Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik ben al enige tijd aan het zoeken om een game laptop aan te kopen. Maar gezien ik een leek ben in hardware vroeg ik mij af of jullie mij kunnen helpen...

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral gamen. Ik speel een varia van spelletjes van cities skylines tot iron heart 4.
Ik zou ook graag eens Playerunknown's battlegrounds proberen.

Wat is je budget?
Ik heb een budget van 1300 euro in gedachten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dit hoeft niet. Ik koop vooral een laptop om deze thuis op te bergen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel dacht ik aan de Dell 7577. Ik weet dat de vorige generatie een slecht scherm had, maar dit zou moeten verholpen worden door het HD scherm.

Processor:
7e generatie Intel® Core™ i7-7700HQ Quad Core (6 MB cache, tot 3,8 GHz)
LCD-Scherm
15,6 inch Full HD (1920 x 1080) IPS-beeldscherm met antireflectiecoating en led-achtergrondverlichting
Geheugen:
16 GB DDR4 2.400 MHz, tot 32 GB (extra geheugen apart verkrijgbaar)
Harde schijf:
Dubbele schijven met 256 GB PCIe NVMe M.2 Solid State-schijf + 1 TB harde schijf (5.400 rpm)
Grafische kaart:
NVIDIA® GeForce® GTX 1060 met 6 GB GDDR5

Met de korting kan ik dit toestel voor een prijs van 1250€ aanschaffen.

Kan ik voor deze prijs een beter toestel aanschaffen. Is dit toestel überhaupt een goed toestel?
Alvast bedankt.

Edit: Ik zie nu pas dat MizzCrazy dezelfde vraag heeft gesteld. Ook merk ik op dat Tusa een pc voorstelt van de site laptopparts4less. Ik ken die site echter niet dus weet ik niet of deze betrouwbaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Dell is op papier een prima keuze. En met de kortingscode SAVE150 nu 1250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:21:
... een pc van de site laptopparts4less. Ik ken die site echter niet dus weet ik niet of deze betrouwbaar is.
LOL. :)

Maar een mooi ding hoor, die Dell. De Clevo's vind ik trouwens ook mooi. Maar zelf zou ik nu toch voor die Dell gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd

https://nl.trustpilot.com/review/laptopparts4less.frl

Die leverancier is dus echt wel betrouwbaar en de goedkoopste verkoper in Nederland van Clevo systemen.

Neem geen laptop met een Max Q GPU:

The GTX 1060 Max-Q's clock speed in notebooks are roughly a third slower than the regular 1060 GTX GPU. After bearing witness to the GTX 1060 Max-Q's disappointing performance, we were expecting the worst. However, the Omen 15 surprised us, and to our relief our extensive Omen 15 review proved that the energy efficient GTX 1060 turned out much better than its energy efficient GTX 1080 sibling. The full review will be released shortly, but we’ve decided to release the GPU benchmark results in advance.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 21:54
Wat bij de Dell dus reuze meevalt, zie clockspeed vergelijking
YouTube: Dell Inspiron 7577 Review - $999 Gaming Laptop with GTX 1060 Max-Q!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:58:
@Verwijderd

https://nl.trustpilot.com/review/laptopparts4less.frl

Die leverancier is dus echt wel betrouwbaar en de goedkoopste verkoper in Nederland van Clevo systemen.

Neem geen laptop met een Max Q GPU:

The GTX 1060 Max-Q's clock speed in notebooks are roughly a third slower than the regular 1060 GTX GPU. After bearing witness to the GTX 1060 Max-Q's disappointing performance, we were expecting the worst. However, the Omen 15 surprised us, and to our relief our extensive Omen 15 review proved that the energy efficient GTX 1060 turned out much better than its energy efficient GTX 1080 sibling. The full review will be released shortly, but we’ve decided to release the GPU benchmark results in advance.
Wel jammer dat je de rest niet quote:

In 3DMark, the GTX 1060 Max-Q performed only between 10-12 % slower than its regular GTX 1060-equipped competitors like the Gigabyte Aero 15 or the MSI GS63VR. Apart from a few spikes we observed the same behavior in our gaming benchmarks: the GTX 1060 Max-Q performed much better than the GTX 1050 Ti, and was fast enough to allow for FHD gaming at up to 60 fps.

Dus ja, de 1060 Max Q is 10-12% langzamer dan een normale 1060, maar verbruikt ook minder, en is nog steeds een stuk sneller dan een 1050 Ti
Het is gewoon een extra model die tussen de 1050 Ti en de 1060 valt.

Bron: https://www.notebookcheck...th-GTX-1060.235896.0.html

[ Voor 3% gewijzigd door Zer0 op 09-10-2017 16:19 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
Je kunt de 1060 Max-Q gewoon lekker overclocken wanneer je achter je bureau zit. Dan komt ie heel erg dicht in de buurt van de full power 1060. Geen zorgen maken over performance. Die zit met deze laptop helemaal goed.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor alle reacties. Ik heb zopas de dell besteld. Levering is binnen een week tot twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Dell Inspiron Gaming 7577 zelf ook gekocht. Helaas blijkt de groot geadverteerde HDMI 2.0 aansluiting een HDMI 1.4 aansluiting te zijn. Ik kan dus helaas geen 4k 60hz monitor aansluiten via HDMI. De afgelopen dagen heb ik contact gehad met Dell en ze hebben dit uitgezocht, getest en bevestigd. De enige oplossing die ze kunnen bieden is terugsturen en geld terug krijgen.

4k op 30Hz via HDMI werkt dus wel, 60hz niet.

Ik heb het werkend gekregen. Het lag aan de monitor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-08 23:18
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:45:
Ik heb de Dell Inspiron Gaming 7577 zelf ook gekocht. Helaas blijkt de groot geadverteerde HDMI 2.0 aansluiting een HDMI 1.4 aansluiting te zijn. Ik kan dus helaas geen 4k 60hz monitor aansluiten via HDMI. De afgelopen dagen heb ik contact gehad met Dell en ze hebben dit uitgezocht, getest en bevestigd. De enige oplossing die ze kunnen bieden is terugsturen en geld terug krijgen.

