Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51y%2BH82SvlL._SX425_.jpg

Specs

Item Min. Standard Max. Remark
Operation Voltage 6.8V 8.4V 12.6V
Operation Current 80mA 110mA 1500mA
Charging Voltage 5V
Charging Current 1500mA
Output Voltage 5V
Output Current 2000mA
Following Deviation in Static State ±0.01° ±0.04°
Following Deviation in Motion State ±0.05° ±0.3°
Tilt Mechanical Range 320°
Roll Mechanical Range 320°
Pan Mechanical Range 360° Unlimited
Controllable Tilt Angle -135° +185°
Controllable Roll Angle -30° +30°
Operation Temperature 360° Unlimited
Operation Temperature -10°C 25°C 45°C
Battery Runtime 12h Balanced center of gravity
Charging Time 2.5h
Valid Payload 75g 200g
Horizontal Arm Adjustment Range 15mm
Mounting Clamp Supporting Range 58mm 85mm
Compatible Models Smartphones with sizes within 6.0", GoPro Hero3/4/5

Packing List

Name & Spec. Qty.
Gimbal Stabilizer 1
Micro USB Cable 1
User Guide 1
Storage Bag 1

Packing Specifications

Item Dim./Weight Remark
Product Dimension 118*105*285 W*D*H
Package Size 310*150*60 L*W*H
Carton Size (Dedicated) 350*340*340 L*W*H
Product Net Weight 440g/unit
Gross Weight (including package) 1000g/unit
Packing Weight 13kg/Cart 10unit/carton

http://www.zhiyun-tech.com/smooth_q_en/
Manual: http://zhiyun-tech.com/up...ligh_instructionV1.01.pdf

Oa te koop bij EGlobal:
https://www.eglobalcentra...smartphone-jet-black.html
Prijs op 10-10 is daar €109,- wanneer je de kortingscode ZHIYUN in het checkout-proces invult.

De voorganger van de Smooth Q:
[Zhiyun Z1 Smooth-C] Ervaringen & Discussie

In dit artikel werden diverse gimbals vergeleken en de Smooth Q kwam daar goed uit:
reviews: Betaalbare smartphonegimbals - Superstabiel filmen met je telefoon

[ Voor 70% gewijzigd door dutch79 op 15-10-2017 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Hey wat een leuk topic ^_^ Vast veel kopers van eGlobalCentral.

Heb hem zelf ook besteld, en zie net dat ik hem morgen kan verwachten volgens DPD.
En voor wie geen adapter wil kopen, maar toch de Gopro wil gebruiken:

YouTube: HOW TO: Zhiyun Smooth Q | GoPro | NO ADAPTER $$$

Het wordt mijn eerste Gimbal, dus ben erg benieuwd. Hopelijk wordt dit topic wel wat actiever dan het vorige topic -O-

Zelf verwacht ik hem pas echt te gaan gebruiken tijdens de wintersport. iPhone 7+ met case ipv de gopro

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 10-10-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik heb zelf nog geen track&trace gekregen sinds de verzending op 6-10 (eGlobal.nl), dus ik heb maar even geïnformeerd.

In de tussentijd mogen andere mensen hier alvast uiteraard wel wat ervaringen en tips zetten ;)

PS: gezien de gunstige review door Tweakers zou je denken dat de Smooth Q toch wel vrij veel besteld en gebruikt gaat worden. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door dutch79 op 10-10-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutch79 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:40:
Ik heb zelf nog geen track&trace gekregen sinds de verzending op 6-10 (eGlobal.nl), dus ik heb maar even geïnformeerd.

In de tussentijd mogen andere mensen hier alvast wel wat ervaringen en tips zetten overigens :)
Dit mailtje niet gehad?
Beste Waah,

De producten zijn naar u verzonden. De bestel informatie vindt u hieronder

BestellingID: #6211XXX
Verzendmethode: Economy Express Levering
Verzendingsdatum: 2017-10-06, 21:16
Vervoerder: CENTRAL-POST-01
Traceernummer: 9359820137XXXX
Tracking Link: 9359820137XXXX

Producten:
1 x Zhiyun-Tech Smooth Q Professional 3-Axis Handheld Gimbal Stabilizer voor Smartphone - Pikzwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Uhm, oops. Wel dus zie ik net in mn mailbox (6-10): O-)

BestellingID: #6211XXX
Verzendmethode: Verzekerde Economy Express Levering
Verzendingsdatum: 2017-10-06, 21:16
Vervoerder: CENTRAL-POST-01
Traceernummer: 82598201XXXXX
Tracking Link: 82598201XXXX

Tijdstip verzending is gelijk! Mijne komt ook morgen. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door dutch79 op 10-10-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:32
Vanavond ook maar even besteld, dit wordt ook mijn eerste gimbal, die ik voor de iphone7 zal gebruiken.
@dutch79 , thanks voor de kortingscode voor e-global

Korte Review volgt zsm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Even over de setup: voor betere audio is een externe microfoon eigenlijk wel een must.
De Rode microfoons worden erg veel gebruikt voor vlogsetups en is dus een merk waar je al gauw op uit komt.

Aangezien m'n 5,5" OnePlus3 (die ik ga gebruiken met de gimbal) al 160 gram weegt is de kans aanzienlijk dat een "Rode VideoMic Me" (http://www.rode.com/microphones/videomicme) te zwaar wordt (+35 gram).
Het totaal gewicht zou volgens Zhiyun 200 gram mogen zijn.

Daarom heb ik ook de "Rode VideoMicro" (http://www.rode.com/microphones/videomicro) aangeschaft. Veel waar voor je geld. Kost ca €50,- en weegt 42 gram. Geluid is echt een stuk beter dan van de ingebouwde mic in je smartphone. De zgn (meegeleverde) deadcat (windvanger) is buiten bij wind sowieso onmisbaar tegen windruis.

