Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 18:01
Dag Tweakers,

omdat mijn vorige topic inmiddels een tijd geleden is, en ik in de tussentijd meer onderzoek heb gedaan dit topic.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil de huis, tuin en keuken dingen ermee doen, maar ik wil ook graag weer wat gaan gamen, mijn huidige pc laat het niet toe, waardoor ik momenteel niet speel. Ik wil spellen als FM, Cities Skylines, maar ook oudere spellen spelen. In ieder geval niet het nieuwste van het nieuwste.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik had eerst als bedrag 400 in mijn hoofd, heb dit inmiddels opgeschaald naar rond de 475

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Mijn muis & toetsenbord van logitech (model k260); mijn boxjes en subwoofer, ook van logitech (model x-350), mijn scherm wil ik tzt ook vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles om een pc te bouwen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee, als het maar werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb twee builds inmiddels waar ik tussen twijfel, een van deze twee gaat het worden, het zijn beiden systemen die misschien meer bieden dan ik verwacht nodig te hebben, maar zeker omdat ik met deze pc weer een hele tijd vooruit heb ik nu liever een beetje een buffer.
Intel:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-7100 Boxed€ 104,95€ 104,95
1MSI B250M PRO-VDH€ 65,95€ 65,95
1MSI GeForce GT 710 1GD3H LP€ 29,66€ 29,66
1Seagate Barracuda, 1TB€ 45,-€ 45,-
1Inter-Tech MA-01 Micro€ 25,49€ 25,49
1Arctic Alpine 11 PLUS€ 7,53€ 7,53
1be quiet! Pure Wings 2, 80mm€ 6,75€ 6,75
1Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm€ 5,74€ 5,74
1Goodram GR2133D464L15/8G€ 69,80€ 69,80
1Corsair CX450M€ 48,50€ 48,50
1Intel 600p 128GB€ 64,51€ 64,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,88

AMD:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A12-9800 Boxed€ 104,70€ 104,70
1Gigabyte GA-A320MA-M.2€ 69,-€ 69,-
1Asus GeForce GT 710 1GB€ 33,-€ 33,-
1Aerocool CS-102€ 23,30€ 23,30
1Gelid Solutions Siberian€ 6,58€ 6,58
1be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 8,20€ 8,20
1Crucial CT8G4DFS824A€ 62,90€ 62,90
1Corsair CX450M€ 48,50€ 48,50
1Intel 600p 128GB€ 64,51€ 64,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 465,69

Concreet drie vragen:
- Raden jullie de AMD build aan of de intel?
- Zijn alle componenten compatibel?
- Is het aan te raden om ipv de intel core i3-7100 te wachten op de i3-8100 of de ryzen ipv de a12 als de AMD het aan te raden systeem is?

groeten,
Jaimy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik deze budget-build zo doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 85,-€ 85,-
1MSI B250M PRO-VDH€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master Elite 342€ 29,75€ 29,75
1Kingston ValueRAM KVR24N17S8K2/8€ 75,67€ 75,67
1be quiet! System Power B8 350W€ 36,-€ 36,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 396,32

En dan eventueel een GPU via V&A:

https://tweakers.net/aanb...0-ti-(gv-n75toc-2gi).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
Dank je voor je build, maar ik wil om eerlijk te zijn een van de twee builds die ik in mijn startpost postte bestellen. Ik ben alleen niet heel bekend met amd dus vroeg me vooral af wat van die twee de betere keuze is; en of al naar gelang intel of amd de nieuwe i3 danwel een ryzen 3 niet een betere keuze is. De specs van die a12 lijken namelijk beter dan de i3-7100 en sommige benchmarks geven aan de de a12 ook de betere keuze is, maar ik ben er niet helemaal over uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
De AMD A12,A10,A8 etc. zijn processoren die je niet wilt hebben, kun je beter voor de i3 gaan.
Die Nvidia GT 710 kan er ook wel uit, de ingebouwde graphics van de Intel processor doen het beter dan die kaart.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Maar Cities Skylines is volledig kansloos volgens mij op deze builds. Althans, om het enigzins fatsoenlijk te kunnen spelen.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Meen eens, te licht allemaal, behalve wellicht die i3.