4k op 30Hz via HDMI werkt dus wel, 60hz niet.
Er staat nog altijd 2.0 op de website.

Verwijderd

Ik weet het, ik heb gisteren toch maar contact opgenomen met Dell USA en dezelfde vraag gesteld en erbij vermeld dat Dell Nederland beweert dat de HDMI 2.0 melding verkeerd is. Feit blijft dat ik het niet aan de praat krijg op een HDMI 2.0 monitor en Dell Nederland ook niet.
Het werkt nu wel, het lag aan de monitor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand welke SSD (256 GB) er in deze dell zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:57:
Hartelijk bedankt voor alle reacties. Ik heb zopas de dell besteld. Levering is binnen een week tot twee weken.
Heb je het al binnen en zo ja hoe bevalt het? Ik ben vooral benieuwd naar het gewicht en de warmte als je het op je schoot gebruikt met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
dog4life schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:52:
Weet iemand welke SSD (256 GB) er in deze dell zit?
http://prntscr.com/hdq4v8 Deze zitten in de mijne.
Ik weet dat er ook samsung 951 drives in omloop zijn. Die zijn net wat sneller. Merk je in gebruik niets van. De toshiba is snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
KarlMarX schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:42:
[...]
Heb je het al binnen en zo ja hoe bevalt het? Ik ben vooral benieuwd naar het gewicht en de warmte als je het op je schoot gebruikt met gamen.
Hij is door de metalen behuizing en goede build kwaliteit wat aan de zware kant. Niet bijzonder zwaar zoals sommige game-laptops. Ik kan hem zonder moeite in mn eastpak rugzak meenemen.

Warmte is geen enkel probleem. Die Max-q gpu's blijven echt goed koel. Zolang ze via de onderkant genoeg lucht krijgen hoef je je daar geen zorgen om te maken. Het wordt lastig wanneer je de laptop op een kussen neerzet. Maar dat geldt voor elke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
bjvdven schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:33:
[...]

http://prntscr.com/hdq4v8 Deze zitten in de mijne.
Ik weet dat er ook samsung 951 drives in omloop zijn. Die zijn net wat sneller. Merk je in gebruik niets van. De toshiba is snel genoeg.
Dank! Even afwachten, heb hem gisteravond besteld.
Ben van plan er meteen een 512GB SSD in te steken en deze te verkopen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Die SSd komt niet slecht uit de bus! Zie hier: http://www.storagereview.com/toshiba_xg5_nvme_ssd_review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:05

Nakebod

Nope.

Ze testen daar wel de 1TB variant, vaak zijn grotere SSD's wel sneller dan de kleinere.
In mijn eigen laptop met AS SSD (Standaard waardes) getest:
Seq 2328 MB/s read, en 505 MB/s write. Momentopname, kan nu best heel anders zijn etc etc. Lezen dus dik in orde, schrijven kan/mag beter.

Waarschijnlijk gebruikt de NVME wel 4 PCIe lanes, zover ik begrepen heb. Anders haal je geloof ik niet meer dan 1600 MB/s. Dus een andere SSD zou wel sneller kunnen zijn, zowel lezen als schrijven.
Maar traag wil ik deze SSD niet echt noemen.

Wat ik juist gedaan heb is die lawaaiige en trage 1TB 5400 RPM schijf eruit en een 512GB SSD erin. Levert imho meer prestatiewinst op. Liever een 1TB maar deze had ik nog liggen :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarlMarX
Hmm, heb het net kunnen bestellen voor 1061 euro. 220 euro korting van Dell (pre-sale Black Friday) en 10% VIP of studentenkorting. Geen slechte deal denk ik.

• Ri_k
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-08 08:41

Ri_k

señor

KarlMarX schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:17:
Hmm, heb het net kunnen bestellen voor 1061 euro. 220 euro korting van Dell (pre-sale Black Friday) en 10% VIP of studentenkorting. Geen slechte deal denk ik.
Was dit de vaste pre-sale korting icm een code ? Ik heb al even geprobeerd of je meerdere codes kan gebruiken op de site van dell, maar kwam tot de conclusie dat dat het niet lukt.

it's all about the F#cking details

• KarlMarX
Inderdaad. Je kan helaas geen 2 codes gebruiken. Dus op dit moment zit je vast op 15% korting. Maar dan kom je ook aardig in de buurt volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op dat de prijzen op de site nu exclusief BTW zijn !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapt_Ortega
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 20:51
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:40:
Let op dat de prijzen op de site nu exclusief BTW zijn !
Dat is alleen als je het via de zakelijke kant van de site bekijkt. Voor thuis is het nog steeds inclusief btw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kapt_Ortega schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:50:
[...]

Dat is alleen als je het via de zakelijke kant van de site bekijkt. Voor thuis is het nog steeds inclusief btw :)
Je hebt helemaal gelijk, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhyrox
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03 16:11
Ik wil ook de 7577 bestellen als student. Helaas eerder deze week niet gedaan (inclusief 10% studentenkorting). Helaas ook zelf ervaren dat nu met black friday de deal minder is en de studentenkorting niet meer toegepast kan worden in combinatie met de 'SAVE15' code. Iemand nog andere manieren gevonden om toch die extra korting toe te kunnen passen? Ik vind het raar dat de acties voor black friday beter waren dan op de dag zelf... 8)7

[ Voor 187% gewijzigd door zhyrox op 24-11-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zhyrox schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:08:
Ik wil ook de 7577 bestellen als student. Helaas eerder deze week niet gedaan (inclusief 10% studentenkorting). Helaas ook zelf ervaren dat nu met black friday de deal minder is en de studentenkorting niet meer toegepast kan worden in combinatie met de 'SAVE15' code. Iemand nog andere manieren gevonden om toch die extra korting toe te kunnen passen? Ik vind het raar dat de acties voor black friday beter waren dan op de dag zelf... 8)7
Je kunt 1 kortingscode gebruiken per aankoop. 15% is behoorlijk, dus ik snap het probleem niet ?
Goedkoper dan nu wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:48:
[...]

