! Goed bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
waal70 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Nog een ding: access to the FB via the internet uitzetten. Remote administration, geen idee hoe dat in de nieuwe interface heet. Maar dat de instellingen van het ding alleen via intern netwerk kunnen

Daarnaast: myfritz oid (zo'n doorstuurservice waarmee je via het internet kunt inloggen op je router) ook uitzetten.
Verder: de poortbeveiliging via service.xs4all.nl naar niveau 4 zetten. Levert misschien wat issues met gmail of een smart-tv op, maar probeer het eens
Bedankt voor je tips Waal! Waar staat remote administration?

En waarom poortbeveiliging 4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Kan je dat zelf niet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bolletje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Goed punt. Thanks.

Nu weet ik alleen nog steeds niet hoe de stalker in mijn FB kan: ik verander mijn wachtwoord + die reiscodes steeds + gebruik codes via iPhone om in te loggen.

:?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
[...]
Dit is veel meer een probleem dan 'help ik denk dat ik gehackt ben'.

Gevoelens en ideen over wat er gehackt is/kan zijn maakt weinig uit, je moet meten en bewijzen, ook tegenover jezelf. Daarnaast is het misschien tijd om te verhuizen. Tegen iemand die je qua IT tegen wil werken kan je niks doen als die zo dicht bij zit. Geen enkele consumentendienst/hardware/service is opgewassen tegen iemand die fysiek dichtbij is.

[ Voor 17% gewijzigd door johnkeates op 18-10-2017 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:30:
[...]

Goed punt. Thanks.

Nu weet ik alleen nog steeds niet hoe de stalker in mijn FB kan: ik verander mijn wachtwoord + die reiscodes steeds + gebruik codes via iPhone om in te loggen.

:?
Hij is niet op je FaceBook ingelogd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mell33 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
Er zal wel een hd cam in de woning hangen, en hij kan elke verandering dus volgen, ga onder een deken zitten en installeer zo alles opnieuw, en zorg ook dat hij geen sleutel tot je huis hebt, want hacken doe je vaak niet via internet, maar met social engineering, kijk de film Mr Robot.
Je bent niet gelijk gehacked als hij een x bijv iets weet/opvangt dat je een ww hebt veranderd als hij niet meer in je fb kan.

Welke berichten worden waar gelezen en over welke app hebben we het dan,
Woorden die mijn partner en ik thuis uitspreken staan niet veel later LETTERLIJK online op bepaalde Twitter-accounts. Dit is geen toeval.
Ook omdat het al jaren duurt.

Net zoals het geen toeval is dat de MacBook Air uit ons Wifi is verwijderd nadat ik hem had toegevoegd. In de logs staat niet dat deze laptop is verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18
Je kunt je huidige apparaten niet vertrouwen. Het is mogelijk dat je bv een keylogger hebt op je mac. Tevens kan het zijn dat ergens software draait die bepaalde stukken van websites niet laat zien. Dat is allemaal praktisch mogelijk en kan je symptomen verklaren.

Begin opnieuw. Download een firmwarebestand voor je router en zet dit op een externe harddisk. Zet alle persoonlijke bestanden zoals foto's en documenten ook op een externe harddisk. Trek dan je router uit je modem en formatteer je pc met een installatiemedium (krijg je tegenwoordig een usb-stick bij een mac?). Als je pc weer werkt weet je zeker dat daar geen keylogger meer op staat. Sluit je router weer aan op je mac (nog niet op internet), reset alles naar fabrieksinstellingen en flash de nieuwe firmware erop. Zorg dat alle beheermogelijkheden van buiten uit staan en voorzie je router van een lang en moeilijk password. Daarna pas weer aansluiten op internet.

Je hebt dan weer een basis die te vertrouwen is. Van daaruit kun je 1 voor 1 je apparaten weer aansluiten. Let bij elk apparaat op of deze misschien gebruikt wordt als mol, de kans hierop is het grootst bij laptops maar ook Android devices of webcams kunnen een probleem zijn. Bij twijfel resetten naar fabrieksinstellingen en firmware opnieuw erop zetten.

