Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele Windows 7 PC

Pagina: 1
Acties:

• fevaho
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-11 16:52
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele PC voor een seniorenstel, beetje internetten, youtube, en vooral muziek afspelen via de gadgets van windows 7 home premium?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max, maar gezien het een simpel systeem wordt lijkt me een 300/400 wel meer dan genoeg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel de harde schijf met de muziek en foto's erop gaat mee, verder alles nieuw

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een simpele processor, geen externe videokaart. Een SSD om lekker snel op te starten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, alles is welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Windows 7 is (helaas) vereist ! Ondanks adviezen omtrent updates, zijn deze personen dusdanig gehecht aan de presentatiewijze van hun muziek dat zij enkel daarom niet willen overstappen (is echt een no-go). Tweedehands is natuurlijk veel te verkrijgen maar het liefst hebben ze nu een systeem waar ze mee vooruit kunnen voor 5 jaar.

Ga je overklokken?
nee niet nodig.?

Wat verwacht je van ons?
Graag advies of de lijst compatibel met elkaar is, of dat er betere deals te krijgen zijn. Daarnaast misschien nog goede tips omtrent de keuze voor processors in combinatie met windows 7

Hieronder mijn samenstelling.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 33,-€ 33,-
1MSI H110M ECO€ 47,50€ 47,50
1LC-Power LC-2006MB-ON€ 23,47€ 23,47
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 49,95€ 49,95
1Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA€ 68,95€ 68,95
1be quiet! System Power B8 350W€ 36,-€ 36,-
1WD Green SSD 2,5" 240GB€ 83,99€ 83,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,86

[ Voor 40% gewijzigd door fevaho op 30-09-2017 19:33 ]

Verwijderd

Ik zou de Processor vervangen voor een Pentium G4560, Kaby Lake biedt betere desktop prestaties voor Windows met 4 threads t.o.v de 2 threads van de Celeron. Past nog in je budget en dan gaat deze machine nog jaren vlot mee.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows 7 Extended Support eindigt op January 14, 2020. Dat is over minder dan 3 jaar. Je kan wel willen dat de PC 5 jaar mee gaat, en de gebruikers kunnen van mening zijn dat upgraden niet leuk is, maar dat betekent niet dat Microsoft opeens gratis de beveiliging in de gaten blijft houden na 2020 ;-)

Als je de computers in een netwerk gebruikt of met mass storage zal je op een gegeven moment toch echt moeten upgraden. Dat is niet optioneel zodra je computer samen moet werken met andere apparaten om dat jouw geïnfecteerde PC een probleem is voor alle andere apparaten waar dat ding mee communiceert.

• fevaho
Dank, helaas, de G4560 is volgens mij niet Windows 7 compatible, vandaar dat ik op de G3900 ben blijven hangen.(zo vallen alle ryzen ook al)

Voor wat betreft de upgrade, tot 2020 dus nog geen probleem, en daarna zien we qua updates wel, draaide het vliegveld van Charles de Gaulle niet op windows 95 3.1 ?
Overigens is er bij deze mensen dus echt geen netwerk en ook geen gebruik, enkel een simpele pc.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik snap niet waarom Windows 7 in zulke gevallen als deze een must is.
Heb zelf ook een hekel aan het nieuwe start menu van Windows, na mijn mening en veel anderen hebben ze wederom net als bij het Windows 8 start menu de plank echt flink misgeslagen.
Aan de andere kant bied Windows 10 heel veel voordelen die in totaal veel zwaarder wegen dan de nadelen, waarbij in dit geval het support gedeelte het belangrijkst is.

En niet te vergeten; er zijn al heel veel programma's die alle nadelen van Windows 10 opvullen en/of functies die verdwenen zijn weer toevoegen.

http://www.classicshell.net/
https://www.oo-software.com/en/shutup10
http://8gadgetpack.net/
https://winaero.com/blog/...ndows-10-creators-update/

Dan mik je nog cortana uit de taakbalk en je hebt een Windows die net zo comfortabel ( al niet comfortabeler doordat je veel meer kunt aanpassen ) als Windows 7 en de extra functies, kracht, veiligheid en support van Windows 10.

