douche afvoer borrelt bij afpompen wasmachine

Pagina: 1
Acties:

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 11:09
ik merkte zojuist dat het putje in de douchegoot (easydrain) begint te borrelen als de wasmachine zijn water wegpompt. Nu is het een nieuwbouw huis waar we pas 1,5 week in wonen en gisteren heb ik de douchegoot nog schoongemaakt. Er zat een boel haar in en blijkbaar nog korrels cement van de bouw in de sifon. Ik vraag me af waar het borrelen door komt?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ryur schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:27:
Heb je voor mij hier meer info over?
Ik heb sinds vorige week een nieuwe keuken (zelf geplaatst), en ik heb hier ook last van.

Maar als ik het dus kan oplossen met een "speciaal ventiel" zou me dat nachtrust schelen!
(Nu moet ik de VW overdag draaien, zodat ik niet wakker wordt van het 'geslurp' van mijn gootsteen/sifon)
Zie de foto. Zodra onderdruk de sifon leeg dreigt te trekken laat hij bovenin lucht binnen waardoor dat niet gebeurt. Hierdoor hoor je niets van het afpompen buiten de vaatwasser om.
Hoe het precies heet weet ik niet, ik heb er alleen om gevraagd bij de montage van mijn keuken want ik zag het probleem al aan komen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PLzuDDfVfrBMHoIOJTMzswCl/thumb.jpg

Edit:
Sifon met beluchter heet het zie ik net. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
SkiFan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:37:
Niet als je liggende leiding al vol staat, dan is die Sifon dichterbij.

Wellicht nog rotzooi in je liggende leiding. Pak eens een hoge druk reiniger en een reinigingsslang. Duw je alle eventuele rotzooi voor je uit het riool in. Hebben we bij ons 2 weken terug de hele afvoer mee gereinigd.

https://www.kaercher.com/...ngsset-15-m-26377670.html
Zo'n ding heb ik niet, ook geen hogedrukreiniger trouwens. Die ga ik hiervoor ook niet aanschaffen. Wat ik wél heb is een trekveer en een endoscoop van ali met een 15m lange kabel. Die heb ik dus net even aan elkaar geducttaped en de afvoer van de wastafel in gepropt. Mn programmatje had geen opname functie en ik ben eigenlijk vergeten goede stills te maken. Desalniettemin kon ik mooi de samenkomst met de 'centrale' buis in de vloer zien en daar zowel het douchewater als wasmachine water voorbij zien komen. Ik heb hem tot de standleiding door kunnen voeren.

Conclusie: De afvoerpijpen zijn schoon. Water lijkt gewoon vrij weg te lopen. Ik heb een slang aan de wasmachinekraan gemaakt en deze in de wasmachine sifon gestopt. Als ik de kraan open ruk komt de afvoer ca 75% vol te staan. Wat raar is; als ik dit doe gebeurt er helemaal niks bij de douche, nada noppes. Ik kan de klacht niet reproduceren door evenveel/meer water door de wasmachine afvoer te keilen.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6a2nb2ducv/afvoer3.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/62zffmowm7/afvoer4.png

raadselachtig probleem dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
miciel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:27:
[...]

kun je de schoorsteen onderzijde in je woning een fotograveren en hier eens posten ?
gokje je heb deze https://www.ubbink.nl/Pro...-0-met-riool-0713650.aspx of vergelijkbaar ? hier mag/kan eigenlijk niks mee aan de hand zijn.
villeroy en boch laat dat nou net het merk zijn waarbij die problemen ooit waren.
maar ik hoop toch wel dat ze dat intussen hebben verholpen. in de afgelopen 4 jaar.
Schoorsteen is idd zoiets maar meer deze vorm. Hier foto's:

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/2um8t7b8jj/schoorsteenfoto.png

De 2x 90 graden de schoorsteen in was eerst een flexibel stuk PVC, zo'n harmonica ding met 2 slangen klemmen erop. Dit heeft de installateur later vervangen door vaste bochten omdat er anders 'kans was op problemen'.

Ik denk trouwens niet dat de toiletpot zelf het probleem is want beneden hangt exact dezelfde en die loopt wel vlot door.

-edit
ik las op klusidee een tip in een oud topic; sifon van de wastafel eraf halen om zo een extra beluchter te hebben als test. Even getest met doorspoelen van het toilet; geen enkel verschil te merken.

[ Voor 8% gewijzigd door leecher op 30-10-2017 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Oh ik las je post verkeerd. Geen idee of dat het geval is.

