Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Woonkamer, mis aantal Watt i.v.m. verandering C.V.

Pagina: 1
Acties:

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:56
Ben in '14 verhuist naar een nieuwe woning met enkelvoudige muren en dubbelglas rondom.
Het is een oud huis gebouwd hmm jaren 50? met;
1- Energie label E
2- Energie index 2.17

Mijn Woonkamer / eethoek is ong 47M3
Heeft een type 22 radiator aan de voorkant van 240cm x 40cm (ong 2500W / 3000W)
Aan de andere kant heb ik een radiator weggesloopt ivm de rommelige aanleg en pijpen.
Heb er een enkelvoudige badkamer radiator neergehangen met ongeveer 800W vermogen.

Ik denk dat ik ongeveer 5000W nodig heb om het "relaxed" te verwarmen, nu is mijn vraag de volgende.

Is een Qlima Laser kachel om de ruimte voor te verwarmen een oplossing voor mijn energie rekening?
Het stoken naar 21 graden in de winter duurt te lang, en ik wil geen andere radiator in mijn woning hangen.

Geld voor een pellet kachel is er ff niet, een input van 150-200 euri voor een laser petroleum kachel is mogelijk.

dank,

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eerst isoleren.
Echt eerst doen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Bad Brains
Het is een huurwoning, dus dat gaat niet gebeuren ben ik bang.
Ik heb een "dubbele" benedenwoning en boven mij wonen links en rechts mensen in een maisonnette (2 verdiepingen). Als ik zeg dubbele woning bedoel ik eigenlijk een heeel breed rijtjeshuis, geen idee hoe ik het anders moet noemen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Extra trui of vest aan scheelt zeker 1-2 graden bij gelijk comfort....

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 00:20

MieJuul

3970Wp

Kan je dan niet beter een simpele electrische kachel nemen.

Zo'n petroleumkachel kost je 200 eur .
Verbruikt op minimum vermogen (goed 1kw) ca 0.1 liter brandstof per uur.
Even gauw gekeken wat dat spul kost; 44 euro voor 20 liter bij de praxis.
1 liter kost dus 2,20.
Verbruik was 0.1 liter per uur, dus 22 cent.
De huidige stroom prijs is lager en met de huidige plannen van het kabinet zal stroom alleen maar goedkoper worden.

Koop bij bv de action een electrische convectorkachel, ding heeft 2 standen 850/650 (samen 1500 watt), kost je 2 tientjes en is qua "brandstof" net zo duur, zo niet goedkoper

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Verhuurder aanspreken (maar dat had je al kunnen doen voor je die ene radiator eruit sloopte)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

MieJuul schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:11:
Kan je dan niet beter een simpele electrische kachel nemen.

Zo'n petroleumkachel kost je 200 eur .
Verbruikt op minimum vermogen (goed 1kw) ca 0.1 liter brandstof per uur.
Even gauw gekeken wat dat spul kost; 44 euro voor 20 liter bij de praxis.
1 liter kost dus 2,20.
Verbruik was 0.1 liter per uur, dus 22 cent.
De huidige stroom prijs is lager en met de huidige plannen van het kabinet zal stroom alleen maar goedkoper worden.

Koop bij bv de action een electrische convectorkachel, ding heeft 2 standen 850/650 (samen 1500 watt), kost je 2 tientjes en is qua "brandstof" net zo duur, zo niet goedkoper
Als je petroleum gewoon los bij een brandstofboer koopt betaal je aanzienlijk minder dan bij de bouwmarkt. Beetje rare manier van rekenen zo. Wie koopt er nu brandstof bij een fucking bouwmarkt 8)7

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Bad Brains
klump4u schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:11:
Verhuurder aanspreken (maar dat had je al kunnen doen voor je die ene radiator eruit sloopte)
Ik heb er een uit gehaald en een andere voor in de plaats gedaan, en verhuurder aanspreken.. sja.
Er is geen woningbouw vereniging die staat te springen om voor mij "even" te isoleren (en dan de hele straat erbij want zo werkt dat)

