Zuinige NAS DIY

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Advies voor mijn DIY NAS. Ik heb rond gekeken en heb een voorlopige lijst met onderdelen gemaakt die ik op het oog heb.Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
200-300 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik sta open voor alle merken :)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dingen die ik met mijn NAS wil doen:"
Back up storage,wil hier mijn bestanden opslaan als back up. Hiervoor wil ik graag de software van Xpenology voor gebruiken en of eventuele andere software om mijn telefoon en andere devices over het internet te synchroniseren.
On 24/7 – Energie efficient
Stil, ik wil in de kamer er naast slapen en op 1,5 meter afstand televisie kijken.

Indien dit trouwens in het verkeerde sub-forum staat, ik kon de juiste niet vinden :+
Alvast bedankt voor jullie hulp :)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik zou voor een passief gekoelde CPU gaan.
Ik heb zelf zoiets: https://www.asus.com/us/Motherboards/E35M1I/
Klik bij de moederborden selectie op Tweakers pricewatch die onboard CPU aan.
Dan zie je de opties vanzelf..

Hij draait bij ons al vanaf 2011, nu met Debian 8, Windows had ook gekund maar met 2 servers scheelt het toch mooi 2 licenties.,...

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Waarom wil je bijvoorbeeld geen Synology? Voor het geld en wat er tegenwoordig met die dingen mogelijk is kun je er bijna zelf geen meer bouwen. "Omdat het kan" is natuurlijk ook een antwoord maar dat heb ik nergens zien staan.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik vind een zelfbouw veel flexibeler... zeker qua OS en opties.
Bovendien kan ik altijd nog naar FreeNAS gaan als ze opties daarvan net zo goed zijn als wij nu zo flexibel draaien. Webdav zit er pas in (een vd laatste versies van ca 2 jaar terug), wij draaien al vanaf 2001 met Webdav......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:07
Gekkenhuis schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:48:
Waarom wil je bijvoorbeeld geen Synology? Voor het geld en wat er tegenwoordig met die dingen mogelijk is kun je er bijna zelf geen meer bouwen. "Omdat het kan" is natuurlijk ook een antwoord maar dat heb ik nergens zien staan.
Inderdaad omdat het kan en omdat ik indien ik toch meerdere dingen er mee wil doen gemakkelijk kan upgraden. Tevens ben ik goedkoper uit indien ik meer bays ga gebruiken. 4 of meer bay synologies zijn aardig prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:01
Het grote zuinige server topic - deel 2

Een heel topic kan je vast wel wat info vinden.
Pagina: 1