In vino veritas, in aqua sanitas

• fevaho
@johanNL, dank voor de tips omtrent het aanpassen van windows 10. Echter gaat het niet om de taakbalk, look and feel , etc, maar om de gegevens welke vanuit de gadget media center worden gebruikt. Dit is (voor zover ik weet) niet teurg te vinden of aan te passen in de nieuwere windowsversie (ook niet in W8).
Dat is dus de reden voor W7 :X .

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-11 15:07
fevaho schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:46:
@johanNL, dank voor de tips omtrent het aanpassen van windows 10. Echter gaat het niet om de taakbalk, look and feel , etc, maar om de gegevens welke vanuit de gadget media center worden gebruikt. Dit is (voor zover ik weet) niet teurg te vinden of aan te passen in de nieuwere windowsversie (ook niet in W8).
De ontwikkeling van media center is al in 2009 gestopt..., dat is nu zo'n ruime 8 jaar. Wat is er zo speciaal aan dat het gebruikt moet worden? En je kan wel willen dat het 5 systeem 5 jaar meegaat maar als je een processor moet kopen van 2 generaties terug en ook nog software van 8 jaar geleden moet gebruiken tja.
Ik raad het sterk af, maar ja.

Je kan een G4560 gebruiken met win7 als je een dedicated GPU hebt, anders zit je toch op skylake.

• JohanNL
fevaho schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:46:
Dat is inderdaad wel iets.
Er schijnen wel mods te zijn om Windows media center te krijgen in Windows 10, echter werken niet alle functies en bij elke grote nieuwe upgrade van Windows 10 werkt het programma niet meer en zit je dus waarschijnlijk voor een lange tijd zonder.
Dat is dus geen goede oplossing.

Ik heb even gezocht op het internet voor een alternatief en kwam dit tegen: https://www.team-mediaportal.com/
Zelf ( nog ) niet geprobeerd maar het doet mij op veel vlakken denken aan Windows media center als ik de afbeeldingen zo zie.
Het is ook gratis en open source.

Bij Windows 8 / 8.1 kon je een media center pakket kopen voor $/€ 10 en dan kreeg je de Windows 7 media center in een Windows 8 app.
Dat is misschien dan nog een alternatief want Windows 8.1 word gesupport tot 2023.
Je moet hem dan waarschijnlijk wel piraten ( als je dat al niet van plan was ) want Microsoft verkoopt het media center pakket al niet meer sinds 2015.

• fevaho
@Horatius Qua performance lijkt me een dedicated GPU overkill, of zijn er nog meer voordelen omtrent de G4560 tov de G3900 ?
@JohanNL Dank voor de tips, ik ga vanavond het mediaportal proberen, maar ben bang dat dit net als bv een kodi toch zijn eigen opzet heeft.
De W8 ga ik ook onderzoeken, deze lijkt me een goede optie (mits alles (met creativiteit) nog te verkrijgen is) !

• fevaho
@JohanNL Dank voor laatste suggestie !
Jouw W8 met media center app gaat het worden, dit is identiek aan de W7 app, en de W8 GUI pas ik wel een beetje aan met alleen het hoognodige ! Zo kunnen we weer tot 2023 vooruit !

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Er is ook gewoon dit nog bij Microsoft voor Windows 10: Media Feature Pack
Is dat ook OK?
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=48231
Ik heb daar nog wel een mooie media PC voor te koop, met een i5 2500, geen Celeron dus
*knip* zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam

Ergens anders: (check op virussen!)
https://www.howtogeek.com...dia-center-on-windows-10/

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 02-10-2017 11:56 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

fevaho schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:32:
[i]Windows 7 is (helaas) vereist ! Ondanks adviezen omtrent updates, zijn deze personen dusdanig gehecht aan de presentatiewijze van hun muziek dat zij enkel daarom niet willen overstappen (is echt een no-go).
Mijn 2 centen: als zij perse op een verouderd en mogelijk onveilig OS willen blijven draaien zou ik mijn handen er vanaf trekken.
Je hebt de risico's aangegeven en zodoende Win 10 geadviseerd. Willen ze dat niet? Prima, dan regelen ze het zelf maar. Blijkbaar weten ze het toch beter :)