Je kunt 1 kortingscode gebruiken per aankoop. 15% is behoorlijk, dus ik snap het probleem niet ?
Vast wel, even afwachten!
Heb hem deze week ook voor 1061 besteld, hij is verzonden dus wacht nu in spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:48:
[...]

Klopt, maar een dag eerder was het dus wel goedkoper. Kan dus wel. ;-)
1061 ipv 1189 nu. 1189 is nog steeds niet slecht, maar toch nog behoorlijk verschil. Misschien gewoon even Dell bellen, wie weet zijn ze coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_k
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-08 08:41

Ri_k

señor

Even Dell bellen gaat dus niet op. ik heb meerdere keren geprobeerd contact te krijgen met Dell, de afdeling verkoop is opgeheven. ze verwijzen je naar de site.

Zelf heb ik de Inspiron 15 7577 256gb/1060gtx besteld. Alleen valt de levertijd wel heel erg tegen. Verwacht dat deze op 13 december zal worden bezorgd. Weet iemand hoe dit zit ? ik snap dat het drukker kan zijn dan normaal ivm black friday, maar krap 3 weken wachten op een pre-build laptop ? Of is hier een duidelijke verklaring voor ?

it's all about the F#cking details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 7577 op 18e November besteld, 24e binnen. Net voor de hype. Ik denk inderdaad dat de wereldwijde sales van die laptop wel eens skyhigh kunnen liggen, en dat je daar het slachtoffer van wordt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ri_k schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:34:
Even Dell bellen gaat dus niet op. ik heb meerdere keren geprobeerd contact te krijgen met Dell, de afdeling verkoop is opgeheven. ze verwijzen je naar de site.

Zelf heb ik de Inspiron 15 7577 256gb/1060gtx besteld. Alleen valt de levertijd wel heel erg tegen. Verwacht dat deze op 13 december zal worden bezorgd. Weet iemand hoe dit zit ? ik snap dat het drukker kan zijn dan normaal ivm black friday, maar krap 3 weken wachten op een pre-build laptop ? Of is hier een duidelijke verklaring voor ?
Niet lullig bedoeld, maar als je het topic een beetje hebt doorgelezen zie je dat;
1. de laptops uit China komen
2. de gemiddelde levertijd zo rond de 2 weken ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
bjvdven schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:35:
[...]

Hij is door de metalen behuizing en goede build kwaliteit wat aan de zware kant. Niet bijzonder zwaar zoals sommige game-laptops. Ik kan hem zonder moeite in mn eastpak rugzak meenemen.

Warmte is geen enkel probleem. Die Max-q gpu's blijven echt goed koel. Zolang ze via de onderkant genoeg lucht krijgen hoef je je daar geen zorgen om te maken. Het wordt lastig wanneer je de laptop op een kussen neerzet. Maar dat geldt voor elke laptop.
Nog steeds tevreden met de bouwkwaliteit? Het scherm zou verbeterd moeten zijn, bevalt deze?
Hoe is de installatie van Windows die standaard op de laptop staat? Erg veel bloatware?

De mijne komt over twee weken binnen dus ik ben erg benieuwd naar het apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
cowboyhenkie schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:38:
[...]

Nog steeds tevreden met de bouwkwaliteit? Het scherm zou verbeterd moeten zijn, bevalt deze?
Hoe is de installatie van Windows die standaard op de laptop staat? Erg veel bloatware?

De mijne komt over twee weken binnen dus ik ben erg benieuwd naar het apparaat!
Bouwkwaliteit is echt top! Super stevig ontwerp. Goede koeling.
Het scherm is dik in orde. Kleurweergave is niet super maar is voor de niet-professional zeker geen reden om hem te laten liggen. De windows installatie is prima. De Dell software zorgt voor een uitstekende batterij optimalisatie en ik kan hem een goede dag op een batterijlading mee naar school nemen zonder in de college zaal een stopcontact te bezetten. Bloatware valt dus ook erg mee. Veelal nuttige programma's. Ondanks dat zou ik altijd een schone windows drive maken met een usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
bjvdven schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:02:
[...]

Bouwkwaliteit is echt top! Super stevig ontwerp. Goede koeling.
Het scherm is dik in orde. Kleurweergave is niet super maar is voor de niet-professional zeker geen reden om hem te laten liggen. De windows installatie is prima. De Dell software zorgt voor een uitstekende batterij optimalisatie en ik kan hem een goede dag op een batterijlading mee naar school nemen zonder in de college zaal een stopcontact te bezetten. Bloatware valt dus ook erg mee. Veelal nuttige programma's. Ondanks dat zou ik altijd een schone windows drive maken met een usb.
Ik wilde hem direct kaal installeren, wat van Dell zorgt voor het goede batterijgebruik? Is dat niet het gewone Windows energie beheer icm Optimus (via Nvidia drivers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
Je kunt de Dell powermanager nog installeren van hun website. Daarna de app in de windows store downloaden. Deze houdt je batterij gezond enzo. Verder heb ik zo min mogelijk teruggezet. Wel belangrijk om even je bios naar de laatste versie te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
bjvdven schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:06:
Je kunt de Dell powermanager nog installeren van hun website. Daarna de app in de windows store downloaden. Deze houdt je batterij gezond enzo. Verder heb ik zo min mogelijk teruggezet. Wel belangrijk om even je bios naar de laatste versie te zetten.
Welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
De Dell powermanager app.

