Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mijn gimbal is stuk. één van de klemmen is afgebroken kwam ik achter op wintersport. Hoe het gebeurt is geen idee, kan het onderdeel ook niet meer vinden. Wel jammer, want nog altijd tevreden mee.

Op vakantie maar met Duct-tape de action-cam vastgetaped. Dat werkte ook prima. maar met de telefoon wordt hem niet meer. Maar in mijn geval niet erg aangezien mijn telefoon in de sneeuw last heeft van micro-stuttering (met of zonder gimbal).

YouTube: Wintersport 2018 Val Thorens
Vanaf 0:59 tot 1:07 en van 1:15 tot 1:42 is gefilmd met de Gimbal tijdens het snowboarden. Als er behoefte is heb ik ook wel een volledige run van 5 minuten gefilmd met de Gimbal. Maar dat is een bestand van 3GB (4K@60fps)

(de micro-stuttering zie je trouwens goed vanaf 2:09 tot 2:23, maar is een telefoon-issue)

Verder eens met hieronder. Voor de prijs is het een prima apparaat. Vooral met de 8 uur batterijduur. Ik heb hem op vakantie nooit hoeven opladen. En het is meteen een leuke powerbank. Maar de volgende gimbal wordt eentje speciaal voor action-cams.

[ Voor 30% gewijzigd door Waah op 26-03-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Musta schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:53:
Hoe bevalt t je met de Smooth Q? En dan vooral de app(s)?
Ik vond de Apps heel erg matig op iOS, de gimball zelf heb ik ook niet meer maar dat had een andere reden.
Ik heb wat lenzen van Moment en mijn iPhone X plus een lensje werd de Smooth-Q te veel.

Ik heb daarom een Osmo Mobile 1.0 gekocht (140,- bij Eglobal) waar Moment Counterweights voor maakt.

Ik vond de algemene indruk van de Smooth-Q verder wel oke voor € 80,- trouwens. Wel een hoog plastic gehalte maar voelt verder degelijk, ik zou er echter geen € 149,95 voor willen betalen (de adviesprijs aan het begin).

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 26-03-2018 11:01 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:35
Donstil schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:59:
[...]

Ik vond de Apps heel erg matig op iOS, de gimball zelf heb ik ook niet meer maar dat had een andere reden.
Ik heb wat lenzen van Moment en mijn iPhone X plus een lensje werd de Smooth-Q te veel.

Ik heb daarom een Osmo Mobile 1.0 gekocht (140,- bij Eglobal) waar Moment Counterweights voor maakt.

Ik vond de algemene indruk van de Smooth-Q verder wel oke voor € 80,- trouwens. Wel een hoog plastic gehalte maar voelt verder degelijk, ik zou er echter geen € 149,95 voor willen betalen (de adviesprijs aan het begin).
De app op Android zal dan waarschijnlijk dramatischer zijn zoals ik her en der lees. De prijs trok me uiteindelijk over de streep, kost me nu €86 waar de Osmo Mobile 2 €150 kost momenteel.

Zelf heb ik een Samsung S7 met de S7 Lens Cover maar dit houdt die dan waarschijnlijk ook niet net als je iPhone met de Moment lenzen?
Ik gebruik de lenzen best vaak als ik een dagje weg ben. Vooral de wide-angle lens. Dat wordt dan kijken hoe dat gaat met de lens cover.

Ik zag trouwens ook dat ik de videostabilisatie wel kan uitzetten in de camera instellingen, dacht dat die optie was verdwenen eerst na ene update.

Edit: zag net op kickstarter (via androidpoloce) dat Moment ook counterweights gaat uitbrengen die met osmo mobile 2 en de smooth q werken @Donstil .

[ Voor 4% gewijzigd door Musta op 29-03-2018 22:26 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Op aliexpress is deze momenteel rond de 70-75 euro.
Ik lees veel over slechte app support, wil het zelf gebruiken met de ingebouwde camera app op mijn Galaxy S7. Dus ik denk niet dat dat wat zou moeten uitmaken.

Wat zijn jullie meningen erover nu jullie hem al wat langer gebruiken?

EDIT
€68,22 zelfs, met AliExpress Standard Shipping of dezelfde prijs met DHL.

[ Voor 12% gewijzigd door atillicious op 30-03-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Musta schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:48:
[...]

De app op Android zal dan waarschijnlijk dramatischer zijn zoals ik her en der lees. De prijs trok me uiteindelijk over de streep, kost me nu €86 waar de Osmo Mobile 2 €150 kost momenteel.

Zelf heb ik een Samsung S7 met de S7 Lens Cover maar dit houdt die dan waarschijnlijk ook niet net als je iPhone met de Moment lenzen?
Ik gebruik de lenzen best vaak als ik een dagje weg ben. Vooral de wide-angle lens. Dat wordt dan kijken hoe dat gaat met de lens cover.

Ik zag trouwens ook dat ik de videostabilisatie wel kan uitzetten in de camera instellingen, dacht dat die optie was verdwenen eerst na ene update.