Deze mic kan dan op het handvat worden bevestigd. De mooiste setup hiervoor (deze klem ook in bestelling bij AliExpress: https://nl.aliexpress.com...20qfDmcq&isOrigTitle=true) die ik heb gevonden is deze:

https://www.facebook.com/.../1858892301050944/?type=3

[ Voor 23% gewijzigd door dutch79 op 11-10-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Als ik iets niet gebruik in mijn video's dan is het geluid.... Zet er altijd muziek onder ^_^

Maar je kunt de Rode Videomic toch ook aan het handvat bevestigen, dus niet aan de gimbal zelf?
De videomic hoeft niet mee te draaien lijkt mij..... dus dan maakt het gewicht niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ja OK, maar bij vloggen ed is geluid uiteraard wel heel belangrijk.
Ik ga 'm oa voor automotive gebruik inzetten en het motor-/uitlaatgeluid is bv onmogelijk goed vast te leggen zonder een externe microfoon. Zeker rijdend, moet je die op de achterbumper kunnen bevestigen en kunnen beschermen tegen windruis.

De Videomic Me is bedoeld om direct in te pluggen in de telefoon en heeft geen statiefaansluiting. Daarom minder geschikt als je deze aan het handvat wilt bevestigen.
De Videomicro heeft dit wel. Zie foto in Facebook-link.

[ Voor 38% gewijzigd door dutch79 op 11-10-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutch79 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:35:
Ja OK, maar bij vloggen ed is geluid uiteraard wel heel belangrijk.
Ik ga 'm oa voor automotive gebruik inzetten en het motor-/uitlaatgeluid is bv onmogelijk goed vast te leggen zonder een externe microfoon. Zeker rijdend, moet je die op de achterbumper kunnen bevestigen en kunnen beschermen tegen windruis.

De Videomic Me is bedoeld om direct in te pluggen in de telefoon en heeft geen statiefaansluiting. Daarom minder geschikt als je deze aan het handvat wilt bevestigen.
De Videomicro heeft dit wel. Zie foto in Facebook-link.
Op de site staat trouwens 220 gram wat er maximaal op mag....
Wel jammer, had graag mijn gewone camera er in gehangen. Maar met 310 gram zit die toch wel een klein beetje boven specs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
220 gram? Waar zie je dit?
http://www.zhiyun-tech.com/smooth_q_en/ > tech specs > valid payload = max: 200 gram.

PS: Zhiyun heeft grotere gimbals. "Crane M / V2" > Ook mooi spul, alleen wel prijzig.
Dan kun je tot 650 of 1800 gram!
Zou er 't liefst eentje voor de 80D (nu nog 30D/40D hier) hebben tzt. 8)

[ Voor 54% gewijzigd door dutch79 op 11-10-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 22:53
Ook besteld.. ben benieuwd! :)

Ik heb een Samsung Galaxy S7 als telefoon. Maak nu trouwens filmpjes met een Sony HDR PJ810... heel fijn, maar ik zou ook de optie willen hebben om stabiele filmpjes met m'n smartphone te kunnen maken.

Hopelijk werkt het 'as advertised'.

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Genoeg positieve ervaringen op oa Youtube te vinden, dus vermoed dat je daar wel wat mee kunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutch79 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:45:
220 gram? Waar zie je dit?
http://www.zhiyun-tech.com/smooth_q_en/ > tech specs > valid payload = max: 200 gram.

PS: Zhiyun heeft grotere gimbals. "Crane M / V2" > Ook mooi spul, alleen wel prijzig.
Dan kun je tot 650 of 1800 gram!
Zou er 't liefst eentje voor de 80D (nu nog 30D/40D hier) hebben tzt. 8)
Het blijft china :X
Op de site:
Empowered by the 5th Gen. Instune Algorithms combined with world’s advanced electronic stabilizing system, the Smooth-Q has realized 40% improvement in its torque output, supporting a max. payload of 220g

Al heb ik al een filmpje gezien van iemand die met een tegengewichtje een RX100 III erop heeft gezet :+ a 300 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Naja, niet heel consistent dan op hun site. Maar goed, 200 gram is voor (vrijwel) alle smartphones ook wel voldoende.
Dat zegt Wikipedia in ieder geval: "Het gewicht van een smartphone is meestal tussen de 100 en 200 gram" :+
Wikipedia: Smartphone

Afbeeldingslocatie: https://img.newatlas.com/2017-best-smartphones-specs-features-comparison-37.jpg?auto=format%2Ccompress&ch=Width%2CDPR&fit=max&h=700&q=60&w=616&s=eca43616109389ef6651d1cabbcdf782

[ Voor 72% gewijzigd door dutch79 op 11-10-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Gimbal heb ik inmiddels binnen en even getest. Bijzonder om te zien hoe dat ding werkt! Tot nu toe tevreden!
Heb alleen nog geen connectie kunnen maken in de Zhiyun app (Assistent), zodat ik nog niks heb aan de zoomknop op de greep.
Hoe zijn de ervaringen bij anderen met de app?
Maar goed, zonder de app werken de 3 verschillende modes ook prima.

Als ik de klem binnen heb, dan kan ik de Røde microfoon ook monteren en uitproberen.

[ Voor 38% gewijzigd door dutch79 op 11-10-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 15:52
De Zhiyun Smooth-Q is een aantal keren in de aanbieding geweest voor ongeveer $110 - nu het meer aandacht heeft gekregen valt het mij op dat de prijzen zijn verhoogd.

Ik had deze gisteren willen bestellen bij eGlobal Central alleen kun je op de .eu website alleen afrekenen met Euro's, ik had graag mijn saldo ($) op mijn PayPal account willen gebruiken. Ik kan zelf zo snel niet een alternatieve webshop vinden, iemand tips? Bij Gearbest zag ik deze ook langskomen voor $115.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutch79 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:35:
Gimbal heb ik inmiddels binnen en even getest. Bijzonder om te zien hoe dat ding werkt! Tot nu toe tevreden!
Heb alleen nog geen connectie kunnen maken in de Zhiyun app (Assistent), zodat ik nog niks heb aan de zoomknop op de greep.