• KarlMarX
Nakebod schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:49:
Ze testen daar wel de 1TB variant, vaak zijn grotere SSD's wel sneller dan de kleinere.
In mijn eigen laptop met AS SSD (Standaard waardes) getest:
Seq 2328 MB/s read, en 505 MB/s write. Momentopname, kan nu best heel anders zijn etc etc. Lezen dus dik in orde, schrijven kan/mag beter.

Waarschijnlijk gebruikt de NVME wel 4 PCIe lanes, zover ik begrepen heb. Anders haal je geloof ik niet meer dan 1600 MB/s. Dus een andere SSD zou wel sneller kunnen zijn, zowel lezen als schrijven.
Maar traag wil ik deze SSD niet echt noemen.

Wat ik juist gedaan heb is die lawaaiige en trage 1TB 5400 RPM schijf eruit en een 512GB SSD erin. Levert imho meer prestatiewinst op. Liever een 1TB maar deze had ik nog liggen :P
Ik heb het zojuist binnen. Precies 1 week levertijd.
Crystalmark zegt hier:
read: 2767, 755, 497, 49
write: 1078, 969, 395, 142
Niet slecht volgens mij. Blijkbaar hebben ze iets verbeterd?
Edit: zelf in veel opzichten sneller dan mijn Samsung 950 Pro in mijn desktop.

Verder ziet het er goed uit. Wel zwaar, maar erg stevig en premium feel. Toetsenbord is even wennen, weinig travel (nog minder dan mijn oude Asus NZ65 en de meeste andere game laptops die ik geprobeerd heb.)
Blijft veel koeler dan alle andere gamelaptops die ik heb uitgeprobeerd. Ook wel stukje zwaarder en dikker, maar dat is het mij wel waard, aangezien ik door de hitte die andere niet op schoot kon gebruiken. Toetsenbord is wel erg wennen, maar komt goed hoop ik. Scherm is beter dan de IPS schermen op de Asus en MSI die ik getest heb in deze prijsklasse.
Eén minpuntje, wat ook voor sommige een pluspunt is: 16GB is 1 reepje, dus geen dual-channel, maar wel makkelijk te upgraden naar 32GB ooit.

[ Voor 18% gewijzigd door KarlMarX op 30-11-2017 15:17 ]

Verwijderd

Is deze batterij vervangbaar? In en uitklikken?

Verwijderd

Ik heb de indruk dat je de dell moeten openvijzen om de batterij te vervangen wanneer deze versleten is klopt dit? Heb een oude sony vaio en dit is toch simpeler denk ik...
Als iemand hier wat meer uitleg kan over geven? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
KarlMarX schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:32:
[...]

Ik heb het zojuist binnen. Precies 1 week levertijd.
Crystalmark zegt hier:
read: 2767, 755, 497, 49
write: 1078, 969, 395, 142
Niet slecht volgens mij. Blijkbaar hebben ze iets verbeterd?
Edit: zelf in veel opzichten sneller dan mijn Samsung 950 Pro in mijn desktop.

Verder ziet het er goed uit. Wel zwaar, maar erg stevig en premium feel. Toetsenbord is even wennen, weinig travel (nog minder dan mijn oude Asus NZ65 en de meeste andere game laptops die ik geprobeerd heb.)
Blijft veel koeler dan alle andere gamelaptops die ik heb uitgeprobeerd. Ook wel stukje zwaarder en dikker, maar dat is het mij wel waard, aangezien ik door de hitte die andere niet op schoot kon gebruiken. Toetsenbord is wel erg wennen, maar komt goed hoop ik. Scherm is beter dan de IPS schermen op de Asus en MSI die ik getest heb in deze prijsklasse.
Eén minpuntje, wat ook voor sommige een pluspunt is: 16GB is 1 reepje, dus geen dual-channel, maar wel makkelijk te upgraden naar 32GB ooit.
Ik denk dat de 950 pro een sata schijf is? Dan lijken deze scores beter, maar de 4k read/write zal in dezelfde range liggen.
Ik heb er nu in ieder geval een 500GB 960 evo inzitten.

Keyboard heeft inderdaad wat weinig travel, dat moet dan maar wennen!
En het scherm vind ik goed, vergelijkbaar met het IPS scherm uit mn MacBook pro uit 2012. Wellicht iets slechtere zwartwaardes.
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:15:
Is deze batterij vervangbaar? In en uitklikken?
Ja, die is er erg simpel uit te halen.

Heb geprobeerd mijn 2TB HD over te zetten uit de macbook, maar die is net 1 of 2 mm te hoog zodat de onderplaat niet goed meer sluit.. Voorlopig dus maar even met 1 doen.

En ik had overigens al de nieuwste bios!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarlMarX
Ja ik had ook de nieuwste bios. Netjes.
de 950 Pro is ook een NVMe schijf. De Toshiba in de Dell is echt heel behoorlijk. Blijkbaar hebben ze iets gefixed waardoor het nu ook presteert zoals het zou moeten.

Accu is niet uitklikbaar zoals in sommige (vooral oudere) laptops, maar ook niet heel moeilijk te vervangen. Je kan er makkelijk bij via de maintenance klep (één schroefje) aan de onderzijde.

Misschien kunnen we hier een officieel Dell Inspiron 15 Gaming 7577 ervaringen topic van maken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dan ben ik benieuwd of het iets met drivers is wat gefixed is. Of misschien benchmarkt AS SSD anders dan Crystal. Zal het binnenkort / ooit eens opnieuw testen :P
Afaik heb ik overal de nieuwste drivers, maar niet via Dell zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik mis een toetsenbord fn F toets functie om touchpad uit te schakelen. Ieder laptop heeft dat, maar deze lijkt van niet. Erg onhandig. Zie ook geen driver op de website. Met Elan drivers kan je vaak instellen dat het automagisch uitgeschakeld wordt als je een muis aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
Dat kan in de touchpad instellingen van Windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Owja. Dat scheelt weer. Toch raar dat die sneltoets ontbreekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:39:
Ja ik had ook de nieuwste bios. Netjes.
de 950 Pro is ook een NVMe schijf. De Toshiba in de Dell is echt heel behoorlijk. Blijkbaar hebben ze iets gefixed waardoor het nu ook presteert zoals het zou moeten.

