Project Cars 2 Online racing.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Beterschap

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:05
Beterschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
diknmuis schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:34:
Sorry maar lig momenteel ziek in mijn bed, zal dus nog een dag uitgesteld worden
Beterschap gewenst!
Ik zal deze topic in de gaten houden voor wat gezellige / serieuze online races :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:27
Platform: PC

Server name: [NL/BE] Gathering of Tweakers Community
Password: Geen?
Anders
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Race: 1
Date: Wo 18-10-2017
Track: Zhuhai (China)
Car / Class: Ginetta LMP3
Time practice starts: 19:30
Practice: 45 min
Qualifying: 15 min
Race: 10 laps
Start type: Rolling
Weather forecast: Cloud
License: All

Let op: alles is zo realistisch mogelijk, dus ook handmatige pits, geen assist, cooldown lap, enz.

Discord
Server name:
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Playa del C. op 18-10-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Playa del C. schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:02:

Password: Geen?
Anders
***members only***

Date: Wo 18-10-2017
Track: Zhuhai (China)
Car / Class: Ginetta LMP3
License: All

Let op: alles is zo realistisch mogelijk, dus ook handmatige pits, geen assist, cooldown lap, enz.

Discord
Server name:
***members only***
Ik kom eraan. :)

[ Voor 0% gewijzigd door bobopalmtree op 18-10-2017 19:37 . Reden: typo: eraan ipv er aan :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Het was een rustige avond, met bovenstaande race en een korte rally erachteraan. Was gezellig via discord! Ik zal (waarschijnlijk) morgenavond een vergelijkbare race hosten en straks alvast details plaatsen. Het racen wordt wel interessanter met meer mensen, dus hopelijk komen er meer mensen die regelmatig racen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.

Password:
Members only:

------------------------------------

Date: Do 19-10-2017
Track: Sportsland SUGO (Japan)
Car / Class: Ginetta G57
License: Ja

Discord
Server name:
Members only:

-------------------------------------

Race: 2
Date: Do 19-10-2017
Track: Hell RX (Noorwegen, rally)
Car / Class: VW Polo
Time rally starts: Kort na race 1 (ongeveer 20:45)
Practice: -
Qualifying: -
Start type: Standing
License: Ja

Meedoen? Graag even 'liken' rechtboven deze post, dan weet iedereen genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Playa del C. op 19-10-2017 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
@Playa del C. ik ga het gebruikelijke paswoord terug op de server gooien

license: all (ja) - is eigenlijk gewoon bedoeld of we het rating systeem al dan niet gebruiken, bvb bij rallycross niet een bepaalde vereiste rating is natuurlijk nvt als we private racen

normaal gezien ben ik vanavond vd partij

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:42
Ik heb late dienst, dus ik kan de komende dagen niet online komen.
Misschien zaterdag of Zondag overdag, maar dan meld ik me hier ook even.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
leuke races gehad en een zeer mooi gevecht met @bobopalmtree op monza _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ja leuk gevecht op Monza. Zowat de hele race vlak bij elkaar. Ik miste nog net iets om je voorbij te raken. Ik zat met mijn neus naast je toen we de finish over gingen. Dat scheelde nog geen tiende. Netjes gereden ook. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik kon echt niks beginnen met die polo tijdens die rally race, zeer twitchy.
Even het gas aan raken op het verkeerde moment en je staat achterste voren, ik moet ook nog even uitzoeken waar mijn handrem zit :p

Monza was leuk ja, in het begin kon ik nog redelijk volgen maar zoals altijd speelt mijn gebrekkige concentratie mij parten en sluipen de foutjes erin na 5 ronden.
Ik had 1 van de heren ook nog bijna ge t-boned per ongeluk bij de 2e chicane in ronde 2-3, na een foutje van een ander lag ik daar 2e maar was te veel bezig met de persoon achter/naast me en vergat bijna te remmen.
Het liep gelukkig goed af oOo

In lap 9 had ik Terminal Failure na een crash een rond eerder helaas... was anders op iets van 12 seconden geëindigd dacht ik.

Leuk leuk!
Komende tijd wat meer racen!

[ Voor 18% gewijzigd door ScrooLoose op 19-10-2017 23:03 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Zijn er het weekend ook mensen online? Misschien leuk om een paar online public races te doen, even zorgen dat de rating wat omhoog komt (mits ik niet de hele tijd eruit geramd wordt)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Riqy schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:32:
Zijn er het weekend ook mensen online? Misschien leuk om een paar online public races te doen, even zorgen dat de rating wat omhoog komt (mits ik niet de hele tijd eruit geramd wordt)
Ik ga vast nog wel wat racen, weet alleen nu niet wanneer.