Elektrische kachel is een heel dure oplossing in tegenstelling tot een laser kachel met petroleum.
En die "dure" petroleum wordt niet gebruikt, die zijn gezuiverd met gouden filters en onnodig duur.
Petroleum kacheltjes kunnen heel snel een ruimte warm stoken (sommige tot 200m2)
Dacht de ruimte even warm te stoken en dan de CV het verder laten doen, ik heb in de winter zware velour gordijnen. Er hangen zware gordijnen in de deuropening (omdat de kat nog STEEDS de deur niet kan openen en sluiten)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bad Brains schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:43:
Ik heb er een uit gehaald en een andere voor in de plaats gedaan, en verhuurder aanspreken.. sja.
Er is geen woningbouw vereniging die staat te springen om voor mij "even" te isoleren (en dan de hele straat erbij want zo werkt dat)
De rest van de straat zal hoogstwaarschijnlijk geen radiator hebben weggehaald om te vervangen voor een model met significant minder vermogen.
Elektrische kachel is een heel dure oplossing in tegenstelling tot een laser kachel met petroleum.
En die "dure" petroleum wordt niet gebruikt, die zijn gezuiverd met gouden filters en onnodig duur.
Petroleum kacheltjes kunnen heel snel een ruimte warm stoken (sommige tot 200m2)
Voor 200 euro ga jij geen petroleum kachel vinden die tot 200m2 kan stoken.
Sterker nog. Ik denk dat het al lastig wordt om voor dat geld een model te vinden dat 5000w vermogen kan leveren.
Dacht de ruimte even warm te stoken en dan de CV het verder laten doen, ik heb in de winter zware velour gordijnen. Er hangen zware gordijnen in de deuropening (omdat de kat nog STEEDS de deur niet kan openen en sluiten)
Je geeft aan 5000w tekort te komen. Hoe zie je "de cv het verder laten doen" dan precies voor je?

Verder moet je je afvragen of het rendabel is om de temperatuur overdag weg te laten zakken, om s' avonds weer volop te moeten stoken.
Tenminste. Ik ga er vanuit dat je zo'n petroleumkachel niet overdag laat branden als jij (en je partner) van huis zijn?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 09:16
Ik denk dat je verhuurder ook niet blij is dat je zonder overleg een radiator hebt vervangen? Dat zijn redelijk ingrijpende wijzigingen die je volgens mij eerst moet overleggen.

Verder kan je beter ipv een laffe badkamer radiator deze weer vervangen door een model met meer vermogen. Zo hoef je niet met extra kachels te gaan klooien.

• Bad Brains
Ik heb rond de 4000w en volgens een website berekening heb ik 4400/5000 nodig. Mijn woning is 47m2 dus waarom zou ik 200m2 kachel van 1000+ willen kopen, dan koop ik wel een pellet kachel.

Die radiator heb ik weggehaald omdat er 9 meter (dubbele) pijp langs het plafond liep en ik dat vreselijk lelijk vond. Had wellicht beter moeten nadenken om een "design" radiator (het is een smalle badkamer radiator) en wat meer watt moeten plaatsen.
Kan ik wellicht alsnog doen, voordeel van een petroleumkachel is dat hij ook even snel de slaapkamer kan opwarmen en in de winter de schuur kan verwarmen.

Misschien moet ik ook maar naar een zwaardere radiator kijken die poremt.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bad Brains schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:00:
Ik heb rond de 4000w en volgens een website berekening heb ik 4400/5000 nodig. Mijn woning is 47m2 dus waarom zou ik 200m2 kachel van 1000+ willen kopen, dan koop ik wel een pellet kachel.
Je kwam zelf met het voorbeeld over die 200m².

