Ik wil super speakers voor harde muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 1.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21874

Topicstarter
Ik wil nieuwe speakers kopen, deze sony's zijn opgeblazen.

Het is bedoeld voor keiharde trance/rock, ik wil ze echt hard hebben en ze moeten bonken met een vette bass. Dus professionele boxen disco's enzo)

Wel voor thuisgebruik >:)

Wie weet waar je zulk van deze dingen kan halen en hoe duur?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55
Koop een fatsoenlijke stereo, of anders zo'n klein stereosetje, die blazen tegenwoordig ook best hard, en als je echt hard wil gaan koop je er een subwoofer bij. Zo'n setje heb je wel voor 400 piek lijkt mij, en die gaat hard zat. Als je echt voor het beste wilt gaan, moet je ff naar aanbiedingen zoeken. Je kunt natuurlijk een "echte" stereo nemen, maar die zijn nogal prijzig. Computerboxjes dat is niks, dat is rotzooi hoor, ja behalve als je misschien Labtec koopt ofzo, maar daar betaal je ook voor... Dan zou ik zeggen: Ga voor de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Iets van Yoko bij de kijkshop? :)

Ik zou es kijken naar een klein PA-systeempje dan. Je wilt vooral hard geloof ik, dus kwaliteit zal niet de zwaarste norm zijn? Dan gewoon kijken bij een muziekzaak wat ze voor goedkope PA-tjes hebben.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26758

Als je vette bass wil hebben koop dan JAMO, die blazen echt dik.

Heb zelf Sony TA-FE330 versterker + set Jamo Compact 700 boxen, zijn niet zo groot (ongeveer 20/20/30 cm) maar de bass laat de hele buurt mee genieten !! :7 >:)

Te koop bij elke fatsoenlijk radio boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

koop een setje 2dehands, met een redelijk vermogen, als je ze opblaast ben je niet zo heel veel geld kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Zulke kwaliteit hoeft die gast nieteens, neem 2 marquant boxen (Yoko is onderkoepeld in zelfde firma, maar niet het merk waaronder Alliedelectronics boomboxen verkoopt).

2x 360Watt pmpo ofzo. 12" woofer 4" mid 1" tweeter. Maak je een heel blok huizen van 20 ofzo mee wakker (of wat dan ook).

Kosten maar F159,- lekker goedkoop, lekker groot, superveel bass. Met een 200Watts (per kanaal) versterker kun je ze redelijk aansturen en beschadig je ze bijna niet. Wel als je ongeveer 300Watts aanvoert per kanaal (heeft mijn maat gedaan, niet doen, spoelen raken oververhit).

Ze klinken voor iemand die vette bass wil erg vaak gewoon acceptabel. Ga nou geen Hifi aanraden voor een laag budget want dat gaat niet hard. Mission702 vette bass. Maar hij wil hard draaien, en echt hard. En dat lukt niet met zo'n 5" membraantje.

Wel merk maakt niets uit, het membraan blijft een bepaalde grootte, en kan maar bepaalde hoeveelheid lucht verplaatsen. Hoe groot de gevoeligheid ook, meestal haal je toch wel het maximale uit een speaker zonder max vermogen open te draaien dus is de gevoeligheid niet relevant. Wel de grootte van het membraan, en als je daarvoor gaat moet je Marquant nemen.

Mochten ze onverhoopt toch kapot gaan koop je nog een set, ze kosten toch niets. Bij de lokale kijkshop heb je ze voor F159,- of zelfs F139,- weet ik niet meer. Voor F99,- heb je de kleinere versies met 8" woofer in plaats van 12".

http://www.allied-electronics.nl/products/marquant/info/mhb8.htm

Dit is de versie met 8" woofer, je hebt nog een versie met 12" woofer. die kost dus F139,- of F159,-. Daas blaas je iedereen mee weg en je hebt genoeg midrange. Kwaliteit lijkt mij voor JOU acceptabel. De prijs stoef verhouding van Marquant is gewoon niet slecht. Blaas ze weg zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor 1000 pieken kan je wel wat PA bouwen met tenminste harder dan hardst... Je hebt gewoon dik rendement nodig van 97 dB of meer per speaker.

Kan je met een walkman nog herrie trappen op zulke boxen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op maandag 09 juli 2001 22:26 schreef Wekkel het volgende:
Voor 1000 pieken kan je wel wat PA bouwen met tenminste harder dan hardst... Je hebt gewoon dik rendement nodig van 97 dB of meer per speaker.

Kan je met een walkman nog herrie trappen op zulke boxen..
Ik durf te wedden dat die gast er absoluut niet zoveel geld in wil steken. Die gast heeft volgens mij ook totaal geen zin om zelf speakers te bouwen. Denk ik. Hopend op reactie :)
Computerboxjes dat is niks, dat is rotzooi hoor, ja behalve als je misschien Labtec koopt ofzo, maar daar betaal je ook voor... Dan zou ik zeggen: Ga voor de hoofdprijs.
Als je je niet verdiept in computerspeakers doe er dan ook geen uitspraken over. Merken als Altec Lansing, Klipsch en Videologic kunnen nog veel harder blazen dan Labtec. GRotere ophanging, groter membraan blabla. Alles groter. Wordt misschien te duur, maar is zeker geen rotzooi.