Members only:

[ Voor 150% gewijzigd door leecher op 22-11-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Members only:

[ Voor 30% gewijzigd door leecher op 16-11-2017 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
miciel schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:41:
kan je je endoscoop vanaf het doucheputje invoeren om zo een beeld te krijgen van hoe de leidingen lopen ? en dat eventueel hier posten/uittekenen ?
nu weet ik niet hoe technisch je bent. maar kan je de wc pot er af trekken en ook die leiding inspecteren ?
misschien zit er vuil in.

wat vinden ze zelf van die wc dan ? leg er eens een paar losse velletje in en kijk wat er gebeurt. bijv 10.
spoelt dit ook niet goed weg ? terug laten komen. of is je wc probleem al opgelost ?
Hier nog een keer voor de duidelijkheid;

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/o8fx39np5/leidingwerk.png

WC eraf halen kan ik wel maar ga ik niet doen want garantie enzo. Ze hebben overigens al een veer door de leidingen gewerkt ook bij het toilet maar dat heeft niets geholpen.

Wat ze zelf vinden van die WC heb ik een stukje terug al gepost, het interesseert ze niet echt. Het bochtje achter de pot zou wat meer weerstand geven en daarom loopt het minder snel weg dan bijv bij het toilet beneden. Jammer dat het wel ten koste gaat van hygiëne en het optische aspect.
Er is vaak niet voldoende snelheid om de content in 1x weg te spoelen, toiletpapier blijft vaak achter. Na nr 2 moet je meestal 2x doortrekken en aan de slag met de toiletborstel.

Sowieso interesseert het ze weinig. Ze komen langs, trekken vervolgens geen conclusie en zeggen 'u hoort nog van ons'. Zo ook na de camera inspectie en zal ik nu zelf maar weer eens contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Aannemer heeft een loodgieter ingehuurd. Of zij de goot hebben verplaatst of iemand anders weet ik niet.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Aflevering 5; return of de installateur

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
miciel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 05:08:
Dit gaat ook niet werken. tenzij je sifon overloopt. (het water loopt er even hardt doorheen. )
de monteur had je buffer op de volgende wijze moeten maken 110 mm(een meter ongeveer)
verlopen naar 25 mm en dan naar 40 mm en dan op je sifon.
(dan heb je wel kans dat i over loopt en kans op verstoppingen maar dat ter zijde)
Hiernaast zorgt de waterkolom/wasmachine voor een behoorlijke plens water in je leidingen.
Heuj misschien leest topics favoriete installateur ook wel mee hier

Members only:
Jim423 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:02:
Manmanman, een stuk 110 tegen de muur schroeven achter de wasmachine. Deze kwaliteit was natuurlijk te verwachten na de bouwcrisis en bijbehorende ontslagen. Hopelijk zit de elektra wel goed in elkaar want daar blijf ik ook maar afkeuren :P

Ik ga inderdaad mee met bovenstaand, je wasmachine geeft een grijs drabje af in de leidingen (stof,haren e.d.) wat op de plek waar water staat blijft liggen. Nu zal het sediment automatisch voor beter afschot gaan zorgen (buis slibt aan het begin tot 80% dicht waarna dit steeds minder wordt naar de standleiding) maar gezien het nieuwbouw is moet dit gewoon beter. Douchedrain zal als eerste problemen gaan krijgen zeker met die rare bocht erin. (lage watersnelheid). En is er nog wat met het toilet gedaan?
Of de elektra goed in elkaar zit geen idee. Bij oplevering lag er in ieder geval het een en ander aan installatiedraad bloot en was die groep uitgeschakeld :F

Het toilet wordt genegeerd. Ze wijten het aan het bochtje achter het toilet want 'uh ja dat geeft wat meer weerstand maar het water loopt gewoon weg'. Geen idee hoe ik daar nog achteraan moet gaan, misschien dat een leiding inspectie bedrijf daar nog iets over kan zeggen. Ik kan moeilijk tegen de loodgieter zeggen dat hij een potje moet komen schijten want dan kan ie het zelf zien.

-update
Ik draai nu een was en er kwam weer een en ander omhoog geborreld in de douchegoot. De vernauwing heeft niet echt geholpen.

- nog een update
De nieuwe sifon lekt inmiddels en na 5 bezoeken van de loodgieter zijn we het wel een beetje zat.

[ Voor 4% gewijzigd door leecher op 06-12-2017 21:12 ]

Pagina: 1