Als ik de klem binnen heb, dan kan ik de Røde microfoon ook monteren en uitproberen.
Herkenbaar. Krijg. De bluetooth ook niet goed aangesloten. Van het weekend maar ff prutsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 17:22
https://www.zapals.com/zh...lizer-for-smartphone.html

€ 89.- alleen dikke kans op douanekosten vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Dikke kans? Ik betaal dat vrijwel nooit vanuit Azie.
Anders iets meer betalen op eGlobal en dan komt t sowieso via de UK.
Coolblue vraagt er 150 voor dus 110 is nog steeds goedkoop.

[ Voor 59% gewijzigd door dutch79 op 13-10-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:21
dutch79 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:35:

Vandaag mijn Shiyun binnengerkegen. Met IOS 10.3.3. op iPhone 6s lijkt de app te werken, kan verbinden met bluetooth. Moet nog wel e.e.a verder uitproberen, in uit zoomen lijkt te werken, alleen als ik te lang druk op zoomknop springt de camera naar de selfie camera.
Komende dagen maar beetje prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Nog meer mensen met ervaringen? Kom maar door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
dutch79 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:05:
Nog meer mensen met ervaringen? Kom maar door!
Gisteren einde middag binnengekomen dus nog weinig tot geen tijd gehad om er echt mee bezig te gaan..

Maar zo op het eerste gezicht en gevoel een fijn apparaatje. Omdat er verschillende functies achter de knoppen zitten is het nog moeilijk om direct te snappen in welke modus je zit maar goed, dat heeft ook gewenning en tijd nodig.

Dit weekend mooi weer dus gaan ermee naar buiten _/-\o_ (ik schiet met een iPhone 7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutch79
Tussen de 3 modi (locking, following en tilting mode) kun je vrij snel wisselen hoor. 1 keer indrukken wisselt tussen 2 modi en als je dubbeldrukt kom je in de 3e.
Bekijk de handleiding ook vooral ff ;)

http://zhiyun-tech.com/up...ligh_instructionV1.01.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door dutch79 op 15-10-2017 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Deze had ik inderdaad langs zien komen, de site wordt niet aanbevolen en ivm de slechte reviews besloten om iets meer uit te geven en via TomTop (voorraad in Duitsland) te bestellen, was totaal 114 euro kwijt - heb wel de verkeerde kleur besteld |:( (zwart ipv zilver/grijs). Iemand die het wil ruilen met de grijze/zilveren kleur? :+

Pakket was vrijdag al aangemeld bij DHL, ik verwacht deze over een aantal dagen te ontvangen, ben erg benieuwd naar de combi met mijn Galaxy S8+.

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 16-10-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Erg leuk ding! Eerste video's zijn leuk maar puur om te testen.

Nu ben ik toch aan het twijfelen om misschien een extra lensje aan te schaffen voor mijn iPhone 7 lens.. Iemand positieve/dan wel negatieve ervaringen met die dingen? Ik ga niet voor instapspul, liever wat meer uitgeven als je er ook een kwalitatief product voor terug krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Wat bedoel je met "Eerste video's zijn leuk maar puur om te testen"?

PS: Heb de klem voor bevestiging van de Rode microfoon binnen, dus kan dat nu ook gaan uitproberen.

[ Voor 43% gewijzigd door dutch79 op 19-10-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
dutch79 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:31:
Wat bedoel je met "Eerste video's zijn leuk maar puur om te testen"?

PS: Heb de klem voor bevestiging van de Rode microfoon binnen, dus kan dat nu ook gaan uitproberen.
Dat ik mij er nog niet genoeg in verdiept heb om echt mooie beelden te schieten. Met een aantal kids de bossen is leuk om vast te leggen maar voor een eerste 'shoot' niet de rust om te wennen aan de tool :*)

Ik merk wel dat de Smooth Q soms een andere kant op gaat dan dat ik wil.. Moet er toch eens een goede middag voor gaan zitten O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutch79
Oefen eerst met de 3 verschillende modi, want je moet wel eentje kiezen die geschikt is voor t soort shots dat je wilt maken.
Rechtuit (lopend) filmen of verschillende kanten op draaien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 09:42
Sinds zaterdag ook deze gimbal in gebruik genomen (besteld bij Tomtop vanuit Duitsland en binnen 3 dagen in huis). Eerste bevindingen:

- Gimbal maakt een solide indruk, voelt degelijk en knoppen zijn prettig te bedienen ondanks mijn grote handen.
- Na wat oefenen erg prettig in gebruik, hoewel ik nog weleens een ongewilde draai krijg of opeens in een andere modus zit dan gedacht.
- Gimbal geeft de indruk het redelijk zwaar te hebben met mijn S8+, zelfs in de uiterste stand (van de draagarm) moet de motor werken om hem stabiel te houden. Ik krijg hem niet stabiel als de gimbal uit staat.
- De draagarm komt in zijn uiterste stand tegen de as bovenop het handvat aan.
- De applicatie kan niet alle mogelijkheden van de camera benutten. Wist ik van te voren maar blijft een gemiste kans.
- Op zowel de fiets (over een ongelijke klinkerweg) als lopend (trap/straat) zijn de beelden zeer stabiel en prettig om naar te kijken.

Tot nu toe zeer tevreden met de aanschaf en ik ga me zeker vermaken met verder ontdekken van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Ik heb 'm ook sinds zaterdag, echt leuk om mee te spelen. De video's in huis zijn in elk geval elk stabiel geworden.
JdJtA schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:26:
Sinds zaterdag ook deze gimbal in gebruik genomen (besteld bij Tomtop vanuit Duitsland en binnen 3 dagen in huis). Eerste bevindingen:

- Gimbal geeft de indruk het redelijk zwaar te hebben met mijn S8+, zelfs in de uiterste stand (van de draagarm) moet de motor werken om hem stabiel te houden. Ik krijg hem niet stabiel als de gimbal uit staat.
Is dit mogelijk dan? Ik krijg 'm als ie uit staat ook niet stabiel, maar daar is juist de motor toch voor? Of zie ik iets over het hoofd? 8)7

Ps ik heb een Iphone 7, dus past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@JdJtA heb hetzelfde. krijg hem met mijn Mate 9 ook niet stabiel. Iets meer werk voor de motor dus. Telefoon is net te groot heb ik het idee. iets meer lengte en het was we gelukt.