BIOS attacks zijn mogelijk maar extreem onwaarschijnlijk. Ik denk dat je iets over het hoofd ziet waardoor je ex dingen over jou te weten kan komen. Afluisteren van Wifi is ook theoretisch mogelijk, maar extreem onpraktisch. Maar als er een mol-apparaat in je huis zit, dan kan het wel weer makkelijk. Stel je voor dat een Android-toestel een spy-app bevat. Jij kunt dan je Wifi wachtwoord veranderen, maar zodra je deze device weer aanmeldt kan die het nieuwe wachtwoord weer doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Woorden die mijn partner en ik thuis uitspreken staan niet veel later LETTERLIJK online op bepaalde Twitter-accounts. Dit is geen toeval.

Net zoals het geen toeval is dat de MacBook Air uit ons Wifi is verwijderd nadat ik hem had toegevoegd. In de logs staat niet dat deze laptop is verwijderd?
Ja maar dat wil niet zeggen dat hij het via internet doet, hij kan wel bij de buren op visite zijn en je horen praten oid.

[ Voor 65% gewijzigd door Mel33 op 18-10-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Als dat echt zo is... wtf maak je je druk om Facebook dan? Ga uit je huis, ga ergens logeren, ga naar een hotel. Doorzoek je huis op apparaten die je kunnen afluisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

Hij is niet op je FaceBook ingelogd...
Wie leest dan al mijn persoonlijke berichten/meldingen?

Deze zijn al wit (aangeklikt) als ik FB open?!?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 22:39
Als ik het goed begrijp denk je dat je FB gehacked is omdat je nieuwe notificaties wit zijn voordat jij ze hebt gelezen. Kan het zijn dat een andere app dit misschien doet?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij is het probleem niet zozeer van technische aard. Misschien dat een goeie psycholoog kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:34:
[...]

Wie leest dan al mijn persoonlijke berichten/meldingen?

Deze zijn al wit (aangeklikt) als ik FB open?!?!
Je huidige partner? Je ex is iig niet ingelogd en kan het dus niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:34:
[...]

Als dat echt zo is... wtf maak je je druk om Facebook dan? Ga uit je huis, ga ergens logeren, ga naar een hotel. Doorzoek je huis op apparaten die je kunnen afluisteren....
Dat laatste hebben we al gedaan... Laten doen dus. Daar is toen niets uitgekomen.

En ik kan toch niet eeuwig ‘uit logeren gaan’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja of je maakt een dubbele connectie, met een andere app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:35:
[...]

Je huidige partner? Je ex is iig niet ingelogd en kan het dus niet zijn.
Die zit niet op FB. Weet niet eens hoe het met likes enzo werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:35:
[...]

Dat laatste hebben we al gedaan... Laten doen dus. Daar is toen niets uitgekomen.

En ik kan toch niet eeuwig ‘uit logeren gaan’?
Als dat echt professioneel gedaan is, en er is niets gevonden... dan begint dit steeds meer te klinken als een troll. Sorry dat ik het zeg.
Als jij het politie kantoor binnenrent en zegt "Mijn ex heeft afluisterapparatuur in m'n huis en zet letterlijk op internet wat ik zeg", dan starten ze echt wel een onderzoek hoor :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
[...]

En hoe weet je zo zeker dat die accounts van je ex zijn? Kunnen de buren het mogelijk zijn? Gehorig huis/appartement?

Toevallig linkje naar de Twitter accounts? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Remy!!!! schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:34:
Als ik het goed begrijp denk je dat je FB gehacked is omdat je nieuwe notificaties wit zijn voordat jij ze hebt gelezen. Kan het zijn dat een andere app dit misschien doet?
Misschien? Hoe kom ik hier achter?

Niet alleen FB is gehackt: ook de smart tv ging uit op het moment dat ik tegen mijn man in de woonkamer zei dat ik iets op tv wilde zien.

Verder is ook de laptop uit het Wifi gehaald.

En zien we onze woorden terug op bepaalde anonieme Twitter-accounts.

De stalker heeft nooit fysieke toegang tot onze woning gehad. Hij woont wel in de buurt (8 km afstand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
in fb kan je alle apps die gekoppelt zijn afmelden onder Apps.

Richt microfoon missc, en hij zit bij de buren dan ergens

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 18-10-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:36:
[...]

Als dat echt professioneel gedaan is, en er is niets gevonden... dan begint dit steeds meer te klinken als een troll. Sorry dat ik het zeg.
Als jij het politie kantoor binnenrent en zegt "Mijn ex heeft afluisterapparatuur in m'n huis en zet letterlijk op internet wat ik zeg", dan starten ze echt wel een onderzoek hoor :X
Nope. Cybercrime heeft geen prioriteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

Misschien? Hoe kom ik hier achter?

