Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

High end gaming pc budget 2500€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen natuurlijk! :) Welke games ik wil spelen zijn oa. Project cars 2, Gta five, Assetto corsa, the witcher 3, PUBG, opkomende battlefields en cod's. En dat op zo hoog mogelijke settings natuurlijk! :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zoals in de titel aangegeven max 2500€. Minder is natuurlijker leuker.. Monteren doe ik zelf wel. :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee. Het is een build volledig van nul! :P

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles voor een snelle gaming pc.. :) Hierbij denk ik aan een i7 cpu en min 16Gb ram en een zeer goede grafische kaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ken er nog niet veel van dus.. :9

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een snel systeem met vloeiende fps..

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ja. Als ik in de toekomst de nieuwste spellen op de hoogste settings wil spelen denk ik wel dat dit nodig zal zijn.. ? :)

Wat verwacht je van ons?[i]
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? [/i
] Dat jullie mij helpen om voor mijn budget een zo goed mogelijke pc samen te stellen die futureproof is en alles op de hoogst mogelijke settings kan draaien .. :*) Alvast bedankt!
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 378,-€ 378,-
1MSI Z370-A PRO€ 111,85€ 111,85
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 598,85€ 598,85
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 129,49€ 129,49
1Fractal Design Focus G Wit€ 51,-€ 51,-
1LG 32MP58HQ-P Zwart€ 209,50€ 209,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 11,95€ 11,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,-€ 51,-
1Corsair Gaming K55 RGB (Azerty Belgisch)€ 54,22€ 54,22
1Logitech G300s€ 32,99€ 32,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 161,95€ 161,95
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 161,-€ 161,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.001,30

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:14
Drie dingen:

Je voeding kan veel beter. Iets uit de Corsair RMx series.

Je monitor doet enorm afbreuk aan de potentie van je systeem.
Je wilt vloeiende graphics. In dat geval, gezien de mooie nVidia kaart, is gsync een aanrader. Daarnaast is FullHD ondertussen een te lage resolutie.
Ik zou gaan voor een nieuw Asus ROG scherm met hoge resolutie.

Je zou een Ti versie voor de videokaart kunnen overwegen, maar beide zijn prima. Bij dit soort bedragen zou ik het zelf wel doen in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord!

is deze voeding veel beter? zo ja, waarom eigenlijk? :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 87,95

Verwijderd

Zoiets en dan de rest investeren in randapparatuur?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 378,-€ 378,-
1ASRock Z370 Extreme4€ 159,50€ 159,50
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK 11G€ 771,-€ 771,-
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 129,49€ 129,49
1Fractal Design Focus G Wit€ 51,-€ 51,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 10,95€ 10,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,-€ 51,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 144,90€ 144,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.917,74

Wil je echt jouw gekozen monitor behouden, dan voldoet een GTX 1070 ook.

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 10:49
Playa del C. schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 07:20:

Je monitor doet enorm afbreuk aan de potentie van je systeem.
Je wilt vloeiende graphics. In dat geval, gezien de mooie nVidia kaart, is gsync een aanrader. Daarnaast is FullHD ondertussen een te lage resolutie.
Ik zou gaan voor een nieuw Asus ROG scherm met hoge resolutie.

Je zou een Ti versie voor de videokaart kunnen overwegen, maar beide zijn prima. Bij dit soort bedragen zou ik het zelf wel doen in ieder geval.
Ik zou ook voor een betere monitor gaan met 1440p. Full HD is 'verouderd' maar ik het spel wordt er niet minder mooi op. Maar 32" is full hd is wel echt op het randje. Ik zou voor ook een IPS monitor gaan als is TN beter voor snelle games zoals shooters. De 1080ti is echt wel een stuk sneller dan de 1080 en ander zou ik voor de 1070ti gaan wat prijs/prestatie betreft.

De nieuwe I7 8600 is een kanon voor render apps maar je kan wel wat kosten besparen door een I5 te kiezen en die te combineren met een GTX 1080ti. Het gaat u heel wat meer fps geven dan een I7 + gtx1080. De I5 is minstens even snel als de I7 in game en met €280 is het echte een 6-core bom voor zijn prijs.

I5 = €280 + GTX1080 (€800) = €1080
Uw huidige combinatie is €970. Dus voor €110 extra heb je een 20% sneller grafische prestaties op 2000 euro kan dat wel tellen.

Wat de monitor betreft zou ik voor uw budget voor een goede 24-27" IPS 5ms monitor gaan. G-sync is vrij duur en met een 1080ti heb je fps zat met alles op High in elk spel. Ik heb zelf een Dell Ultrasharp 25" U2518D, een geweldig scherm op 1440p en 60hz. Voor mij is het een ideale monitor, alles ziet er zoveel mooier uit dan mijn oudere Ultrasharp 24" full hd, en ik durft zelfs beweren dat alles er beter uitziet dan op gelijk geprijsde LG 4K monitoren. Al heb ik het niet in game getest. De iets vorige versie is trouwens ook goed en iets goedkoper.