Edit: zag net op kickstarter (via androidpoloce) dat Moment ook counterweights gaat uitbrengen die met osmo mobile 2 en de smooth q werken @Donstil .
Ja ik zag het inderdaad. Ziet er opzicht wel goed uit dat gewicht.
Ik heb die lens ook gesteund trouwens, die Moment spullen zijn allemaal erg fraai dus dit type lens door die jongens was een instant buy voor mij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Zal de Gimbal vandaag gaan uittesten. Jammer dat je niet de native camera app kan gebruiken op de S7.
Ook heb ik soms dat de pan nar link en rechts niet wilt meewerken, gebeurt dat ook bij iemand anders? Omhoog en omlaag lukt het altijd, alleen naar de zijkanten toe wilt die soms maar niet gaan?.

In de native camera app lukt t niet en soms lukt ook ook niet met de Zhiyun Play app. Moet ik ff eerst in de instellingen gaan en dan pas lukt t me wel.

Het is ook niet mogelijk om de video's op je sd kaart op te slaan? Of zie ik iets over het hoofd? De video gaat maar max tot 1080p 30fps in de app..

[ Voor 34% gewijzigd door Musta op 19-04-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
okay ik kan met geen mogelijkheid de gimball naar links of rechts bewegen met de joystick. Als ik een video timlepase doe gaat die wel vanzelf naar links/rechts om de video te maken en 360 graden draaien doet t ook.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Het lukt in de camera van de s7 niet en ook in de play app niet. Is t gewoonweg niet mogelijk of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan je met de joystick wel op en neer? druk eens 1 keer op de "mode" knop.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
teacher schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:53:
Kan je met de joystick wel op en neer? druk eens 1 keer op de "mode" knop.
Soooo thanks, dat was dus de oplossing :X Het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 16:13
Iemand enig idee waar ik de Smooth Q op dit moment het goedkoopste kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

usain schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:22:
Wat heb je zelf al gevonden ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usain
$99 op Aliexpress maar met minimale levertijd van 12 -15 dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:30
usain schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:22:
Heb er 1 liggen die ik eigenlijk niet gebruik, alleen mee getest en hij doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usain
Inmiddels heb ik de Smooth Q van @Stevie07 in huis, dit weekend maar even lekker mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_VX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-08 12:34
Missschien beetje late reactie en niet 100% on topic maar,
Ik heb nu de Zhiyun Assistant App gedownload uit de playstore (Android), deze gedraagt zich wel erg vreemd.
Allereerst eist de app permissie om te mogen bellen en weigert verder te gaan als je die niet geeft. Maar ook verschijnt de melding dat ze de app niet langer ondersteunen en moet je op een knop klikken die je vervolgens een app buiten de officiële playstore wil laten downloaden.

Het lijkt trouwens wel de echte assistant app en geen fake. Heeft iemand anders deze app ook geinstalleerd bij zijn Zhiyun? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanvanleijen
  • Laatst online: 28-07-2021
Ik heb ook net de Smooth q aangeschaft maar de opname en zoomknop in de app werken niet met de samsung Galaxy s5. Diverse keren de app opnieuw gedownload en ge upgrade. Een enkele keer werken de knoppen en kan ik met de opname knop video of foto starten/stoppen, en met de zoom knop switchen tussen foto en video mode en tussen front- en back camera. Bij de volgende opstart werken de knoppen weer als voorheen; helemaal niet!
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Johanvanleijen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:38:
Ik heb ook net de Smooth q aangeschaft maar de opname en zoomknop in de app werken niet met de samsung Galaxy s5. Diverse keren de app opnieuw gedownload en ge upgrade. Een enkele keer werken de knoppen en kan ik met de opname knop video of foto starten/stoppen, en met de zoom knop switchen tussen foto en video mode en tussen front- en back camera. Bij de volgende opstart werken de knoppen weer als voorheen; helemaal niet!
iemand een idee?
Mogelijk moet je een andere app van Zhiyun hebben. Met mijn iphone had ik dat probleem namelijk ook totdat ik de andere app van Zhiyun gebruikte. Deze heet bij mij ‘ZY Play’ met het rode logo van Zhiyun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanvanleijen
  • Laatst online: 28-07-2021
Hij doet het! Bedankt.
Vind wel dat continu scherpstellen in de app erg irritant. Gebruik Open Camera app, om focus te vergrendelen maar dan werken de knoppen op de smooth q weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:34
Ik gebruik de app niet. Kon toen sowieso geen 4k filmen. Dus nutteloos voor mij.
Gewoon met eigen camera app werkt prima. Moet je alleen 1x op scherm tikken om opname te starten of stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand een goede manier om een Samsung Gear 360 (2017 model) te bevestigen op de Smooth Q? Ik heb ergens van een Franse dude een montageplaatje gezien voor de oude Gear 360 (het bolletje) met een soort contragewicht, maar vraag me af of er een speciale versie is voor het nieuwe model.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Pagina: 1 2 Laatste