Accu is niet uitklikbaar zoals in sommige (vooral oudere) laptops, maar ook niet heel moeilijk te vervangen. Je kan er makkelijk bij via de maintenance klep (één schroefje) aan de onderzijde.

Misschien kunnen we hier een officieel Dell Inspiron 15 Gaming 7577 ervaringen topic van maken. :Y
Bedankt. Je moet hem dus omdraaien en de hele onderste plaat er af halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Men heeft wel eens geprobeerd de laptop hoog boven het hoofd op te tillen, maar in de praktijk bleek schroefjes losdraaien op die manier toch een beetje een lastige werkwijze :+

Net nog even CrystalDiskMark gedaan, en write blijft hier toch een stuk achter.
@KarlMarX heb jij ook een KXG50ZNV256G, of heeft men een net ander type gebruikt?
-----------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 6.0.0 x64 (C) 2007-2017 hiyohiyo
Crystal Dew World : https://crystalmark.info/
* MB/s = 1,000,000 bytes/s [SATA/600 = 600,000,000 bytes/s]
* KB = 1000 bytes, KiB = 1024 bytes

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 2427.317 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 350.241 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 8,T= 8 ) : 450.968 MB/s [ 110099.6 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 8,T= 8 ) : 422.486 MB/s [ 103146.0 IOPS]
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 395.725 MB/s [ 96612.5 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 270.877 MB/s [ 66132.1 IOPS]
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 33.930 MB/s [ 8283.7 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 123.601 MB/s [ 30176.0 IOPS]

Test : 1024 MiB [C: 28.3% (67.4/237.9 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2017/12/01 18:36:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Zelfde type.
Dit is mijn uitdraai:

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 2766.852 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 1078.228 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 8,T= 8) : 755.724 MB/s [ 184502.9 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 8,T= 8) : 968.892 MB/s [ 236545.9 IOPS]
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 497.548 MB/s [ 121471.7 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 395.013 MB/s [ 96438.7 IOPS]
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 49.309 MB/s [ 12038.3 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 142.236 MB/s [ 34725.6 IOPS]

Test : 1024 MiB [C: 14.4% (32.3/224.5 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2017/11/30 13:44:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Holy moly driver update :+
Ik gebruik altijd Snappy Driver Installer voor driver updates, gister weer laten zoeken naar nieuwe drivers en die waren er. Die tool vind ook altijd een update voor "AMD-RAID Bottom Device" wat dat ook moge zijn, maar de vorige keren na installatie van die driver kon mijn laptop niet meer booten en moest ik een system restore doen van voor de driver installatie.

Niet dat ik de hele dag benchmarks loop te doen, maar ik zie nu hogere waardes dan voorheen. Ookal zijn de resultaten niet heel constant, onderstaande is de hoogste die ik gezien heb. Vaker wel rond de 500 sequential write. Voor de driverupdate was dat mijn bovengrens. Die is nu blijkbaar verdubbeld...

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 2658.417 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 929.100 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 8,T= 8) : 552.701 MB/s [ 134936.8 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 8,T= 8) : 347.577 MB/s [ 84857.7 IOPS]
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 473.682 MB/s [ 115645.0 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 274.189 MB/s [ 66940.7 IOPS]
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 39.293 MB/s [ 9593.0 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 122.354 MB/s [ 29871.6 IOPS]

Test : 1024 MiB [C: 28.7% (68.3/237.9 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2017/12/02 9:50:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Dat lijkt er meer op!

Maar dat device kan ik niet zo gauw terugvinden. Ik heb ook nog praktisch niks geupdate, alleen Geforce drivers ofc. Vreemd dat het bij mij out of the box dan al zo snel was. Misschien kunnen anderen met deze laptop ook een Crystaldiskmark draaien? Wellicht komen we er dan achter waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bijlange niet tevreden over batterij, ZEER snel leeg bij weinig activiteit terwijl modus besparing aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU al geundervolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik koop eerlijk gezegd geen zware gamelaptop om het op de accu te gaan gebruiken. Daarvoor koop ik wel een ultrabook. ;-)
Overigens, als ik het op besparing zet zegt hij dat ie 11 uur meegaat. Maar niet uitgetest eerlijk gezegd.

Iets anders, heeft iemand iets gevonden om de fan snelheid te kunnen regelen? Maakt nu soms veel herrie terwijl de temps wel heel laag blijven, zou best iets stiller kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door KarlMarX op 02-12-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Je kunt je max processor speed op 99% zetten, dan kickt de turbo niet in.
Gisteren bij een game 60% CPU & 70% GPU gebruik, maar wel de CPU Turbo die inkickte. Met dit truukje 'verlies' je dus je turbo, maar win je wat aan geluidscomfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr dragon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 11:15
Ik heb de mijne net binnen. Ik vind de beeldkwaliteit vrij slecht om eerlijk te zijn. Te geel, en niet helder genoeg. Bij donkere scene's heb je bijvoorbeeld weinig contrast. Ik ga even rondkijken of hier wat aan te doen valt. Doe veel grafisch ontwerpen namelijk. Jullie hier geen last van? ik ga rondkijken naar een oplossing in ieder geval

edit:
ik heb het volgende gevonden en vraag mij sterk af of dit wat is...
http://laptopmedia.com/screen/lg-lgd053f-156wf6-4xk13/

