Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ziggo - externe router 2.4 GHz problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds dat ziggo instellingen in het modem heeft aangepast is er een storing in het 2.4 GHz netwerk van de externe router. De externe router (eminent em4510) is al 2 jaar aangesloten en heeft zonder problemen gewerkt. Nu zijn er problemen met het 2.4 GHz netwerk, dit werkt soms niet en soms wel en niet op alle apparaten en het is zeer langzaam. Het 5 GHz netwerk werkt perfect. Nu heb ik vandaag dezelfde router nieuw gekocht, deze ingesteld en alles werkte, maar na een tijdje vertoonde het weer dezelfde problemen. De ssid’s van het 2.4 GHz en 5 GHz zijn verschillend en de kanalen van beide netwerken zijn op vrije kanalen afgesteld. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat voor Ziggo modem heb je? Hoe is dit ingesteld, en hoe is dit aangesloten op je Eminent router?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:07:
Hallo,

Sinds dat ziggo instellingen in het modem heeft aangepast is er een storing in het 2.4 GHz netwerk van de externe router. De externe router (eminent em4510) is al 2 jaar aangesloten en heeft zonder problemen gewerkt. Nu zijn er problemen met het 2.4 GHz netwerk, dit werkt soms niet en soms wel en niet op alle apparaten en het is zeer langzaam. Het 5 GHz netwerk werkt perfect. Nu heb ik vandaag dezelfde router nieuw gekocht, deze ingesteld en alles werkte, maar na een tijdje vertoonde het weer dezelfde problemen. De ssid’s van het 2.4 GHz en 5 GHz zijn verschillend en de kanalen van beide netwerken zijn op vrije kanalen afgesteld. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Indien je de TC7210.Z de MAC adressen van de eminent em4510 toevoegen op http://192.168.178.1/wlanAccess.asp nadat je bent ingelogt in de webinterface....

zie ook [ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak

Speedtouch freak

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wel een aanname dat het om een TC7210 gaat en dat de WiFi ervan aan staat en in gebruik is...

TS, geef eens wat meer info:
- welk modem heb je exact?
- welke aanpassingen zou Ziggo gemaakt hebben in de instellingen in de modem? Op basis waarvan denk je dat dat gebeurd is? En wanneer is dat gebeurd?
- hoe heb jij de modem exact ingesteld? Je hebt het over een externe router. Staat de modem in bridge mode? Zo niet, waarom niet?

Problemen zoals je beschrijft in de 2.4GHz klinken veel eerder als interferentie van een nieuwe storingsbron dan iets dat met modem te maken heeft, al helemaal als modem in bridge mode staat met externe router erbij. Het is verre van evident dat enige instelling in de modem daar invloed op zou hebben

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 03-10-2017 07:54 ]

Oslik blyat! Oslik!