Niet alleen FB is gehackt: ook de smart tv ging uit op het moment dat ik tegen mijn man in de woonkamer zei dat ik iets op tv wilde zien.

Verder is ook de laptop uit het Wifi gehaald.

En zien we onze woorden terug op bepaalde anonieme Twitter-accounts.

De stalker heeft nooit fysieke toegang tot onze woning gehad. Hij woont wel in de buurt (8 km afstand).
Politie, politie, politie. Al ga je jankend en krijsend het politiebureau binnen, dat zijn de enige die echt iets kunnen doen (als dit hele verhaal valide is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Nope. Cybercrime heeft geen prioriteit...
Mensen fysiek afluisteren in huis, met devices is geen cybercrime maar huisvredebreuk of computervredebreuk. En dat heeft zeer zeker wel prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Remy!!!! schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

En hoe weet je zo zeker dat die accounts van je ex zijn? Kunnen de buren het mogelijk zijn? Gehorig huis/appartement?

Toevallig linkje naar de Twitter accounts? O-)
@doodlediedum

@R0n3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:40:
[...]

Mensen fysiek afluisteren in huis, met devices is geen cybercrime maar huisvredebreuk of computervredebreuk. En dat heeft zeer zeker wel prio.
Nope. Dit is al vijf jaar gaande. Mijn man was het zat toen ie zag dat de laptop ‘ineens’ uit het Wifi was verdwenen. Heeft ook aangifte gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:59
Die eerste werkt niet, die tweede staat weinig bijzonders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
En dan ook een voorbeeld tweet? T eerste account bestaat niet en het 2e gaat alleen maar over #firstdates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
Vreemd verhaal.

Huis doorzoeken of er niet ergens iets is buiten je netwerk?

Anders Internet eraf en alles naar fabriekswaarden.

1. Gegevens bij je provider controleren, zijn die allemaal van jou (telefoonnummer en e-mailadres etc.).
2. Inlognaam en paswoord bij provider aan laten passen.
3. Router firmware update, kan dat niet naar fabriekswaarden (zonder aan Internet te hangen).
4. Wi-Fi inlognaam en wachtwoord aanpassen (zonder aan Internet te hangen).
5. Al je devices laatste software/firmware flashen en geen backups terugzetten, maar als nieuw instellen.
6. Als je account nieuwe inlognamen en wachtwoorden geven.

Gewoon nadenken en een stappenplan maken, als het probleem tenminste echt in je huis/devices/netwerk zit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mell33 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:39:
in fb kan je alle apps die gekoppelt zijn afmelden onder Apps.

Richt microfoon missc, en hij zit bij de buren dan ergens
Even gekeken. Mijn FB is met geen enkele app verbonden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
Begint nu wel erg op een aantal reddit koolmonoxide-vergiftiging verhalen te lijken en dit bedoel ik niet als grapje.
Hebben jullie al een CO melder in huis hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
lees de berichten in je fb eens met een andere browser, firefox edge chrome, is het dan ook nog gelezen, en je bedoeld de messenger berichten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Remy!!!! schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:45:
Begint nu wel erg op een aantal reddit koolmonoxide-vergiftiging verhalen te lijken en dit bedoel ik niet als grapje.
Hebben jullie al een CO melder in huis hangen?
En als aanvulling : Heb je hier "last" van als je buiten de deur bent? Dat je notificaties al zijn gelezen en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jumpman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:43:
Vreemd verhaal.

Huis doorzoeken of er niet ergens iets is buiten je netwerk?

Anders Internet eraf en alles naar fabriekswaarden.

1. Gegevens bij je provider controleren, zijn die allemaal van jou (telefoonnummer en e-mailadres etc.).
2. Inlognaam en paswoord bij provider aan laten passen.
3. Router firmware update, kan dat niet naar fabriekswaarden (zonder aan Internet te hangen).
4. Wi-Fi inlognaam en wachtwoord aanpassen (zonder aan Internet te hangen).
5. Al je devices laatste software/firmware flashen en geen backups terugzetten, maar als nieuw instellen.
6. Als je account nieuwe inlognamen en wachtwoorden geven.

