Subwoofer aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 18:07
Hi allen

Na eindeloos zoeken kom ik er nog steeds niet uit hoe ik mijn sub aansluit op mijn receiver.

Graag zou ik een beetje hulp willen met wat de beste optie zou zijn en eventueel welke andere opties er zijn en wat de verschillen zijn

Hieronder heb ik twee afbeeldingen toegevoegd van mijn receiver en subwoofer

Receiver

Subwoofer

Volgens mij is de ´av sub in´ de aansluiting die ik nodig heb met een RCA kabel toch?
En de zwarte/rode aansluitingen zijn dan in het geval je ze wilt aansluiten met speakerkabels, wat een minder goede oplossing zou zijn?

Zou dit de juiste kabel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
Heel onduidelijk plaatje van je receiver. Maar volgens mijnheeft je sub een een dedicated subwoofer (LFE) aansluiting voor je receiver (gele aansluiting). Je receiver heeft, als ik het goed zie een dedicated subwoofer aansluiting voor een actieve sub (de aasnsluiting links van de speakerterminals). Ja, die kabel moet werken.

Je hoeft de sub niet high/low level aan te sluiten met speakerdraad, doordat je sub en receiver dedicated sub aansluitingen hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2017 12:16 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31

FeaR

In GoT we trust

Hulleman schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:15:
Heel onduidelijk plaatje van je receiver.
Whut? "Subwoofer" boven de RCA geschreven en onderin bij Punt 13 staat het ook nog eens beschreven. Dit is mijns inziens echt een kwestie van RTFM. Idem met de verschillen van aansluiten die de subwoofer biedt (Low Level en High Level). Dat is ook met een simpele Google te vinden en op GoT is er zelfs een heel topic over: Het Grote Subwoofer Topic

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.