Heb je al in de V&A gekeken? Er staan daar hele leuke systemen voor veel minder dan 400 euro.
Zie ook PB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 16:27
Ja nouja leuk dat je graag 1 van je eigen 2 builds wil bestellen maar ze zijn het allebei niet waard vind ik. De A12 9800 is echt een grap van een CPU. Sorry hoor. Er staat wel bij dat hij pas uitgekomen is maar de daadwerkelijke chip van binnen is jaren oud. AMD heeft hem alleen even op een plaatje geplakt dat op socket AM4 past. Het ding maakt echt geen kans tegen pentiums. De R3 1200 is wel een interessante cpu van AMD. Zelfde geld voor die GT 710, je huidige pc laat gaming niet toe maar een GT 710 ook zeker niet. Dat ding is nu al 4 jaar oud en hij was toen hij net nieuw was al de laagste kaart in de lineup :)
sorry als ik een beetje bot klink, bedenk je maar even dat ik het niet zo bedoel

Wat ik probeer te zeggen is dat zo'n A12 9800 iets heel anders is dan een buffer. Het is meer een bottleneck.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 100,95€ 100,95
1MSI B350M PRO-VDH€ 75,-€ 75,-
1Gigabyte GT 1030 Low Profile 2G€ 69,66€ 69,66
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 40,93€ 40,93
1Crucial Ballistix Elite BLE2C4G4D26AFEA€ 83,-€ 83,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,50€ 49,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 562,69

Zo zou ik het doen. Ik heb de A12 voor de R3 vervangen omdat deze gewoonweg sneller is en daadwerkelijk jaren mee kan gaan. 4 echte kernen voor de prijs van een i3 of A12. De A12 kun je beter zien als een dual core sinds ie scoret als een dual core. Heeft iets met de architectuur te maken, verder niet zo relevant.

De GT 1030 is mijlen veel sneller dan de GT 710. Om te beginnen heeft hij twee maal zoveel kernen en iedere kern van een GT 1000 series GPU is ongeveer twee maal zoveel waard als die van een GT 700 series GPU vanwege de clocksnelheden waar de GT 1000 series op loopt en de verbetering in de performance per MHz. Je zit eigenlijk te kijken naar 4x de performance voor 2x de prijs. Deze GPU kan daadwerkelijk wat gamen.

Heb de intel ssd voor deze crucial gewisseld. twee maal de opslag capaciteit voor een 2-3 tientjes meer. Je gaat het verschil in snelheid tussen deze twee SSD's niet merken. Om te beginnen is de schrijfsnelheid van de intel nieteens hoger en die snellere leessnelheid merk je niet met opstarten. Ik heb zelf een Samsung 850 EVO en een 960 Pro in bezit en ik kan je vertellen dat je het voor de dagelijkse dingen niet merkt. De extra opslagcapaciteit merk je echter wel.

Fans en behuizing mag je voor mijn part helemaal zelf weten, dit zijn gewoon mijn go to budget keuzes.

De Bequiet voeding heb ik liever dan de door jou gekozen corsair voeding. Die corsair is lang niet slecht maar de bequiet is gewoon stiller en efficiënter. Je kunt ook de CM variant bestellen, die is semi modulair en een tientje duurder, maar je kunt de kabels van de non CM ook gewoon wegwerken, zoveel kabels zitten er niet aan deze voeding. Met de CM variant heb ik overigens persoonlijke ervaring en het systeem waar hij inzit loopt als een trein zonder instabiliteit.

Een losse CPU koeler is niet nodig sinds de koeler in de doos van de R3 een goed en stil ding is en de R3 toch al niet warm wordt. Het is een efficiënte cpu.

De RAM is omdat Ryzen beter werkt met sneller RAM door de manier waarop de kernen van binnen verbonden zitten. De snelheid van die verbinding is afhankelijk van RAM snelheid.

Ik hoop dat ik mijn keuzes een beetje fatsoenlijk aan je heb kunnen toelichten. Als je verder nog vragen hebt dan kun je die altijd stellen :)
Helemaal niet raar om vragen te hebben natuurlijk, je bent ten slotte 90 euro meer kwijt aan mijn suggestie. Ik vind het de 90 euro persoonlijk meer dan waard.

Overigens wil ik die benchmarks van je die aangeven dat de A12 beter is dan de i3 best wel eens zien. Het enige waar de A12 namelijk in zou kunnen winnen is gaming wanneer je de geintegreerde videochip gebruikt. Sinds je zelf al een dedicated videokaart in je lijstje hebt staan gaat dat scenario eigenlijk helemaal niet op. Het komt er eigenlijk op neer dat de A12 slechter is dan de i3 op iedere mogelijke manier, de interne videochip is alleen beter dan die van de i3...