Maar oké. Wat bedoelen ze precies met presentatiewijze van de muziek en wat zou er zo heilig zijn aan de widget van win 7? Ik zou namelijk denken dat Microsoft een goede reden heeft gehad om ze er uit te slopen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:43:
Ik zou de Processor vervangen voor een Pentium G4560, Kaby Lake biedt betere desktop prestaties voor Windows met 4 threads t.o.v de 2 threads van de Celeron. Past nog in je budget en dan gaat deze machine nog jaren vlot mee.
Er is geen support voor KabyLake onder Windows versies lager dan Windows 10.
Dat zegt niet dat t niet werkt, maar je kan voor vervelende problemen komen te staan.
Zie ook: YouTube: What happens when you install Windows 8 on a Kaby Lake system??
Switchie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:11:
[...]

Mijn 2 centen: als zij perse op een verouderd en mogelijk onveilig OS willen blijven draaien zou ik mijn handen er vanaf trekken.
Je hebt de risico's aangegeven en zodoende Win 10 geadviseerd. Willen ze dat niet? Prima, dan regelen ze het zelf maar. Blijkbaar weten ze het toch beter :)

Maar oké. Wat bedoelen ze precies met presentatiewijze van de muziek en wat zou er zo heilig zijn aan de widget van win 7? Ik zou namelijk denken dat Microsoft een goede reden heeft gehad om ze er uit te slopen
Dit. Met name security issues en stabiliteitsprobleempjes met de Gadgets. Leverde meer gezeur op dan functionaliteit, en niemand maakte extra widgets dus weinig mensen die het uberhaupt gebruikten.

[ Voor 48% gewijzigd door McKaamos op 02-10-2017 08:18 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• fevaho
De gadgets werden idd stopgezet vanwege security issues, daar komt bij dat veel mensen andere gadgets gebruiken (en ondertussen cloud oplossingen), dus het gebruik ervan was beperkt. Microsoft wou (terecht) niet teveel moeite (en dus geld) stoppen in iets wat voor de meeste mensen weinig toevoegt.

Zoals ik al aangaf is het een no-go om iets anders neer te zetten, achterliggende reden is dementie, alleen met de huidige presentatiewijze van de W7 gadget worden de herinneringen geactiveerd en kan er een gesprek plaats vinden. Andere muziekspelers komen deels in de buurt, maar niet voldoende en triggeren niet de mens. Daarom is iets anders net zo goed als niets. Helaas werkt het menselijk brein niet altijd als een computer, waar je bij kan updaten. Daarom wordt een eventueel security risico dus maar voor lief genomen (voor zolang het nog duurt).

@route99, jouw laatste optie om het in W10 te plaatsen lijkt ook mooi, deze ga ik nog even onderzoeken.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is het geen idee om gewoon een 2e hands uit de V&A te halen?
Ben je voor 2 a 3 tientjes klaar, inclusief licentie.

Niet verkeerd bedoeld. Maar als zij vanwege dementie vasthouden aan de gadgets van Windows 7, verwacht ik niet dat zij veel 'profijt' gaan hebben van een ssd en 8gb ram

Is er trouwens geen mogelijkheid om met winamp + skin een soortgelijke gadget te maken?
Kan mij haast niet voorstellen dat er geen skin bestaat die akelig dichtbij komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Switchie op 02-10-2017 11:48 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• JohanNL
route99 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:30:
Er is ook gewoon dit nog bij Microsoft voor Windows 10: Media Feature Pack
Is dat ook OK?
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=48231
Dat is voor Windows N / KN versies.
Dat zijn Windows versies die ( omdat europa dat eist en korea schijnbaar ook ) dat er een Windows versie is zonder Windows Media Player en de bij behorende codec's e.d.
Met de Media Feature Pack kun je dan alsnog Windows Media Player e.d. installeren op een Windows N / KN versie.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

En dan kan dit niet wat de TS wil?
......om de gegevens welke vanuit de gadget media center worden gebruikt. .......

