Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Ik zit er na te denken om de LG OLED55C7V te gaan kopen. Ben er min of meer wel uit en via genoemde links/etc is de prijs er nu ook nog wel naar.

Echter, afgezien van de films ga ik m ook gebruiken voor mijn Xbox One X (scorpio version, jeuj :) ). De vraag is nu, ben ik dan goed genoeg af met HDMI 2.0b (4K 60hz) of moet ik toch wachten op HDMI 2.1. De prijs zal alleen dan ook nog wel weer fors hoger zijn als ik daar op wacht. Plus, ik geloof niet dat de XBOX meer dan 4K 60Hz gaat uitspugen dus dan is de extra bandbreedte voor mij toch niet van toepassing. Hetzelfde geld voor televisie materiaal, voordat dat uberhaupt op 4K wordt uitgezonden gaat het nog wel even duren, laat staan op meer dan 4K 60Hz. Geen zin om over 3/4 jaar weer een nieuwe tv te moeten komen (zoals nu eigenlijk, 2 jaar terug 4K tv gekocht met HDMI 1.4 nog, en nu kan ik er eigenlijk NET NIET wat mee... |:( )

Toch ben ik benieuwd of iemand nog argumenten heeft om WEL te wachten op HDMI 2.1. Een goede aankoop zal de TV sowieso zijn, maar weeg nogal graag wat af :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mu.siQ op 06-10-2017 23:04 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 22:33
Mu.siQ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:03:
Ik zit er na te denken om de LG OLED55C7V te gaan kopen. Ben er min of meer wel uit en via genoemde links/etc is de prijs er nu ook nog wel naar.

Echter, afgezien van de films ga ik m ook gebruiken voor mijn Xbox One X (scorpio version, jeuj :) ). De vraag is nu, ben ik dan goed genoeg af met HDMI 2.0b (4K 60hz) of moet ik toch wachten op HDMI 2.1. De prijs zal alleen dan ook nog wel weer fors hoger zijn als ik daar op wacht. Plus, ik geloof niet dat de XBOX meer dan 4K 60Hz gaat uitspugen dus dan is de extra bandbreedte voor mij toch niet van toepassing. Hetzelfde geld voor televisie materiaal, voordat dat uberhaupt op 4K wordt uitgezonden gaat het nog wel even duren, laat staan op meer dan 4K 60Hz. Geen zin om over 3/4 jaar weer een nieuwe tv te moeten komen (zoals nu eigenlijk, 2 jaar terug 4K tv gekocht met HDMI 1.4 nog, en nu kan ik er eigenlijk NET NIET wat mee... |:( )

Toch ben ik benieuwd of iemand nog argumenten heeft om WEL te wachten op HDMI 2.1. Een goede aankoop zal de TV sowieso zijn, maar weeg nogal graag wat af :)
Ik zag een beetje met hetzelfde dilemma, maar denk dat ik de gok toch ga wagen om een 55c7 te kopen. Ik geloof niet dat de next gen console 4k in meer dan 60 fps gaan supporten. Volgens mij lukt dat nu alleen een 1080ti? Dus om die reden zou ik mij niet zo zorgen maken.

Wat naar mijn mening wel veel interessanter is, is de adaptive sync die met hdmi 2.1 wordt gesupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
willieboy90 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:17:
[...]

Ik zag een beetje met hetzelfde dilemma, maar denk dat ik de gok toch ga wagen om een 55c7 te kopen. Ik geloof niet dat de next gen console 4k in meer dan 60 fps gaan supporten. Volgens mij lukt dat nu alleen een 1080ti? Dus om die reden zou ik mij niet zo zorgen maken.

Wat naar mijn mening wel veel interessanter is, is de adaptive sync die met hdmi 2.1 wordt gesupport.
Zo'n gevoel heb ik ook, dat in ieder geval de scorpio is gemaxed op 4k60. En als tv ooit volgt het in eerste instantie wss 4k30 is en later pas 4k50/60.

Wat betreft die adaptive sync. Ja, klopt, aan de andere kant is menig console game wel redelijk stabiel. Die 1 of 2 willekeurige frame drops. Ik denk niet dat dat de moeite is om qua tijd en prijs te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zit er na te denken om de LG OLED55C7V te gaan kopen.
Je vraag afgesplitst van \[Prijs-discussie] OLED Televisies naar een eigen topic. Het is namelijk niet de bedoeling om persoonlijk aankoopadvies te vragen in een algemeen discussie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
S1NN3D schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:39:
[...]

Je vraag afgesplitst van \[Prijs-discussie] OLED Televisies naar een eigen topic. Het is namelijk niet de bedoeling om persoonlijk aankoopadvies te vragen in een algemeen discussie topic.
Excuses en dank voor het overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er is op dit moment een groeiend aanbod van 4k- en HDR-materiaal, o.a. games op de PS4 en XBOX; streaming video bij Netflix en Amazon en op UHD-blu-ray-disc. Ik heb betreffende 55C7 en kan al die content probleemloos afspelen. Wachten om nu te kunnen genieten hoeft dus niet perse. Neem bijv. Dolby Vision. Dat zou eigenlijk HDMI 2.1 nodig hebben, maar Dolby heeft eraan gesleuteld zodat het ook met een HDMI 2.0a-verbinding gewoon te bekijken is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Je bent niet de enige, ik ga zelf wachten op volgende oled serie in 2018, denk dat dan elke tv hdmi 2.1 heeft.

Hdmi 2.1 heb je eigenlijk nodig voor echte hdr+ en Dolby Vision, en met oog op Playstation 5 die zeker hdmi 2.1 zal hebben.

Maar toch best verleidelijk om nu een Oled tv te kopen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Amaze86 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:58:
Je bent niet de enige, ik ga zelf wachten op volgende oled serie in 2018, denk dat dan elke tv hdmi 2.1 heeft.

Hdmi 2.1 heb je eigenlijk nodig voor echte hdr+ en Dolby Vision, en met oog op Playstation 5 die zeker hdmi 2.1 zal hebben.

Maar toch best verleidelijk om nu een Oled tv te kopen.
Maar wat speelt er nu dan af op HDMI 2.0b? Toch ook HDR en Dolby Vision? Dat de PS5/XBOX een HDMI 2.1 aansluiting hebben zegt niet zoveel als je er niets mee doet ;)

Pagina: 1