Wel voor de vervolgvraag.

Zomaar afsplitsen haalt de essentie van de vraag weg.

[...]
Als de weergave altijd op overall stond, had ik wel de trigger gehad om te klikken op afgelopen jaar en vervolgens andere usernames te zien. Dan had ik tenminste wel het besef gehad dat iemand niet Overall gezien in de lijst staat, maar wel door behaalde karma in het afgelopen jaar.

Jij misschien, maar niet iedereen. Men kijkt al vaak niet veel verder dan het lijstje wat ze voor hun neus hebben. Dat er nog eentje is, zien ze vaak al niet. Het eerste wat ik iig altijd doe bij deze lijstjes is kijken waar ik sta. Omdat ik weet dat er twee lijstjes zijn, klik ik daar tussen. Maar genoeg die dat dus niet weten en niet klikken. Waarom een badge als je er niet tussen staat? Vragen, topic in SB, en er dan achter komen dat er twee lijstjes zijn. Komt er weer een topic in MF om standaard te laten zien hoe je die badge hebt verdient. Mensen zijn lui, ze willen in 1 oogopslag zonder extra moeite kunnen zien waarom iets is verdient.
Kijk voor de gein eens in
Het 'Legend of Zelda' topic en hoe mensen gerangschikt zijn met de badges daar. Wat vind je dan belangrijker om te zien, afgelopen jaar of overall? Ik eigenlijk wel beide, als ik in beide voorkom. Sta ik niet in Overall, dan boeit mij dat niet eens.
[...]
Dit dus idd, wat voor mij als kleurenblinde ook niet altijd handig werkt. Op Tweakers gaat het vaak overigens goed, maar net nu niet, denk ik.
Je hoeft niet kleurenblind te zijn om het contrast te missen hoor. Neem een TN scherm en je bent 't al kwijt.

En zelfs op m'n IPS scherm is het niet overduidelijk te zien zonder mijn custom css.