Labtec is daar helemaal niet de leider in.

Marquant boxen blijven meer blazen dan welke pc subwooferset dan ook. Voor professionele (nouja) PA speakers wordt vaak JBL Pro of PEavy gebruikt, en de standaard modellen kosten vaak rond de F2000,- per stuk. Ik denk niet dat je daar zoveel geld aan uit wilt geven.

Als je vette bass wilt, een niet zo zware versterker hebt, en flink hard wilt draaien kun je natuurlijk altijd voor de Mission704 torens gaan. Kosten ongeveer F600,- geloof ik, per stuk. (ja JvS, ik hanteer geen setprijzen :))

http://www.mission.co.uk/702.htm#704

Dat is misschien nog betaalbaar, en die bass zit er wel in. Terwijl je nog redelijke acoustische kwaliteit behoud voor trance en rock (niet voor metal, maar wel voor rock).
100% zeker een perfect, ultiem, gewenst geluid
No comment, dit is niet praktisch.
Ga voor b&w
Draait niet hard voor het geld wat hij waarschijnlijk te spenderen heeft. Denk er eens aan dat hij hard wil draaien. En dat echt hard draaien niet gemakkelijk gaat met een 6" conus'je.
Mijn neus gaat niet verder dan labtec
Wordt niet kwaad, (nouja beetje dan :)) alleen ik vind het altijd zo raar waarom men iets aanraad zonder het ook maar te vergelijken met andere merken, die misschien wel beter bieden voor de eisen van de topicstarter.

hehe
werdt
no comment :)))))
Als geld geen rol speelt
Dat speelt natuurlijk wel een rol. Jammer dat bijna niets praktisch aan die gast wordt aangeraden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30177

Als je wa poen te spenderen hebt ga dan voor n B&M speakerset met n Denon versterker.

Maar dan moet je wel n aardig budget hebben eh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24702

Koop Bang&Olufsen

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op maandag 09 juli 2001 22:41 schreef zonietdantochwel het volgende:
Koop Bang&Olufsen

B&O is echt niet ultiem hoor qua high end audio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 20:55
Op maandag 09 juli 2001 22:31 schreef Yokozuna het volgende:

Als je je niet verdiept in computerspeakers doe er dan ook geen uitspraken over. Merken als Altec Lansing, Klipsch en Videologic kunnen nog veel harder blazen dan Labtec. GRotere ophanging, groter membraan blabla. Alles groter. Wordt misschien te duur, maar is zeker geen rotzooi.

Ja sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werdt. Mijn neus gaat niet verder dan labtec, en trouwens ik heb mijn stereo aan mijn computer hangen, en dat bevalt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27667

Als geld geen rol speelt en je echt wilt blazen! Mark Levinson :9~ :9~ :9~
Echt super mooie shit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op maandag 09 juli 2001 22:50 schreef -VnCnT- het volgende:
Als geld geen rol speelt en je echt wilt blazen! Mark Levinson :9~ :9~ :9~
Echt super mooie shit......
Mark Levinson, Krell, Bryston ... ultiem maar onbetaalbaar voor ons studenten, met een goeie baan moet het toch lukken, je hebt zat mensen die 30k voor een auto uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26637

Als je dat ding van de kijkshop koopt, heb je daar dan een speciale versterker voor nodig? want ik wil best wel een beat boxje in m'n kamer hebben voor 160 piek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ga bij Radio Roelandschap in Amersfoort kijken, en koop een leuk versterkertje (+/- 400,-, Infinity) en een stel leuke JBL boxjes (PA of HiFi, ik zou lekkere PA boxen aanraden als je ECHT wil blazen) :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Als je het dan gelijk goed wil doen, neem je toch lekker 4 802's + twee 502's voor de bas. en een 802c-II controller, van Bose.

Die 802's staan garant voor 120dB SPL per speaker. Alleen je hebt wel een allemachtig grote versterker bak nodig. :)
per normaal kanaal, van 480/960 watt bij 4ohm, en baskanaal zelfs 900/1800.
Dit knalt echt je overoveroverburen weg!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26463

Sorrie voor het omhoog kikken maar ik moest ff reageren.

Jongens toch dat is toch niet HARD !!!!

Hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynacord.de/media/jpg/pmax3.jpg
Boxjes ;)

En hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynacord.de/media/jpg/xamps.jpg
Versterkertje >:)

Moet je alleen wel een grote woonkamer hebbe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

2 Tannoy kingdom NAD c370 of hoger als versterker en dan nog dikke marantz cd speler... komt uit op: 70.000,-
Niet reeel maar wel leuk :)
Luister gewoon ergens naar 2 blazers ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:09

JeroenT

hoi!

