Faber Comfortvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05 16:59
Goedenavond,

Ik zit met een dillema.
Afgelopen week heb ik de houten vloerdelen en oude betonvloer op de begane grond gesloopt en afgevoerd.

Ik wilde graag de Faber Comfortvloer (http://www.fabercomfortvloer.nl) laten storten, maar tijdens het slopen zijn we er achter gekomen dat de dunne betonnen werkvloer, die zich in de kruipruimte bevind, verzakt is.
De dunne betonnen werkvloer is nu een soort holle laag met aan de zijkanten een laagje lucht er onder van 4-5cm.

De constructeur van Faber is langs geweest en die zegt dat het geen probleem word zolang ik het beton maar doorbreek aan de zijkanten waar er lucht onder zit.

Wat is wijsheid? Kan ik de man van Faber vertrouwen? Of moet ik er vanuit gaan dat zo’n vloer ook zakt en alsnog een balkenbroodjesvloer overwegen?

Ter info de grond in mijn wijk is vooral Klei, ik woon in de schilderswijk in Woerden.
Bijgevoegd een verduidelijkende foto,

Mvg Robin

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2itlxs6.jpg

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:37
Ik zou een second opinion vragen bij een lokaal bouwtechnisch adviesbureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 13:16
@robinvs93 robinvs93 Toevallig is bij ons afgelopen maandag schuimbeton door Faber gestort.
Wat ik op jou foto zie lijkt op een bodemafsluiter (http://www.joostdevree.nl/shtmls/bodemafsluiter.shtml ) op de bouwtechnische tekeningen van ons huis (1966) stond dit aangegeven dat er een bodemafsluiter zou zijn in de kruipruimte.
Wat belangrijk is, is dat de muren die je ziet hun eigen fundering hebben (die dieper ligt) dan als de bodemafsluiter waar we nu tegen aan kijkt.
Als dat zo is, zou het geen probleem zijn om het beton er uit te slopen, maar aan de hand van je foto kan ik het niet goed beoordelen.
Ook wil ik je aanraden de bouwtechnische tekeningen bij de gemeente op te vragen, dit kostte ons circa 25 euro, maar het verduidelijkte alles!

Aanvulling; Als het een bodemafsluiter is, dan komt dat vaker voor dat je het zo aantreft. Dit was ook even onze angst. Aangezien de bodemafsluiter direct op het zand is gestort, is er de mogelijkheid dat het zand nog wat verder inklinkt in de jaren. De bodemafsluiter zal niet mee bewegen maar wel scheuren :)

[ Voor 19% gewijzigd door Onno_Devine op 07-10-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
@Onno_Devine Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Het is inderdaad een bodemafsluiter/werkvloer, van de buren heb ik wel gehoord dat het ook was zodat het niet zo’n zooitje werd met de bouw, de spullen stonden netjes op beton.

Het baart mij zorgen dat zo’n dunne vloer verzakt, dan zou de faber vloer ook kunnen gaan zakken.

Vanwege de hoeveelheid werk van het weghalen van de bodemafsluiter, en toch een aantal vragen over de fundering, heb ik al besloten om een balkenbroodjesvloer te gaan realiseren, die ligt direct op de fundering.

Toch bedankt voor je uitgebreide antwoord en ik wens jullie veel plezier met jullie schuimbetonvloer.

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 13:16
Geen probleem!
Bij ons had de helft van het huis een vloer met houten balken, en de andere helft circa 10cm stampbeton (ongewapend). Dit hebben we er allemaal uit gehaald. We zagen bij het beton deel dat de ondergrond ook iets verzakt was en het zand dus niet volledig tot aan het beton.
Uit eindelijk heeft de vorige bewoner hier niets van gemerkt, en levert dit niet al te grote problemen op.
Wij hebben het zand dan ook goed aangetrild/gestampt en in ge watert, zodat het zand zo goed mogelijk inklinkt.
De balken broodjes vloer is ook een prima oplossing (VBI?) Veel succes ermee 😄! Het zal het woon comfort gegarandeerd vergroten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielmug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12-2018
Ik ben ook bezig met een Faber comfortvloer. Laten we de persoonlijke gegevens maar even achterwege.