[ Voor 4% gewijzigd door youridv1 op 06-10-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
JohanNL schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:47:
De AMD A12,A10,A8 etc. zijn processoren die je niet wilt hebben, kun je beter voor de i3 gaan.
Die Nvidia GT 710 kan er ook wel uit, de ingebouwde graphics van de Intel processor doen het beter dan die kaart.
Oke thanks voor de tip, ik ben niet superbekend met amd, maar de specs van dr a12 leken me het overwegen waard.
Ebayzo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 06:57:
Maar Cities Skylines is volledig kansloos volgens mij op deze builds. Althans, om het enigzins fatsoenlijk te kunnen spelen.
Ligt dat dan zowel aan de gpu, uitgaande van de intel, of ook aan de cpu?
youridv1 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:39:
Ja nouja leuk dat je graag 1 van je eigen 2 builds wil bestellen maar ze zijn het allebei niet waard vind ik. De A12 9800 is echt een grap van een CPU. Sorry hoor. Er staat wel bij dat hij pas uitgekomen is maar de daadwerkelijke chip van binnen is jaren oud. AMD heeft hem alleen even op een plaatje geplakt dat op socket AM4 past. Het ding maakt echt geen kans tegen pentiums. De R3 1200 is wel een interessante cpu van AMD. Zelfde geld voor die GT 710, je huidige pc laat gaming niet toe maar een GT 710 ook zeker niet. Dat ding is nu al 4 jaar oud en hij was toen hij net nieuw was al de laagste kaart in de lineup :)
sorry als ik een beetje bot klink, bedenk je maar even dat ik het niet zo bedoel

Wat ik probeer te zeggen is dat zo'n A12 9800 iets heel anders is dan een buffer. Het is meer een bottleneck.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 40,93€ 40,93
1Crucial Ballistix Elite BLE2C4G4D26AFEA€ 83,-€ 83,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 562,69

Zo zou ik het doen. Ik heb de A12 voor de R3 vervangen omdat deze gewoonweg sneller is en daadwerkelijk jaren mee kan gaan. 4 echte kernen voor de prijs van een i3 of A12. De A12 kun je beter zien als een dual core sinds ie scoret als een dual core. Heeft iets met de architectuur te maken, verder niet zo relevant.

De GT 1030 is mijlen veel sneller dan de GT 710. Om te beginnen heeft hij twee maal zoveel kernen en iedere kern van een GT 1000 series GPU is ongeveer twee maal zoveel waard als die van een GT 700 series GPU vanwege de clocksnelheden waar de GT 1000 series op loopt en de verbetering in de performance per MHz. Je zit eigenlijk te kijken naar 4x de performance voor 2x de prijs. Deze GPU kan daadwerkelijk wat gamen.

Heb de intel ssd voor deze crucial gewisseld. twee maal de opslag capaciteit voor een 2-3 tientjes meer. Je gaat het verschil in snelheid tussen deze twee SSD's niet merken. Om te beginnen is de schrijfsnelheid van de intel nieteens hoger en die snellere leessnelheid merk je niet met opstarten. Ik heb zelf een Samsung 850 EVO en een 960 Pro in bezit en ik kan je vertellen dat je het voor de dagelijkse dingen niet merkt. De extra opslagcapaciteit merk je echter wel.

Fans en behuizing mag je voor mijn part helemaal zelf weten, dit zijn gewoon mijn go to budget keuzes.

De Bequiet voeding heb ik liever dan de door jou gekozen corsair voeding. Die corsair is lang niet slecht maar de bequiet is gewoon stiller en efficiënter. Je kunt ook de CM variant bestellen, die is semi modulair en een tientje duurder, maar je kunt de kabels van de non CM ook gewoon wegwerken, zoveel kabels zitten er niet aan deze voeding. Met de CM variant heb ik overigens persoonlijke ervaring en het systeem waar hij inzit loopt als een trein zonder instabiliteit.

Een losse CPU koeler is niet nodig sinds de koeler in de doos van de R3 een goed en stil ding is en de R3 toch al niet warm wordt. Het is een efficiënte cpu.

De RAM is omdat Ryzen beter werkt met sneller RAM door de manier waarop de kernen van binnen verbonden zitten. De snelheid van die verbinding is afhankelijk van RAM snelheid.