@Rino ja dan mis je iets. Het beste is om hem eerst in te stellen, zodat de telefoon zo uitgebalanceerd is dat die, als die uit is, in elke positie blijft staan... en dus niet omvalt als je hem los laat. Lukt niet altijd over alle assen natuurlijk. Als je dat doet hoeven de motoren veel minder hard te werken om de telefoon te tillen... beter voor de accu en de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Moet je eigenlijk je (O)IS in je actioncam / smartphone uit of aanzetten bij de gimbal?
Bv bij photografie op een statief wil je juist je IS uitzetten.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 22:47

Yero

Reviewer
ReseT schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:46:
Moet je eigenlijk je (O)IS in je actioncam / smartphone uit of aanzetten bij de gimbal?
Bv bij photografie op een statief wil je juist je IS uitzetten.
Uitzetten indien mogelijk. De smartphone weet namelijk niet dat er al een andere stabilisatievorm actief is en dat kan elkaar tegenwerken - vooral bij optische stabilisatie. De stabilisatie van de gimbal is ook een stuk effectiever dan de ingebouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Je moet de telefoon wel degelijk balanceren door de klemmen te verstellen, anders heeft ie teveel moeite om m te stabiliseren als ie aan staat.
Hoe groter en waarder de smartphone, hoe lastiger t kan gaan worden.
Vandaar de max 200 gram en max afmetingen (6").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Waah schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:40:
[@Rino ja dan mis je iets. Het beste is om hem eerst in te stellen, zodat de telefoon zo uitgebalanceerd is dat die, als die uit is, in elke positie blijft staan... en dus niet omvalt als je hem los laat. Lukt niet altijd over alle assen natuurlijk. Als je dat doet hoeven de motoren veel minder hard te werken om de telefoon te tillen... beter voor de accu en de levensduur.
Gelukt , thanks. _/-\o_

Nu nog beetje spelen met de app

[ Voor 9% gewijzigd door Rino op 24-10-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ios of Android app?
Iemand Android app al werkend gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
dutch79 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:18:
Ios of Android app?
Iemand Android app al werkend gehad?
De allernieuwste update werkt niet op mijn Xperia Z5. Camera loopt vast en veroorzaakt een battery drain zelfs na het afsluiten van de app.
Zelfs werkend is de Android app gewoon veel minder dan de IOS versie, geen 1080p60fps, object tracking werkt traag etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
dutch79 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:21:
Oefen eerst met de 3 verschillende modi, want je moet wel eentje kiezen die geschikt is voor t soort shots dat je wilt maken.
Rechtuit (lopend) filmen of verschillende kanten op draaien...
Volgende filmpje legt de verschillende modi erg goed uit, tevens hoe je het beste je toestel/smartphone kunt balanceren;
YouTube: Zhiyun Smooth Q - A Budget Gimbal for your Smartphone - For Smoother...
JdJtA schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:26:

- Gimbal maakt een solide indruk, voelt degelijk en knoppen zijn prettig te bedienen ondanks mijn grote handen.
- Na wat oefenen erg prettig in gebruik, hoewel ik nog weleens een ongewilde draai krijg of opeens in een andere modus zit dan gedacht.
- De draagarm komt in zijn uiterste stand tegen de as bovenop het handvat aan.
- De applicatie kan niet alle mogelijkheden van de camera benutten. Wist ik van te voren maar blijft een gemiste kans.
- Op zowel de fiets (over een ongelijke klinkerweg) als lopend (trap/straat) zijn de beelden zeer stabiel en prettig om naar te kijken.

Tot nu toe zeer tevreden met de aanschaf en ik ga me zeker vermaken met verder ontdekken van de mogelijkheden.
Precies dezelfde ervaring hier (icm mijn S8+) :)

- Om je S8+ stabiel te krijgen adviseer ik je om het filmpje hierboven te bekijken, de S8+ is net wel/niet te groot. Het is mij gelukt na een aantal keren oefenen deze snel in balans te krijgen, eenmaal in balans verder geen problemen behalve de ongewilde draai of niet in de juiste modus krijgen.

Blijft leuk en mooie beelden idd! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Psychosystema schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

De allernieuwste update werkt niet op mijn Xperia Z5. Camera loopt vast en veroorzaakt een battery drain zelfs na het afsluiten van de app.
Zelfs werkend is de Android app gewoon veel minder dan de IOS versie, geen 1080p60fps, object tracking werkt traag etc.
Alleen zoomen zou ik t voor gebruiken, maar verder heb je aan die app ook niet zoveel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
dutch79 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Alleen zoomen zou ik t voor gebruiken, maar verder heb je aan die app ook niet zoveel toch?
Ik zou het graag gebruiken voor de motion timelapse en motion tracking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 09:42
EN-IS schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

Volgende filmpje legt de verschillende modi erg goed uit, tevens hoe je het beste je toestel/smartphone kunt balanceren;
YouTube: Zhiyun Smooth Q - A Budget Gimbal for your Smartphone - For Smoother...

[...]

Precies dezelfde ervaring hier (icm mijn S8+) :)

- Om je S8+ stabiel te krijgen adviseer ik je om het filmpje hierboven te bekijken, de S8+ is net wel/niet te groot. Het is mij gelukt na een aantal keren oefenen deze snel in balans te krijgen, eenmaal in balans verder geen problemen behalve de ongewilde draai of niet in de juiste modus krijgen.