[ Voor 16% gewijzigd door mr dragon op 03-12-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Herkenbaar, maar toch is dit scherm beter dan alle andere die ik getest heb ik deze prijsklasse. Die profielen lijken wel echt iets te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin laadde de batterij op tot 100%, nu na zo'n 3 dagen gaat hij maar tot 90% en krijg de melding 90% aan netstroom beschikbaar, batterij wordt niet opgeladen... Iemand een oplossing? Bedankt.
Biosinstelling staat goed....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig een artikel gelezen waarin geschreven werd dat het beter voor de batterij was dat hij niet tot 100% werd opgeladen als je actief bezig bent op netstroom, daar werd 90% genoemd. Geen link, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Klopt. De Dell Powermanager staat standaard ingesteld op adaptief volgens mij. Dus het analyseert jouw gebruik en past het opladen daar op aan. Gebruik je het veel aan netstroom, dan zal hij het minder vol opladen aangezien dat slecht voor de accu is. Is dus zeker geen fout. Als je perse wilt, kan je dat handmatig aanpassen in de Powermanager app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:39:
Klopt. De Dell Powermanager staat standaard ingesteld op adaptief volgens mij. Dus het analyseert jouw gebruik en past het opladen daar op aan. Gebruik je het veel aan netstroom, dan zal hij het minder vol opladen aangezien dat slecht voor de accu is. Is dus zeker geen fout. Als je perse wilt, kan je dat handmatig aanpassen in de Powermanager app.
Bedankt. Wil je even uitleggen hoe ik dit stap per stap doe want ik vind die instelling nergens, niet bij instellingen dell, niet in configuratiescherm batterij;.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijne retour doen, te veel backlight bleeding. Overall gezien valt het nog mee, maar bovenin het scherm zit een heel heldere bleed, die ik onacceptabel vind. Helaas, verder goede indruk van de build quality. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:36:
Ik ga mijne retour doen, te veel backlight bleeding. Overall gezien valt het nog mee, maar bovenin het scherm zit een heel heldere bleed, die ik onacceptabel vind. Helaas, verder goede indruk van de build quality. :/
Ai dat klinkt vervelend. Die van mij is van de week ook binnengekomen. Zaterdag maar eens kijken hoe het scherm bevalt!

Verder ook erg nieuwsgierig naar het lawaai dat de laptop maakt tijdens film kijken (op extern scherm) en gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Dell gebeld, en de medewerker vond dit een normaal fenomeen wat te verwachten valt. Nou ik niet, het is alsof ik een lampje midden boven in het scherm heb. Zelden geluk met aankopen, helaas weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e2fFJFANLQdwn7p6z2ElPL2E/full.jpg

Exact zelfde probleem beschreven hier, middenin bleeding. Maar mijn laptop lijkt dit wel een gradatie erger te hebben. http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/20025741

Haha, lees nu de reactie van de helpdesk op de email:
Dit probleem is "works as designed".  :> :/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 12:46 . Reden: kleinere afbeelding + Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14
Hm, dat is vervelend! Wat je zou kunnen proberen (en dat doe je eigenlijk al met deze post) is bij een aantal tweakers die ook deze laptop hebben vragen of die er ook (zo erg) last van hebben. Misschien kan je daarmee aantonen dat dit iets is wat verholpen moet worden.

Ga het topic niet overnemen, maar zit zelf ook te denken aan een nieuwe laptop, en kom toch steeds op Dell uit! Helaas net de leuke acties gemist, al kan ik wel (vriendin) gebruik maken van 10% studentenkorting.... twijfel nog tussen de 1050ti of de 1060. Houd dit topic wel in de gaten, als ik te veel twijfel over de kwaliteit moet ik toch wat anders overwegen...

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt minder als je de rand lichtjes indrukt, wat mij zegt dat het scherm niet goed is gefixeerd. Ik kan gewoon pech hebben hoor, maar zie net op notebookreview forum dat iemand exact het zelfde heeft, een bleed midden bovenin.

- Het gaat hier trouwens om het standaard FHD IPS scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@Verwijderd
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ben bang dat dit is wat je kan verwachten in deze prijsklasse. Ik zie het alleen als het scherm volledig zwart wordt en dat is bij mij haast nooit. Dus ik laat het hier lekker bij. Heb meerdere merken en laptops in deze klasse geprobeerd en deze heeft overduidelijk de minste nadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht geen volledig zwart scherm, ik vind wat glow/cloading best acceptabel, maar niet een helder licht bovenin het scherm. De foto doet nog niet eens eer aan hoe helder die vlek is bovenin. Ik kijk genoeg films en speel donkere games om dit irritant te vinden, en ik kan hier niet mee leven. Dit is gewoon een montagefout m.i., plus een falende quality control.

Ik kan nog wel met papier/creditcards/tape dit proberen te fixen, maar dat risico neem ik liever niet. Ik ben nog binnen 3 weken na aankoop, dus ik kan kostenloos retourneren, wat de veiligste optie is voor mij. Wellicht probeer ik het nog een keer, als de prijzen weer wat interessanter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:22:
[...]
Bedankt. Wil je even uitleggen hoe ik dit stap per stap doe want ik vind die instelling nergens, niet bij instellingen dell, niet in configuratiescherm batterij;.. :'(
Het is geen instelling, maar een voorgeïnstalleerde app van Dell; Dell Power Manager. Als je het niet hebt kan je het downloaden van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Laatst online: 12-09 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:24:
Ik verwacht geen volledig zwart scherm, ik vind wat glow/cloading best acceptabel, maar niet een helder licht bovenin het scherm. De foto doet nog niet eens eer aan hoe helder die vlek is bovenin. Ik kijk genoeg films en speel donkere games om dit irritant te vinden, en ik kan hier niet mee leven. Dit is gewoon een montagefout m.i., plus een falende quality control.

Ik kan nog wel met papier/creditcards/tape dit proberen te fixen, maar dat risico neem ik liever niet. Ik ben nog binnen 3 weken na aankoop, dus ik kan kostenloos retourneren, wat de veiligste optie is voor mij. Wellicht probeer ik het nog een keer, als de prijzen weer wat interessanter worden.
Ik heb in oktober ook een 7577 gehad met scherm issues en hem toch maar retour gestuurd.
Gewoon even klantenservice Nederland bellen en naar retouraanvraag informeren dan komt UPS hem weer ophalen.