Met deze monitor + I5 4,3Ghz boost 6-core + GTX 1080ti heb je voor €2500 een killer machine. Er bestaat niets sneller.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom met zo'n budget *en* nog €500 van je max, een gewone SATA600 SSD d'r in en geen NVME?
Voor €70,- meer (bij een capaciteit van 500G) heb je ipv een 850 EVO een 960 EVO NVME in je systeem. Qua IOPS en raw througput scheelt dat complete factoren dus zeker iets om eens naar te kijken.

pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

Je hebt in ieder geval het budget om daar niet op te hoeven bezuinigen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Playa del C.
Voeding: eens met @Verwijderd. De Corsair RM550x is al tijden een topper, maar sinds kort is de Seasonic minstens zo goed volgens alle reviews.

Processor: Eens met @Coolstart. Een i5 is voor gaming al ruim voldoende. Echter, met hoog budget is het op zich wel leuk om voor een topmodel te gaan. Ik zou zelf in ieder geval puur voor de lol toch ook de 8700 kopen. Maar bang-for-buck is het voor gaming dan niet. In mijn geval zou ik simpelweg een paar tientjes over budget gaan. Als geld een rol speelt, de i5. Als je gewoon de top wil of naast gamen de cpu wel goed kan benutten, de i7.

Videokaart: Eens met @Coolstart. Als je moet kiezen, dan voor gaming beter de 1080ti dan de i7.

Monitor: Niet eens met @Coolstart. Uit eigen ervaring met een top-gamepc: gsync maakt alles supervloeiend. Gsync op 90 fps is vloeiender dan gewoon 144 fps. Waarbij je in het laatste geval eventuele dips niet opvangt en duidelijk ervaart als 'stutter'. Het valt op dit gebied nog mee, naar wat vergeten wordt, is dat vsync zorgt voor inputlag en dat zonder vsync er juist met die hoge fps vaak veel tearing ontstaat. En gsync werkt alle tearing ook weg (als je de fps net onder de max refreshrate capped). Je hebt dan supervloeiend en tearloos beeld, zonder noemenswaardige inputlag. Kost wat, maar iig voor mij, is gsync de meest zichtbare en beste toevoeging voor gaming sinds ik eigen game pc's bouw en gebruik (nu 5 in totaal voor privé).

@unezra. Ik zou zelf ook voor de 960 evo gaan (heb die nu ook). Mooie techniek, supersnel. Naar net als een i7 heeft het weinig echt nut voor gaming. Games laden er niet merkbaar sneller door en de oude ssd's zijn al zeer snel en snel genoeg. Als dus geld wel een rol speelt, zijn de goedkopere oplossingen beter. Of als er heel veel opslagruimte nodig is (enkele TB).

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Playa del C. schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:51:
@unezra. Ik zou zelf ook voor de 960 evo gaan (heb die nu ook). Mooie techniek, supersnel. Naar net als een i7 heeft het weinig echt nut voor gaming. Games laden er niet merkbaar sneller door en de oude ssd's zijn al zeer snel en snel genoeg. Als dus geld wel een rol speelt, zijn de goedkopere oplossingen beter. Of als er heel veel opslagruimte nodig is (enkele TB).
Als het systeem ALLEEN voor gaming gebruikt zou worden en er flink bezuinigd moet worden snap ik dat mensen kiezen voor een niet-NVME. De grap is alleen dat zo'n systeem vaak ook nog gebruikt word voor andere dingen (beetje Facebooken, forummen, etc) en dan merk je opeens het voordeel van een NVME. De snelheidsverschillen in zowel raw througput als IOPS zijn zo enorm, dat die wat is het, €70 wel waar kan zijn.

Bij een PC van €2500 max heb je een dusdanig budget dat ik denk dat NVME een zinvolle investering is. Bij een PC van €1000 zou ik het niet snel doen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Playa del C.
@unezra Zo ongeveer mee eens, ook al kun je je afvragen wat het nut is van nog sneller 'facebooken, forummen', enz. Het is niet zo dat je die snelheid bij dat soort taken nodig hebt of ook echt merkt. Die taken draaien op hele oude SSD's natuurlijk ook al ruim voldoende. Verder niet vergeten dat de pc voornamelijk op het werkgeheugen draait. De SSD is puur voor het inladen en opslaan van data. Vandaar ook dat de supersnelle SSD's voor gaming niet altijd zo nuttig zijn, omdat het spel alleen maar iets sneller zou laden. Ingame draait als het goed is volledig op werkgeheugen (en videogeheugen). Alsnog altijd lekker om gewoon het beste spul te kunnen gebruiken, voor de uitzonderingen.
Het probleem is meer de prijs per GB. De meeste mensen nemen een niet al te dure SSD in combinatie met een grote HDD. Dat zie ik hier ook gebeuren, vandaar dat ik aanneem dat TS die combinatie wil houden.
Pagina: 1