Ik hoop dat ik mijn keuzes een beetje fatsoenlijk aan je heb kunnen toelichten. Als je verder nog vragen hebt dan kun je die altijd stellen :)
Helemaal niet raar om vragen te hebben natuurlijk, je bent ten slotte 90 euro meer kwijt aan mijn suggestie. Ik vind het de 90 euro persoonlijk meer dan waard.

Overigens wil ik die benchmarks van je die aangeven dat de A12 beter is dan de i3 best wel eens zien. Het enige waar de A12 namelijk in zou kunnen winnen is gaming wanneer je de geintegreerde videochip gebruikt. Sinds je zelf al een dedicated videokaart in je lijstje hebt staan gaat dat scenario eigenlijk helemaal niet op. Het komt er eigenlijk op neer dat de A12 slechter is dan de i3 op iedere mogelijke manier, de interne videochip is alleen beter dan die van de i3...
Heel erg bedankt voor je opmerkingen, voelt ook zeker niet als een aanval of een botte opmerking. Ik moet even zoeken naar die benchmark, want de meesten zeiden dat de a12 niet geweldig is. Ik had alleen afgaande op de specificaties anders gedacht. In ieder geval superbedankt voor je hulp, ik ga even kijken of ik m'n budget nog iets kan oprekken om dit misschien te kunnen bekostigen :). Ik had de R3 al in m'n hoofd zitten. Als ik vragen heb zal ik die zeker nog stellen.
Kan ik je pb'en als ik nog vragen heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
pb'en is geen probleem maar in dit topic is ook goed. Dan kunnen meerdere mensen antwoord geven op je vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

jaimeeus schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Ligt dat dan zowel aan de gpu, uitgaande van de intel, of ook aan de cpu?

[...]
Aan beide helaas:
CPU: Intel Core i5-3470, 3.20GHz or AMD FX-6300, 3.5Ghz
RAM: 6 GB
VIDEO CARD: nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB or AMD Radeon HD 7870, 2 GB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards)
Misschien dat het wel draait hoor, maar lekker zal echt anders zijn.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
[b][message=52811117,noline]

Heel erg bedankt voor je opmerkingen, voelt ook zeker niet als een aanval of een botte opmerking. Ik moet even zoeken naar die benchmark, want de meesten zeiden dat de a12 niet geweldig is. Ik had alleen afgaande op de specificaties anders gedacht. In ieder geval superbedankt voor je hulp, ik ga even kijken of ik m'n budget nog iets kan oprekken om dit misschien te kunnen bekostigen :). Ik had de R3 al in m'n hoofd zitten. Als ik vragen heb zal ik die zeker nog stellen.
Kan ik je pb'en als ik nog vragen heb?
De R3 1200 kost je geen euro meer maar levert wel geweldige prestaties binnen een budget build. Heb er zelf ook één, je kan hem zelfs overclocken naar 3,7 GHz zonder voltages te hoeven aanpassen of een nieuwe koeler aan te schaffen.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
Ebayzo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:03:
[...]
Aan beide helaas:
[...]
Misschien dat het wel draait hoor, maar lekker zal echt anders zijn.
Ja jammer, ik vind de nieuwe i3-8100 een stuk interessanter maar daarvoor is nog geen betaalbaar moederbord te koop voor zover ik kan zien. Ik vind het erg lastig om een pc te vinden waar ik op zijn tijd ook op kan gamen zonder dat het meteen een vermogen kost, want door stage en studie heb ik daar niet veel de tijd voor. Dan lijkt de AMD build van yourivd1 het beste. Dat is eigenlijk het hele dilemma deze build.
Dreifarben schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

De R3 1200 kost je geen euro meer maar levert wel geweldige prestaties binnen een budget build. Heb er zelf ook één, je kan hem zelfs overclocken naar 3,7 GHz zonder voltages te hoeven aanpassen of een nieuwe koeler aan te schaffen.
ik weet niet of ik wil overklokken, maar het is in ieder geval goed om te weten dat het gemakkelijk kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaimeeus
Is er ook iemand bekend met de ram van pricewatch: Team Group T-Force TDRED48G3000HC16CDC01? Ik kan er niet zo snel een review over vinden, wel zie ik dat de andere ram van Team Group (t- force night hawk, vulken t-force, team dark t-force) goed wordt gereviewed. Kan ik dan aannemen dat deze ram ook goed zal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Gamen met een GT 710 gaat hem echt niet worden. Die is trager dan de GT630 die bij skylake+ wordt meegeleverd: https://www.videocardbenc...5B%5D=2910&cmp%5B%5D=3540

Wil je een beetje leuk gamen op een budget dan kun je beter gaan voor een Pentium G4560 in combinatie met een snellere videokaart. Zelf heb ik hier (als derde pc) een G4560 met een GTX 660 Ti. Daarmee speel je bijvoorbeeld rainbow six siege op 60+ fps (minimum).

