Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Herindeling huiskamer - geisoleerd punt IPTV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021
We zijn na 10 jaar toe aan een nieuwe indeling van onze huiskamer. En daar heb ik voor wat betreft mijn IPTV een uitdaging. De beoogde situatie is dat onze (smart)televisie met IPTV van KPN in het midden van de langgerekte woonkamer aan een draagmuur komt. Nadeel hiervan is dat deze muur geisoleerd staat door middel van twee doorgangen (gang en keuken). Om hier dan bedraad netwerk neer te leggen zal ik dit via de vloer moeten doen, alleen wil ik de vloer er niet uit halen. Opzichtig een draad via het plafond laten lopen vind ik ook niet een mooie oplossing

Zijn er draadloze mogelijkheden die toereikend zijn voor een smart-tv met IPTV box? Ik kan me voorstellen dat de doorvoersnelheden tegenwoordig prima zijn, ik ben alleen geen ster in netwerken en weet niet zo goed waar te beginnen in het woud van apparaten die voorhanden zijn.

When all else fails, resurrect and start over

Alle reacties

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Heb je een kruipruimte onder je woning?
Zo ja ga daar dan even een x doorkruipen, je boort vanuit je meterkast een gaatje naar beneden, en bij je draagmuur waar je tv mag/moet komen > beide gaatjes geboord > dan kan je een kabel trekken vanaf je meterkast naar je gewenste punt :)

Voor de meeste gangbare kabels is een 8mm boortje genoeg voor 1 kabel.

waar je de kabel omhoog moet krijgen steek even een dunne lange pen ofzo door het gat naar beneden, bv. een breinaald, daar kan je je draad aan vast tapen en omhoog trekken (of nog beter een trekveer.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

KPN verkoopt voor dit soort problemen een powerline kitje. https://www.kpn.com/servi...adloze-verbindingsset.htm

Wellicht dat dat een oplossing is. categorie: Powerline

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2017 13:16 ]

• -BB-
Kruipruimte heb ik inderdaad, die zit alleen vol met isolatieschuim. Fijn voor de isolatie, alleen toegankelijkheid is nul.

Powerline van KPN die ken ik en uitgeprobeerd in het verleden. Dat werkte bij mij voor geen meter, totaal geen signaal te krijgen. Dat was toen voor boven, maar voor de zekerheid heb ik toen de woonkamer ook geprobeerd en dat ging ook niet.

Vond net alsnog een oud topic uit 2015, daar vind ik alleen niet echt een conclusie in; ITV van KPN draadloos

Edit: ik vond deze ook nog; pricewatch: TP-Link AP200 - AC750 Wireless Gigabit AP

Als ik er daar twee van koop, zou dat dan simpel te verbinden zijn? Dan zou ik een apart 5Ghz netwerk aan kunnen leggen. Als ik het goed heb dan moet daar genoeg bandbreedte zijn om geen haperingen te hebben. Daarnaast hebben we het over een afstand van hooguit 4-5 meter :X

[ Voor 31% gewijzigd door -BB- op 04-10-2017 13:41 ]

• -BB-
Toch nog maar even reageren. Ik heb twee pricewatch: TP-Link AP200 - AC750 Wireless Gigabit AP gekocht. Zo in eerste gebruik een fijn product. Hij komt met een aantal opties voor gebruik, waaronder eentje om het om te zetten als draadloze ontvanger voor een apparaat dat dit zelf niet kan.

Nu heb ik er eentje ingezet als AP in plaats van de standaard wifi van KPN, dit is direct al veel stabieler te noemen. Daarbij heb ik een 2,4 kanaal voor normaal gebruik en een 5 voor media (tv & setup box). De andere staat als ontvanger aan de setup box. Gisteravond wat dingen uitgeprobeerd zoals HD, opnames (setup box) en Netflix/Youtube (tv) en geen centje pijn. Voorlopig ben ik zeer tevreden.