douche afvoer borrelt bij afpompen wasmachine

Pagina: 1
Acties:

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:20
ik merkte zojuist dat het putje in de douchegoot (easydrain) begint te borrelen als de wasmachine zijn water wegpompt. Nu is het een nieuwbouw huis waar we pas 1,5 week in wonen en gisteren heb ik de douchegoot nog schoongemaakt. Er zat een boel haar in en blijkbaar nog korrels cement van de bouw in de sifon. Ik vraag me af waar het borrelen door komt?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
hebben de bouwvakkers gedouched in jouw nieuwe badkamer? hoe krijg je in ander halve week tijd zoveel haar in je putje...? voor het borrelen heb ik geen oplossing..

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Lijkt op een verstopping ergens, aangezien het in een ander gedeelte van het huis borrelt. Je kan proberen wat HG ontstopper erin te gooien om te kijken of dat het oplost. Zo niet, een ontstopper bellen.

Wat gebeurd er als je de WC doortrekt terwijl de wasmachine aan het afpompen is?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
90 graden bochten moet je eigenlijk vermijden, dat geborrel kan je misschien wegkrijgen met een ontluchter bij je wasbak?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik het niet dat de buis vacuüm zuigt door het water dat weg stroomt? Dat trekt je sifon leeg waarna je de inhoud van de buis hoort, en later ook ruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is het al vrijdag? Dan borrelen ze wel vaker.

Maar serieus; mijn afvoer (douche) doet dat ook - komt door luchtdruk / water-bubbles die hard door het systeem naar beneden schieten en over -onderdruk forceren.

Maar goed, mijn huis is 200 jaar oud, dan zit er altijd wel wat scheef... (als de bovenburen de w.c. doortrekken, borrelt het ook in mijn afvoer bij de douche, omdat hun kanaal zich 'ergens' voegt met mijn kanaal en zo gezamenlijk het hoofdriool bezoekt).

• leecher
Djampire schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:07:
hebben de bouwvakkers gedouched in jouw nieuwe badkamer? hoe krijg je in ander halve week tijd zoveel haar in je putje...? voor het borrelen heb ik geen oplossing..
vrouwen
BlazeMuis schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:07:
Lijkt op een verstopping ergens, aangezien het in een ander gedeelte van het huis borrelt. Je kan proberen wat HG ontstopper erin te gooien om te kijken of dat het oplost. Zo niet, een ontstopper bellen.

Wat gebeurd er als je de WC doortrekt terwijl de wasmachine aan het afpompen is?
Hoe bedoel je ander deel van het huis? Het is dezelfde kamer en die douchegoot zit 1,5m bij de wasmachine vandaan. Verstopping die je weg kan krijgen met ontstopper in een huis van 1,5 week oud lijkt me ook niet echt voor de hand liggend. Ontstopper bellen gaan we ook niet doen, dat zou werk zijn voor de aannemer want: garantie.
Daarom ook een beetje dit topic, ik probeer erachter te komen of ik moet gaan klagen of niet.

Overigens vind ik het toilet in de badkamer ook niet heel enthousiast doorspoelen. De pot loopt eerst behoorlijk vol en hard stroomt het dan ook niet weg. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft of dat dat gewoon het model plee is.

[ Voor 24% gewijzigd door leecher op 28-09-2017 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Laatst online: 05-06 23:47
leecher schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:12:
[...]

vrouwen

[...]

Hoe bedoel je ander deel van het huis? Het is dezelfde kamer en die douchegoot zit 1,5m bij de wasmachine vandaan. Verstopping die je weg kan krijgen met ontstopper in een huis van 1,5 week oud lijkt me ook niet echt voor de hand liggend. Ontstopper bellen gaan we ook niet doen, dat zou werk zijn voor de aannemer want: garantie.
Daarom ook een beetje dit topic, ik probeer erachter te komen of ik moet gaan klagen of niet.
Excuses, niet goed gekeken dat alles in 1 kamer staat.

Als alles gewoon netjes wegspoelt en het geen 2 minuten duurt voordat een wasbak bijvoorbeeld leeg is, dan zegt de aannemer dat er niks mis is (ervaring met het huis van mijn ouders.. helaas) met de afvoer.

Je kan het altijd proberen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

zoals gezegd krijg je door de 'grote' hoeveelheid water wat wegstroomt onderdruk en schijnbaar is de weerstand bij je drain het laagste dus zuigt hij daar lucht aan

gebeurd hier soms ook

enige wat je had kunnen doen is een grotere diameter buis gebruiken of ergens een ont of be luchtingsventiel zetten

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 28-09-2017 18:17 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn riool (en de buizen er naar toe) is een wir-war van dikke, dunne buizen, tussenstukken, merge met de buren, etc...