Jammer dat ik geen pics kan maken... maar ik heb het hele zooitje zelf gemaakt :)

gewoon ff een paar speakers van visaton of monacor kopen.. paar plankjes hout er bij.. voor de bass heb ik een 15" 450 watts
woofertje gebruikt.. blaast echt behoorlijk moet ik zeggen..

versterker is een elektuur ontwerp.. TiTan 2000 :) owke..

nadeel van dit alles is dat je het zelluf moet maken.. :(
maar het is wel vet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12430

hier klappen tannoy's S 8 super speakers en nog mooi ook super strak laag hoog rendement en open en direct hoog.
njam njam (en ze gaan echt hard )
gr

jakob (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ligt maar net aan je budget he

als je 5 piek te besteden hebt, kun je mooi met een stokje op een blikje gaan rammelen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 26-02 19:30
ik heb nog wel wat voor je als satteliet dan :)piezo tweeter met 15cm middetoner
hoe geslaagd vindend de buren dit plan :? >:)
en een subje hebbie er voor f250 bij :) wil ik wel ff maken :o
idee :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Koop Bang&Olufsen

B&O = :r

Ze hebben alleen naam en bakken er vind ik verdomd weinig van qua kwaliteit.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
hmmmz...

Quadral Vulkan:
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/aurum/vulkan/res/bild.gif

Ga gewoon voor zo'n cheap setje van de kijkshop ofzo, als je hard wilt en goede kwaliteit wilt behouden (richting HiFi) dan gaat het je veel zakcenten kosten. als je alleen wilt blazen... dan is dat de moeite lang niet waard.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor vette bass, neem dan dit geval. Heb ik hier staan en ik vind dat er zeer goed geluid uit komt:

Plaatje

Bose Series III - 301

500kb! En sorry voor de lay-out :+

[JvS] layout, ge de-fuckud-up ofzow :+ [/JvS]

edit:
Ok, kan nog ff niet re-sizen daarom was ie zo groot. Maar volgende keer wel de link werkend laten he :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ik hoop dat je niet bij mij in de buurt komt wonen. :r Ik ben erg blij dat onze onderbuurman weg is. Die draaide ook regelmatig keihard house. Dat is opzich wel ok maar niet van 12 tot 4 uur 'snachts omdat hij zonodig zijn pillen avontuurtje van het weekend moest verwerken. Gelukkig hebben we hem met flink wat water weg kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21874

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 23:31 schreef BaT_leTh het volgende:
Sorrie voor het omhoog kikken maar ik moest ff reageren.

Jongens toch dat is toch niet HARD !!!!

Hier:

[afbeelding]
Boxjes ;)

En hier:

[afbeelding]
Versterkertje >:)

Moet je alleen wel een grote woonkamer hebbe ;)
Hoe duur en waar te koop>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Terayon: Als je ven je budget noemt, kunnne we je gerichter helpen.

Als je inderdaad gewooin lomp ghard wil gaan, moet je een goedkoop PA-setje kopen. Te koop bij de meeste elektronicaboeren, en niet-zo-serieuze-DJ-stores (jeweetwel, met van die stageline lampen in de etalage).
Ga daar gewoon eens kijken en luisteren, en koop wat je bevalt.

tips:
Kijk niet naar watts! Zeker in de low-budget klasse wordt er zo ontzettend veel gesmokkeld met deze specs. Gevoeligheid zegt misschien iets meer, maar ook hier wordt veel mee geklooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Bij conrad kun je goedkoop grote speakers halen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op maandag 09 juli 2001 23:02 schreef virtual het volgende:
Als je dat ding van de kijkshop koopt, heb je daar dan een speciale versterker voor nodig? want ik wil best wel een beat boxje in m'n kamer hebben voor 160 piek :)
Nope, zou wel minimaal een vermogen van iets van 80 watt per kanaal aan die boxen leveren, want ze hebben niet zo'n hoge gevoeligheid. Dus met een flink versterkertje kun je ze gewoon op de normale speaker poortjes aansluiten.

"JA inderdaad, geef je budget nou eens, nu krijg je aanraders tot F70.000,- enzo. Gewoon je eigen schuld. Ik zou inderdaad ook voor een goedkoop PA setje van boxen gaan.

Stageline vind ik zelf erg goed klinken voor wat je ervoor moet betalen. Hier bij de lokale Free Record Shop hebben ze er 4 hangen (F300,- per stuk, goed te doen dus). MEt 8" woofertje, gaat hard genoeg. Zolang je geen black metal etc. draait (maw. acoustische muziek met veel midrange) klinken ze zeer behoorlijk (net zoals JBl, persoonlijk vind ik de bass beter klinken, alleen er mocht iets meer mid range in zitten).

