Niet om meteen de hele discussie in het niet te gooien maar dit gaat 'm niet worden.
@
br00ky @
Rikkert070 Er zijn talloze issues met de Intel chipsets waardoor het onmogelijk is (nu) maar ook op enige korte termijn om 2160p60 en/of HDR af te spelen. Nadruk: 2160p60 werkt voor sommige mensen wel maar gezien een aantal topics op GoT, krijgen veel mensen het ook niet voor elkaar.
HDR doet het sowieso niet met de Kaby Lake aangezien Intel geen WDDM2.2 drivers heeft. Wel is er
een blogpost verschenen van Intel waarin ze aankondigen dat met de komende Windows 10 Fall Update het mogelijk is HDR eruit te gooien met allerlei mitsen/maren die voor een gemiddelde computer-koper alleen maar ergernis en extra kosten gaan betekenen.
Ook de Xbox One
S is geen alternatief; door gebrek aan bepaalde codec-support, lijken er op AVS Forum meerdere mensen geen 2160p60 af te kunnen spelen. Het alternatief wordt mogelijk de Xbox One X maar deze is meteen 100 Euro boven budget.
En voor de Shield staan er, in ieder geval op de Kodi-forums, ook een flink aantal beperkingen om deze volledig in te zetten voor alle beschikbare formaten. Het is qua bang for buck wel de meest logische keuze maar bepaalde audio-codecs worden soms niet meegegeven en er is ook geen volledige passtrough mogelijkheid voor 4K-content.
@Verwijderd Er zijn wat tegenstrijdige berichten dat 2GB genoeg is voor 2160p60 / HDR / Dolbyvision. Ook hier geldt; de een krijgt het wel werkend, de ander niet. En het aantal GPU's wat inderdaad passief, betaalbaar en comfortabel "HTPC" wil spelen, is wat summier in de Pricewatch.
Het klinkt allemaal wat negatief deze post maar nadat ik vorige maand een 4K-TV heb neergezet en urenlang op internet heb zitten zoeken, ben ik bijna verplicht om mijn HDR-films af te spelen via een nog te kopen losse UHD-speler. Of via de ingebouwde apps van de TV. Maar Intel stuurt het eenvoudig weg niet door (ook niet de metadata) waardoor directe HDR van Intel naar receiver en/of TV het niet doet.
Zie ook:
[Ervaringen] Intel Apollo Lake & Kaby Lake NUC's