Voor die rating moet je je geen zorgen maken, die gaat vanzelf wel omhoog. Ik ben gisteren gestegen naar A, na 13 uur online racen. Volgens mij blijf je gewoon best weg uit lobbies met korte races van maar een paar laps en als je dan na een crash toch gewoon de race uitrijdt is dat nog steeds goed voor je rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Doel ook meer op het puntenaantal, deze is bij mij nog steeds 1460-1470 ofzo, die moet omhoog *O* -O-

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15
*O* RACE DAY *O*

Vanavond om 20:00 uur gaan we voor de Playstation coureurs weer los. Zoals het hele seizoen rijden we in Amerika en wel op het zeer uitdagende Circuit of the Americas, ook wel COTA genoemd :+

Practise begint om 20:00 uur. Tot en met de kwalificatie kun je nog joinen. We rijden twee races, 1 droog en 1 met variabele weersomstandigheden. Race 1 verprutst, heb je herkansing in race 2.

Wil je meedoen? Stuur me dan een DM. Meer info via de hieronder te vinden site. See you on the track!

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Punten zijn bij mij al gezakt naar 1380 :p ik moet al terug een inhaalbeweging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Vanavond om 20u

-----------------------------------

Password:
Members only:

Date: ma 23/10 (current date)
Track: Oulton Park Fosters
Car / Class: Gineta GT5
Time practice starts: 20.00 (15.00)
Practice: 30 minutes
Qualifying: 10 minutes (16.00)
Race: 20 minutes (17.00)
Weather forecast:clear
License: ja

Discord:
Members only:

---------------------------------------------------------------------------

Daarna evt nog een race of wat rallycross,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
[Streamable: https://streamable.com/estsg]
/\ Video lijkt niet te embedden? /\
link: https://streamable.com/estsg

Laatste stand van zaken rond de wekelijkse Tweakers challenge (op Discord te volgen):
COTA (Circuit of the Americas) met een Audi R8 LMS (raceversie van de R8, maar bijv. zonder quattro-aandrijving door de GT3 regelgeving en dus alleen achterwiel-aandrijving).

Sta nu nog op de eerste plek (wereldwijd), slechts 0,023 s sneller dan Summvs, die daarmee uiteraard de tweede van de wereld is. Witte auto ben ik, zwarte is Summvs.

[ Voor 13% gewijzigd door Playa del C. op 26-10-2017 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Vanavond om 20:00 uur is er weer de vrijdagrace voor de Playstation bezitters. We rijden op Daytona Road Course. Stuk minder pittig dan COTA vorige week @Playa del C. nette tijd man!

Meedoen? Stuur me een DM of voeg met toe op PSN: DeTjuK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
@DeTjuk Dankje, maar dat compliment geldt ook voor Summvs (heb zijn tweakers naam niet?), want die is vrijwel even snel. Minder dan 0.1 s verschil over 2 minuten is natuurlijk belachelijk (maar wel sneller!). En eerlijk gezegd, had ik de grootste moeite om het record van Summvs te verbeteren! Heeft mij twee uren gekost om de setup en de baan perfect te beheersen. En dan daarna moet je nog een paar rondes rijden om die ene toptijd te rijden.
Over het geheel gezien, kan ik in theorie nog t/m 0.5 seconden sneller gaan, maar veel meer dan dat zit er niet in. Probleem is natuurlijk dat op zo'n lange baan het vrijwel onmogelijk is om elke bocht 100% perfect te nemen in één rondje. Denk dat ditzelfde ook voor Summvs geldt. Kost uiteindelijk onredelijk veel tijd voor een minieme verbetering. Ben benieuwd of iemand voor maandag nog sneller gaat.

Tijdens de hele ervaring van hotlappen, merkte ik wel dat dit soort racesims echt heel diep kunnen gaan en dat laatste zegt ook iets over de realistische kwaliteit. Als het op minder dan 0.1 s aankomt en je door alle tuning opties en rijvaardigheid daadwerkelijk zo'n resultaat kan behalen... Ik hou wel van diepgaande gameplay, zoals Civilization, XCOM, RPG's, maar dat racen op dat niveau gaat toch wel een stapje verder. En omdat het puur realistisch is, heeft het ook nog nut buiten de game. Gebruik de ervaringen uit het simracen ook tijdens het rijden in mijn echte auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ik baal er van dat het laden/saven van setups nog steeds zo beroerd gaat. Dat haalt voor mij deels een stuk lol er af. Hopelijk gaat dat nog goed komen. Rij af en toe met een compleet andere auto (achterkant die bij minste of geringste uitbreek, terwijl ik dat door aanpassing redelijk onder controle had), omdat het spel dan een andere setup heeft ingeladen (of hetgeen is opgeladen niet laad of niet is terug te vinden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
@DeTjuk Op de pc is dat te omzeilen door altijd te kiezen voor 'save to new setup slot'. Daarna alsnog over een bestaand bestand opslaan eventueel. Gaat 100% goed. Verder elke keer voor een race of ander event standaard de setup laden, ook al denk je of lijkt het al geladen te zijn. Heb er sinds ik op die manier er mee werk, nooit meer een probleem mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Nieuw record gezet voor de wekelijkse challenge (Sorry Summvs). In de video rij ik met een witte Audi R8 en Summvs met een zwarte. Spoilers staan bij mij op voor:2 achter:6. Summvs heeft dit op voor:1 achter:3. Duidelijk te zien in de video waar ik voordeel heb van de extra downforce en wanneer Summvs voordeel heeft van zijn lichtere setup. Nieuw record is 0.033 s sneller en is nu 02.05.660
[Streamable: https://streamable.com/q1pnx]
Edit: https://streamable.com/q1pnx (voor als embedden niet werkt)