Het merk heet IMG Stageline. http://www.img-stageline.de ! Duits uiteraard :0

( wat bat leth aanraadt lijkt trouwens sprekend op de set die bij ons theater De Kring in de kleine zaal staat :)) Ik vond het gewoon vet klinken. Heel direct zonder klankkleur, en genoeg midrange. Maar het geheel klonk gewoon net als Hifi boxen, maar dan veel overweldigender. Zullen wel wat duurdere PA speakers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247

Of koop gewoon autohifi :?
subs enzo zijn daarvan goed thuis te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, en dat is dan ook alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 10 juli 2001 18:42 schreef Yokozuna het volgende:

[..]
MEt 8" woofertje, gaat hard genoeg
kan inderdaad hard gaan, ik heb hier twee boxen met 8" peerless speakers erin en die gaat net zo hard als mij subwoofer met een 12" woofer. en die boxjes zijn ongeveer net zo groot als die je krijgt met zo'n stereosetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 10 juli 2001 10:38 schreef Aikon het volgende:
Plaatje
die tweeters zijn volgens mij dezelfde die ik heb in mijn boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Koop een Community XLT set. Zet hem alleen wel in een ruimte zonder ramen >:) Dit blaast namelijk bizar hard :9~ Kost slechts 14.000 gulden.........

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29568

koop een NAD setje :7 met een 80w versterker bouw er 2 mooie speakers bij (200w ongeveer) koop een yamaha 700 watt eindversterker :p en bouw een grote subwofer (800 watt) wedden dat je de hele buurt wakker maakt (ik heb ervaring) en het is ook nog een beejte te betalen ik heb er ong 2000 piek voor neergelegd mar dan heb ik wel een heleboel beurzen afgetruimt naar spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 18:58 schreef Clithopias het volgende:

[..]

die tweeters zijn volgens mij dezelfde die ik heb in mijn boxen
Welke heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Laatst online: 07-03 10:02

RLB

E Pluribus Unum

Je kunt bij conrad van die zelfbouw setjes kopen. Kun je alles naar wens bouwen. Als het je alleen om flink blazen gaat en minder om kwaliteit dan zou ik je zoiets echt eerder aanraden. Alleen moet je geen 'aanhoudende' bass willen creeren, want dat lukt je met die krengen niet (eigen ervaring...): Nu: MB Quart boxjes... errug fijne dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:56
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR%255BUSER_ID%255D%253D0202081370994797084&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=122903&TK_PAR[MEDIUM]=89

Zoiets? 189,- p/s

Mist alleen midden een beetje.. Heb een Pioneer VSX-409RDS eraan hangen en die halen de bodem er niet uit (ook niet op dual channel ipv 5 channel)en ik kan de vloer laten bewegen in mijn huiskamertje. Ook mijn tafelblad vertoond vervelende resonanties.

http://www.audiofriends.nl/

Kijk daar voor nuttige info over van alles en nog wat, vooral het ontkoppelen van speakers kan handig zijn.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Waarom wordt iemand die lomp hard wil gaan een NAD-setje aangeraden? NAD is hifi, kan ooklwe hard, maar dit is niet hun doel. Als je hard wilt gaan, moet je EAW of CV oid kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Laatst online: 15:48
Op woensdag 11 juli 2001 13:17 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Waarom wordt iemand die lomp hard wil gaan een NAD-setje aangeraden? NAD is hifi, kan ooklwe hard, maar dit is niet hun doel. Als je hard wilt gaan, moet je EAW of CV oid kopen...
idd, een lekker 750 setje ofzow :9 met een extra subje

mahja eaw zit denk ik iets boven z'n budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Kijk eens op onze site!!!

www.hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op woensdag 11 juli 2001 15:08 schreef Qorne het volgende:
Kijk eens op onze site!!!

www.hificorner.nl
spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Nee gewoon een TIP oke ik kan er toch NIKS aan doen dat dat onze winkel is!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op woensdag 11 juli 2001 15:16 schreef Qorne het volgende:
Nee gewoon een TIP oke ik kan er toch NIKS aan doen dat dat onze winkel is!!! :)
oh nee ok , dan is ut goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12637

Nou ik zag laatst bij media markt bij de Arena in amsterdam een speaker dat 10 cm kleiner dan me was, ik ben 1,84m >:)

Het is gewoon 1 speaker hij is 3000 watt !!!!
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Hij kost alleen 4500 :(:(:(:(:(:(:(

Maar Media markt is mijn Favo winkel ik wil er eigenlijk ook wel werken :P maar ja
verder was het de enige winkel waar ik een GBA nog kon halen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xipetotec
  • Laatst online: 14-11-2021

xipetotec

Life exists in spite of me.

harde trance en rock schreeuwt om
JBL
ga is luisteren bij een goede audiozaak, kijk wat je het mooist vind, reken op minimaal FL 750,- piek per speaker.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

en wat denkt men van de JBL Century Gold

Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/images/products/product_7456.jpg

specs: 200 W continuous / 800 W peak, 6 Ohms , 90 dB/2.83V/m, 60 lbs
Frequency Response: 50Hz 20kHz ±1.5dB
38Hz 22kHz 6dB

heb ze in het krantje van correct zien staan voor 1300,- p/s

ik heb hier de voorloper van.. de JBL L100 century en geloof me ze zijn VETTTTT
'k heb m'n subwoofer maar weggedaan want met deze JBL's heb ik die niet meer nodig :) >:)

het design is misschien wat minder modern maar het geluid is :9~ :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xipetotec
  • Laatst online: 14-11-2021

xipetotec

Life exists in spite of me.