De GTX 660 Ti haalt ongeveer 4600 passmark punten. Daarmee is een GTX 1050 is nog net iets trager. Daarmee is een GTX 1050 Ti eigenlijk wel het minimum. Voor overige taken volstaat die G4560 ook prima. Natuurlijk kun je ook bij V&A een snellere kaart voor minder geld gaan zoeken (al dan niet met garantie).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:46
Je zou ook voor deze CPU kunnen gaan : V&A aangeboden: Intel Core i3-6100 Boxed

Doet niks onder voor een 7100 en is krachtiger dan een pentium g4560.

met :

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M ECO€ 48,-€ 48,-
1Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2€ 147,50€ 147,50
1Seagate Barracuda, 1TB€ 44,07€ 44,07
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 49,95€ 49,95
1WD Green SSD 2,5" 120GB€ 55,99€ 55,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 438,41

Das een heel leuk pctje zo en dicht in de buurt van de 475. Je kunt eventueel een RX 560 nemen of een 2e hands GPU als je de prijs nog wat verder wilt drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
#ProductPrijsSubtotaal
1Inter-Tech MA-01 Micro€ 25,49€ 25,49
1Team Group T-Force TDRED48G3000HC16CDC01€ 74,50€ 74,50
1Intel 600p 128GB€ 65,25€ 65,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 504,42

Ik heb dit momenteel als potentiele build, casefans die ik wil staan helaas niet op pricewatch.

[ Voor 9% gewijzigd door jaimeeus op 08-10-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Ziet er prima uit. Welke casefans wil je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat zijn Ram wel op de qvl lijst voor zen gekozen moederbord ? volgens the qvl van team group niet....Dus zou zijn ram dan niet incompatible zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Je negeert wel keihard alle adviezen. Nu stop je er weer een 1030 in. Laat die casefans lekker achterwege, je gaat toch niet overclocken en steek elke cent welke over is in een videokaart.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
Ebayzo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:02:
Je negeert wel keihard alle adviezen. Nu stop je er weer een 1030 in. Laat die casefans lekker achterwege, je gaat toch niet overclocken en steek elke cent welke over is in een videokaart.
Dat is zeker niet m'n bedoeling en ik ervaar het ook niet zo, maar jij raad aan om een betere videokaart te kiezen?
Baloes schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:57:
Je zou ook voor deze CPU kunnen gaan : V&A aangeboden: Intel Core i3-6100 Boxed

Doet niks onder voor een 7100 en is krachtiger dan een pentium g4560.

met :

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M ECO€ 48,-€ 48,-
1Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2€ 147,50€ 147,50
1Crucial CT8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 438,41

Das een heel leuk pctje zo en dicht in de buurt van de 475. Je kunt eventueel een RX 560 nemen of een 2e hands GPU als je de prijs nog wat verder wilt drukken.
Dank je voor de tips, ik ga in ieder geval het V&A afspeuren voor de videokaart.
youridv1 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:15:
Ziet er prima uit. Welke casefans wil je dan?
Ik wilde een arctic f3 van 80mm doen, om die dan aan de zijkant te plaatsen, dan is er in ieder geval iets van airflow en voor die paar euro waarvoor ik 't heb gevonden lijkt dat me handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
jaimeeus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

Dat is zeker niet m'n bedoeling en ik ervaar het ook niet zo, maar jij raad aan om een betere videokaart te kiezen?

[...]

Dank je voor de tips, ik ga in ieder geval het V&A afspeuren voor de videokaart.

[...]