Maar zoals ik het nu lees zoek je dus een oplossing om 400 tot 1000w bij te stoken?
Wellicht ben ik de enige en ligt het aan mij, maar op basis van jouw topicstart was ik in de overtuiging dat je een oplossing zocht om 5000w bij te verwarmen.
Die radiator heb ik weggehaald omdat er 9 meter (dubbele) pijp langs het plafond liep en ik dat vreselijk lelijk vond.
Een pijp? Radiotoren hebben toch gewoon aanvoer/afvoer dmv dunne koperen buisjes?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Bad Brains
Switchie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:11:
[...]

Je kwam zelf met het voorbeeld over die 200m².

[...]

Een pijp? Radiotoren hebben toch gewoon aanvoer/afvoer dmv dunne koperen buisjes?
Om te laten zien dat die kachels goed kunnen stoken.
Woningbouw verenigingen die CV's laten plaatsen hebben bedrijven in dienst die dat doen.
Deze rossen de gaskachels eruit en rossen er in een mum van tijd even pijpen door het huis heen, dat dit er niet uitziet zal hun niet boeien.
Buizen inslijpen in de muren is te tijdrovend en dat wil de woningbouw weer niet.
Ik kan een hoop zeggen over mijn CV installatie maar daarvan is weinig goed ben ik bang.
Radiator buizen zijn 15mm gegalvaniseerde buizen en als die boven aan de muur bij het plafond door je hele huis lopen sja, daar wordt ik niet vrolijk van. Maar dat is wellicht persoonlijk.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Je had hier misschien beter over kunnen nadenken alvorens je deze huurwoning accepteerde. Ik weet niet hoe het bij jouw huurmaatschappij is, maar toen ik destijds nog huurde (ergens rond de eeuwwisseling) was het verboden om zelf aan verwarmingsinstallaties te gaan klussen.

Grote kans dat je, bij het verlaten van de woning, alles weer in oorspronkelijke staat terug moet gaan brengen.

Neen....zomaar klussen aan verwarmingsinstallaties, keukens en badkamers in een huurwoning is echt een no-go IMHO.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• route99

route99

Yep.... ga ook zsm de inloopdouche van mijn schoonmoeder verwijderen uit haar huurappartement. Gelukkig alleen gekit, dus geen tegelschade te verwachten.

De reden voor die "echt een no-go"..: zodra de verhuurder het accepteert dat het mag blijven staan, hangen, etc....is zij per wet verplicht om daar ook het daaruit volgende onderhoud te doen...het maakt dan deel uit van de inboedel van de verhuurder.

So... what zou je zeggen?
Yep dat lijkt zo... maar onderhoud van universele zaken die in zulke appartementen geplaatst zijn, is vele malen goedkoper/eenvoudiger dan goed bedoelde andere modellen afkomstig van de laatste huurder...

Dus idd een no-go area....

PS: er is een escape... als de volgende huurder op papier een overname accepteert...maar gaat die weg.. dan blijft het probleem wel bestaan.. het schuift dus alleen door..... Die huurder zal dus uit 1 vd 2 opties moeten kiezen, afhankelijk of de volgende huurder wel of niet het accepteert...

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 14-10-2017 10:12 ]

• Panzer_V
route99 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:11:

PS: er is een escape... als de volgende huurder op papier een overname accepteert...maar gaat die weg.. dan blijft het probleem wel bestaan.. het schuift dus alleen door..... Die huurder zal dus uit 1 vd 2 opties moeten kiezen, afhankelijk of de volgende huurder wel of niet het accepteert...
Ook daar zit weer een addertje onder het gras. In mijn oude huurwoning had ik een prachtige vloer liggen. Zelf had ik geen zin om deze weg te halen (was mij te veel moeite en echt zonde!). Dus wat mij betreft mocht de volgende huurder deze vloer gratis hebben.