[ Voor 7% gewijzigd door Playa del C. op 27-10-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:54
Online racen het zal altijd wel lastig blijven... bij de start een clusterfuck die ik weet te ontwijken, maar uit boosheid denk ik ramt iemand me op een recht stuk gewoon snoeihard de baan af :(

Practice, quali alles voor niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Aanstaande vrijdag is de laatste race van het Coming to America seizoen op de PS4!

De oval die gepland stond, schrappen we en in overleg wordt een nieuwe track gekozen.
Mazda Raceway Laguna Seca it is!

Voor wie nog mee wil doen, stuur me een DM. Ben er helaas wegens omstandigheden zelf niet bij.

Ook voor het nieuwe seizoen zijn PS4 gamers welkom. Details zullen later bekend worden gemaakt. Heb je een goed idee hiervoor, laat het weten. :) Happy racing!

[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 10-11-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Vanavond om 20u

een multiclass try-out GT3/GTE

public server min E-rating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat multi werkte best wel goed!
En was leuk, alleen hopen dat er meer mensen mee gaan doen bij volgende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
racen jullie (PC) altijd op dinsdag? Dat is net de avond dat ik moet werken. Als er een keer een race op wo-do is dan wil ik wel eens meedoen. Zal het topic in de gaten houden, wist niet dat deze er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Wat ik uit Discord haalde, is er iets voor morgen (Donderdag) gepland.
Weet het niet zeker, maar ik ga denk ik wel even racen.

Als je graag mee wil doen met andere tweakers, kan je misschien het beste je aansluiten op Discord daar wordt meer afgesproken dan hier soms.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben er vanavond wel, donderdag mogelijk ook (is nog even twijfel)
Gewoon discord aanhouden als je gaat spelen dan kan je al gauw vaker samen racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Rudolf schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:50:
racen jullie (PC) altijd op dinsdag? Dat is net de avond dat ik moet werken. Als er een keer een race op wo-do is dan wil ik wel eens meedoen. Zal het topic in de gaten houden, wist niet dat deze er was.
We hebben nu een 'vaste' dag, donderdag om 20u leek voor de meesten best te passen. Vanavond zijn we terug al met enkelen, dan zetten we de server op public met de hoogst mogelijke safety rating om de 'zondagsrijders' wat te mijden. Indien er interesse genoeg is zouden we ook wat kampioenschappen doen, eventueel multiclass of een apart kampioenschap met een tragere klasse, ... mogelijkheden genoeg zodat iedereen volgens zijn kunnen plezier beleeft aan het racen. Join zeker de discord, makkelijker om wat af te spreken en ook de voicechat tijdens het rijden is handig, tuurlijk niet verplicht om te praten of te gebruiken...

donderdag 30/11 om 20u

Password:
Members only:

Race 1
Date: 27/4 16.00
Track: Hockenheim GP
Car / Class: Renault R.S 01
Time practice starts: 20.00
Practice: 20 minutes
Qualifying: 15 minutes
Race: 20 minutes

Race 2
Date: 27/04 16.00
Track: Le Mans Bugatti
Car / Class: GT4
Time practice starts: 20.50
Practice: 20 minutes
Qualifying: 15 minutes
Race: 20 minutes
Weather forecast: clear

Discord:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vooral is discord handig om te schelden op mensen die in groene lambo's gebruiken als botsauto 8)7
Maar het zou mooi zijn als iedereen op discord zit omdat je dan buiten de "vaste" dagen om ook gewoon wat races samen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@diknmuis thanks voor je reactie! de donderdagavonden komen mij heel goed uit. Ik ga zeker een keer mee doen.

Ik zal eerst eens uitzoeken hoe het online gebeuren allemaal werkt met licenses enzo, nog niet online gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Rudolf schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:32:
@diknmuis thanks voor je reactie! de donderdagavonden komen mij heel goed uit. Ik ga zeker een keer mee doen.