Blijft leuk en mooie beelden idd! O+
Thanks, mij lukt het met oefenen al steeds beter om snel aan de slag te kunnen en de juiste opties te selecteren.

Gisteren wel flink de balen gehad van de laatste versie van de Android-app (1.8.1.20). Video's worden hiermee niet opgeslagen en er worden bestanden aangemaakt van 0 bytes die ook nog eens onleesbaar zijn voor de S8+ :( |:( . Daardoor wat leuke beelden gemist helaas. Nu versie 1.7.1.15 weer terug gezet en die werkt wel prima gelukkig.

De app gebruik ik wel omdat je anders de knoppen van de Smooth Q niet kan gebruiken voor de bediening (opname starten en stoppen vind ik onhandig om te doen via het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 11:56
Hier ook 1 besteld bij Eglobal, we gaan hem gebruiken icm Iphone7+, S8 en een Nikon compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Filmpje met de Gimbal nadat ik mn auto gisteren terug had (bumpers gespoten):

YouTube: Walkaround BMW E90 330i after respray bumpers

Ps: Als t goed is zou ie op 1080p moeten afspelen.

[ Voor 43% gewijzigd door dutch79 op 01-12-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik zit te wachten op een update van de Zhiyun-app en toevallig zie ik net in de Appstore dat de 1.4 versie uit is. De update/download krijg ik echter nog niet aangeboden. Ik hoop dat de app nu wat stabieler zal zijn (iPhone 7).
Sorry, blijkbaar wordt een versie van april 2017 in de App Store van mijn telefoon weergegeven als 6 minuten geleden. |:(

[ Voor 22% gewijzigd door salgera op 06-11-2017 12:30 . Reden: kut apple ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutch79 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:25:

YouTube: Resprayed my front & rear bumper (BMW E90 330i)

had je de telefoonstabilisatie nog aanstaan? want ik zie hem best wel schokken eigenlijk. kan ook komen doordat je autofocus continu aan het scherpstellen is.... wat vaker een issue is bij telefoons helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Oplossing als de Zhuyin-app op je iPhone niet werkt (camera-modus zorgt ervoor dat de app crasht): verwijderen van de app en daarna opnieuw installeren.

Dit probleem ontstond bij mij doordat ik een nieuwere iPhone kocht (van van 5S naar 7). Hierna crashte de app steeds in camera-modus. Waarschijnlijk komt dit op één of andere manier door het terugzetten van een iCloud-reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
Inmiddels tot de ontdekking gekomen dat balanceren niet werkt met iphone6s en aangesloten kabel om telefoon te laden. Hij staat dan te ver naar buiten.
Iemand daar een oplossing voor? (niet laden tijdens filmen heb ik zelf ook ontdekt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Stevie07 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:04:
Inmiddels tot de ontdekking gekomen dat balanceren niet werkt met iphone6s en aangesloten kabel om telefoon te laden. Hij staat dan te ver naar buiten.
Iemand daar een oplossing voor? (niet laden tijdens filmen heb ik zelf ook ontdekt :) )
Accepteren.
Mijn Mate 9 krijg ik uberhaupt niet gebalanceerd. Best gek, aangezien die even groot is dan de iPhone 7+ van vriendin die ik wel gebalanceerd krijg (en die heeft een hoesje, dus NOG groter). Maar hij werkt verder prima. Zolang het een beetje is, is het niet erg. Mijn compact (300 gram, uitstekende lens) vond die niet leuk :+ die kreeg die niet eens omhoog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-04 00:27
Wil hem ook bestellen bij Eglobal - maar zit beetje te dubben, veel slechte reviews van die shop en niet via ideal betalen is ook niet echt fijn. Al aangekomen @TakeAway ? Anders Tomtop, daar is deze tot vanacht nog 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
Abuzer schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:46:
Wil hem ook bestellen bij Eglobal - maar zit beetje te dubben, veel slechte reviews van die shop en niet via ideal betalen is ook niet echt fijn. Al aangekomen @TakeAway ? Anders Tomtop, daar is deze tot vanacht nog 120 euro.
Bestellen bij eglobal ging bij mij (geluk gehad :) )soepel, idd niet vie ideal betalen maar paypal.
Moest wel even wachten tot ik hem had, maar dat was bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Ik heb hem zonder na te denken bij eglobal Hong Kong besteld(ipv .co.uk) op de 2de, pakje ligt nog steeds in Honk Kong... Betaald met paypal, ik wacht nog even af, er werd 6 tot 8 dagen gezegd....
Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-04 00:27
Volgens mij kan je geeneens via ideal betalen? Voor deze zakelijke bestelling wel wenselijk. Nog iets met de verzekering gedaan? Tis 2 euro - tsja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Bij mij ging t allemaal erg soepel via eglobal. Betaald via Paypal dacht ik.
Tijdje later in goede verpakking de gimbal gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Waah schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:46:
[...]

had je de telefoonstabilisatie nog aanstaan? want ik zie hem best wel schokken eigenlijk. kan ook komen doordat je autofocus continu aan het scherpstellen is.... wat vaker een issue is bij telefoons helaas.
Geen idee. Kan dat altijd uit dan? Het is een OnePlus3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
dutch79 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:25:

YouTube: Resprayed my front & rear bumper (BMW E90 330i)

In welke modus had je de gimbal? Het lijkt erop dat je door je knieën gaat om laag te kunnen filmen. Je kunt ook de gimbal in een stand zetten (welke weet ik zo snel niet en heb de gimbal niet bij de hand :)) en deze op de kop vasthouden, je kan dan erg laag filmen en toch op oog hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutch79 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:51:
[...]

Geen idee. Kan dat altijd uit dan? Het is een OnePlus3.
het blijkt niet uit te kunnen op de OP3.... Wel is er een bug dat het in sommige standen (1080p 30fps) niet lijkt te werken.