Wat was de reactie van de verhuurmaatschappij ==> "Dit is accoord. Et doch als de volgende huurder, en het kan best nog 3 maanden duren aleer die bekend is, besluit de vloer niet over te nemen dan wordt de huur met terugwerkende kracht!!! op uw naam gezet, mag u na betaling van de extra maanden huur de sleutel komen afhalen en de vloer komen verwijderen.

Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat deze prachtige vloer, die nog vele jaren meekon, 15 minuten later onderweg was naar de vuilverbranding.

Lekkere jongens....die verhuurmaatschappijen.

• route99

route99

Zij zit bij Vivare... ik heb de overnameverklaring die ondertekent moet worden door 3 partijen...goed gelezen ... en daar staan gelukkig dit soort voorwaarden niet in.
Heb er ook nog niet eerder van gehoord..maar dat zegt uiteraard weinig.. :X .

Tnx voor de tip..wie weet komt het toch ooit een keer van pas. 8)

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 09:16
Panzer_V schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Ook daar zit weer een addertje onder het gras. In mijn oude huurwoning had ik een prachtige vloer liggen. Zelf had ik geen zin om deze weg te halen (was mij te veel moeite en echt zonde!). Dus wat mij betreft mocht de volgende huurder deze vloer gratis hebben.

Wat was de reactie van de verhuurmaatschappij ==> "Dit is accoord. Et doch als de volgende huurder, en het kan best nog 3 maanden duren aleer die bekend is, besluit de vloer niet over te nemen dan wordt de huur met terugwerkende kracht!!! op uw naam gezet, mag u na betaling van de extra maanden huur de sleutel komen afhalen en de vloer komen verwijderen.

Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat deze prachtige vloer, die nog vele jaren meekon, 15 minuten later onderweg was naar de vuilverbranding.

Lekkere jongens....die verhuurmaatschappijen.
Dit is jouw ervaring na 1 keer. Stel je voor dat je 10.000 huizen moet beheren en dat de helft hiervan allerlei troep wilt achterlaten omdat 'het nog wel mooi is'.

Helaas gaat er zo ook veel mooi spul verloren, maar de arbeidskosten die ze hebben om alles te managen loopt snel op en dan is het een stuk makkelijker om gewoon te eisen dat de woning weer kaal word opgeleverd.

(Ik heb ook een (zeil)vloer moeten verwijderen in mijn studententijd. Deze heb ik toen in de schuur laten liggen met een briefje, en volgens mij heeft de volgende student de vloer er zo weer ingelegd)

• Panzer_V
Edwin88 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Dit is jouw ervaring na 1 keer. Stel je voor dat je 10.000 huizen moet beheren en dat de helft hiervan allerlei troep wilt achterlaten omdat 'het nog wel mooi is'.
Het ging mij meer om het feit dat, als de nieuwe bewoner de vloer niet wilde, ik maanden extra huur moest gaan betalen.

Een constructie waarbij ik, als de nieuwe bewoner de vloer niet wilt, binnen 5 of 10 werkdagen de vloer moet verwijderen (zonder betaling van maanden extra huur) had ik veel acceptabeler en pragmatischer gevonden.

Maar goed.....de tijd van zaken doen met de huurmaffia ligt gelukkig ver achter mij 8)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Maar TS je bent jezelf aardig in de problemen met je huisbaas aan het brengen.

Pelletkachel? In een huurwoning?
9 meter CV leiding + radiator wegslopen?

Als het trouwens echt 9 meter leidingwerk was heb je hiermee ook een aardige warmtebron weggehaald.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:28
Wat je kunt proberen is lucht blazen langs de grote radiator. Dit werkt volgens mij beter bij convectoren, maar zal ook bij radiatoren wel helpen. Laat om te testen eens een gewone ventilatie langs de radiator blazen. Als het werkt kan je kijken naar zo iets:
https://www.conrad.nl/nl/...cten/cv-ventilatoren.html

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

[...]

Toch heb ik (en de hele straat) een compleet nieuwe zijgevel (met nieuwe isolatie) gekregen zonder te vragen.