Flamez is da man:) dat zijn inderdaad goede speakers voor thuis. PA is leuk als kwaliteit je geen ruk interesseert voor thuis.
Maar hoe zuiverder je geluid, hoe harder het voelt.
Natuurlijk is een goede versterker geen overbodige luxe.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dit stinkt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Als je echt hard wil gaan EAW met Carvers >:) Dan wel het 750 systeem (wij hebben 24 topkasten op de zaak :9 ), kost wel een paar ton, maar dan heb je ook spullen.

Het topkastje KF-750:
Afbeeldingslocatie: http://www.eaw.com/pages/Products/Series/KF/KFgraphics/KF750.jpg

Het bijpassende subje voor het typische lekkere EAW laag SB-750:
Afbeeldingslocatie: http://www.eaw.com/pages/Products/Series/SB/SBgraphics/SB750.jpg

Toch nog een beetje grommen, en dat gaan we doen met een SB-1000 er nog onder:
Afbeeldingslocatie: http://www.eaw.com/pages/Products/Series/SB/SBgraphics/SB1000e.jpg

Tja mooi setje, maar voor de meeste onder ons niet te betalen. Wil je hard gaan: neem een kleine kamer :D en een zooi van die hoogrendement speakers. verwacht echter niet dat het super mooi klinkt 8-) maar dat wil je waarschijnlijk ook niet

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
[............]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Oja de 750 set heeft nog een heel groot ander voordeel: Het klinkt mooier dan 850 :9 Een topkast 750 is 16.000 gulden, dus je kan zelf wel uitrekenen wat een set van 4 toppen + 4 subs + amps + kabels moet kosten: meer dan een ton dus :)

Ik werk trouwens bij AWS. Dit bedrijf is gespecialiseerd in EAW geluidssystemen en hebben dus best wel veel type kasten staan (van JF-80 tot KF-750/KF-850). Alles met Carvers natuurlijk en BSS omnidrives als processors...

Ik doe vooral licht trouwens en ga wat TDen :) Producties die AWS doet zijn vooral bedrijfsevenementen, bekende (house)-parties, losse verhuur bij bandjes/theaterproducties. Er zitten zeker leuke klusjes tussen ...

Voorderest snabbel ik zelf nog wel eens ergens anders wat bij. (operaten LX voor clubrisk soms, af en toe een theaterproductie)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Laatst online: 20:10
Focus heeft ook wat leuks voor thuis een nieuwe set van apogee deze kan op 150 meter nog netjes continue ruim 160 :9 db leveren

over asso gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 05-05 16:13
gewoon wat van die Soundlab of JBL disco aparatuur

vriend van mij heeft 4x 900Watt Soundlabs, superrr >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op woensdag 11 juli 2001 17:51 schreef mweert het volgende:
Focus heeft ook wat leuks voor thuis een nieuwe set van apogee deze kan op 150 meter nog netjes continue ruim 160 :9 db leveren

over asso gesproken.
En een hoop studio colors/spots die in het magazijn staan te drogen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Laatst online: 07-03 10:02

RLB

E Pluribus Unum

[quote]Op maandag 09 juli 2001 22:31 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat die gast er absoluut niet zoveel geld in wil steken. Die gast heeft volgens mij ook totaal geen zin om zelf speakers te bouwen. Denk ik. Hopend op reactie :)
[..]

Marquant boxen blijven meer blazen dan welke pc subwooferset dan ook.
----------------

Ik heb eens marquant boxen gehaald bij de makro in m'n jonge(re) jaren en had de volgende dag al de eerste opgeblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15254

koop idd GEEN marquant!

ik heb ze zelf eens gekocht en meteen volgnde dag weer teruggebracht. geloof me, het valt vies tegen hoe hard deze boxen gaan. de kwaliteit is om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor die PRIJS is de kwaliteit niet om te janken. En wat versta je onder "opblazen", alsof de conus uit de ophanging scheurt ofzo, als je ze op hebt weten te blazen heb je meer dan 250Watt continu (normaal bass volume) aangestuurd.

En lijkt mij stug dat dat met die versterker van de topicstarten gaat lukken. Maar als hij een hoger budget heeft zou ik Marquant ook afraden. Ze gaan wel degelijk gewoon "hard", misschien met een wat zware versterker, maar dat neemt niet weg dat ze niet hard gaan. Ken wel meerdere mensen met deze bakjes, buurtfeestjes hoor je op een heel huisblok (enkel de bass). En wel duidelijk.