[ Voor 64% gewijzigd door Señor Sjon op 02-12-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Interessant topic, @robinvs93, ik ben een poosje geleden tot dezelfde conlusie gekomen met ons huis, in 1880 en gebouwd op klei. Door dit topic weet ik nu dat de 'betonnen plaat' onder de houten balkenlaag stampbeton is, ofwel gewoon op de zand ondergrond gestort. Ook op een aantal plekken loopt een kleine scheur. De 'plaat' is wel gelijkmatig verzakt. Wel kurkdroog! Maar daardoor is schuimbeton voor ons gevoel ook een enge oplossing, hoewel we wel graag een stabielere vloer willen. Omdat een broodjesvloer vrij prijzig is gaan we gewoon stevige osb platen toepassen. Benieuwd naar het effect.
Ga jij de broodjesvloer zelf doen, of besteed je het uit? Heb je al offertes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
Ik ga hem zelf leggen samen met een allround klusjesman die het vaker gedaan heeft en over de juiste apparatuur beschikt.

Alle materialen liggen al in de tuin.
Maandag beginnen.
Heel benieuwd hoe lang het duurt.

Heeft iemand nog ideeën voor het tillen van de betonnen balken, die zijn echt gigantisch zwaar.
Terwijl mijn huiskamer niet eens heel breed is.
Balken zijn 393 lang maar eigenlijk met zn 2 niet te tillen.

Offertes heb ik ook aangevraagd maar werd wel een dure bedoeling, duurder dan de Faber vloer.

Overigens kan ik iedereen aanraden altijd te onderhandelen, in een offerte zit altijd rek.

Gr Robin

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-03 22:55
Misschien beetje off topic vraag; maar wat is jullie ervaring met de Faber comfortvloeren?
Ik wil ook voor deze oplossing kiezen (jaren 30 rijtjeswoning in Alkmaar, fundering op staal), toch lees ik hier ook risico's (geschreven in 2017 door forumgebruiker) als:

- vochtproblemen bij buren
- verzakking van de betonvloer
- Een vloer nooit los van het huis de ondergrond leggen

Hoe staan jullie daarin? De aannemers waar wij mee spreken om de verbouwingsklus uit te besteden, aankoopmakelaar en Faber zelf uiteraard geven aan dat schuimbeton een goede oplossing is, vooral in een jaren 30 woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1294258

*Snip* dit is wel de zoveelste keer...

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 02-12-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:43
Hier had ik mijn ervaring al beschreven :
Schuimbeton

De oude verzakte betonbak eruit slopen was 1,5 dag werk met 2 personen. 4 uur breken met een 25 kilo breekhamer gecombineerd met een aanhanger generator voor voldoende perslucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lavidz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 13:50
Jamesco schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:29:
Misschien beetje off topic vraag; maar wat is jullie ervaring met de Faber comfortvloeren?
Ik wil ook voor deze oplossing kiezen (jaren 30 rijtjeswoning in Alkmaar, fundering op staal), toch lees ik hier ook risico's (geschreven in 2017 door forumgebruiker) als:

- vochtproblemen bij buren
- verzakking van de betonvloer
- Een vloer nooit los van het huis de ondergrond leggen

Hoe staan jullie daarin? De aannemers waar wij mee spreken om de verbouwingsklus uit te besteden, aankoopmakelaar en Faber zelf uiteraard geven aan dat schuimbeton een goede oplossing is, vooral in een jaren 30 woning.
Tevreden klant hier! De vloer is enkele weken geleden gestort. Heldere communicatie, afspraak is afspraak en kwaliteit spullen.

PSN: Lavidz

Pagina: 1