Ik heb ondertussen al redelijk wat filmpjes gemaakt en erg tevreden over. Maar nog niets dat ik hier kan neerplempen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutch79
EN-IS schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:24:
[...]

In welke modus had je de gimbal? Het lijkt erop dat je door je knieën gaat om laag te kunnen filmen. Je kunt ook de gimbal in een stand zetten (welke weet ik zo snel niet en heb de gimbal niet bij de hand :)) en deze op de kop vasthouden, je kan dan erg laag filmen en toch op oog hoogte.
Ik had m ook deels op zn kop hoor, maar ben vrij lang dus dan kan ik niet rechtop lopen en tegelijk op t scherm kijken ;)
Waah schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:43:
[...]

het blijkt niet uit te kunnen op de OP3.... Wel is er een bug dat het in sommige standen (1080p 30fps) niet lijkt te werken.

Ik heb ondertussen al redelijk wat filmpjes gemaakt en erg tevreden over. Maar nog niets dat ik hier kan neerplempen :+
Dit was ook geen perfect voorbeeld van wat de gimbal allemaal kan. Alleen de normale modus gebruikt, maar toch zie je dat je redelijk vloeiend ergens omheen kunt lopen en dit zonder geschok of getril dan kunt filmen. Het was de eerste praktische toepassing waarvoor ik m heb gebruikt en dat wilde ik ff delen :)

[ Voor 39% gewijzigd door dutch79 op 08-11-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Nog niemand een ander leuk resultaat met de gimbal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Abuzer schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:12:
Volgens mij kan je geeneens via ideal betalen? Voor deze zakelijke bestelling wel wenselijk. Nog iets met de verzekering gedaan? Tis 2 euro - tsja :p
Wordt vandaag afgeleverd, wat later dan beloofd, maar kan daar niet echt een punt van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutch79 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:18:
Nog niemand een ander leuk resultaat met de gimbal??
Vraag het mij na de wintersport in Januari nog eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hey, Ik heb gisteren een Smooth Q gekregen, maar hij doet helemaal niks, na een tijdje opladen brand het gele ledje constant (is goed volgens mij)
Als ik de power on 3 sec. indruk, hoort hij toch iets te doen? Er gebeurd gewoon niks, behalve dat de blauwe ledjes knipperen.

Heb ik een DOA? of is er een reset mogelijkheid.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
heb je de telefoon er wel in zitten @Pinin ? zonder gewicht erin doet die niets (of niet goed in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Waah schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:55:
heb je de telefoon er wel in zitten @Pinin ? zonder gewicht erin doet die niets (of niet goed in ieder geval)
Ik heb het geprobeerd met en zonder, ik zou verwachten dat hij minimaal even wat probeert / doet. Maar zo dood als een pier, op de leds na.

Kan je hem resetten?
Iemand een FW update uitgeprobeerd?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Geen fw update gedaan, hier gewoon aan gezet met telefoon erin en hij werkte gelijk.
Mijn ervaring is wel dat met de ZY play app van Zhiyun de iphone behoorlijk warm wordt, bij de s8 geen 4k mogelijkheid is, en dat de beeldkwaliteit van beide apps minder is dan van de standaard phonecams.
Maar dat was te verwachten.
Hij stabiliseerd het beeld wel erg goed! En vind dit beslist een goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Die app is wel t grootste nadeel (ook heb je m niet echt heel erg nodig). Heb m voor Android nog niet eens werkend.
Misschien nog maar s proberen. Misschien is er inmiddels wel een update voor geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door dutch79 op 15-11-2017 20:22 ]

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 15:08
De Smooth is nu bij Kamera-Express (en Foka in R'dam) 116 euro. (black friday deal, link: https://www.kamera-expres...-q-voor-smartphones-black). Volgens mij best een goede (NL) prijs. Alleen ik lees dat er best veel problemen zijn met de Android App, en heb niet zo heel veel vertrouwen in dat Chinese bedrijven dit verder gaan oplossen... of komt dit bedrijf wel zijn beloftes na?

• TakeAway
Staat ook voor 116 bij Cameratools.nl.
https://www.cameratools.n...=1558&artdetail=ZHF003291

• Pinin

Pinin

crazytaxi819 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:21:
De Smooth is nu bij Kamera-Express (en Foka in R'dam) 116 euro. (black friday deal, link: https://www.kamera-expres...-q-voor-smartphones-black). Volgens mij best een goede (NL) prijs. Alleen ik lees dat er best veel problemen zijn met de Android App, en heb niet zo heel veel vertrouwen in dat Chinese bedrijven dit verder gaan oplossen... of komt dit bedrijf wel zijn beloftes na?
Bedankt, en 5€ korting door inschrijven nieuwbrief.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139774

Kun je met deze FB live streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
FB?
Gebruik van een gimbal staat toch los van wat je mobiel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002355

Klein vraagje .. hoe weet je wanneer de smooth q is opgeladen ?? Brand er dan groen lampje ?

Grtz shane

• elitebook8530
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:30
Anoniem: 1002355 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:25:
Klein vraagje .. hoe weet je wanneer de smooth q is opgeladen ?? Brand er dan groen lampje ?

Grtz shane
Het led'je gaat geel knipperen als hij aan het opladen is, en op het moment dat dit klaar is stopt hij met knipperen. Gebruik je wel de juiste poort, die aan de zijkant? Die aan de onderkant is niet voor opladen.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NiUqzKY5D0S5M6Xb2AnY4s4h/full.jpg

• elitebook8530
Heeft er iemand al ervaring met het mounten van action cams in de Smooth Q? Ik beschik zelf over een Sony action cam (HDR-AS15), en zou deze graag ook in mijn Smooth Q willen hangen.. Ik kan hier op internet nog geen geschikte mounting plates of iets dergelijk voor vinden...