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28
fevaho schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:14:
@JohanNL Dank voor laatste suggestie !
Jouw W8 met media center app gaat het worden, dit is identiek aan de W7 app, en de W8 GUI pas ik wel een beetje aan met alleen het hoognodige !
Mocht het nog nodig zijn dan heb ik wel een Windows 8 Media center pack voor Windows 8 licentie voor je. Voor nop. 8)

• fevaho
@Switchie jouw link met Media Center in W10 is wel mooi, maar onderwater zie ik natuurlijk niet wat deze software allemaal met mijn W10 versie doet, en het lijkt dat na updates van W10 je dit weer opnieuw moet installeren.
Omtrent een skin bouwen, kan ook, ik heb dit deels uitgezocht met Kodi (omdat dit op meerdere platforms draait), maar om me hierin te verdiepen gaat me teveel tijd/energie kosten.
Daarom besloten om toch voor de W8 te gaan, voorlopig voldoende support en geen verandering aan visualisatie.
Dank allen voor het meedenken !!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

fevaho schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:24:
@Switchie jouw link met Media Center in W10 is wel mooi, maar onderwater zie ik natuurlijk niet wat deze software allemaal met mijn W10 versie doet, en het lijkt dat na updates van W10 je dit weer opnieuw moet installeren.
Als het stel moeite heeft met uiterlijke aanpassingen van apps e.d. dan zou je nog kunnen overwegen om automatische updates uit te schakelen. Natuurlijk beetje afhankelijk van in welke mate jij in de toekomst ondersteuning kunt/gaat bieden voor de beste mensen.
Maar kan mij zo voorstellen dat, mocht MS bij voorbeeld een update pushen waarbij het internet explorer icoontje roze word, dit erg verwarrend voor hen zal zijn.

• fevaho
@Switchie Updates uitzetten kan, echter is dan W10 behalve het media center misschien wel meer lek. Bij W8 kan je dus wel updaten zonder dat media center opnieuw moet worden geïnstalleerd. Bovendien voorlopig (2022) oké, dus hiermee gaan ze het wel redden.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

fevaho schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:49:
@Switchie Updates uitzetten kan, echter is dan W10 behalve het media center misschien wel meer lek. Bij W8 kan je dus wel updaten zonder dat media center opnieuw moet worden geïnstalleerd. Bovendien voorlopig (2022) oké, dus hiermee gaan ze het wel redden.
Risico op lekken lijkt mij bij Windows 8 minstens net zo groot.
Waar ik meer op doelde was, als reactie hierop:
"Andere muziekspelers komen deels in de buurt, maar niet voldoende en triggeren niet de mens."

Aangezien jij aangeeft dat zij ook internetten en op youtube zitten.
Wat "gebeurt" er als Microsoft morgen een update pushed waarbij het IE icoontje roze is en de adresbalk verplaatst is naar onderin?

• fevaho
[b]Risico op lekken lijkt mij bij Windows 8 minstens net zo groot.
Bij w8 kan ik alle kritische updates wel automatisch laten installeren, bij w10 kunnen deze mogelijk de truc van het media center buitenwerking stellen. Vandaar dat ik bij W8 auto updates wel aan durf te zetten, maar bij W10 ik zou twijfelen.
[b] Aangezien jij aangeeft dat zij ook internetten en op youtube zitten.
Wat "gebeurt" er als Microsoft morgen een update pushed waarbij het IE icoontje roze is en de adresbalk verplaatst is naar onderin?
Mowah, lichte paniek, één van de 2 zit maar op internet en youtube, deze zou na een dergelijk push wel even bellen om te vragen wat er gebeurd is. Het mediacenter stuk is echt om de herinneringen tussen deze 2 personen op gang te houden. Zodra 1 van de 2 weg zou vallen, wordt het of geen pc, of standaard W10.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik zou het bij jouw systeem houden maar waarom geen VLC pakken? dan kun je je systeem ook op windows 10 of ubuntu gebruiken.

• fevaho
Ik heb ondertussen de in de genoemde build draaien met W8.1, als een zonnetje en voor hen qua bediening prima te doen. Het Media Center speelt en is voor hen als vanouds !
Iedereen dank voor het meedenken qua mogelijkheden !
Topic mag van mij dicht.
Pagina: 1