Als je ze zelf hebt gehad weet je ook wel dat ze gewoon hard gaan. Zoniet, dat heb jij een ander type gehad. Misschien met 8" woofer ofzo. Ik heb de 3 weg boombox met 12" woofer, 5 of 4" mid en 1" treble driver aangeraden. Die staat niet op de officiele site, maar is wel een van de meest verkochte producten van Marquant.

Maar de topicstarten zal wel niet veel interesse in onze mening hebben, hij komt ook niet op zijn eigen topic of vertelt zijn budget om deze crap te voorkomen. Met een hoger budget zou ik IMG Stageline aanraden (F300,- tot F1200,- voor PA speakers). Maargoed.

Ik wil weleens weten wat de eisen van de topicstarten nou precies zijn en budget etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:54

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op dinsdag 10 juli 2001 00:10 schreef Metalium- het volgende:
ligt maar net aan je budget he

als je 5 piek te besteden hebt, kun je mooi met een stokje op een blikje gaan rammelen ;) :+
Wel, meer blikjes toch een voor links en een voor rechts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30058

"quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Koop Bang&Olufsen
100% zeker een perfect, ultiem, gewenst geluid"

B&O: 100% mooi design, 100% yuppie spul ;-)
maar voor het zelfde fortuin (want "geld" noem ik 't niet echt meer) heb je ook veel sets die ook nog mooi Geluid geven (waar 't om gaat bij speakers, tenzij je ze uit laat staan en de buurman iedere dag laat langs komen.

als je goede boxen hebt (gewoon 'n Hifi toren met boxen met goede woofers als 3 weg systeem of evt. subwoofer) van bose ofzo
dan komt 'ie vanzelf wel langs!
je kan inderdaad ook aan 'n PA set denken
maar dat is volgens mij teveel van't goede
bovendien moet je bij veel van die PA dingen ook rekening houden dat 't vaak 19" modules zijn...
maar bij www.feedback.nl heb je bijvoorbeeld voor ongeveer 450 piek al 'n 2x500W versterker (maar dat weet ik niet echt zeker, maar ze zijn er wel)
the key element is ook niet alleen òf de versterker òf de boxen
maar allebei
dus 'n gebalanceerde keuze tussen complementaire boxen bij 'n versterker en andersom

maar wat is je budget dan eigenlijk?
en als je iets hebt
waarschuw me dan
dan kan ik verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
[......]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op donderdag 12 juli 2001 14:32 schreef stiena het volgende:

[..]