Ik zal eerst eens uitzoeken hoe het online gebeuren allemaal werkt met licenses enzo, nog niet online gereden.
werkt gewoon met een rating, je start normaal met U1500

de U-F-E-D-C-B-A-S rating is hoe 'proper' je rijdt, wordt bepaald door offtracks, contact,....
als je in private lobbies rijdt kun je dit snel wat optrekken, als we dan public rijden kunnen we bvb een minimum E instellen, anders wordt het botsauto festijn

de 1500 rating is hoe 'snel' je bent, gaat wat op en neer, niet echt wakker van liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik kom morgen ook meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
mooi, hopelijk monza-toestanden

• diknmuis
aan de PC2 racers op PC, onderstaande heb ik ook op onze discord gepost
Members only:
@Verwijderd en ikzelf hebben de championship mode eens aan de ... band gevoeld en alles lijkt naar behoren te werken. We kunnen eventueel iets opzetten als er uiteraard genoeg interesse is. Er zijn heel wat mogelijkheden, multiclass, teams, ... tevens kan de beheerder punten toevoegen/schrappen zodat er ook met schrapresultaten kan gewerkt worden. Kortom keuze en variëteit genoeg. De vraag is nu naar jullie toe ; wanneer en wat wil je rijden? Dit kunnen we eventueel beslissen via polls of we houden eerst een test kampioenschap tijdens de laatste maand van het jaar de donderdag avond om 20u. Er kunnen ook bvb 2 races op een avond gereden worden. Je moet tevens de organisator van het kampioenschap in je steam vriendenlijst hebben en op voorhand (team)/wagen/livery doorgeven.
Als je dus fair en fun online races wil hebben, join onze discord. Dit topic kan natuurlijk ook gebruikt worden, onze server staat tevens ter beschikking om zelf races op te zetten. Vanavond om 20u hebben we ook 2 races gepland, info hierboven

• kneusteun
Ik rij vanavond denk ik in VR mee, straks nog snel even alle meuk aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die interesse heeft in de online championship graag svp dit formulier invullen
Members only:

Kunnen we kijken wat wanneer en hoe voor het openingsseizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ingevuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Bedankt aan iedereen die interesse toont en het formulier heeft ingevuld voor ons kampioenschap. Achter de schermen wordt er hard 'gesleuteld' en alles begint stilaan vorm te krijgen. We gaan van start op woensdag 13/12, alle concrete info volgt later nog. Om toch alvast een tipje van de sluier te lichten kunnen we meedelen dat we voor het x2 sprintraces format gekozen hebben en een wel heel populaire wagenklasse.

Aanstaande woensdag rijden we nog een losse race.

woensdag 6/12 om 20u

Password:
Members only:

Date: 19/3/'18 13.00
Track: Silverstone GP
Car / Class: GTE
Time practice starts: ~19.30 (kan eerder, wordt meegedeeld op discord)
Practice: ~30 minutes
Qualifying: 10 minutes
Race: 60 minutes
Weather forecast:fog
Mandatory Pitstop: nee
License: nee
Penalties/Track Limits: nee KEEP IT CLEAN!

Voor meer info/races en een leuke chat/babbel, join onze Discord:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
[PC] De inschrijvingen voor ons eerste seizoen zijn nu geopend. We rijden met de GT3 klasse 2x sprintraces van ongeveer 20 min met de tweede race reversed grid startorder. Als seizoensafsluiter trekken we naar Spa-Francorchamps voor een 60 min race.

We hebben alles relatief simpel gehouden zodat het zeer toegankelijk blijft, minder ervaren/beginnend racers zijn dus zeer zeker welkom. FUN en FAIR zijn onze sleutelwoorden.

13/12 Red Bull Ring GP
20/12 Brands Hatch GP
10/01 Nürburgring GP
17/01 Monza GP
24/01 Donington Park National
31/01 Spa-Francorchamps

Alle info en inschrijven kan via onze discord
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
Goede bezig, wanneer ik tijd en zin heb zal ik zeker meedoen. d:)b

Uiteraard mocht je ergens mee zitten waar ik bij PC1 ook tegen aanliep schiet me gewoon even aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Heel tof
I’m in als totale n00b!
Audi R8 LMS gewijzigd.

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 05-12-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Tof, ik doe mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diek79
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-12-2020
Nice! Nieuw hier maar doe graag mee oOo

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
bedankt voor de leuke reacties, gisteren nog wat races gedaan met enkele nieuwe mensen en het was zeer tof

De race met een zeer mooie start en leuke gevechten was ik natuurlijk niet aan het opnemen 8)7

Vanavond Engelse mist...

[ Voor 4% gewijzigd door diknmuis op 06-12-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iSy2R5A.jpg

[ Voor 122% gewijzigd door kneusteun op 06-12-2017 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guus007
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik ben hier ook voor het eerst en ik wil ook graag mee doen met de competitie. Net een leuke race op Silverstone, heb veel fouten gemaakt!