Ben benieuwd van de winter hoeveel dat scheelt >:)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:37
[...]
Toen wij bij Vivare huurde vonden ze dat geen enkel probleem. In tegendeel. Ze waren juist blij dat we het zelf voorstelde. Het probleem dat ze ondervonden was juist dat veel huurders er juist niet aan willen, toen ze een jaar eerder (voordat wij er kwamen wonen) de bewoners in onze straat hadden aangeboden voor een lichte huurverhoging de boel te laten isoleren.

Wij hebben zo de vloer, glas en spouwmuurisolatie laten aanbrengen voor € 50 (uit mijn hoofd) huurverhoging. Zelf hebben we de zolder geïsoleerd door glaswol uit te rollen over het gipsplafond. Totale investering voor Vivare was toen volgens mij € 2500,-. Uiteindelijk zijn we zelf weer snel vertrokken wegens werk, maar hebben zo wel weer één sociale huurwoning extra geïsoleerd gekregen voor de volgende onverschillige huurders :p

Als je zeker weet dat je er lang blijft wonen kan je natuurlijk ook in overleg met Vivare zelf die klussen laten doen. Als het vakkundig wordt gedaan dan mag dat gewoon. Dan ben je goedkoper uit dan het mee te laten nemen in je huur (en huurverhoging).

Volgens mij is dit weer zo'n typisch geval als waar het in dit topic over gaat:
En wat zei $bla toen je die vraag stelde?

Als je ze had gebeld, dan had je het zeker geweten.

Aanvullend:
In het huis waar wij woonde was eerder ook door een bewoners CV leidingen weggehaald met esthetiek als argument. Persoon heeft achteraf de rekening gekregen van een loodgieter om alles weer in oorspronkelijke staat te herstellen. Oftewel, overleggen, overleggen en nogmaals overleggen met de woningbouw.

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 14-10-2017 13:09 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

En dat is waar je mogelijk een kans mist. Woningbouwverenigingen zijn wel degelijk geïnteresseerd in het verduurzamen van hun woningaanbod. Zij hebben namelijk, net zoals veel andere takken van de samenleving, aardig ambitieuze verduurzamingsdoelstellingen opgelegd gekregen.

Kortom: Bij een aanzienlijk aandeel van de bestaande huurwoningen moeten maatregelen als isolatie in de komende jaren uitgevoerd worden.

Mocht je met meer mensen uit een straat op het juiste niveau binnen de woningbouwvereniging melding kunnen maken, dan kan het best weleens zijn dat je positief verrast wordt door hun antwoord. Dat zij reageren op de 'wensen' hun bewoners om Nederland schoner, gezonder en duurzamer te maken, is namelijk goede PR en het kost ze 'slechts' één straat vervroegd aanpakken. Zo heb ik dit al meermaals zien gebeuren.

Wat kun je doen?
  • Besluit of je deze route wilt bewandelen. Deze methodiek kan enige tijd kosten.
  • Zoek naar het beleid omtrent verduurzaming van je lokale woningbouwvereniging
  • Kijk of jouw woning en straat binnen de te verduurzamen groep woningen valt (vaak is levensduur >2030 voldoende).
  • Verzamel medestanders en nodig de woningbouw uit voor een discussie (inloopavonden zijn ze dol op).
Veel succes.
Bad Brains schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:22:
[...]
Radiator buizen zijn 15mm gegalvaniseerde buizen en als die boven aan de muur bij het plafond door je hele huis lopen sja, daar wordt ik niet vrolijk van. Maar dat is wellicht persoonlijk.
Ook dit probleem zou je in overleg kunnen oplossen. Je woningbouwvereniging is mogelijk wat strenger als je denkt. Een houten ombouw, zoals je bij veel houtkachels ziet, doet al wonderen voor het oog.

