Beste Tweakers,
een klant van mij is bang dat ze gehackt is door haar ex. Hij heeft volgens haar het geld, de tijd, en deels zelf de expertise zou heeft hij bijvoorbeeld allerlei spullen van apple hebben.
Tevens heeft hij toegang tot (veel) van haar spullen gehad tijdens de relatie of voor "geef maar even ik kijk hem wel even na" Haar telefoon heeft hij aangeschaft en heeft zij geen bon van.
Apparatuur is gebruik
Communicatiecatiemiddelen en accounts
ik wilde beginnen met router reset en beveiligen om hem buiten haar netwerk te krijgen
vervolgens een nieuw e-mail omdat deze niet vertrouwd is en anders via die e-mail weer toegang tot alles gekregen kan worden dmv wachtwoord vergeten etc.
Dit is het lijstje:
mis ik nog wat wat redelijkerwijs te doen en te betalen is?
is een telefoon veilig na een reset of adviseren jullie nieuwe telefoon
moet je ook een nieuw nummer nemen en moet / kan je deze nog extra beveiligen
NB. Ik heb aangegeven dat er mogelijk ook spycamera's aanwezig zouden kunnen zijn en dat een zwakke plek zou kunnen betekenen dat hij opnieuw toegang krijgt en dat ik dit niet volledig zal kunnen opsporen / uitsluiten maar we willen een goede poging wagen
een klant van mij is bang dat ze gehackt is door haar ex. Hij heeft volgens haar het geld, de tijd, en deels zelf de expertise zou heeft hij bijvoorbeeld allerlei spullen van apple hebben.
Tevens heeft hij toegang tot (veel) van haar spullen gehad tijdens de relatie of voor "geef maar even ik kijk hem wel even na" Haar telefoon heeft hij aangeschaft en heeft zij geen bon van.
Apparatuur is gebruik
- router van tele2
- vaste pc
- iphone
- draadloze thuistelefoon
Communicatiecatiemiddelen en accounts
- Hotmail adres
- apple account
ik wilde beginnen met router reset en beveiligen om hem buiten haar netwerk te krijgen
vervolgens een nieuw e-mail omdat deze niet vertrouwd is en anders via die e-mail weer toegang tot alles gekregen kan worden dmv wachtwoord vergeten etc.
Dit is het lijstje:
- Router reset + ww
- Mail nieuw mail adres
- Telefoon resetten en antivirus erop
- Tablet resetten en antivirus erop
- Computer naar fabrieksinstellingen + antivirus
- Nieuw Apple account
- (android) telefoons dochters documenten veiligstellen en dan resetten + antivirus erop
mis ik nog wat wat redelijkerwijs te doen en te betalen is?
is een telefoon veilig na een reset of adviseren jullie nieuwe telefoon
moet je ook een nieuw nummer nemen en moet / kan je deze nog extra beveiligen
NB. Ik heb aangegeven dat er mogelijk ook spycamera's aanwezig zouden kunnen zijn en dat een zwakke plek zou kunnen betekenen dat hij opnieuw toegang krijgt en dat ik dit niet volledig zal kunnen opsporen / uitsluiten maar we willen een goede poging wagen