Gr.
DutchRacer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Guus007 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:42:
Ik ben hier ook voor het eerst en ik wil ook graag mee doen met de competitie. Net een leuke race op Silverstone, heb veel fouten gemaakt!

Gr.
DutchRacer
nochtans goed gestart maar was natuurlijk een lange tricky race
gelieve ook discord te joinen en de spraakchat gebruiken (luisteren), zeer handig als er een incident is etc.

Was een heel leuke maar uitdagende race, ik was zo goed bezig tot ik 5min voor het einde een freeze had van 3sec en op de muur ging |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik heb me net ingeschreven voor het kampioenschap, met de Ferrari maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
bobopalmtree schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:03:
Ik heb me net ingeschreven voor het kampioenschap, met de Ferrari maar. :)
mooi, heb ik er nog een speelkameraad bij >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
Zag dat de lijst al redelijk begint te groeien, dat is mooi om te zien.

Nogmaals iedereen kan meedoen, zolang je maar rekening met andere houd tijdens het racen.
Het niveau zal waarschijnlijk redelijk verschillen, dus er zullen waarschijnlijk vanzelf wel mensen bij elkaar in de buurt komen. (net als voorheen met PC1)

Dus meld je aan!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
De bel ging net toen ik gisteren de tweakers server joinde, balen!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
evilpin0 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:43:
De bel ging net toen ik gisteren de tweakers server joinde, balen!
@kneusteun zou zeggen, ik moest kloppen want de bel doet het niet :9~
spring gerust ook in de voicechat, is handiger wanneer we eens moeten reloggen etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Zondag 10/12 om 19:30u

[ Sundays Nights Watch ]

Password:
Members only:

Date: 22/9/'18 - 16.00 (practise) - 17.00 (qualification) - 20.00 (race)
Track: Donington Park GP
Car / Class: Formula C
Time practice starts: 19.30
Race: 10 laps (~16 minutes)
Weather forecast: Medium Cloud (Practise) - Light Rain (Qualification) - Heavy Cloud (Race)
Penalties/Track Limits: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
leuke race gisteren en een mooi gevecht tot ik in de fout ging

Er zijn momenteel 13 mensen ingeschreven voor ons kampioenschap, dus nog enkel plaatsjes vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hopelijk kan ik morgen gaan beginnen, krijg ik mijn HP headset binnen.

Nu alleen even kijken of ik die 90fps kan halen zonder teveel inleveren op details, maar dan kom ik ook weer meeracen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Zondag 17/12 om 19:30u

[ Sundays Nights Watch ] Racedag 2

Password:
Members only:

Date: 29/9/'18 - 16.00 (practice) - 17:00 (qualification) - 20.00 (race)
Track: Autodromo Internazionale Enzo E Dino Ferrari Imola
Car / Class: Formula C
Race: 10 laps (~19 minutes)
Weather forecast: Light Rain (Practice) - Rain (Qualification) - Heavy Cloud (Race)
Penalties/Track Limits: ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
We proberen onze races ook wat 'actueel' te houden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
nou was ondanks wat incidenten van mij (oprecht sorry) was het een leuke avond racen. Het is duidelijk dat ik nog nooit echt mee kon komen want ineens in het midden van het veld rijden liet wel duidelijk zien dat ik veel te leren heb.
Dus nog wat vaker doordeweeks oefenen.

Wel echt heel tof hoe close alles was!! Gewoon 14 ronden waarbij het echt bumper op bumper en deur op deur ging.

Volgende gaat spannend worden met een nog smaller baantje 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
Gisteravond was de eerste race in het kampioenschap. Ik wou op deze plek iedereen alvast bedanken voor de actieve deelname. Het is gelukt om een positief en divers groepje coureurs te verzamelen. Maakt niet uit op welke plek je eindigt (1e worden normale mensen toch niet, omdat er een 'hacker' meedoet die toch wel 1e wordt :P (Gefeliciteerd Thijs!)).
Ik vind het spel op zich al leuk, puur uit interesse, maar zoals met de meeste spellen: als de community goed is, is een spel 10x beter.

Ik vermoed dat we over een paar weken wel eens met 24-32 mensen kunnen racen in het tweede kampioenschap (15 mensen op het moment). Iets grotere dedicated server voor nodig, maar lijkt mij ook wel interessant.

Voor lezers die nog twijfelen, na patch 3 is het spel prima, een prima racesim met veel content. Via discord (https://discord.gg/mdH9vMr) de groep joinen is het makkelijkst en dan kun je de komende weken nog losse races meedoen (vrijwel dagelijks). Daarna start het 2e kampioenschap...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diknmuis
Bedankt inderdaad aan iedereen die zich ingeschreven heeft voor ons eerst kampioenschap. Gisteren werden de eerste 2 races gereden. Was heel tof en vooral clean. Ook de minder ervaren racers deden het uitmuntend op enkele kleine incidentjes na.