Als er te veel water verwerkt wordt, borrelt het soms via een ander punt omhoog; water zoekt de kortste weg en dat is - helaas - niet altijd naar beneden.

Soms borrelt het zo erg, dat de douche-put lijkt over te geven; dan zie je echt klotsen water naar boven komen en op de douche-vloer landen...

Lijkt smerig, maar het is gewoon afvoer-water (geen riool) - de buizen kunnen het niet aan en de weg van de minste weerstand is dan borrelen en naar boven gaan (tot de buis leeg is en het vanzelf naar beneden gaat, vanwege de zwaartekracht).

Het is bijna wetenschap :P

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
frickY schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:11:
Ik het niet dat de buis vacuüm zuigt door het water dat weg stroomt? Dat trekt je sifon leeg waarna je de inhoud van de buis hoort, en later ook ruikt.
Dit. In je keuken heb je vaak een speciaal ventiel dat voorkomt dat je vaatwasser dit effect veroorzaakt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 21:51

JdM

Humbled

Ik weet niet hoe de NEN norm is in dit geval, maar het lijkt mij dat er na de laatste bocht richting wasmachine afvoer, eigenlijk een buis rechtdoor had gemoeten die uitkomt op alleen een beluchter, of een open verbinding onder het dak. Wellicht kun je de bouwregels hierover ergens opzoeken/opvragen?
Zoals anderen ook zeggen wordt nu de sifon van de douche eerst uitgeblazen door overdruk en vervolgens leeggetrokken door de onderdruk als de wasmachine afpompt en dat kan nooit de bedoeling zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door JdM op 28-09-2017 18:33 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16

orf

Bij oude huizen mag je hier wat ongemak verwachten. In sommige oude huizen is zelfs geen rioolontluchting aanwezig. Bij nieuwbouw mag je verwachten dat dit gewoon goed geregeld is. Er moet een goede ontluchting zijn via het dak. Als die ontluchting niet goed werkt, krijg je inderdaad problemen met borrelen of slecht weglopende afvoeren. Het kan ook een verstopping zijn. Het is prima mogelijk dat er wat bouwafval in het riool terecht is gekomen.

Ik zou dit niet accepteren en bij de aannemer neerleggen.

• frickY
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik verwacht dat de standpijp (ontluchting) aan de andere kant langs een muur loopt. Klopt dat of ontbreekt die?
Logische plek zou boven aansluiting van toilet zijn, als ik de foto zo bestudeer.

[ Voor 27% gewijzigd door frickY op 28-09-2017 18:43 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 21:51

JdM

Humbled

Ik weet niet hoe je de slang van de wasmachine in de afvoer hebt zitten (bijvoorbeeld met zo'n rubber manchet die de zaak eigenlijk volledig afsluit), maar het helpt soms ook om daar zelf een y-stuk op te zetten en de wasmachine in de zijpoot van de y aansluiting aan te sluiten. Er is dan een soort van be/ontluchting mogelijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

leecher schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:12:
[...]

Overigens vind ik het toilet in de badkamer ook niet heel enthousiast doorspoelen. De pot loopt eerst behoorlijk vol en hard stroomt het dan ook niet weg. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft of dat dat gewoon het model plee is.
Dit zijn de soort dingen die ik meegemaakt heb in mijn appartement dat in 2004 onderin hoogbouw uit 1969 geplakt is. Daar kwam het van >40 jaar nooit de standpijp reinigen, als dit bij nieuw aangelegde riolering optreedt is er ofwel een fout ontwerp gebruikt (ik vind hier opvallend veel horizontaal lopen...) danwel is de uitvoering gebrekkig. Als de boel vol bouwpuin zit, valt het uiteraard ook onder dat laatste.

Oslik blyat! Oslik!

• leecher
Beluchting pijp naar dak zit idd links van het toilet. De slang van de wasmachine zit inderdaad mooi in een pijp gepropt maar dat maakt niet uit. De pijp is gesplitst met een y stuk en aan de andere kant hangt de afvoer van de droger. Dat is maar een dun slangetje in een 40mm pijp dus daar kan flink wat lucht langs indien nodig. Ik zal wel eens een balletje opgooien bij de aannemer, die heeft hier nog wel meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 09:16
Ik kan het mis hebben, maar is de diameter van het riool over de vloer nou overal 50mm?
Mocht dit nou het geval zijn, dan heeft de installateur wat uit te leggen.

