• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:41

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@bvk Bij deze het formulier:

Betaling

De doorgestreepte SWIFT code + correcte SWIFT code zijn bij mijn tweede bezoek door de bankmedewerker geschreven.

Recente toevoeging voor het verhaal: ik sprak er nog even over met mijn vrouw, die op geen enkele wijze bij mijn rekening vermeld staat (sterker nog, in CZ zijn er geen records dat we getrouwd zijn). Haar telefoonnummer staat wel sinds kort als nummer voor de sms code voor betalingen met je kaart. Echter staat mijn eigen telefoonnummer als contact in het contract. Ze vertelde dat ze gebeld werd door de bank over deze transactie, met de vraag of het wel klopte (groot bedrag) en de bevestiging of het om een euro rekening ging, iets in die trend. Heel leuk dat ze dit met haar besproken hebben, echter hebben ze op geen enkele manier de identiteit nagegaan. Ze was een vrouw, ik een man, obvious genoeg dat het niet om de rekeninghouder ging. Ook is niet om het "password for communication" gevraagd, etc. Het lijkt me duidelijk dat dit telefoongesprek nooit voldoende geweest mocht zijn om wat dan ook te doen met mijn rekening.

Btw FYI, dit betrof een abnormale transactie voor mij. Lang verhaal kort wilden mijn ouders een auto kopen in CZ, maar zagen daar toch van af en moest het geld dus terug. Het openen van een CZ rekening bij de Rabobank is dus niet nodig, en dit was ook mijn eerste ervaring met het overmaken van zo'n groot bedrag, en naar een buitenlands rekeningnummer.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1