De Nederlandse medewerker was erg vriendelijk en zei dat het geen probleem was binnen zichttermijn (en snapte het ook dat ik liever retour wilde ipv reparatie traject inging).

(Had zelf dit vreemde probleem: YouTube: How to Fix Flickering Pixels on PC wat in het beste geval los zittende connector is, in slechtste een defecte 1060/moederbord aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werd een reparatie/schermvervanging/laptopvervanging niet eens als optie aangeboden, enkel retour.

Ik ga het denk ik nog 1 x proberen met een nieuwe 7577, aangezien ik de laptop mooi vind en hier volgens mij pech heb gehad, wellicht dan met een UHD scherm. Als iemand toevallig nog een VIP code heeft, bvd :).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 09:26 . Reden: nog 1 kans voor een nieuwe 7577 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:35:
Bij mij werd een reparatie/schermvervanging/laptopvervanging niet eens als optie aangeboden, enkel retour.
Oei, hier ook een wit licht aan de bovenkant. Bij jou lijkt het wel een stuk erger. Het enige moment waarop mijn oog er tot nu op is gevallen, is bij een volledig donker scherm (films kijk ik op een extern scherm). Ik kan er mee leven en deze specs maken het het overwegen waard om hem te houden!

Verder tot nu toe enorm tevreden, Google Chrome werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Besloten er ook eentje aan te schaffen, ze zijn nu van 1400 naar 1250 gezakt (aanbieding). Wil deze wel proberen te combineren met studentenkorting, maar die mail komt maar niet binnen.... toch dinsdag aangevraagd. Helaas is de helpdesk van Dell ook om te janken, als particulier geen telefonisch contact mogelijk met verkoop, ook geen webchat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het opnieuw proberen met een 7577, de eerste gaat retour. Hopelijk een iets beter scherm deze keer, dan is de prijs/kwaliteit verhouding goed voor een 1060 apparataat (mede dankzij een vriendelijke tweakert die me een VIP-code heft cadeau gedaan _/-\o_). Fingers crossed.

Ik denk erover om Windows 7 maar te installeren, ben geen fan Win10. Mensen nog tips voor een clean install? Moet ik nog wat backuppen van de OS schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:01:
Ik ga het opnieuw proberen met een 7577, de eerste gaat retour. Hopelijk een iets beter scherm deze keer, dan is de prijs/kwaliteit verhouding goed voor een 1060 apparataat (mede dankzij een vriendelijke tweakert die me een VIP-code heft cadeau gedaan _/-\o_). Fingers crossed.

Ik denk erover om Windows 7 maar te installeren, ben geen fan Win10. Mensen nog tips voor een clean install? Moet ik nog wat backuppen van de OS schijf?
Win 7 schijnt niet goed om te gaan met nvme schijven?
Anyway, ik heb een clean install gedaan van 10, niks gebackupped aangezien je alles (drivers) weer kan downloaden.
Behalve de drivers ik heb Dell Power Manager erop gezet (met dank aan een tip van iemand hierboven).
De enige toegevoegde waarde die dat programma heeft, is dat je het laadgedrag in kunt stellen. Dit kan ook vanuit de bios, echter weet ik niet hoe zich dat vervolgens onder Windows gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne besteld op 22/11/2017. Op 6/12 kreeg ik de melding dat hij verzonden was. Blijkbaar is dat verzenden nog maar van China richting Nederland😂. Nu dus nog niet in Nederland en hij moet dan nog naar België. This better be worth it 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9/12 besteld, 12/12 verzonden. PayPal krijgt misschien voorrang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
De mijne ook op 9/12 besteld, maar staat nog op bevestigd. Verwachte leverdatum is 27-12. ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:53:
Ik heb de mijne besteld op 22/11/2017. Op 6/12 kreeg ik de melding dat hij verzonden was. Blijkbaar is dat verzenden nog maar van China richting Nederland😂. Nu dus nog niet in Nederland en hij moet dan nog naar België. This better be worth it 😏
Verwachte leverdatum was eerst 06/12 maar dan werd het al een week verlaat omdat ze aan het wachten waren op een Belgisch azerty toetsenbord😅 Stond daarna dus op 12/12, maar hij is nog steeds onderweg van bij de Chinezen dusja. Zal wss rond Kerst zijn vrees ik.

• lionels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 16:06
Ik heb de cn57703 26/11 besteld. Hij is de 6de verzonden. oorspronkelijk stond de levertermijn op de 19de. Maar blijkbaar zou hij vandaag geleverd moeten worden. Wel kut dat de tracking code pas sinds vandaag werkt

Verwijderd

Ja, dat vind ik echt onzinnig. Je kunt het pakket pas tracken op het moment dat de chauffeur voor de deur staat bijna... UPS, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdf007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 14:38
Ik heb recent ook deze Inspiron 7577 laptop aangekocht.
Echter vind ik het scherm beneden alle peil.
Wit is geen wit maar eerder geel. De nachtmodus staat niet aan. Ik had ook al geprobeerd de Intel Graphics te disablen en de laptop enkel te laten werken op de Nvidia 1060 kaart, maar dit werkt ook niet.
Hebben jullie hier ook last van, of een oplossing voor gevonden?

Ik had ook met F.lux de schermkleur naar 7700K gezet ipv de standaard 5400K maar ook dit helpt niet echt je krijgt dan eerder een blauw/geel achtig wit. Zou dit een hardware probleem kunnen zijn, en zijn er manieren om dit te testen? Of hebben jullie nog andere tips?

Misschien nog even vermelden dat alle drivers geupdate zijn naar laatste versie; en ook alle w10 updates erop staan.