Wat hierboven ook al staat, de wasmachine gooit er een hoop water uit en het sifon van de douchegoot kan niet zoveel hebben omdat er maar een klein sifon in zit, hij zal dus proberen te beluchten via dat sifon. (minste weerstand)

In dit geval is een secundaire beluchting aan te raden onder de wastafel.

Uberhaubt zal ik de aannemer bellen met je klacht van het riool, dit valt onder de garantie.

[ Voor 0% gewijzigd door Evink op 29-09-2017 08:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 23:03
Mee eens met Evink. Was machine gooit er zo veel water door heen dat er onder druk ontstaat.

Uit ervaring moet je de iDrain vrij vaak schoon maken. Dit omdat op het rooster in de sifon haren blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:27

Amphiebietje

In de blubber

dion_b schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:06:
[...]

Dit zijn de soort dingen die ik meegemaakt heb in mijn appartement dat in 2004 onderin hoogbouw uit 1969 geplakt is. Daar kwam het van >40 jaar nooit de standpijp reinigen, als dit bij nieuw aangelegde riolering optreedt is er ofwel een fout ontwerp gebruikt (ik vind hier opvallend veel horizontaal lopen...)
In mijn jaren '70 flat lopen de afvoerbuizen voor badkamer en keuken bijna horizontaal, en komen ze samen nabij het hoofdriool. Ik moet regelmatig ontstoppingsmiddel in het afvoerputje van de douche gooien omdat anders de haren downstream voor een verstopping zorgen die op zijn beurt ervoor zorgt dat bij gebruik van de wasmachine er water uit het doucheputje naar boven komt.
Ook heel handig is dat de afvoerbuizen idd. overal dezelfde diameter hebben tot aan het hoofdriool. Dus het is onmogelijk gelijktijdig een douche te nemen en de was te doen, want dat trekken de afvoerbuizen niet... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Evink schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:06:
Ik kan het mis hebben, maar is de diameter van het riool over de vloer nou overal 50mm?
Mocht dit nou het geval zijn, dan heeft de installateur wat uit te leggen.
Is idd 50mm. Mag dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

leecher schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:03:
[...]

staat me bij met de aanleg hier dat je probeert als een soort van omgekeerde trechter te leggen. Dus dicht bij de standleiding dikker en verderweg, afhankelijk van de belasting natuurlijk, wat dunner.

maar goed je hebt een ontluchter stel je dus dat zou eigenlijk al voldoende moeten zijn.

blijft het feit dat die drains gewoon een erg klein sifon hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 13:21
Watert de afvoer overal af? Het lijkt of het laatste stuk niet goed afwatert, maar de foto's zijn niet duidelijk genoeg om dit met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Dat er elders een ontluchter zit, heeft hier niet zoveel mee te maken. Het probleem zit hem in dit systeem in de badkamer, tussen wasmachine en douchedrain.

Volgens mij los je het eenvoudig op door op die afvoerbuis bij de wasmachine een splitsing te maken met een binnenhuisbeluchter. Dan zal die afvoer niet meer een vacuüm veroorzaken bij de douchedrain.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 16:59
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:19:
[...]

Dit. In je keuken heb je vaak een speciaal ventiel dat voorkomt dat je vaatwasser dit effect veroorzaakt.
Heb je voor mij hier meer info over?
Ik heb sinds vorige week een nieuwe keuken (zelf geplaatst), en ik heb hier ook last van.

Maar als ik het dus kan oplossen met een "speciaal ventiel" zou me dat nachtrust schelen!
(Nu moet ik de VW overdag draaien, zodat ik niet wakker wordt van het 'geslurp' van mijn gootsteen/sifon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 17:54
Handboek binnenriolering. Staan regels in hoe je het systeem moet dimensioneren, wellicht goed te gebruiken. Vanaf blz. 9 regels voor het ontwerp, met daarin types ontspanningsleidingen.

Ontbreekt op de foto's trouwens de afvoer van het toilet nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ryur schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:27:
Heb je voor mij hier meer info over?
Ik heb sinds vorige week een nieuwe keuken (zelf geplaatst), en ik heb hier ook last van.