Voor de gewone GoPro HERO zijn wel mounting plates te koop. En voor voor de GoPro session heb ik ook al wat 3D print knutselwerk gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lqI6IvorAsTWSVYpVqnJBzuC/full.png

Echter, dit is natuurlijk niet stabiel, zwaartepunt moet iets buiten de klem liggen voor goede 'Gravity Center Adjustment' ...

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-12-2024
Pinin schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:01:
Hey, Ik heb gisteren een Smooth Q gekregen, maar hij doet helemaal niks, na een tijdje opladen brand het gele ledje constant (is goed volgens mij)
Als ik de power on 3 sec. indruk, hoort hij toch iets te doen? Er gebeurd gewoon niks, behalve dat de blauwe ledjes knipperen.

Heb ik een DOA? of is er een reset mogelijkheid.
Heb je hem al gekalibreerd met de app? Misschien dat je dit nog even moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Stevie07 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:04:
In de handleiding staat dat je een haakse kabel moet gebruiken om te laden. Zoiets:
http://s.aliexpress.com/BFryi2Ev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
Oeps, ik zie het nu ook staan, klinkt logisch.
Bedankt voor de tip !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 14:45

PnD

like in Pinda ^_^

Heb hem nu ook een paar dagen..gaaf ding en werkt prima bij mij i.c.m. iPhone 8. Even wat youtube tutorials gekeken om hem te leren gebruiken.

De app is wel leuk;
- alleen filmpjes gaat ie comprimeren en in de hoogste resolutie schokte mijn filmpjes
- handig dat je de knop op de gimbal kan gebruiken
- je kan een object/persoon markeren, hij volgt bij mijn alleen niet goed
- het zoomen gaat schokkerig

Verder zie ik eigenlijk geen voordelen van het gebruiken van de app. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457169

Ik sta op het punt om er een te kopen.

Nu heeft DJI net de nieuwe Osmo Mobile 2 uitgebracht voor net iets meer (+/- $127 US), en begin ik weer te twijfelen :-/

Misschien toch nog even wachten op wat online reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 14:45

PnD

like in Pinda ^_^

Dat zou ik ook wel doen, hoewel ik tevreden ben over het apparaat. Het blijft alleen wel een chinees product qua app. DJI moet dat toch beter kunnen lijkt me. Ik had hem wel voor € 85 uit china, dus dat blijft wel een flink prijs verschil

[ Voor 20% gewijzigd door PnD op 09-01-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

App van Zhiyun is best brak op Android, DJI heeft dat vast beter voormekaar. Echter heb je de app niet persé nodig

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Ik heb de app al tijden niet gebruikt. Gebruik gewoon de knoppen op de telefoon. De accu is wel top. Gebruik hem nu al 3 dagen tijdens wintersport en nog niet opgeladen. Kou boeit niet...

Wel superstabiele beelden trouwens! Tijdens het snowboarden gleed ik weg, om daarna direct weer op te staan.... Zie je op de beelden nauwelijks iets van! De "GoPro" is de tas nog niet uitgeweest. Dit geeft zoveel mooiere en stabielere beelden....

Als ze nu een app zouden maken die enkel de camera van je telefoon start en stopt zou dat ideaal zijn. Zoom is toch kut op mobieltjes (behalve met dubbele lens, zoals iPhone 7) en starten en stoppen is toch het belangrijkste.

Zodra ik goede wifi heb.... Zal ik wel ff een video plaatsen , waar ik val en door ga.

[ Voor 26% gewijzigd door Waah op 09-01-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene662
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09-2021
Hi. Helemaal tevreden meet de smooth q. 1 vraag. De tracking werkt in alle modi perfect zolamg ik maar niet op de opname knop druk. Tijdens het filmen werkt tracking bij mij niet. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
Ik heb een case ontworpen en 3D geprint voor mijn sony action cam hdr-as15, zodat ik naast mijn smartphone, de gimbal ook kan gebruiken voor action cam.

sony

Mensen belangstelling bij de het 3D ontwerp? Kan ik ergens wel online slingeren denk ik. Denk dat hij ook past op de sony hdr-as10, hdr-as20, hdr-as30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Is die niet enorm uit balans? Met die case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
Waah schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:22:
Is die niet enorm uit balans? Met die case?
Perfect in balans, in beide richtingen. Wel is de uitschuifbare arm van de gimbal daarvoor uitgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
elitebook8530 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:40:
[...]

Perfect in balans, in beide richtingen. Wel is de uitschuifbare arm van de gimbal daarvoor uitgeschoven.
Lijkt me niet dat die voor het aanzetten in balans is zo. Moeten de motoren een stuk harder werken. Zolang de motoren niet te warm worden en doorbranden zal het wel meevallen. Maar weet dat hij minder lang mee kan door zo'n modificatie waarbij die niet in balans is voor het aanzetten.

Maar op zich geen ramp.zeker gezien de prijs van de Gimbal. En in de praktijk zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
Waah schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:43:
[...]

Lijkt me niet dat die voor het aanzetten in balans is zo. Moeten de motoren een stuk harder werken. Zolang de motoren niet te warm worden en doorbranden zal het wel meevallen. Maar weet dat hij minder lang mee kan door zo'n modificatie waarbij die niet in balans is voor het aanzetten.

Maar op zich geen ramp.zeker gezien de prijs van de Gimbal. En in de praktijk zal het wel meevallen.
Kerel, ik zit toch niet te liegen. Zoals ik al zei: hij is perfect in balans.

Het geheel weegt minder dan een smartphone, en de schroeven zijn verstelbaar zodat hij zo kan worden ingesteld dat ook de motor aan de rechterkant geen enkele (over)belasting heeft. Op moment dat ik de gimbal uitzet blijft de camera zo hangen, en kukelt hij niet een kant op, oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:21

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

elitebook8530 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:11:
Ik heb een case ontworpen en 3D geprint voor mijn sony action cam hdr-as15, zodat ik naast mijn smartphone, de gimbal ook kan gebruiken voor action cam.

