Switchie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 04:51:
Beste @Verwijderd,
Stel jezelf eens de vraag:
Als een "hardcore pc-kenner" de kennis heeft om een systeem te bouwen dat zeer lucratief is om te minen. Zou hij dan zo dom zijn om die kennis belangeloos met een wildvreemde te delen? Of is het toch logischer dat hij die kennis voor zichzelf houdt om zodoende zelf geld te kunnen verdienen aan de hele crypto hype?
Ergo, al zou iemand een antwoord hebben op jouw vraag, zou het dom zijn als diegene de informatie zou delen
Nou, een hardware related vraag met betrekking tot cryptomining mag best beantwoord worden mits er al enig huiswerk is gedaan, wat hier niet geheel het geval lijkt.
@Verwijderd
Allereerst lijkt het mij handig te bepalen welke coins je zoal wilt minen. Weet je dit nog niet dan kan je met een cryptocalculator kijken wat de hashrates van verschillende hardware voor bepaalde coins zijn. Er zijn overigens zat tutorials om een mining systeem t bouwen, verschilt weinig van het bouwen van een normale PC. Je moet wel op een aantal zaken letten:
- een moederbord met veel pci-e sloten (x1, x4, x8, x16, maakt geen drol uit voor minen)
- goedkoopste cpu voor je socket
- een topvoeding met veel wattage
- gpu's toevoegen naar budget
- aantal dikke fans
- Linux/windows of EthOS
Benodigde kennis:
- Wat is minen
- Welke coin is profitable
- Hoe tune ik mn GPU's
- Hoe maak ik een batch of command file
- Hoe werken wallets en hoe handel ik met Coins
Ik zelf ben 3 weken bezig geweest om al mn kennis bij te spijkeren mbt minen. uiteindelijk 1000 euro geinvesteerd en die er met ethereum bijna uit (afhankelijk van de koers

). Daar heb ik wel 3 maanden over gedaan met 2x een gtx1060 getuned tot 48Mhash. Snel gaat t allemaal niet, maar als je echt wilt verdienen kan je beter op een laag moment 2500 euro besteden aan laag inkopen en hoog verkopen van coins (rinse repeat). Als je daar bovenop zit kan je veel sneller winst maken dan nu instappen met een miner.
Mocht je toch een systeem gebouwd willen heben zonder alle kennis eerst te moeten opdoen wil ik je helpen een systeem samen te stellen, te bouwen en een aantal tuning scripts uitleggen. Een soort versnelde cursus, waarmee je binnen 24u in je eigen wallet ethereum staat te minen. Systemen bouwen is een soort hobby, dus voor een onkostenvergoeding wil ik je wel op weg helpen.
Interesse? PM graag.