Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beeld valt uit, pc crashed niet RAM maar wat dan wel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Beeld valt uit.
Mijn pc is vreemd aan het doen. Ik probeer er achter te komen wat er precies fout gaat.
Na verloop van tijd vallen al mijn beeldschermen uit. Ik heb er 3 aangesloten op de Onboard video kaart. Die doen het prima alleen na een tijdje vallen ze allemaal uit. PC zegt “klik” en weg beeld.
De PC staat ook nog gewoon aan. Alleen een harde reset wil helpen maar niet meteen. Ik moet vaak even wachten tot dit helpt. Als ik hem uit doe door lang de powerknop in te houden en dan weer te snel aan zet, gebeurt er niks. Hij het lampje van de powerknop blijft branden maar de PC is nog steeds “hangende”. Al kan ik dat niet zien omdat mijn monitoren nog steeds geen beeld geven. Hoe kom ik er nu achter waar het probleem zit?

In het logboek kan ik alleen een kritieke fout vinden:
“De vorige afsluiting van het systeem om 13:01:15 op ‎2-‎10-‎2017 is onverwacht gebeurd.”
Temperatuur van de onderdelen is prima.

CPU-Z en hardware Monitor geven geen vreemde waarden of hoge temperaturen aan. Als CPU-z een benchmark laat doen en de CPU belast dan crashed mijn pc ook na verloop van tijd.
Geheugen getest met memtest en is goed.

Intel i5 4440
Gigabyte GA-Z97X-UD3H
DDR3 16 gig

Het leek eerst alsof het sneller gebeurt als ik video zit te kijken. Als ik de PC op het inlogscherm van Windows 10 laat staan dan blijft de pc zo de hele tijd prima werken. Als ik inlog in windows en verder niks doe ook. Gisteren ging het fout omdat ik met VLC player video converteerde. Vandaag deed ik hetzelfde en zonder problemen. Ik heb alle monitoren er uitgehaald en gekeken of ik het probleem dan nog steeds krijg en dat maakt geen verschil.

Met sisoft sandra kan ik een benchmark doen en krijg ook een crash. Alleen dan wel een BSOD en de algemene melding van sandra.sys dit is zo algemeen dat ik daar ook niks aan heb.

Ik begin nu aan het moederbord of voeding te denken maar ik wil graag zekerheid. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Ik hoop op een superprogramma dat mijn hele systeem doorneemt en mij verteld wat er stuk is. Of een reactie van iemand die dit herkend of hierin kan helpen.
Ik baal hier enorm van want omdat het moederbord niet meer te krijgen is (uitgaande dat het daar aan ligt) moet ik een hele nieuwe pc kopen en aan alle andere onderdelen heb ik niks meer. (DDR3 geheugen kan niet op een DD4 mobo. Ik ben eigenlijk best happy met de snelheid van mijn pc. Maar hij moet het wel stabiel doen!

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Alle reacties

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:09
Wat voor voeding zit er in?

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-11 17:04

RoamingZombie

Watching the sheeple...

3 monitors op je integrated graphics card. Ik wist niet eens dat zulks mogelijk was. Ik heb meer het idee dat het daar fout gaat.

Ninety percent of everything is crap.

Verwijderd

Begin eens hier mee.

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Dankje.
Dit had ik in het begin al gedaan. "System is up to date" zegt ie.
En net nog een keer naar aanleiding van je antwoord op mijn vraag met hetzelfde resultaat.

Ik heb lang gedacht dat het een driver probleem was. Allerlei dingen geprobeerd.
Ook omdat ik onlangs naar win 10 was overgestapt. Maar onder win8 had ik ook al een instabiel systeem.
Dus ik gok toch echt op hardware.

Verwijderd

Dan zou ik inderdaad eens met een andere voeding gaan testen, zoals al eerder gevraagd: welke voeding gebruik je?
Hoe lang speelt dit probleem al? Is het er altijd geweest?
Uefi up to date?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2017 19:52 ]

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ja Uefi is up to date.

Dan gaan we dat eens proberen. voeding...
Ik had enige tijd geleden gedonder met het geheugen dat corrupt was geraakt.
Toen heb ik dat vervangen en kreeg ik andere soorten problemen.
Mijn minimale hardware kennis zegt me nu dat een defecte (maar niet geheel kapotte voeding) dit geheugen ook gesloopt kan hebben. Al is dat op dit moment nog prima en geeft geen fouten met memtest.

Als ik nu met CPU-Z een stresstest laat doen op de CPU dan zal hij na verloop van tijd ook weer crashen.
Of op een ander niet nader te voorspellen moment.

Ik werk ook op de pc (druk alleen om de haverklap op save) maar werkt niet prettig zo.
Ik zal een andere voeding gaan proberen. Ik zal het resultaat hier ook laten weten.
Verdere suggesties zijn nog steeds welkom uiteraard.

Mijn hoop op een stuk software die je systeem in een nacht helemaal doorloopt en dan je verteld wat er niet goed is bestaat kennelijk niet. Ik had echt verwacht dat er bijvoorbeeld via een bootcd van linux/ubuntu een oplossing als zoiets was geweest.

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Onboard graphics te weinig power voor 3 beeldschermen?

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
snixxxxxx schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:46:
Onboard graphics te weinig power voor 3 beeldschermen?
Ik heb ook een tijdje met maar één monitor gewerkt en toen vertoonde hij hetzelfde gedrag.

• snixxxxxx
Hmm ja dan kan het je voeding zijn het kan ook nog je ram zijn, memtest al gedaan?

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
snixxxxxx schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:22:
Hmm ja dan kan het je voeding zijn het kan ook nog je ram zijn, memtest al gedaan?
Ja ook al gedaan zoals ik beschreef in mijn openingspost. Niks aan de hand daar.

• snixxxxxx
bluesbrother schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Ja ook al gedaan zoals ik beschreef in mijn openingspost. Niks aan de hand daar.
Oh sorry over heen gelezen foutje. Dan is het waarschijnlijk toch je voeding iets anders kan ik niet zo 1 2 3 bedenken.

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik ben jullie nog een update schuldig. Eerst bleek het RAM kapot te zijn.
Zoals in dit draadje te lezen is.

Computer crashed BSOD Windows 10 mogelijk cpu of mobo?

Daarna bleef ik problemen hebben alleen andere en ben ik dit topic gestart. Uiteindelijk heb ik het naar een professional op hardware gebied gebracht die het ding aan allerlei stresstests heeft gezet. Er bleven BSOD's komen. Alleen RAM, CPU, Moederbord bleken niet de schuldige te zijn. De voeding werd als een van de eerste helemaal doorgemeten en bleek geen vreemde waarden te geven. Zoals snixxxx en E65 ook al suggereerden.

Omdat een verder goede en snelle pc weggooien omdat je aan je water voelt dat het niet iets groots moet zijn heeft hij een andere voeding van een andere pc er in gezet. En....Draaien als een zonnetje! Nieuwe besteld. Ik had er een Coolermaster inzitten. Dit is nu een corsair. We denken nu dat die voeding ook het RAM heeft gesloopt. Maar dat was al eerder vervangen zoals in de andere post te lezen is.
Dank voor alle hulp en hier kan een slotje op.

Pagina: 1