Ik wilde een arctic f3 van 80mm doen, om die dan aan de zijkant te plaatsen, dan is er in ieder geval iets van airflow en voor die paar euro waarvoor ik 't heb gevonden lijkt dat me handig.
Het advies is een videokaart met minstens 4000 passmark punten te gebruiken. Doe je dit niet dan kun je niet normaal gamen. Is het budget niet toe rijkend ga dan voor de goedkope product: Intel Pentium G4560 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Tsja.. Je wil graag die R3 1200 in je pc en dat is een prima processor. Echter hapt ie samen met bijbehorend mobo en RAM heel wat uit je budget...
Als je fanatiek cities gaat spelen met megasteden dan kom je met de ryzen beter weg dan de intel. Anders zou ik gewoon zo'n 2e hands i3tje pakken icm met een gtx 1050 ti. Speel je gewoon alle huidige triple A spellen en dus natuurlijk ook de oudere games prima mee. Ik koop zelf liever m'n processor 2e hands dan de GPU omdat ik garantie op de GPU wel prettig vind, maar das persoonlijk. Ik koop zewel altijd bij een (zeer) goed beoordeelde tweaker of in de buurt waar ik ze werkend kan zien :)

De behuizing en RAM in je lijstje zijn trouwens allebei niet verkrijgbaar.

Goedkoopste lijstje wat ik met de R3 ongeveer kon samenstellen is :

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350M PRO-VD PLUS€ 66,14€ 66,14
1Seagate Barracuda, 1TB€ 43,02€ 43,02
1Crucial Ballistix Elite BLE8G4D26AFEA€ 76,50€ 76,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,05

Dan heb je nog zo'n 80 tot 90 euro over voor een videokaart.
Ik zou wanneer je een krap budget hebt wel kijken voor een kaartje dat nog garantie heeft. Zou toch lullig zijn wanneer ie na een aantal maanden kapot gaat en je geen poot hebt om op te staan.

Misschien een bod doen op 2e hands RX 560 : V&A aangeboden: MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC ?

@sdk1985 De g4560 is niet meer nieuw te krijgen. Intel beleid :( De goedkoopste CPU met hyperthreading is nu de pricewatch: Intel Pentium G4600 Boxed En bij de goedkoopste betrouwbare webshop is ie 89 euries...

[ Voor 6% gewijzigd door Baloes op 09-10-2017 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
@Baloes
O dat is stom van Intel. Ik heb hem in mijn gaming nas zitten en de performance is ongelofelijk voor zijn prijs. Dan is de Ryzen 3 1200 zo gek nog niet.

Let wel even op je endgame. Ga je over een paar jaar liever voor een 7600K of voor een Ryzen 1600X / 1700X.

Je kunt op V&A overigens zo nu en dan ook wel videokaarten vinden met nog wat (fabrieks) garantie. Wie weet ergens nog een GTX 970 met bon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Yup. Tsja..het upgradepad.. Daar denk ik meestal wat minder over na omdat ik toch vaak op V&A vertoef en het ff omgooien van de build naar een andere (ook weer 2e hands) socket zo gepiept is :) Dus duur omdat je naar een andere socket moet wordt het (voor mij dan) niet :) En wie weet wat AMD en Intel over 2 jaartjes allemaal weer voor een leuk spul voor ons hebben :)

Maar idd een r5 1600 is een leuk processortje en verplettert de 7600K qua prijs/performance. Echter omdat TS aangaf vooral wat oudere games te spelen ging ik gewoon voor het goedkoopste wat nu goed presteert.

Ach en een i7 doet het ook helemaal niet slecht. Heb zelf nog niet zo heel lang geleden een i7 4770 goedkoop op de kop getikt. Die draait met een gtx 1060 en komt nergens tekort. Gaat nog wel een paar jaartjes mee :)

Om het nog gekker te maken. Laatst een h61 bordje op de kop getikt voor 2 10tjes met een i5 3470 voor 3 10tjes. Was voor een goedkope build. Samen met een GTX 970 voor 130 (ja ja je moet mazzel hebben :) ) presteert dat voorlopig prima. Doet niks onder voor een R3 1200 volgens mij.

Mensen worden tegenwoordig toch wel een beetje gek gemaakt met al die benchmarks met 1080ti's en alles to the max details :)
Ik let gewoon meer op beste performance nu en balans..

Maar goed. TS is weer aan de beurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Baloes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:48: Anders zou ik gewoon zo'n 2e hands i3tje pakken icm met een gtx 1050 ti. Speel je gewoon alle huidige triple A
...............................Dan heb je nog zo'n 80 tot 90 euro over voor een videokaart....
Voor dat geld ga je zulke kaarten niet scoren bij V&A
Deze is nog de relatief het goedkoopste.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G
De anderen: sommigen zitten maar 2 tientjes onder de nieuwprijs.....
Ik koop zelf liever m'n processor 2e hands dan de GPU omdat ik garantie op de GPU wel prettig vind, maar das persoonlijk. Ik koop zewel altijd bij een (zeer) goed beoordeelde tweaker of in de buurt waar ik ze werkend kan zien
Idd... helemaal mee eens. Ik verkoop zelf ook alleen maar dat soort zaken als "afhalen" en kopen ook.
Heb er geen problemen mee als er uitgebreid bekeken/getest wordt.