4x top 4x sub voor 2 ton ging ik ook uit zonder amps ed. dus ik zat er niet heel ver naast ;) maar wa zijn die krengen toch duur...
Het is en blijft een duur setje :D, maar als kijkt wat die kasten kunnen is het ook heel logisch.
Bekend bedrijfje ja
ik denk dat je de sb 750/sb 850 vergeten bent :)
Toch wel :) Ja ik zie het logo ook vaak op plekken waar ik het niet verwacht 8-), laatst in een kledingwinkel, hadden ze een klein DJ-setje staan... Ik denk trouwens niet dat ik de SB-850's ben vergeten: het setje KF-750/SB-750/SB-1000 is echt super... wanneer je die SB-1000 weg laat, mis je net dat allerlaagste laag. Die SB-750's geven meer dat typische house-EAW-bonkje. Dus met die 3 kasten heb je een leuk setje :) In de amsterdam studio's tijdens Shagadellic Dance Event was het iig knallen: ff plaatjes opgezet op de bouwdag >:) we hadden daar dacht ik 8 topkasten 750, 8 SB-750's en 8 SB-1000's in studio 1. Studio 3 doen we meestal met een dubbele KF-650 (8x KF-650 8x SB-650)
Wij hebben 'alleen' 650 en 850 ook alles met carver versterkers maar met gewone eaw processors
Ik vind het 650 setje ook erug mooi, alleen 850 vind ik wat minder. 650 is een goeie vervanger voor 750 in kleinere zalen.
Ik zag trouwens op de site van aws een plaatje van de mac 2k bij verhuur. Verhuren jullie die dingen? Dan zijn jullie 1 van de weinige, in heel nederland zijn er 50 van verkocht, niet erg veel, maarja wat wil je met die prijs die hoger is dan die van een cyberlight.
Volgensmij hebben we ze niet staan, maar het schijnt dat we alles verhuren :o , dat gaat geloof ik met een samenwerkingsverband tussen een aantal grote verhuurbedrijven in Nederland. Ze hebben ook wat contracten met het belgische/duitse bedrijven op het moment dat je EXTREEM veel 750 nodig hebt. Trance Energy (dacht vorig jaar) hadden ze 70(!!) topkasten 750 ingevlogen.
Ze worden wel erg warm moet ik zeggen, je kan je hand er bijna niet eens ophouden.
StudioColors worden ook erug warm, zit geen fan in :) Maar van die macjes kan ik het niet zeggen, want die ken ik voorderest niet.
Ik doet ook licht, licht rulez :)
Tja ik ben begonnen met licht op middelbare schooltje, heb daarna tijdje geluid gedaan en wordt nu continu gevraagd voor licht :) Moet alleen zorgen dat ik is een keer een BTW nummer aanvraag, want dan kan ik ook voor wat meer werkgevers gaan werken.
Ik dacht dat focus voornamelijk vari*lite huurde...? Tenminste dat zag ik bij de golden earing altijd. Het gaat denk ik wel goed als ze maar 'ff' 157 yokes kopen.
Focus is volgens mij tegenwoordig de eigenaar van Vari*lite production services (of hoe het heet :) ) Maar ze doen ook nog erug veel met High End... En focus is een groot bedrijf, geluidsysteem Apogee vind ik absoluut niet verkeerd. Alleen dat licht ... wat een troep kunnen ze leveren. Ik heb focus racken uit het jaar 0 meegemaakt. Ik kijk wel eens rond bij de opstart van de nieuwe van den Ende theaterproducties en die doen alles met Focus (Flash is te duur ;) ). MAar daar zitten echt spullen tussen :r . Tuurlijk hebben ze ook mooie nieuwe spullen, maar ook veel oude rotzooi zit er nog in het assortiment
ofja huren, de directeur van focus is ook de directeur van vari*lite geworre, dus ik snap eigenluk niet waarom ze die hes spullen hebben aangeschaft
De ene keer wil je een Cyber de andere keer een Vari*lite :) Ze kunnen wel alles met Vari*lite gaan doen, maar ik denk dat er dan toch een hoop klanten naar andere bedrijven toestappen voor HES meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
[............]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Leuk lapje grond zou da wel zijn geweest als je zoveel nodig hebt, tijdje geleden in de groenoordhallen (of hoe da ook heet) hadden we ook 750 gehuurd, ik dacht een dubbele set en een centerclustertje van 2 850 toppen, was meer als zat, die dingen gaan echt hard.
Het zal wel een grote zaal geweest zijn, maar het heeft bij lange na niet open gestaan. Het idee achter die 70 kastjes was, dat 750 35° kasten zijn, je kan heel gericht "steken" met het geluid. Het omgevingslawaai buiten de Jaarbeurs mocht niet een bepaalde grens komen, door met heel veel kastjes te "steken" kan je toch binnen een lekkere geluidsdruk opbouwen, zonder dat buiten de grens wordt overschreden. Die "banaantjes" van stage pro beuken echter overal doorheen...
Ik had voor mijn laatste lesdag feestje 4 topjes KF-750 en 4 SB-1000's (SB-750 was nog niet uit :) ). Dat was een paar jaar geleden, toen was KF-750 nog een extreem uniek kastje :9 en beuken dat het was en voor MOOI beuken. Je merkte niet dat het hard stond, totdat je probeerde te praten met iemand die naast je stond ... :7
een mac 2000 heeft dacht ik iets van 6 ventilatoren (2 in het 'onder stuk'en een bult in de head zelf. En daarbij een mac 2k is 1200 watt en heeft een deel gobo modules en effecten modules die allemaal gekoeld moeten worden. De studiocolor zou ook wel warm worden (nooit gevoeld eigenluk, ook niet egt vaak mee gewerkt) maar die heeft 'maar' een 575 watt lampje en de cmy module te koelen.
Een StudioColor heeft dan maar een 575 lampje, deze is echter wel Passief gekoeld (heel lekker in theater, weinig ruis. Die cybers maken toch wel een pokke herrie :D ). Die dingen zijn na een dag draaien dus schandalig heet (ik zou ze niet aanraken).
kiek mij ik zit martin een beetje te verdedigen terwijl ik 100% hes fan ben :)
Helaas werk ik vooral met Martin, terwijl ik HES ook mooiere spotjes vind hebben. Maar dat neemt niet weg dat je geen mooie dingen met Martin kan doen 8-) En de storingen: met HES heb je ze ook en als er veel Vari*Lites aan te pas komen, zie ik altijd een troubleshooter speciaal voor die dingen. Taggen/Troubleshooten is trouwens ook een leuke sport :9 terwijl andere zitten te buffelen kan je lekker aan apparaten schroeven :) En meeste zijn nog blij ook als je het hebt gefixt.
ik zit nog op de middelbare school :) (14 jaar en ga nou naar mavo 4), ik was op de basisschool al begonnen met 2 martin 812 op een 2308 en een zero analoge tafel :)
LOL :) Ik zit nu op de HTS elektro, maar daar doe je zo weinig, dat je jezelf wel moet vermaken. En dit is een leuke hobby.
kheb eigenluk nooit het genoegen (??) gehad om focus z'n meuk te bekijken....
Wacht maar, als je parren uit het museum, dimmers met zuur, verkeerd bekabelde multi's krijgt, moet je maar ff kijken of het van focus is :o Ze hebben wel nette setjes, maar waar ik mee heb gewerkt was niet echt geweldig te noemen. Maar dat is pas sinds een tijdje trouwens, een paar jaar geleden waren ze bestwel goed bezig.
Maar er is één bedrijf dat het ergst van allemaal is, dat is ACS rai. wat een wereldbedrijf :P
ik verkies de cyberlight boven elke moving head (profiel dan). een cyber is zo verschrikkelijk gaaf....mahja heb nog nooit met de x-spot gespeeld, misschien verandert dan m'n mening wel :)
Een cyber is zeker een mooi spotje, maar ook een stuk duurder (ook onderhoud, ze zijn heel vaak stuk). Die VL-7's zijn trouwens best leuk moving heads (nooit mee geklooid trouwens). Toch kijk ik tegenwoordig meer naar het "ontwerp" dan naar het spotje. Soms zie ik mensen met een paar macjes mooiere dingen maken, dan andere met cybers. Theaterbelichting vind ik trouwens een van de leukere dingen, doe ik helaas niet zo vaak. Maar af een toe op een leuke house party wat kunsten vertonen is ook best grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
[............]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op woensdag 11 juli 2001 16:14 schreef Vaagharses het volgende:
Het topkastje KF-750:
[afbeelding]