Maar als ik het dus kan oplossen met een "speciaal ventiel" zou me dat nachtrust schelen!
(Nu moet ik de VW overdag draaien, zodat ik niet wakker wordt van het 'geslurp' van mijn gootsteen/sifon)
Zie de foto. Zodra onderdruk de sifon leeg dreigt te trekken laat hij bovenin lucht binnen waardoor dat niet gebeurt. Hierdoor hoor je niets van het afpompen buiten de vaatwasser om.
Hoe het precies heet weet ik niet, ik heb er alleen om gevraagd bij de montage van mijn keuken want ik zag het probleem al aan komen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PLzuDDfVfrBMHoIOJTMzswCl/thumb.jpg

Edit:
Sifon met beluchter heet het zie ik net. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710958

zelfde probleem gehad in een oudere woning. Ik heb toen een 40 mm beluchter geplaats op de afvoerpijp (na de sifon). Montage via een y-stuk. Ik heb toen de beluchter ongeveer 60 centimeter hoger geplaatst dan waar de afvoer de pijp in ging. Nooit meer problemen gehad.

https://pvcvoordeel.nl/pvc-beluchter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 09:16
leecher schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:03:
[...]

Volgens de normen dien je waar de douche erop komt over te gaan naar 75mm, helemaal als er ook nog een wastafel op komt.
Ik zie dit echter wel vaker hoor, met name door een anders dikkere afwerkvloer.

Je hebt nu nog 2 opties, zoals ik al zei een beluchterventiel onder de wastafel of nog beter, onder het sifon bij de wasmachine een t-stuk 50mm 45gr, bochtje erop met een stukje buis 50mm en daarop een beluchterventiel.
Kost een 10tje aan materiaal maar geen leeg douchesifon meer en bijbehorend geluid.

Denk dat de installateur dat prima kan monteren voor je onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Installateur is langsgeweest, waarschijnlijk heb ik de sifon van het douchegootje te ver naar binnen geduwd. Ik ben gewend aan een easydrain putje en daar ligt de sifon op een rand, bij dit gootje kan je hem verder naar binnen duwen. We hebben de wasmachine af laten pompen en konden het ook niet meer reproduceren nu de sifon meer inhoud heeft.

Het toilet dat niet erg hard doorspoelt daar van was de conclusie; meh. De afvoer moet een bochtje om naar links en daar zit wat meer weerstand. Het loopt verder goed weg dus boeiend. Dat niet altijd alles meegaat hebben ze geen boodschap lol aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Het probleem lag niet bij het te diep plaatsen van de sifon want het probleem bleef bij het draaien van volledige wasprogramma's. Ik heb de suggestie gedaan een beluchter te plaatsen bij de wasmachine afvoer waarop de eerste reactie was dat dit niet ging helpen. Later die dag zijn ze terug geweest en toch een beluchter geplaatst. Ik draai nu een was en bij het afpompen blijft het water omhoog komen. De sifon wordt echter niet meer leeg getrokken zoals eerst dus dat is alvast een verbetering.

Ik vraag me toch af waarom het water van de wasmachine een bel lucht door de sifon van de goot omhoog duwt. Dat lijkt me in theorie toch niet de weg van de minste weerstand, in principe zou lucht vrij weg moeten kunnen richting standleiding en dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 09:42
Niet als je liggende leiding al vol staat, dan is die Sifon dichterbij.

Wellicht nog rotzooi in je liggende leiding. Pak eens een hoge druk reiniger en een reinigingsslang. Duw je alle eventuele rotzooi voor je uit het riool in. Hebben we bij ons 2 weken terug de hele afvoer mee gereinigd.

https://www.kaercher.com/...ngsset-15-m-26377670.html

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
SkiFan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:37:
Niet als je liggende leiding al vol staat, dan is die Sifon dichterbij.

Wellicht nog rotzooi in je liggende leiding. Pak eens een hoge druk reiniger en een reinigingsslang. Duw je alle eventuele rotzooi voor je uit het riool in. Hebben we bij ons 2 weken terug de hele afvoer mee gereinigd.

https://www.kaercher.com/...ngsset-15-m-26377670.html
Zo'n ding heb ik niet, ook geen hogedrukreiniger trouwens. Die ga ik hiervoor ook niet aanschaffen. Wat ik wél heb is een trekveer en een endoscoop van ali met een 15m lange kabel. Die heb ik dus net even aan elkaar geducttaped en de afvoer van de wastafel in gepropt. Mn programmatje had geen opname functie en ik ben eigenlijk vergeten goede stills te maken. Desalniettemin kon ik mooi de samenkomst met de 'centrale' buis in de vloer zien en daar zowel het douchewater als wasmachine water voorbij zien komen. Ik heb hem tot de standleiding door kunnen voeren.