Heb mijn laatste snelle CPU i7 7700K ook 2e hands kort in de buurt gekocht. Draait als een zonnetje... 8)
Mijn nette i5 2500 systeem staat nu in V&A (oei dat mag geloof ik niet zeggen hier... |:( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@ Baloes Volgens mij staan die RAM Ballistix ook niet op qvl lijst, Volgens Crucial gaan die ook niet werken op de Msi 350 pro vd plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Als dat zo is dan thnx! Dacht dat ik um echt in de lijst had zien staan. Kan het helaas zo ff niet checken..en dus ook geen vervanger aangeven...

Iets met shoppen (achter vrouw aanlopen) en phone :)

Anders jij misschien even?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Baloes Msi site werkt bij mij ook ff niet lekker, kan niet bij qvl lijst komen, Maar wel op die van crucial, en volgens crucial werken die niet met dat Mobo, Maar aangezien ik eerder al had gechecked met Msi pro carbon borden voor mezelf en daar gekeken en gezien dat de qvl voor de 350 pro carbon ongeveer gelijk is aan die van de tomahawk en bazooka,

Zou de qvl voor die Pro vd plus misschien ook niet zoveel verschillen en zou je dus een RAM kunnen kiezen voor nu tot ik weer de normaal de Msi site kan betreden met die RAM stix En die zouden dan ook voor de Pro vd plus moeten werken als de qvl niet veel verschilt met dat van een Bazooka of tomahawk bordje... Dan zou volgens mij bevindingen deze RAM goed moeten werken met bv zon Bazooka bord, Met budget in achterhoofd er zijn ook nog 3000 en 3200 Mhz modules maar zijn wat duurder dus Daarom deze ff snel geselecteerd

Kingston 8GB DDR4 2666MHz

Kingston ValueRAM KVR26N19D8/16

Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2

pricewatch: Kingston 8GB DDR4 2666MHz

pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR26N19D8/16

ff op Kingston gekeken, volgens Kingston zouden het de 2400 Mhz Modules zijn voor De Pro vd plus

8 en 16 GB

KVR24N17D8/16 pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24N17D8/16

KVR24N17S8/8 pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24N17S8/8

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat RAM Modules die op de Msi Pro VD Plus Qvl lijst staan:

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24N17S8/8

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24N17D8/16

pricewatch: G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT

pricewatch: G.Skill Aegis F4-2400C15D-8GIS

pricewatch: G.Skill Aegis F4-2400C15D-16GIS

pricewatch: G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15D-8GRR

pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-8GVR

Het Kan misschien nog iets goedkoper kwa RAM maar dan kom je volgens mij in de 2133 Mhz RAM te zitten en zul je zelf ff in de Qvl lijst moeten kijken welke er dan in kunnen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
@Verwijderd Eindelijk ff kunnen kijken. Ram staat in de lijst dus niks aan 't handje. Keus genoeg iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
Allereerst bedankt voor alle adviezen.
sdk1985 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:41:
[...]

Het advies is een videokaart met minstens 4000 passmark punten te gebruiken. Doe je dit niet dan kun je niet normaal gamen. Is het budget niet toe rijkend ga dan voor de goedkope product: Intel Pentium G4560 .
Ah oke, ja ik heb op vraag en aanbod wel dingen gezien waarop ook nog garantie van toepassing is, dus dat biedt dan kansen.
Baloes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:48:
Tsja.. Je wil graag die R3 1200 in je pc en dat is een prima processor. Echter hapt ie samen met bijbehorend mobo en RAM heel wat uit je budget...
Als je fanatiek cities gaat spelen met megasteden dan kom je met de ryzen beter weg dan de intel. Anders zou ik gewoon zo'n 2e hands i3tje pakken icm met een gtx 1050 ti. Speel je gewoon alle huidige triple A spellen en dus natuurlijk ook de oudere games prima mee. Ik koop zelf liever m'n processor 2e hands dan de GPU omdat ik garantie op de GPU wel prettig vind, maar das persoonlijk. Ik koop zewel altijd bij een (zeer) goed beoordeelde tweaker of in de buurt waar ik ze werkend kan zien :)

De behuizing en RAM in je lijstje zijn trouwens allebei niet verkrijgbaar.