Race 1 was het deelnemersveld al vlug wat gespreid, al heb ik toch bijna de helft van de race in gevecht geweest.

Race 2 was met reversed grid, in de replay footage kun je zien dat er constant heel close geracet werd en er gedurende de ganse race overal battles waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Morgenavond om 20:00 uur rijden we 2 clio cup races op de PS4 (psnracing.nl league), het circuit is Sugo. Mocht iemand interesse hebben om gezellig mee te racen laat het dan even weten!

• diknmuis
Gisteravond hebben we ronde 3 en 4 afgewerkt van ons kampioenschap. Wederom sportieve en spannende races met helaas een klein race incident in het begin van de 2de race. Jammer genoeg gebeuren deze dingen, zelfs ook IRL racing. no pain no gain...

mijn pov van race 2

replay footage van race 2

Het kampioenschap ligt nu stil voor een kleine winterstop. We willen bij deze gelegenheid dan ook iedereen alvast een vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar toe wensen.

We zitten echter niet helemaal stil en blijven de losse 'fun' races rijden. Volgende week woensdag rijden we waarschijnlijk ook een 2u endurance race op Le Mans ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Elke keer dat me rating een beetje redelijk is, wordt ik een paar keer keihard eraf gebeukte tijdens een legitieme inhaal actie, en weg is me rating.

Lijkt geen detectie te zijn wie een ongeluk veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
evilpin0 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:35:
Elke keer dat me rating een beetje redelijk is, wordt ik een paar keer keihard eraf gebeukte tijdens een legitieme inhaal actie, en weg is me rating.

kijk op onze discord, als we gewone losse races rijden met rating zul je snel stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis

woensdag 27/12 om 19-20u

Password:
Members only:

Le Mans 24h (2u)

Date: default date
Track: Le Mans
Car / Class: GTE/LMP2 +10 AI
Time practice starts: 19.00
Practice: 60 minutes (start 15u)
Qualifying: 20 minutes (start 15u)
Race: 120 minutes (start 15u)
Time Progress: X10 voor practice/qualy/race
Start type: Standing om AI incidenten te vermijden
Penalties: on
Damage: off
Fuel/Tyre: accelerated

Discord:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
evilpin0 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:35:

Ik snap het ook niet echt. Als ik gebeukt word door een ander dan krijg ik (ook?) een warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Rudolf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:09:
[...]

Ik snap het ook niet echt. Als ik gebeukt word door een ander dan krijg ik (ook?) een warning.
Is eigenlijk toch niet zo raar. Je moet al een heel slim stukje code schrijven om te bepalen wie er in fout is, dus makkelijker om beide een penalty te geven.
In het echt nemen ze vaak ook hun tijd om te beslissen wie er in fout was en dan kan je die beslissing soms ook nog in vraag stellen.

Mijn ervaring is nog steeds dat als je zelf netjes rijdt, je rating geen klappen krijgt door af en toe een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
bobopalmtree schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:46:
[...]

Is eigenlijk toch niet zo raar. Je moet al een heel slim stukje code schrijven om te bepalen wie er in fout is, dus makkelijker om beide een penalty te geven.
In het echt nemen ze vaak ook hun tijd om te beslissen wie er in fout was en dan kan je die beslissing soms ook nog in vraag stellen.

Mijn ervaring is nog steeds dat als je zelf netjes rijdt, je rating geen klappen krijgt door af en toe een incident.
Klopt, mijn rating blijft langzaam stijgen ondanks de beuken die ik ontvang in T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis

woensdag 03/01 om (19.30u) 20.30u

Password:
Members only:

Watkins Glen Night Race (1u)

Date: 10/06/'18
Track: Watkins Glen GP
Car / Class: GTE/LMP2
Practice: 60 minutes (start 00.00u)
Qualifying: 20 minutes (start 00.00u)
Race: 60 minutes (start 00.00u)
Time Progress: real
Start type: rolling start + formation lap
Penalties: on
Damage: on
Tyre: accelerated
Fuel: normal usage

Discord:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Rudolf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:09:
[...]

Ik begon laatste een race met een rolling start iedereen "spawnt" en de computer die de auto dan bestuurt knalt keihard tegen iemand anders aan, 5 sec time penalty voordat de race begint 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Voor de PS4 controller of stuur racers, wees welkom voor seizoen 9: FUN is NUMBER ONE!

Zie de site onderaan dit bericht voor meer info.

Er is een discord kanaal in ontwikkeling. Je bent welkom om alvast een kijkje te nemen.
Members only:

Aanstaande vrijdag is de eerste race! Om 20:00 uur beginnen we. Meedoen? Stuur DM of schrijf je in.