Conclusie: De afvoerpijpen zijn schoon. Water lijkt gewoon vrij weg te lopen. Ik heb een slang aan de wasmachinekraan gemaakt en deze in de wasmachine sifon gestopt. Als ik de kraan open ruk komt de afvoer ca 75% vol te staan. Wat raar is; als ik dit doe gebeurt er helemaal niks bij de douche, nada noppes. Ik kan de klacht niet reproduceren door evenveel/meer water door de wasmachine afvoer te keilen.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6a2nb2ducv/afvoer3.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/62zffmowm7/afvoer4.png

raadselachtig probleem dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 16:59
Gonadan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:41:
[...]

Zie de foto. Zodra onderdruk de sifon leeg dreigt te trekken laat hij bovenin lucht binnen waardoor dat niet gebeurt. Hierdoor hoor je niets van het afpompen buiten de vaatwasser om.
Hoe het precies heet weet ik niet, ik heb er alleen om gevraagd bij de montage van mijn keuken want ik zag het probleem al aan komen. ;)

[afbeelding]

Edit:
Sifon met beluchter heet het zie ik net. ;)
Even een hele late update, maar toch nog even.
Ik heb net een sifon met beluchter geïnstalleerd en ik heb nu geen last meer van de vaatwasser!

Dus heel erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 14:37
Hoe groot is de beluchtingsleiding welke naar het dak beschot gaat ?
Het kan zijn dat deze leiding net te smal is. ik zie het namelijk niet duidelijk op de foto.
Liefst 50 of 75 110 mm naar dakbeschot met een ontluchtingspan.
Met een wc liever 75 of 110 mm voor beluchting en ontluchting. (voor zowel over als onder druk.)
Beluchter bij wasmachine kan net het verschil maken. deze zorgt dat je leiding welke volstaat de syfon van douchebak/wasmachine niet vacuum zuigt en dus voorkomt dat deze leegezogen wordt.
Wasmachine is ongeveer 1 a 2 emmers water welke je in ene keer door de leiding gooit.
Oftewel wat anders dan de slang erin hangen.
Kijk voor de grap eens wat er gebeurt als je je wasmachine laat pompen.
(van bijv wol programma dus met goed veel water)
officieel zit het verloop verkeerd om. van 50 naar 110. moet eigenlijk andersom zitten.
beter voor de luchtoevoer.(nu zal die 110 cm niet zo snel gevuld/vervuild raken)

water na de wijn. wasmachine afvoer onder de sifon 45 graden t stuk plaatsen en buisje maken naar dakbeschot en ontluchtingspan plaatsen. dan kan de lucht er aan 2 kanten uit. lullig als alles af

[ Voor 36% gewijzigd door miciel op 29-10-2017 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

leecher schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:14:
Conclusie: De afvoerpijpen zijn schoon. Water lijkt gewoon vrij weg te lopen. Ik heb een slang aan de wasmachinekraan gemaakt en deze in de wasmachine sifon gestopt. Als ik de kraan open ruk komt de afvoer ca 75% vol te staan. Wat raar is; als ik dit doe gebeurt er helemaal niks bij de douche, nada noppes. Ik kan de klacht niet reproduceren door evenveel/meer water door de wasmachine afvoer te keilen.
Test je met warm of koud water? Als de wasmachine zijn hete water loost zet lucht en water in de afvoer uit. Als je test met koud water mis je dat effect mogelijk nog.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@miciel
beluchting pijp naar het dak is 90mm

@Gonadan
ik heb getest met koud water omdat daar geen warm water aansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
leecher schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:21:
@miciel
beluchting pijp naar het dak is 90mm
Mooie maat, moet voldoende zijn. licht er ook een onluchtingspan/ontspaningspan op het dak ?
of hebben ze hem laten eindigen na het dakbeschot ? en er een normale dakpan overheen gelegd ?
Dat laatste doen monteurs namelijk ook weleens het kan zijn dat er net niet voldoende lucht zit tussen de dakpannen. Als je de problemen echt storend vindt van je douchegoot dan kan je bij de wasmachine afvoer een secendere ontspanningsleiding maken naar het dak. (dit gaat niet je wc probleem verhelpen!)
Maar eigenlijk moet je afvoer het zonder ook gewoon moeten doen. Hij is tekort voor zulke problemen en in combinatie met je wc lijkt eerder dat er bovenin wat niet goed zit. hoewel de 2 x 90 graden bochten van je wc kunnen ook wel die problemen geven. Misschien was een haaks spie mof t-stuk beter geweest en dan met 45 graden bocht het hoogte verschil opvangen. voor een kort stukje is 45 graden (schuin/vallend) geen probleem. Welke wc pot heb je gekozen ? er waren namelijk ooit wc potten met problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door miciel op 30-10-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Op het dak komt hij uit in een schoorsteentje waar ook de CV en MV in uitkomen. Of het storend is? Nogal, het toilet spoelt niet fatsoenlijk door en wasmachine water komt niet goed weg. Een gloednieuw huis en men krijgt het voor elkaar om de meest basic shit (toiletprobleem is niet het enige) gewoon niet goed op te leveren.
Toiletpot is standaard in het project, een of andere unit van villeroy & boch. Standaard diepspoel geval.