Goedkoopste lijstje wat ik met de R3 ongeveer kon samenstellen is :

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350M PRO-VD PLUS€ 66,14€ 66,14
1Crucial Ballistix Elite BLE8G4D26AFEA€ 76,50€ 76,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,05

Dan heb je nog zo'n 80 tot 90 euro over voor een videokaart.
Ik zou wanneer je een krap budget hebt wel kijken voor een kaartje dat nog garantie heeft. Zou toch lullig zijn wanneer ie na een aantal maanden kapot gaat en je geen poot hebt om op te staan.

Misschien een bod doen op 2e hands RX 560 : V&A aangeboden: MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC ?

@sdk1985 De g4560 is niet meer nieuw te krijgen. Intel beleid :( De goedkoopste CPU met hyperthreading is nu de pricewatch: Intel Pentium G4600 Boxed En bij de goedkoopste betrouwbare webshop is ie 89 euries...
Oke dan ga ik daarop letten, ik heb bij v&a wel dingen gezien die ook nog met garantie zijn, bijv: V&A aangeboden: Asus GTX750TI-OC-2GD5, maar die komt op de passmark tot 3700. dat volstaat dan zeker niet?
V&A aangeboden: Gainward GeForce GTX 760 2GB deze is ook nog een optie?
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:55:
@Baloes Msi site werkt bij mij ook ff niet lekker, kan niet bij qvl lijst komen, Maar wel op die van crucial, en volgens crucial werken die niet met dat Mobo, Maar aangezien ik eerder al had gechecked met Msi pro carbon borden voor mezelf en daar gekeken en gezien dat de qvl voor de 350 pro carbon ongeveer gelijk is aan die van de tomahawk en bazooka,

Zou de qvl voor die Pro vd plus misschien ook niet zoveel verschillen en zou je dus een RAM kunnen kiezen voor nu tot ik weer de normaal de Msi site kan betreden met die RAM stix En die zouden dan ook voor de Pro vd plus moeten werken als de qvl niet veel verschilt met dat van een Bazooka of tomahawk bordje... Dan zou volgens mij bevindingen deze RAM goed moeten werken met bv zon Bazooka bord, Met budget in achterhoofd er zijn ook nog 3000 en 3200 Mhz modules maar zijn wat duurder dus Daarom deze ff snel geselecteerd

Kingston 8GB DDR4 2666MHz

Kingston ValueRAM KVR26N19D8/16

Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2

pricewatch: Kingston 8GB DDR4 2666MHz

pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR26N19D8/16

ff op Kingston gekeken, volgens Kingston zouden het de 2400 Mhz Modules zijn voor De Pro vd plus

8 en 16 GB

KVR24N17D8/16 pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24N17D8/16

KVR24N17S8/8 pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24N17S8/8
Thanks voor de tips, waar kan ik de qvl vinden? Ik kom daar niet helemaal uit, zodat ik zelf ook nog kan kijken.

@Verwijderd @Baloes Onzettend bedankt voor jullie advies en tips en moeite :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Voor onder de 75 zou je je kunnen focussen op deze kaartjes : categorie: Videokaarten

de 270x en gtx 760 presteren zeer vergelijkbaar.
Ik zou er wel 1 met een custom koeler pakken (dus niet die van 65){ omdat dat nogal herrieschoppertjes zijn en toch wat minder goed koelen..

-Edit-

Had ik aan m'n vorige post toe kunnen voegen..ik weet het... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Baloes op 09-10-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
Oke, ik heb trouwens je link geopend, maar ik zie niet zo heel veel staan (sorry lange zware dag achter de rug), ik zie alleen bios/utility/driver en daar lijkt het ook niet onder te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Baloes Je hebt gelijk wat betreft die Ballistix, Heb net ook weer ff kunnen kijken Msi site ging weer, en zag hem ook zag hem eerst niet vanwege die aparte toevoeging aan het eind van het part nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@jaimeeus In het linker colom compatibilty klikken dan op tab ryzen memory support klikken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-04-2024
Voor 15 euro meer dan je prijs kun je dit krijgen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 82,-€ 82,-
1MSI B250M PRO-VD€ 55,55€ 55,55
1Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2€ 148,95€ 148,95