[ Voor 15% gewijzigd door DeTjuk op 10-01-2018 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongewoongewoon
DeTjuk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:42:
Voor de PS4 controller of stuur racers, wees welkom voor seizoen 9: FUN is NUMBER ONE!

Zie de site onderaan dit bericht voor meer info.

Er is een discord kanaal in ontwikkeling. Je bent welkom om alvast een kijkje te nemen.

***members only***

Aanstaande vrijdag is de eerste race! Om 20:00 uur beginnen we. Meedoen? Stuur DM of schrijf je in.
Gaat een leuke race worden met zoals het nu lijkt een vol startveld @ Oulton park, Touring cars. :)
Aanmelden kan nog, stuur even een DM naar DeTjuk of mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Wij steken vanavond ook terug van wal met ons kampioenschap (op pc). We trekken naar Duitsland, meer bepaald naar de Nürburgring met lichte regenval in het vooruitzicht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Mag ik hier DC-Simracing introduceren? Een simracing community voor diverse racegames, waaronder project cars 2 waarvoor ik hier graag een uitnodiging verstuur om deel te nemen of eens een kijkje te nemen op onze site: www.dc-simracing.nl. We organiseren ook leagues voor Raceroom, Assetto Corsa en voor PS4 hebben we GT Sport en F1 2017.

We houden vanaf woensdag 7 februari 2018 een korte competitie over 6 races en we rijden met de LMP2 klasse in verschillende omstandigheden . Van schemer naar licht en andersom. Er staat ook een prachtige slotrace op het programma op de Red Bull Ring waarin we in de regen beginnen, maar de baan zal opdrogen. Waar ontstaat de droge lijn? Wanneer doe jij je pitstop? Durf je in te halen op het natte? Show je Verstappenskills aan onze community.

Kies jij voor een Ligier, Marek of RWD of ga je liever voor de open Oreca Nissan? Aan jou is de keuze! Dit is de klasse waarin Racing Team Nederland rijd met Jan Lammers en Frits van Eerd.

De circuits:
- Donington
- Sugo
- Laguna Seca
- Le Mans Bugatti
- Zhuhai
- Red Bull Ring

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ekeopj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is een enkele race ook interessant? Op 31 januari rijden we met de GT3's een 20 lap-race op Hockenheim. Inschrijven en meer informatie vind je op www.dc-simracing.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
De races van afgelopen vrijdag op Oulton Park waren een groot succes (vol veld, aantrekkelijke races en een livestream met commentator!)
Komende vrijdag volgen weer 2 touring car races op de PS4, ditmaal op Snetterton 200.
Ben jij een sportieve rijder en wil je mee doen? Stuur een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
ongewoongewoon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:15:
De races van afgelopen vrijdag op Oulton Park waren een groot succes (vol veld, aantrekkelijke races en een livestream met commentator!)
Komende vrijdag volgen weer 2 touring car races op de PS4, ditmaal op Snetterton 200.
Ben jij een sportieve rijder en wil je mee doen? Stuur een DM!
Was zeker mooi evenement. Vanavond belooft alleen maar beter te worden. Volle grid en verbeteringen tijdens de live uitzending om de kijker geboeid te houden.

We zijn 100% live vanaf 20:30 uur, maar waarschijnlijk al iets eerder tijdens de kwalificatie.

Live meekijken doe je hier: https://www.twitch.tv/psnracing
Race 1 staat daar ook geupload.

Wil je de volgende keer meedoen (PS4) stuur mij of @ongewoongewoon een DM of check de site (zie hieronder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Lekker hoor, we gaan inmiddels de derde week in met PC2 op de PS4 en wederom een volle grid.

Top seizoen. Vandaag de laatste 2 races in de Touring Car klasse alvorens we overgaan naar de GT4 klasse.

Ook vanavond zullen we weer met twee man LIVE commentaar van de race geven, dus wil je niks missen, zorg dat je om 20:30 uur klaar zit. Stream zal wel wat eerder online verschijnen. Check het hier: https://www.twitch.tv/psnracing

Week 3 races 5 en 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bij de pc variant gaat helemaal prima! VR kotsende mensen alles
YouTube: Project CARS 2 01 20 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Monza incoming!

Sinds vandaag ook in GT Sport haha, wordt een drama.

Waarom ik dat hier neer heb gezet, weet niemand....

We zijn halverwege het PS4 seizoen. Gaat allemaal erg mooi.

Nieuwe mensen zijn altijd welkom, dus bij interesse zie ik graag een berichtje tegemoet.