[ Voor 4% gewijzigd door leecher op 30-10-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
leecher schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:53:
Op het dak komt hij uit in een schoorsteentje waar ook de CV en MV in uitkomen. Of het storend is? Nogal, het toilet spoelt niet fatsoenlijk door en wasmachine water komt niet goed weg. Een gloednieuw huis en men krijgt het voor elkaar om de meest basic shit (toiletprobleem is niet het enige) gewoon niet goed op te leveren.
Toiletpot is standaard in het project, een of andere unit van villeroy & boch. Standaard diepspoel geval.
kun je de schoorsteen onderzijde in je woning een fotograveren en hier eens posten ?
gokje je heb deze https://www.ubbink.nl/Pro...-0-met-riool-0713650.aspx of vergelijkbaar ? hier mag/kan eigenlijk niks mee aan de hand zijn.
villeroy en boch laat dat nou net het merk zijn waarbij die problemen ooit waren.
maar ik hoop toch wel dat ze dat intussen hebben verholpen. in de afgelopen 4 jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door miciel op 30-10-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
miciel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:27:
[...]

kun je de schoorsteen onderzijde in je woning een fotograveren en hier eens posten ?
gokje je heb deze https://www.ubbink.nl/Pro...-0-met-riool-0713650.aspx of vergelijkbaar ? hier mag/kan eigenlijk niks mee aan de hand zijn.
villeroy en boch laat dat nou net het merk zijn waarbij die problemen ooit waren.
maar ik hoop toch wel dat ze dat intussen hebben verholpen. in de afgelopen 4 jaar.
Schoorsteen is idd zoiets maar meer deze vorm. Hier foto's:

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/2um8t7b8jj/schoorsteenfoto.png

De 2x 90 graden de schoorsteen in was eerst een flexibel stuk PVC, zo'n harmonica ding met 2 slangen klemmen erop. Dit heeft de installateur later vervangen door vaste bochten omdat er anders 'kans was op problemen'.

Ik denk trouwens niet dat de toiletpot zelf het probleem is want beneden hangt exact dezelfde en die loopt wel vlot door.

-edit
ik las op klusidee een tip in een oud topic; sifon van de wastafel eraf halen om zo een extra beluchter te hebben als test. Even getest met doorspoelen van het toilet; geen enkel verschil te merken.

[ Voor 8% gewijzigd door leecher op 30-10-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
leecher schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:48:
[...]

De 2x 90 graden de schoorsteen in was eerst een flexibel stuk PVC, zo'n harmonica ding met 2 slangen klemmen erop. Dit heeft de installateur later vervangen door vaste bochten omdat er anders 'kans was op problemen'.

Ik denk trouwens niet dat de toiletpot zelf het probleem is want beneden hangt exact dezelfde en die loopt wel vlot door.

-edit
ik las op klusidee een tip in een oud topic; sifon van de wastafel eraf halen om zo een extra beluchter te hebben als test. Even getest met doorspoelen van het toilet; geen enkel verschil te merken.
flexibel is altijd bagger gaat lekken schuren ed. dus het is goed dat het is vervangen.
het maakt niet heelveel uit voor de lucht die paar bochten meer of minder.

villeroy en boch is wel iets gevoeliger. voor als het erachter niet helemaal goed zit.
vraag eens of ze een spinx pot op willen hangen. gewoon de standaard basis pot
deze zijn wat minder gevoelig. want die 2 bochten kunnen het probleem zijn maar mag eigenlijk niet.

-edit
als de sifon weg is kan er lucht bij maar ook lucht eruit. maar omdat hij onder je wc aansluiting zit maakt het niet heel veel verschil. (een beluchter doet er alleen maar lucht bij.)

[ Voor 18% gewijzigd door miciel op 30-10-2017 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik gok dat het optisch bedrog is op de foto's maar het lijkt net het laatste stukje van de afvoer richting de standleiding omhoog loopt..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Oh ik las je post verkeerd. Geen idee of dat het geval is.

