Toon posts:

De juiste setup om crypto's te minen

Pagina: 1
Acties:
  • 899 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste hardcore pc-kenners,

Ik zit al een tijdje met een vraag en ik denk dat dit hier het juiste publiek is om die te stellen.

Wanneer je op internet zoekt naar een investering van +- 2500 euro in een systeem om cryptocurrency te minen, word je gebombardeerd met (jonge) ondernemers die allemaal claimen dat ze de beste setups verkopen. Mijn vraag aan jullie is nu: gezien de huidige hardware die bestaat, wat zou u aanraden om aan te schaffen van om en bij de 2500 euro om crypto's te minen?

Hartelijk dank voor u antwoord, alle info is welkom :)

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden en waar heb je dan een vraag over, nu lijkt het gewoon een (bijzonder simpel) boodschappenlijstje, welke crypto is de eerste vraag die naar voren komt bijvoorbeeld.
Denk je niet dat als je 2500,- gaat 'investeren' dat je daar op zijn minst even de wikipedia pagina voor moet lezen oid ;)

Fixing things to the breaking point...

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Beste @Verwijderd,
Stel jezelf eens de vraag:

Als een "hardcore pc-kenner" de kennis heeft om een systeem te bouwen dat zeer lucratief is om te minen. Zou hij dan zo dom zijn om die kennis belangeloos met een wildvreemde te delen? Of is het toch logischer dat hij die kennis voor zichzelf houdt om zodoende zelf geld te kunnen verdienen aan de hele crypto hype?

Ergo, al zou iemand een antwoord hebben op jouw vraag, zou het dom zijn als diegene de informatie zou delen

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 02-10-2017 04:54 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Switchie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 04:51:
Beste @Verwijderd,

Als een "hardcore pc-kenner" de kennis heeft om een systeem te bouwen dat zeer lucratief is om te minen. Zou hij dan zo dom zijn om die kennis belangeloos met een wildvreemde te delen? Of is het toch logischer dat hij die kennis voor zichzelf houdt om zodoende zelf geld te kunnen verdienen aan de hele crypto hype?

Ergo, al zou iemand een antwoord hebben op jouw vraag, zou het dom zijn als diegene de informatie zou delen
Nou, een hardware related vraag met betrekking tot cryptomining mag best beantwoord worden mits er al enig huiswerk is gedaan, wat hier niet geheel het geval lijkt.

@Verwijderd

Allereerst lijkt het mij handig te bepalen welke coins je zoal wilt minen. Weet je dit nog niet dan kan je met een cryptocalculator kijken wat de hashrates van verschillende hardware voor bepaalde coins zijn. Er zijn overigens zat tutorials om een mining systeem t bouwen, verschilt weinig van het bouwen van een normale PC. Je moet wel op een aantal zaken letten:

- een moederbord met veel pci-e sloten (x1, x4, x8, x16, maakt geen drol uit voor minen)
- goedkoopste cpu voor je socket
- een topvoeding met veel wattage
- gpu's toevoegen naar budget
- aantal dikke fans
- Linux/windows of EthOS

Benodigde kennis:

- Wat is minen
- Welke coin is profitable
- Hoe tune ik mn GPU's
- Hoe maak ik een batch of command file
- Hoe werken wallets en hoe handel ik met Coins

Ik zelf ben 3 weken bezig geweest om al mn kennis bij te spijkeren mbt minen. uiteindelijk 1000 euro geinvesteerd en die er met ethereum bijna uit (afhankelijk van de koers :( ). Daar heb ik wel 3 maanden over gedaan met 2x een gtx1060 getuned tot 48Mhash. Snel gaat t allemaal niet, maar als je echt wilt verdienen kan je beter op een laag moment 2500 euro besteden aan laag inkopen en hoog verkopen van coins (rinse repeat). Als je daar bovenop zit kan je veel sneller winst maken dan nu instappen met een miner.

Mocht je toch een systeem gebouwd willen heben zonder alle kennis eerst te moeten opdoen wil ik je helpen een systeem samen te stellen, te bouwen en een aantal tuning scripts uitleggen. Een soort versnelde cursus, waarmee je binnen 24u in je eigen wallet ethereum staat te minen. Systemen bouwen is een soort hobby, dus voor een onkostenvergoeding wil ik je wel op weg helpen. ;)

Interesse? PM graag.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02 18:41
Switchie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 04:51:
Beste @Verwijderd,

Dus volgens jou logica verkoopt AMD helemaal geen GPU'S maar gebruiken ze ze zelf voor mining. Zij hebben immers meer dan de helft van de mining kaarten in de handel. Maar dat doen ze niet omdat het niet hun beleid is. En ja er zijn hier genoeg mensen die hun kennis delen. En ik bouw wel eens een systeem voor iemand. Voor een kratje bier. Terwijl ik ze ook naar de winkel kan sturen die er veel te veel voor vraagt.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

loki504 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:07:
[...]
Dus volgens jou logica verkoopt AMD helemaal geen GPU'S maar gebruiken ze ze zelf voor mining. Zij hebben immers meer dan de helft van de mining kaarten in de handel. Maar dat doen ze niet omdat het niet hun beleid is.
Je beantwoord je eigen vraag al.
En ja er zijn hier genoeg mensen die hun kennis delen.
Klopt. En niets houdt OP tegen om eigen research te doen in die betreffende topics.
Maar om enkel een bedrag te noemen met de vraag of wij voor hem/haar de meest lucratieve build kunnen schetsen, is wel het andere uiterste.
En ik bouw wel eens een systeem voor iemand. Voor een kratje bier. Terwijl ik ze ook naar de winkel kan sturen die er veel te veel voor vraagt.
Doe ik regelmatig en ik hoef er niet eens een kratje bier voor.
Wat is je punt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02 18:41
Dat ik en velen hier hun kennis belangenloos delen met de rest van de wereld

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kunnen we elkaar de hand schudden @loki504

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Afijn, eerst mag TS zelf aan de slag. Mooi beginpunt is Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.