Gewoon nadenken en een stappenplan maken, als het probleem tenminste echt in je huis/devices/netwerk zit.
Bedankt voor je reactie. Al je stappen (1 t/m 6) hebben we al gedaan...

Begin dit jaar zelfs nieuwe iMac aan nieuwe FRITZ!Box gehangen. iPhones gereset. Ww veranderd.

We zijn radeloos😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:01
Hoe ben jij terecht gekomen bij deze accounts dan? :? Ben je actief op twitter aan het zoeken op alles wat je tegen je partner zegt? Heeft je ex hier ooit berichten over gestuurd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:46:
[...]

Bedankt voor je reactie. Al je stappen (1 t/m 6) hebben we al gedaan...

Begin dit jaar zelfs nieuwe iMac aan nieuwe FRITZ!Box gehangen. iPhones gereset. Ww veranderd.

We zijn radeloos😱
Laat ons svp even een voorbeeld tweet van 1 van die accounts zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:45:
[...]

En als aanvulling : Heb je hier "last" van als je buiten de deur bent? Dat je notificaties al zijn gelezen en zo
Mijn e-mail lees ik alleen op de iMac.

Verder heb ik FB maanden niet gebruikt.

Ik vind het zachtgezegd niet leuk dat mijn persoonlijke berichten eerder wit (gelezen) zijn voordat ik er zelf op klik. Vandaar dat ik er een tijd niets mee heb gedaan.

Wat is wireshark???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
Waar woon je? Je kunt beter iemand uit dit topic uitnodigen voor een knap tarief dan hier zelf achteraan te gaan voor zover ik kan inschatten. Dit is met hagel schieten zonder doelwit.

[ Voor 4% gewijzigd door KirovAir op 18-10-2017 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sealnova
  • Niet online
Dat doodlediedum account komt ook voor op een of andere vage paranoia stalkersite/blog: https://nederonline.wordp.../06/28/pseudo-accounts-2/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
@TS Waarom ga je niet inhoudelijk in op de vragen om specifieke Tweets te plaatsen en de vraag hoe je dan in godsnaam bij deze account komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
Zou het kunnen zijn dat bij je e-mail account, deze automatisch wordt doorgestuurd naar een ander adres?
Dit kan je bij bv. gmail in de webinterface instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Mijn e-mail lees ik alleen op de iMac.

Verder heb ik FB maanden niet gebruikt.

Ik vind het zachtgezegd niet leuk dat mijn persoonlijke berichten eerder wit (gelezen) zijn voordat ik er zelf op klik. Vandaar dat ik er een tijd niets mee heb gedaan.

Wat is wireshark???
Als je Facebook niet gebruikt krijg je waarschijnlijk ook geen notificaties ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PhilipsFan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:33:
Je kunt je huidige apparaten niet vertrouwen. Het is mogelijk dat je bv een keylogger hebt op je mac. Tevens kan het zijn dat ergens software draait die bepaalde stukken van websites niet laat zien. Dat is allemaal praktisch mogelijk en kan je symptomen verklaren.

Begin opnieuw. Download een firmwarebestand voor je router en zet dit op een externe harddisk. Zet alle persoonlijke bestanden zoals foto's en documenten ook op een externe harddisk. Trek dan je router uit je modem en formatteer je pc met een installatiemedium (krijg je tegenwoordig een usb-stick bij een mac?). Als je pc weer werkt weet je zeker dat daar geen keylogger meer op staat. Sluit je router weer aan op je mac (nog niet op internet), reset alles naar fabrieksinstellingen en flash de nieuwe firmware erop. Zorg dat alle beheermogelijkheden van buiten uit staan en voorzie je router van een lang en moeilijk password. Daarna pas weer aansluiten op internet.

Je hebt dan weer een basis die te vertrouwen is. Van daaruit kun je 1 voor 1 je apparaten weer aansluiten. Let bij elk apparaat op of deze misschien gebruikt wordt als mol, de kans hierop is het grootst bij laptops maar ook Android devices of webcams kunnen een probleem zijn. Bij twijfel resetten naar fabrieksinstellingen en firmware opnieuw erop zetten.