Members only:

[ Voor 150% gewijzigd door leecher op 22-11-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
leecher schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:10:
Oh ik las je post verkeerd. Geen idee of dat het geval is.

-edit
nog even gegraven in het archief

Afvoerleiding ligt eerst op de kanaalplaat en bij de standleiding een cm hoger inderdaad :|
als dit echt zo is. dan verklaart het een heleboel. het is wel raar de wasbak afvoer ligt wel weer netjes op afschot. Ik vondt het al raar verhaal. (je leiding was eigenlijk tekort was voor zulke problemen.)
Ik zeg altijd riolering is een vak apart. (soms kom je ergens mee weg soms ook niet)
wel leuk dat je foto,s hebt. komt klant met foto,s terwijl de badkamer klaar is. ja me afvoer ligt niet goed.
(denk niet dat ze dit leuk gaan vinden.) als ze dan toch moeten slopen laat meteen je wc veranderen.
eventueel kunnen ze die 50 overlaten gaan in 75 en door de vloer heen en beneden aansluiten.
(met een vereffenings leiding om problemen te voorkomen) (dan heb je boven ruimte genoeg)

[ Voor 30% gewijzigd door miciel op 31-10-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
maar voor een grotere diameter hebben ze toch rechthoekige buizen uitgevonden :?
als in.. heb je minder hoogte / dikte nodig om toch een grotere inwendige diameter te halen ;)

en gezien de leiding inderdaad niet helemaal lekker "afloopt" weet je meteen waarom deze vol blijft staan met water..
vrees dat als er "te weinig" doorstroming is her en der dat je in de toekomst nog last kan krijgen van verstoppingen etc.

Edit: nog even een vraag.. zuigt je doucheputje vacuum en brobbelt die daar om? of is er "teveel" lucht in de leiding die er daar uit weet te komen..

ik zet in op het dat er teveel lucht in zit en dat dat er uit wil :Y

[ Voor 33% gewijzigd door SMSfreakie op 31-10-2017 17:49 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Bij het afpompen kwam eerst het water omhoog + luchtbellen en daarna werd het weer weggetrokken om net wel/niet onder de rand van de sifon te blijven staan. Nu met beluchter is dat laatste probleem verdwenen en komt het water alleen omhoog en wordt er wat lucht doorheen geduwd.

Bijna de hele badkamer slopen omdat de douchegoot wat borrelt lijkt me niet in verhouding en daar hebben we ook helemaal geen zin in. Als het zo kan blijven zitten met als voorwaarde dat je er wat vaker ontstopper doorheen gooit is wat ons betreft ook prima. Compensatie regelen we wel met de aannemert :P

Dat toilet daarentegen is wel mateloos irritant. Een grote boodschap (die echt niet zo groot is) wil vaak niet in 1x weg, toiletpapier ook niet. Daarbij ook 80% kans dat je meteen je plee mag schrobben. Het is hinderlijk en onhygiënisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
leecher schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:01:
Bij het afpompen kwam eerst het water omhoog + luchtbellen en daarna werd het weer weggetrokken om net wel/niet onder de rand van de sifon te blijven staan. Nu met beluchter is dat laatste probleem verdwenen en komt het water alleen omhoog en wordt er wat lucht doorheen geduwd.

Bijna de hele badkamer slopen omdat de douchegoot wat borrelt lijkt me niet in verhouding en daar hebben we ook helemaal geen zin in. Als het zo kan blijven zitten met als voorwaarde dat je er wat vaker ontstopper doorheen gooit is wat ons betreft ook prima. Compensatie regelen we wel met de aannemert :P
ik zou een abbonementje op een ontstoppingsbedrijf nemen op kosten van de aannemer. :9
en als je teveel aan stoort aan het borelen kun je ook nog een be en ontuchter erin zetten met koolstof filter.
(binnenhuis ontluchter.)
Dat toilet daarentegen is wel mateloos irritant. Een grote boodschap (die echt niet zo groot is) wil vaak niet in 1x weg, toiletpapier ook niet. Daarbij ook 80% kans dat je meteen je plee mag schrobben. Het is hinderlijk en onhygiënisch.
ja daar zou ik me ook aan ergeren. Ik hoop dat ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je hebt dus een overdruk in je leiding.. waarschijnlijk ook door dat deze niet in afschot ligt.. maar goed