[afbeelding]

Mensen belangstelling bij de het 3D ontwerp? Kan ik ergens wel online slingeren denk ik. Denk dat hij ook past op de sony hdr-as10, hdr-as20, hdr-as30).
Mooi gedaan, heb zelf ook wat geknutseld om mijn Sony RX100 werkend te krijgen met de Smooth Q.
Zolang alles netjes in balans is maakt wat extra gewicht niet uit.

| Youtube |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Heel leuke mod! die camera is echt goed in balans zeg. Dat lukt mij bij mijn smartphone niet eens XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:51
https://www.tomtop.com/p-d4623jb.html

Hij kost met de code ZYHG nu ongeveer €89, laat me wel heel erg twijfelen. De Osmo mobile 2 of deze, ik lees namelijk slechte dingen over de app, dat het niet goed werkt of crasht etc.
De prijs is namelijk wel heel erg verleidelijk op dit moment en hij komt uit Duitsland, dus geen extra kosten.

Zijn jullie er nog steeds tevreden mee en is er eigenlijk een behoefte aan een app ervoor? Lees in de reacties dat je t ook zonder kan gebruiken natuurlijk

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50
Ik heb vorige week een bestelling gedaan bij eglobal central en heb €79 betaald. Op dit moment kost hij daar €81,-
https://www.eglobalcentra...artphone-pikzwart-nl.html

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 23:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Oef ik had eglobal eigenlijk al afgeschreven als betrouwbaar maar als er toch zoveel mensen hem daar gewoon vandaan hebben....aanlokkelijk dan...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mozart schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:37:
Ik heb vorige week een bestelling gedaan bij eglobal central en heb €79 betaald. Op dit moment kost hij daar €81,-
https://www.eglobalcentra...artphone-pikzwart-nl.html
Oei dat is wel heel interessant. Hij is nu weer €79. Ik twijfel tussen deze en de Mobile2 maar €70 voordeel t.o.v de DJI is natuurlijk bijna niet te winnen door de DJI.

Erg veel goeie ervaringen met Eglobal trouwens. Als je wat langer kunt wachten tenminste.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag mijn Smooth Q van Eglobal binnen gekregen. Geen op of aanmerkingen. Netjes nieuw in doos en inclusief de harde beschermhoes.

Eerste ervaringen zijn opzich wel goed. Smooth is overduidelijk plastic maar voelt toch niet goedkoop. De Apps zijn dat echter wel, eerste ervaring met de apps zijn erg matig.

Dit weekend ga ik hem uitproberen denk ik.

Zijn er hier iOS gebruikers die tips kunnen geven over deze apps? Ik zie zowel Zhiyun Assistant als ZY Play maar begrijp niet helemaal welke wat doet, de eerste ziet de Smooth netjes maar lijkt niet te kunnen filmen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 10:28
Waah schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:59:
Zodra ik goede wifi heb.... Zal ik wel ff een video plaatsen , waar ik val en door ga.
Ik ben aan het kijken naar deze gimbal voor de wintersport en dergelijke, zou je die video's nog willen delen?

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
guysp schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Ik ben aan het kijken naar deze gimbal voor de wintersport en dergelijke, zou je die video's nog willen delen?
Dat heeft helaas niet veel zin. De meeste shots waren onbruikbaar omdat mijn telefoon focus issues had (mate 9).

YouTube: Wintersport 2018 Flaine, Le Grand Massif

Shot op 1;19 is met de Gimbal gedaan. Is versneld en toch stabiel Wat wel echt knap is. En op 2 minuten is met de Gimbal achter de snowboarster aan.

Maar als je een weekje wacht, ik ga vandaag weer op wintersport om een poging te wagen. Maar dan vooral met een actioncam. Want met de telefoon vertrouw ik niet meer. Die heeft microsofttering issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 10:28
Waah schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Dat heeft helaas niet veel zin. De meeste shots waren onbruikbaar omdat mijn telefoon focus issues had (mate 9).

YouTube: Wintersport 2018 Flaine, Le Grand Massif

Shot op 1;19 is met de Gimbal gedaan. Is versneld en toch stabiel Wat wel echt knap is. En op 2 minuten is met de Gimbal achter de snowboarster aan.

Maar als je een weekje wacht, ik ga vandaag weer op wintersport om een poging te wagen. Maar dan vooral met een actioncam. Want met de telefoon vertrouw ik niet meer. Die heeft microsofttering issues.
Bedankt voor het delen, jammer dat je focus problemen had. Ik heb nog wel even met bestellen :)

Ik zit te vergelijken met de nieuwe van dji. Deze zitten kort op elkaar en hebben elk hun voor en nadelen.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 18:46

Nohead

PSN ID: Nohead

Nu voor €81 te koop bij Gearbest uit een EU warehouse dus geen douane/import kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:51
Ik heb het toch maar besteld, ook al is de app niet echt denderend van wat ik lees. Heel lang getwijfeld tussen de osmo mobile 2 en deze, uiteindelijk voor de smooth q gekozen.
Wordt mn eerste gimbal en als het echt helemaal niet bevalt kan die wel in V&A of doorgegeven worden aan iemand anders.
Donstil schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:57:
Vandaag mijn Smooth Q van Eglobal binnen gekregen. Geen op of aanmerkingen. Netjes nieuw in doos en inclusief de harde beschermhoes.

Eerste ervaringen zijn opzich wel goed. Smooth is overduidelijk plastic maar voelt toch niet goedkoop. De Apps zijn dat echter wel, eerste ervaring met de apps zijn erg matig.

Dit weekend ga ik hem uitproberen denk ik.

Zijn er hier iOS gebruikers die tips kunnen geven over deze apps? Ik zie zowel Zhiyun Assistant als ZY Play maar begrijp niet helemaal welke wat doet, de eerste ziet de Smooth netjes maar lijkt niet te kunnen filmen.
Hoe bevalt t je met de Smooth Q? En dan vooral de app(s)?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Pagina: 1 2 Laatste