[ Voor 59% gewijzigd door DeTjuk op 29-01-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelwerken
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-10-2021
Op welke avond racen jullie deze amateur wil wel een keer mee doen.
Groetjes michael

Michaelwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
michaelwerken schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:19:
Op welke avond racen jullie deze amateur wil wel een keer mee doen.
Groetjes michael
Hallo Michael,

Wij hebben een vaste vrijdag avond, en met de leden van de groep door de week spontane races op eigen initiatief. :) Aanmelden kan via een DM naar mij, DeTjuk of rechtstreeks op http://www.psnracing.nl

[ Voor 16% gewijzigd door ongewoongewoon op 30-01-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterxJan
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-10-2024
Zijn er hier mensen die zin hebben om deel te nemen aan een Project Cars 2 league (PS4)? We racen elke zondagavond om 20u00. Meer informatie over onze competitie kan je hier vinden: http://www.rubbermadness....s/forum/291-the-allstars/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
Ook gisteravond hebben we weer spannende races verreden, ditmaal op Brands Hatch in de GT4 klasse. Volgende week vrijdag hebben we weer GT4 races, ditmaal op het Engelse Silverstone International.

Ook hebben we vanaf volgende week dinsdag thema-avonden waar we (zonder kampioenschap) gezellig gaan racen met diverse auto's en diverse circuits die bij het thema passen.

Inschrijven kan via onze website!

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kEdyb6/f69daf3b_146f_4f7e_bb8f_02ffada50aa3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Sinds gisteren race ik ook online met Project Cars 2.
Mijn opstelling pc + G29 en playseat.
Wanneer worden er races gehouden zodat deze amateur een keer kan aanhaken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Wes71 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:25:
Sinds gisteren race ik ook online met Project Cars 2.
Mijn opstelling pc + G29 en playseat.
Wanneer worden er races gehouden zodat deze amateur een keer kan aanhaken ;)
Er is net een eerste race seizoen afgelopen, maar meld je aan op de discord want er zullen zeker wel wat fun races gehouden worden tot er een nieuw seizoen start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:45
Vandaag ook PC2 aangeschaft voor de PC. Allemaal nog een beetje wennen, dus rijd redelijk als een slak :p. Nog flink wat oefenen te gaan, maar hoop binnenkort iig wat fun races mee te pakken. Cya on discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Zijn er nog meer tweakers die willen rijden met o.a. Pcars2 leagues/competities? Er wordt gereden de PS4 en de PC!

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/kwilchmux/PC-_PROMO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
[PS4] Dinsdag is thema avond: Iedere dinsdag vanaf 20:00 tot 21:15 uur.

Vanavond gaan we rijden met de SR3-RS! Wil je kennismaken met ons tijdens een projectcars2 sessie, dan is nu je kans! Laat een berichtje achter en je hoort van ons, bij voorkeur via DM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RsbLJmbWjNakq8JzE8GDnCHV/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week start de DC-simracing GT3 league (PC). Via het forum kun je ook een stem uitbrengen op 3 te rijden tracks. Doe gezellig mee. We hebben beginners en ervaren coureurs en een erg gezellige community.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tvqi5kx90f9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
De Radical hebben we achter ons gelaten en dat betekent een nieuw seizoen!
Nummer 11 is een seizoen met de meest populaire klasse uit het spel... we gaan weer GT3 rijden!

We gaan vrolijk verder, seizoen 11!

Spa is achter de rug, maar er komen nog genoeg races om mee te doen!

Heb je een PS4 staan en Project Cars 2 liggen, kom gezellig een keer meerijden op dinsdag of vrijdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 23:23
Waar kan ik op (on)regelmatige basis meedoen aan online PC2 league op de PC?

Iemand die mij door kan verwijzen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een gezellige online race community op de PS4, check onze Discord en doe mee. Meer info zie mijn ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Stancke schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:17:
Waar kan ik op (on)regelmatige basis meedoen aan online PC2 league op de PC?

Iemand die mij door kan verwijzen? :)
Is een beetje dood op pc geloof ik.
Veel mensen van de vaste groep zijn over gestapt op iracing en AC, pc2 was gewoon tergend met online lobby's en random crashes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Op de PS4 gaan we nog steeds lekker hoor.

Het 15e seizoen staat al in de steigers. Vanaf 5 april gaan we weer racen met de auto's uit de GT4 klasse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/odAra1qrYq23LUeh2k1WqVnT/full.jpg

Meedoen? Schrijf me een DM, kom langs in de Discord (zie hieronder) of schrijf je in via het forum! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door DeTjuk op 20-03-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 23:43
Eens in de weekend, voornamelijk 's avonds hosten wij (als) Blazemotorsport 's weekends tegen een uur of 9 of iets later een server genaamd: Blazemotorsport.eu. Daar wordt met de touring car classe gereden. Het is gewoon een fun server die wij weleens hosten. Rondje per baan 6 á 7 rondjes. Wij rijden op de PC. Meestal hebben we wel veel man op de server. Aangezien het geen vaste tijden heeft wanneer wij racen, kijk dan vooral eens rond deze tijdstippen 's weekends in de server list!

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Pagina: 1 2 Laatste