Telco rekent kosten voor nieuwe SIM kaart zonder vermelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Van de week was ik aan het chatten met de supportlijn van mijn telco om een probleem met mijn SIM kaart op te lossen. Helaas lukte dat niet, en werd er geopperd om een nieuw kaartje op te sturen. Dat vond ik wel prima. Nu heb ik echter het kaartje binnen en lees ik dat dit 7,50E kost en van mijn beltegoed afgaat. Nu gaat het niet om een enorm bedrag, maar vraag ik me wel af of dit zomaar kan, zonder dit vantevoren te hebben gemeld?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb je al contact met ze opgenomen en gevraagd hoe het zat? Wat zeiden ze toen?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
EWK schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:04:
Heb je al contact met ze opgenomen en gevraagd hoe het zat? Wat zeiden ze toen?
*knip* Laat dit soort opmerkingen maar achterwege. Irriteer je je er echt aan, kan je altijd een TR aanmaken.

Nee, want de support sluit hun deuren om 8u 's avonds, en bovendien vind ik het waarschijnlijk niet nodig om er achteraan te gaan. Wil alleen graag weten hoe het bij wet zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 13-10-2017 22:37 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:06:
[...]

*knip*

Nee, want de support sluit hun deuren om 8u 's avonds, en bovendien vind ik het waarschijnlijk niet nodig om er achteraan te gaan. Wil alleen graag weten hoe het bij wet zit.
Das geen moraalridder, das gewoon even vragen. Kans zit er in dat de supportmedewerker/ster vergeten is aan te vinken dat het om een defect en daarom vervanging gaat, en krijg je daarom die kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-10-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Das geen moraalridder, das gewoon even vragen. Kans zit er in dat de supportmedewerker/ster vergeten is aan te vinken dat het om een defect en daarom vervanging gaat, en krijg je daarom die kosten.
*knip* Deze discussie hoort niet hier thuis.

Dat is wel een goede, ik vond het eigenlijk al vreemd dat ik er voor moet betalen bij een defect. Wellicht toch even weer die chat opstarten dan volgende week.

Toch blijft mijn (algemene) vraag staan; het lijkt me dat er een informatie plicht is alvorens kosten te kunnen doorrekenen?

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 13-10-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
LankHoar schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

Het valt me op dat de laatste tijd bij topics met op het oog simpele vragen al snel gereageerd word met "en wat zei X toen je het vroeg?". De digitale toon in zo'n opmerking doet nogal betweterig aan imo ;)

Dat is wel een goede, ik vond het eigenlijk al vreemd dat ik er voor moet betalen bij een defect. Wellicht toch even weer die chat opstarten dan volgende week.

Toch blijft mijn (algemene) vraag staan; het lijkt me dat er een informatie plicht is alvorens kosten te kunnen doorrekenen?
Jij bestel iets nieuws, en in NL zijn maar weinig dingen echt gratis.
Er vanuit gaan dat wanneer je iets besteld dit gratis is lijkt me wat naief.
Ik heb vandaag nog een kuub haarhout telefonisch besteld, komen ze van de week leveren. De dame aan de telefoon heeft me ook niet verteld dat ik hiervoor moet betalen..

Maar de enige die uitsluitsel kan geven is je provider... wij speculeren alleen maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
thefox154 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:48:
[...]

Jij bestel iets nieuws, en in NL zijn maar weinig dingen echt gratis.
Er vanuit gaan dat wanneer je iets besteld dit gratis is lijkt me wat naief.
Ik heb vandaag nog een kuub haarhout telefonisch besteld, komen ze van de week leveren. De dame aan de telefoon heeft me ook niet verteld dat ik hiervoor moet betalen..

Maar de enige die uitsluitsel kan geven is je provider... wij speculeren alleen maar :+
Klopt, en toch vraag ik me af hoe dat met sim kaarten zit. Volgens mij blijven die officieel eigendom van de telco. Overigens heb ik het huidige kaartje nog maar 2 jaar en een paar maanden, dus zou je het misschien zelfs nog onder "verwachte levensduur" kunnen gooien :p

Overigens, ik moest echt wel even lachen om "haarhout" :P En iets nieuws bestellen is natuurlijk iets anders dan een oplossing voor een probleem aangeboden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Bel, email, chat, tweet of whatsapp die telco van je en meld dat er waarschijnlijk een vergissing is gemaakt en dat je verwacht gecrediteerd te worden.
Even kort de websites van een aantal bedrijven opgezocht en gevonden dat KPN en Vodafone alleen kosten in rekening brengen bij een ander formaat, Telfort weer helemaal niet. Het kan dus de moeite van contact opnemen lonen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Niet nuttig voor een eventuele discussie over haardhout :p maar denk dat de helpdesk per ongeluk de optie toesturen nieuwe sim (waarschijnlijk staat dat voor 7,50 in de voorwaarden) heeft gebruikt.

Dus toch even bellen met de provider als ze weer online zijn of je je 7,50 terug kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:06:
[...]

Daar heb je weer zo'n moraalridder die het niet kan laten zo'n opmerking te maken ;)

Doe eerst eens zelf iets om je probleem op te lossen voordat je anderen uitmaakt voor moraalridder. Wacht gewoon netjes tot je telco weer bereikbaar is en vraag ze hoe het zit met die 7.50. Daarna kun je altijd hier nog een topic openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een offtopic discussie over betweterige reacties verwijderd hier. Deze discussie is al eens gevoerd in En wat zei $bla toen je die vraag stelde? en kan daar ook gewoon verder, deze heeft hier niets te zoeken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Kijk even in de AV van je aanbieder. Bij (bijna?) alle aanbieders moet je betalen voor een SIM kaart. Bij defecten zullen de meeste echter niets in rekening brengen.
Als het in de AV staat, dan is het al naar je gecommuniceerd en is er dus niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:51
DeBolle schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:02:
Even kort de websites van een aantal bedrijven opgezocht en gevonden dat KPN en Vodafone alleen kosten in rekening brengen bij een ander formaat, Telfort weer helemaal niet. Het kan dus de moeite van contact opnemen lonen.
Totaal oftopic maar ik heb 2 weken terug nog een sim-kaart via mijnkpn aangevraagd (oude werkte niet helemaal meer naar behoren) en krijg je gewoon gratis. En je kan de maat uit het pasje drukken die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zojuist reactie via de chat: normaliter behoren deze kosten wel doorgerekend te worden (want het betreft prepaid), maar gezien dit niet gemeld was krijg ik het geld weer bijgeschreven op mijn SIM. Netjes opgelost :)

Pagina: 1