BIOS attacks zijn mogelijk maar extreem onwaarschijnlijk. Ik denk dat je iets over het hoofd ziet waardoor je ex dingen over jou te weten kan komen. Afluisteren van Wifi is ook theoretisch mogelijk, maar extreem onpraktisch. Maar als er een mol-apparaat in je huis zit, dan kan het wel weer makkelijk. Stel je voor dat een Android-toestel een spy-app bevat. Jij kunt dan je Wifi wachtwoord veranderen, maar zodra je deze device weer aanmeldt kan die het nieuwe wachtwoord weer doorgeven.
Bedankt voor je uitgebreide en serieuze reactie. Hier kunnen mijn partner en ik wat mee.

We moeten idd uitsluiten dat er een key logger op de iMac staat. Hier verander ik steeds mijn wachtwoorden op.

Kan onze router via een gehackt Wifi zijn gehackt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide en serieuze reactie. Hier kunnen mijn partner en ik wat mee.

We moeten idd uitsluiten dat er een key logger op de iMac staat. Hier verander ik steeds mijn wachtwoorden op.

Kan onze router via een gehackt Wifi zijn gehackt?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lizard schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:50:
Zou het kunnen zijn dat bij je e-mail account, deze automatisch wordt doorgestuurd naar een ander adres?
Dit kan je bij bv. gmail in de webinterface instellen.
Ik zit bij Combell: betaalde e-mailprovider. gebruik vanwege de stalking al jaren geen Hotmail en GMail meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:52:
[...]

Ik zit bij Combell: betaalde e-mailprovider. gebruik vanwege de stalking al jaren geen Hotmail en GMail meer.
Laatste poging, anders ben ik weg uit dit troll topic : Kan je ons directe links sturen naar voorbeeld tweets EN zeggen hoe je bij die accounts bent gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:50:
[...]

Als je Facebook niet gebruikt krijg je waarschijnlijk ook geen notificaties ..
Dat klopt. Als ik echter weer inlog en actief ben, gaan vrienden, familie en kennissen reageren op mijn berichten. Als ik deze wil bekijken, dan zijn ze wit (gelezen => er is door een mens op geklikt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KirovAir
[...]

Hotmail en Gmail hebben 9/10 keer juist meer zaken ingebouwd om je account te waarborgen. Dus ook daar kan het fout zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
[...]

Nou je kan beter bij een grote provider zitten dan een kleine, als er wat bij een grote is gehackt dan hoor je dat sneller, en de kleinen patchen ook vaak wat later dan de groten.

Missc werkt een kennis van je ex daar wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 18-10-2017 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sealnova
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Laatste poging, anders ben ik weg uit dit troll topic : Kan je ons directe links sturen naar voorbeeld tweets EN zeggen hoe je bij die accounts bent gekomen?
Ik mag hopen dat het een troll is, maar ik vrees het ergste... (en dat is geen stalkende ex...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Mijn stalker zit ook op dit forum. Dat weet ik vrij zeker.

Het is een te lang verhaal om dat hier helemaal te leggen.

Korte versie:

Via een zakelijk account dat ik beheerde en waar alleen hij en nog 1 ander persoon van wisten, kreeg ik in 2012 ineens een hele agressieve reactie. Daarna verschenen er allerlei dingen over mij en mijn leven op dit account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sealnova schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Ik mag hopen dat het een troll is, maar ik vrees het ergste... (en dat is geen stalkende ex...)
Ja ik vrees ook dat dit niets met techniek te maken heeft maar dat even gaan "praten" met iemand beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
[...]

Net even op de website van Combell gekeken, ook daar kan je een auto forward instellen via de webmail:

https://support.combell.c...ia-webmail-basic-mail/231

Dus dan zou je ex al je mails kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Korte versie:

Via een zakelijk account dat ik beheerde en waar alleen hij en nog 1 ander persoon van wisten, kreeg ik in 2012 ineens een hele agressieve reactie. Daarna verschenen er allerlei dingen over mij en mijn leven op dit account.
Dus accounts posten mag wel, tweets niet? Raar verhaal.
Een zakelijk account wat je moet "beheren" waar 2 mensen vanaf weten? Raar verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Anoniem: 984301 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Korte versie:

Ik zeg troll ergens anders of zoek specialistische hulp die wij hier niet kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KirovAir schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:49:
Waar woon je? Je kunt beter iemand uit dit topic uitnodigen voor een knap tarief dan hier zelf achteraan te gaan voor zover ik kan inschatten. Dit is met hagel schieten zonder doelwit.
Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Wordt er niet een richt microfoon gebruikt o.i.d.

Jsunnyreports

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.