Inhoudsopgave bij reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
In het .plan van een tijdje terug is het huidige ontwerp voor nieuws en reviews gekomen. Er was ooit discussie over, vooral over de ruime whitespace. Ik kan er na maanden nog steeds niet aan wennen en het leest niet fijn, maar daar gaat 't even niet over.

Het "probleem" is die gigantische rooie knop bij reviews die ergens losjes linksonder van het scherm hangt. Voor mobile was hier discussie over, en volgens mij is het laatste officiële woord in juni gebleven tot "we zullen zien wat het wordt bij de volgende sprints".

Desktop:
De inhoudsopgave hangt er een beetje als een widget bij die snel nog in de website moest worden geflanst. Het ziet er totaal niet uit, bedekt ook lekker de content wanneer de tracker is uitgeklapt en zichzelf ook en het is gewoon een doorn in het oog. Geen idee of iemand anders zich eraan stoort, maar persoonlijk kan ik er niet tegen. Wat is er met dat mooie idee van integratie in de whitespace links geworden?

Een manier om die te verbergen is er ook niet echt zonder custom css, ik wil dat onding gewoon weg hebben en de reviews lezen zonder een gigantisch rood ding dat af leidt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dCsIL53.png
De knop breekt de eenvoud/het thema in pakweg alle pagina's van alle reviews.

Mobile:
Op de telefoon ziet het er wat minder als een last-minute toevoeging uit, maar nog steeds is die rode balk beneden niet fijn om in beeld te hebben. Vooral de felle, rode kleur wekt irritatie op bij een anders wit/grijze pagina.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUjouTO.jpg

Iets simpels als een vinkje in de voorkeuren met "laat die rooie balk niet zien aub" zou al een verbetering zijn. Vroegâh was die er ook niet. Ik weet dat het ontzettend pietluttig klinkt, maar ik vermijd sinds juni de reviews hier door die layout.

Zijn er overigens nog plannen om de layout aan te passen na de feedback in het .plan en dit topic, of is dit een geval van "wen er maar aan"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 21:47

Fiber

Beaches are for storming.

Helemaal mee eens. Mag die vreselijke rode knop aub weer weg? Please!

(Off topic: Wat dan van mij eventueel wel een rood of geel kleurtje mag krijgen is de knop voor 'Singlepage layout', want daar kijk ik in eerste instantie bijna altijd overheen als ik hem zoek.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ziet er inderdaad erg matig uit, naast dat het volgens mij amper nut heeft op deze manier. Ik gebruik het namelijk totaal niet en kan me voorstellen dat ik bij lange na niet de enige ben. Dit is niet erg gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

crisp

Devver

Pixelated

Wat is er met dat mooie idee van integratie in de whitespace links geworden?
Dat idee staat nog steeds in de backlog om eerdaags opgepakt te worden. Helaas is devtijd schaars en moeten we proriteiten stellen en keuzes maken. Daardoor kunnen we niet alles tegelijkertijd realiseren :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 16:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben wat aanpassingen in de planning om de vormgeving van het inhoudsopgave-knopje wat meer in balans met de rest van de content te maken. Tevens staat de fixed weergave op brede desktopschermen ook nog steeds op de planning.

We zien in het gebruik van de inhoudsopgave wel dat hij veel beter doet op smartphones dan op desktops. Met defixed weergave zal het een stuk makkelijker worden om de inhoudsopgave te gebruiken op desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:53
Ik zie dat Inhoudsopgave balkje is vanaf nu actief.
Ik wil mijn feedback doorgeven: ik haat zo dingen die onnodig boven de content hangen. Ik wil graag een optie om die weg te klikken of liever helemaal geen Inhoudsopgave float.
Pagina: 1