Het bijpassende subje voor het typische lekkere EAW laag SB-750:
[afbeelding]

Toch nog een beetje grommen, en dat gaan we doen met een SB-1000 er nog onder:
[afbeelding]
:9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hallo vaagharses en stiema ofzo. Als je over de dingen wilt praten die je nu doet, maak je maar een nieuw topic aan. Je vult tien bladzijdes met praat waaraan de topicstarter niets hebt.

Maak dan een nieuw EAW topic aan ofzo.

Dit gaat offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op vrijdag 13 juli 2001 22:17 schreef Yokozuna het volgende:
Hallo vaagharses en stiema ofzo. Als je over de dingen wilt praten die je nu doet, maak je maar een nieuw topic aan. Je vult tien bladzijdes met praat waaraan de topicstarter niets hebt.

Maak dan een nieuw EAW topic aan ofzo.

Dit gaat offtopic.
hij vraagt toch om speakers die hard gaan :? eaw 750 gaat hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Blablabla en ik heb 20 miljoen en koop morgen ook nog even een Ferrari..

Beetje binnen budget blijven aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29984

koop een beyerdanamic hoofdtelefoon heeft een ander ook nog plezier aan!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Laatst online: 23-03-2013
ik heb hier gewoon 2 Jamo boxen 150watt(JA 150, een heel oud type. ik dacht iets van 8 - 10 jaar oud) en mijn ouders horen de muziek nog goed in de huiskamer :)

Er zijn al velen flessen gesneuveld in de kelder naast mijn kamer :+ :+ :+

Misschien toch maar verkopen en 15 watters halen :D :D :D :D

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 00:54
bij de megapool hebben ze van die grote lompe boxen met veel vermogen voor weinig geld, 129 voor 300 watt ofzo, deze boxen zijn aan de buiutenkant met iets zachts bekleed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 22:40
Op zaterdag 14 juli 2001 13:57 schreef arjandijk het volgende:
bij de megapool hebben ze van die grote lompe boxen met veel vermogen voor weinig geld, 129 voor 300 watt ofzo, deze boxen zijn aan de buiutenkant met iets zachts bekleed
Vloerbedekking ja :)
Dat zijn dus de Marquant boxen. Alleen niet los het chassis maar ingebouwd in een kast. Zelf heb ik ook ervaring met Marquant speakers (8" subwoofer). Deze was aangesloten op een 40 Watt Akai versterker. Bij stevige bassen wordt de uitwijking van de conus te veel. Het ding kon dus wel hard, maar dan zonder veel lage tonen. (Het was overigens een subwoofer zonder scheidingsfilter, dus het nam ook meteen de laag/midden tonen over). Maargoed, op een dag werd het dus allemaal teveel en deed ie het gewoon slecht. Hij was niet uit de ophanging gescheurd o.i.d. maar als je de conus licht aanraakte deed ie het soms goed, anders veelal met veel gekraak.
Mijn inziens is Marquant leuk voor de beginnende zlefbouw speaker hobbyist, evenals Cat (Conrad), wat net zo goedkoop is. Maar voor harde muziek (PA like) zou ik zelf toch echt even verder kijken.

ps. Wat is nou het budget, Terayonnetje???

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Op maandag 09 juli 2001 20:23 schreef Terayonnetje het volgende:
Ik wil nieuwe speakers kopen, deze sony's zijn opgeblazen.

Het is bedoeld voor keiharde trance/rock, ik wil ze echt hard hebben en ze moeten bonken met een vette bass. Dus professionele boxen disco's enzo)

Wel voor thuisgebruik >:)

Wie weet waar je zulk van deze dingen kan halen en hoe duur?? :9
Wel voor thuisgebruik: als je echt professionele boxen in je huiskamer zet, dan knallen de kozijnen uit je huis. Trouwens vette bassen vindt je vaak bij goedkope boxen. Een goed geluid in het midden, en helder hoog is het kenmerk van een echt goede speaker.
Pagina: 1