Overigens wat hierboven is gezegd:
Wat je ook doet, eerst isoleren.
Juup schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:38:
Eerst isoleren.
Echt eerst doen.

[ Voor 15% gewijzigd door BannerFigurezZz op 14-10-2017 16:46 . Reden: Extra reactie ]

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
route99 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:11:
Die escape gaat niet op als de verhuurder constateert dat deze zelf aangebrachte "verbetering" juist ten nadele werkt van de woning. In dat geval kunnen ze simpelweg zeggen dat de originele situatie hersteld wordt of een vergelijkbare staat wordt gemaakt.

@Bad Brains
Het spijt me hoor maar je creëert een situatie waardoor je woning niet meer fatsoenlijk op temperatuur kan kom, vervolgens ga je zeuren dat je woning niet meer op temperatuur komt?!

Er vanuit gaande dat je de originele radiator nog hebt lijkt hete een koud kunstje de situatie zonder al te hoge kosten te herstellen. Als je de leidingen lelijk vind dan laat je die toch alsnog in de muur frezen?
Als kosten nu een issue zijn kan je het ook aan de woningbouw vragen, die lossen het echt wel op tegen redelijke kosten en dan is een betalingstermijn vast ook bespreekbaar.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• route99

route99

Felicia schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:07:
[...]Die escape gaat niet op als de verhuurder constateert dat deze zelf aangebrachte "verbetering" juist ten nadele werkt van de woning. In dat geval kunnen ze simpelweg zeggen dat de originele situatie hersteld wordt of een vergelijkbare staat wordt gemaakt
Als dat gebeurt wat je schrijft...

Dan accepteert simpelweg Vivare dit nooit... maw dan komt het
a. niet op het overnameformulier terecht
b. laat staan dat Vivare het zelf accepteert als overname, waar zij weer verantwoordelijk voor wordt... maar dan ook bij elke volgende huurder ook!!!!!

Ik denk dat partijen als Vivare hierin ietsje .... (maar...) soepeler zijn dan zaken die via een investeerder en een door hen ingehuurd bureau verlopen....

Een duurzaam goed aangebracht vervanging van een vensterbank werd nl door Vivare zelf als modificatie geaccepteerd en behoort nu tot het appartement en gaat niet tijdelijk over naar de nieuwe huurder. Die moet het accepteren "als ware het altijd al zo".

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
route99 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:25:
[...]
Als dat gebeurt wat je schrijft...

Dan accepteert simpelweg Vivare dit nooit... maw dan komt het
a. niet op het overnameformulier terecht
b. laat staan dat Vivare het zelf accepteert als overname, waar zij weer verantwoordelijk voor wordt... maar dan ook bij elke volgende huurder ook!!!!!

Ik denk dat partijen als Vivare hierin ietsje .... (maar...) soepeler zijn dan zaken die via een investeerder en een door hen ingehuurd bureau verlopen....

Een duurzaam goed aangebracht vervanging van een vensterbank werd nl door Vivare zelf als modificatie geaccepteerd en behoort nu tot het appartement en gaat niet tijdelijk over naar de nieuwe huurder. Die moet het accepteren "als ware het altijd al zo".
Vivare zal een goede aanpassing echt niet zomaar afwijzen in dit geval is het geen goede aanpassing getuige het probleem om de woning op temperatuur te krijgen.

Bij de meeste corporaties waar ik kennis van heb geldt bij een aanpassing als deze zelfs een meldplicht om te toetsen of het wel voldoet maar ook om aansprakelijkheid in geval van lekkage e.d. goed te regelen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• route99

route99

Eens: ingrijpende veranderingen daar zal het zeker voor gelden en dat zal in het huurcontract staan..
Maar als dit pas bij de overdracht duidelijk wordt.. heeft de verlatende huurder een ander probleem.... de verhuurder zal hen wijzen op dat huurcontract en komt een overnamen wrs niet eens in beeld imho...
Pagina: 1