[ Voor 8% gewijzigd door jdf007 op 15-12-2017 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn kleurenprofielen beschikbaar die het scherm wat verbeteren qua kleurweergave, maar ik heb geen link helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:39:
Ja, dat vind ik echt onzinnig. Je kunt het pakket pas tracken op het moment dat de chauffeur voor de deur staat bijna... UPS, tja.
Inderdaad. De mijne is daarstraks onverwachts geleverd! Maar tracking code heeft zelfs helemaal nooit gewerkt. Iedere dag paar keer gecheckt, maar noppes. Nuja, it's finally here 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-08 12:40
Zijn diegenen die deze laptop hebben gekocht nog steeds tevreden over hun aankoop? Ik overweeg ook om hem te kopen, met studentenkorting voor 1260 euro lijken de specs bijna te mooi om waar te zijn. Alleen het beeldscherm maak ik me nog zorgen over, zijn die problemen dusdanig dat ze het de goede prijs niet waard maken? Andere laptops met deze processor en videokaart beginnen namelijk vanaf 1600 euro ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik heb totaal geen spijt van mijn aankoop nee.
Bouwkwaliteit geeft een solide indruk. Accuduur is meer dan prima (6-8 uur zonder gaming) Relatief stil, zelfs tijdens het gamen.
De NVME SSD is snel, al heb ik persoonlijk wat minder hoge snelheden dan anderen. Zeer waarschijnlijk ergens een driver probleempje.

De problemen met beeldscherm herken ik in ieder geval niet. Wit lijkt mij nog steeds wit, kijkhoeken ruim voldoende, etc. Enige puntje van aandacht wat ik ook in reviews heb gelezen: Omdat het scherm best dun is, niet in een hoek pakken om open te klappen, maar vanuit het midden. Anders wringt de behuizing van het scherm een beetje, en kan mij voorstellen dat dat op termijn niet goed is.

Als vergelijkinsmateriaal had ik een MSI GP62MVR, waar ik totaal niet tevreden over was. Deze ook zeer snel retour gedaan. Deze laptop had enorm veel speling / boog door tijdens het typen, accuduur van maximaal 2 uur, IDLE enorm veel herrie (Meer dan deze Dell TIJDENS gamen!) en behuizing vlekte enorm en was gewoon niet netjes schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
Oke klinkt goed! Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nieuwe 7577 vandaag binnen gekregen, en het scherm is duizend maal beter. :) Vrij egaal, een hele kleine bleed boven middenin (net als voorheen), maar echt zo veel beter. Heb nu wel een goed lot uit de IPS loterij getroffen lijkt het, gelukkig! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
Gelukkig! Ik heb ook besloten hem te kopen, net de studentenvoucher aangevraagd. Ik hoop dat die snel komt want ik ben nu al ongeduldig en dan komt ook nog die twee weken levertijd. Daarna duimen dat ik geen pech heb met het beeldscherm zoals jij de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhyrox
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03 16:11
Hier ook een 7577 gekregen vorige week. Ook bovenin het scherm een beetje screen bleeding, maar dat is alleen zichtbaar bij volledig zwart scherm. Het beeldscherm is prima, maar niet de beste. Verder zeer tevreden over de rest :). Zeer goede kwaliteit voor deze prijs, dus een aanrader :)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 16:06
na mijn laptop ee nweek te gebruiken heb ik geen klachten. werkt snel. Zeer stevig, en de beeldkwaliteit is goed. helemaal geen screen bleeding. dus ik ben zeer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeron1
  • Laatst online: 04-08-2023
lionels schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:21:
na mijn laptop ee nweek te gebruiken heb ik geen klachten. werkt snel. Zeer stevig, en de beeldkwaliteit is goed. helemaal geen screen bleeding. dus ik ben zeer blij
Ik sluit me hier bij aan. Sc2 csgo gaan goed op hoogste instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Heb die van mij ook de 22e gekregen! Gebruik (blijkbaar) weinig spellen die zwarte schermen produceren, maar heb in ieder geval niet merkbaar last van bleeds. Erg tevreden tot dus ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg tevreden momenteel. Spellen als Fifa 2018 en F1 2017 draaien heel vlot en zonder superveel lawaai. Ook als ik de pc verbind met de TV loopt alles vlotjes. Voorlopig tevreden over de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mogelijk toch 1 klein, doch zeer irritant :P probleempje met mijn laptop. De spatiebalk hangt.
Links en rechts bijna geen travel en komt hij maar net boven de behuizing uit, alleen het middenste gedeelte is hoog genoeg.
Net al eens de toets eraf gehaald, en ik denk dat de plastic scharnieren niet goed functioneren. Hopelijk kan Dell die los opsturen. Werkt het, ben ik blij. Werkt het niet, kan ik hem alsnog opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Mag ik vragen hoe de laptop nu bevalt voor jullie?ik zit te denken deze ook aan te schaffen.

Iemand ervaring met aanvragen studentenkorting? werkt dat ook met LOI? Heb gemaild voor een vipcode maar daar krijg ik geen reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LS88
  • Laatst online: 13-09 16:09
triple__vince schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:46:
Iemand ervaring met aanvragen studentenkorting? werkt dat ook met LOI? Heb gemaild voor een vipcode maar daar krijg ik geen reactie op.
Naar genoemde emailadres je bewijs van inschrijving opsturen (scan studentenkaart) en studenten email. Dat moet voldoende zijn, kregen binnen 1 dag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Weet niet of ik een studentenkaart krijg bij LOI, maar als dat wel zo is kan dat doen!! bedankt voor de Tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
triple__vince schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:46:
Mag ik vragen hoe de laptop nu bevalt voor jullie?ik zit te denken deze ook aan te schaffen.

Mocht het niet werken, ik heb mijn zusje gevraagd een studenten kortingscode aan te vragen met haar studentenkaart. Vervolgens op eigen naam besteld zonder problemen. De laptop is nu onderweg en komt als het goed is de 14e binnen.
Pagina: 1 2 Laatste