• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:28
Hallo,
Ik wil graag rond November overstappen naar een I7 8700K. Aangezien je een nieuwe chipset nodig hebt, en ik al een paar series achterloop (Z97), heb ik besloten om een nieuwe computer te bouwen. Nu vroeg ik mij af: Wat kan ik vragen voor mijn huidige pc? Moet ik de originele verkooprijzen aanhouden * 50%, moet ik de huidige verkoopprijzen (indien ze nog worden verkocht) aanhouden * 50%, of moet ik een standaard prijs bedenken die ik het waard vind?

Specs (of zie de gelinkte artikelen):
MB: Gigabyte GA-Z97-D3H
CPU: Intel I5 4690
SC: Asus Xonar DGX
CASE: Zalman R1
RAM: Kingston HyperX Fury Blu HX316C10FK2/16
PSU: Cooler Master GM G750M
GPU: Geen

Nu zit ik te twijfelen: zal ik er een HDD of SSD bij in drukken, wat verkoopt beter? (HDD 1TB / SSD 120GB). Ook vroeg ik met af of een goede fan (dus niet case fan) toe te voegen iets toevoegt aan de prijs?

[ Voor 37% gewijzigd door NielsG op 30-09-2017 19:13 . Reden: Videokaart in specs toegevoegd ]

26779

Heb je al eens gekeken in V&A wat de gangbare prijzen zijn voor een dergelijk systeem? Of zelfs op marktplaats.... dan krijg je denk ik een aardige indicatie.

• NielsG
26779 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:11:
Heb je al eens gekeken in V&A wat de gangbare prijzen zijn voor een dergelijk systeem? Of zelfs op marktplaats.... dan krijg je denk ik een aardige indicatie.
Geprobeerd, maar het nadeel is dat er geen videokaart bij zit, waardoor ik de prijs niet goed in weet te schatten. Tevens twijfel ik of ik een SSD / HDD zou moeten toevoegen, aangezien je ofcourse wel iets nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neem Howto: prijsbepaling (oude) hardware eens door. Taxatietopics doen we al een hele tijd niet meer, maar met dat topic kun je een prima antwoord vinden.

• NielsG
TERW_DAN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:26:
Neem Howto: prijsbepaling (oude) hardware eens door. Taxatietopics doen we al een hele tijd niet meer, maar met dat topic kun je een prima antwoord vinden.
Zoiets zocht ik nou naar, bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan kan deze dicht, want taxatie is niet toegestaan op het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.