voor je plee was het netter geweest ipv Horizontaal LINKS met 90 graden de pijp in om het ook netjes onder een 45 graden hoek en met een Y stuk je pijp in te duiken.. ( was voor je douche/wasmachine/wasbak afvoer ook netter.. maar dan hadden ze denk ik het Y stuk deels in de vloer moeten hakken :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
SMSfreakie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:38:
je hebt dus een overdruk in je leiding.. waarschijnlijk ook door dat deze niet in afschot ligt.. maar goed

voor je plee was het netter geweest ipv Horizontaal LINKS met 90 graden de pijp in om het ook netjes onder een 45 graden hoek en met een Y stuk je pijp in te duiken.. ( was voor je douche/wasmachine/wasbak afvoer ook netter.. maar dan hadden ze denk ik het Y stuk deels in de vloer moeten hakken :')
(ik denk dat je de richtlijnen even door moet lezen.)
Er komen door deze manier van aansluiten ook weer problemen.
Er kan dan namelijk geen lucht meer door dus er is weer een vereffeningsleiding nodig.
De voorkeur gaat uit naar haakse aansluiting op de standleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Members only:

[ Voor 30% gewijzigd door leecher op 16-11-2017 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:39

Barbas

Gallego!

Ik lees even mee. Bij ons borrelt de wc beneden als er iemand boven aan het douchen is. Lijkt op een soortgelijk probleem.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
kan je je endoscoop vanaf het doucheputje invoeren om zo een beeld te krijgen van hoe de leidingen lopen ? en dat eventueel hier posten/uittekenen ?
nu weet ik niet hoe technisch je bent. maar kan je de wc pot er af trekken en ook die leiding inspecteren ?
misschien zit er vuil in.

wat vinden ze zelf van die wc dan ? leg er eens een paar losse velletje in en kijk wat er gebeurt. bijv 10.
spoelt dit ook niet goed weg ? terug laten komen. of is je wc probleem al opgelost ?

[ Voor 64% gewijzigd door miciel op 22-11-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
miciel schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:41:
kan je je endoscoop vanaf het doucheputje invoeren om zo een beeld te krijgen van hoe de leidingen lopen ? en dat eventueel hier posten/uittekenen ?
nu weet ik niet hoe technisch je bent. maar kan je de wc pot er af trekken en ook die leiding inspecteren ?
misschien zit er vuil in.

wat vinden ze zelf van die wc dan ? leg er eens een paar losse velletje in en kijk wat er gebeurt. bijv 10.
spoelt dit ook niet goed weg ? terug laten komen. of is je wc probleem al opgelost ?
Hier nog een keer voor de duidelijkheid;

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/o8fx39np5/leidingwerk.png

WC eraf halen kan ik wel maar ga ik niet doen want garantie enzo. Ze hebben overigens al een veer door de leidingen gewerkt ook bij het toilet maar dat heeft niets geholpen.

Wat ze zelf vinden van die WC heb ik een stukje terug al gepost, het interesseert ze niet echt. Het bochtje achter de pot zou wat meer weerstand geven en daarom loopt het minder snel weg dan bijv bij het toilet beneden. Jammer dat het wel ten koste gaat van hygiëne en het optische aspect.
Er is vaak niet voldoende snelheid om de content in 1x weg te spoelen, toiletpapier blijft vaak achter. Na nr 2 moet je meestal 2x doortrekken en aan de slag met de toiletborstel.

Sowieso interesseert het ze weinig. Ze komen langs, trekken vervolgens geen conclusie en zeggen 'u hoort nog van ons'. Zo ook na de camera inspectie en zal ik nu zelf maar weer eens contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Het is knap dat het douchewater nog wegloopt na die hoeveelheid bochten.
Het is inderdaad niet de beste oplossing. het is een beetje een luie oplossing.
Misschien een beetje laat maar is je aannemer aangesloten bij een of keurmerk zoals bouw garant ?
of uneto vni ? Is het een idee om als ze niet mee willen werken een klacht daar in te dienen.

Na heb ik nog een vraagje jij schrijft aannemer.
Heeft de aannemer een loodgieter ingehuurd of heeft de aannemer zelf voor loodgieter gespeeld ?
Hoe langer hoe meer krijg ik de indruk dat ze de loodgieter/installateur vergeten zijn en de timmerman/aannemer zelf aan het loodgieteren is geweest. niet alle aannemers zijn evengoed in dat vak.
(maar ook loodgieters maken weleens fouten hoor)

ik hoop wel dat ze het wc probleem op gaan lossen voor je. sterkte met zo,n bedrijf.
er zijn wel vaker wc,s zo geplaatst op dezelfde manier als op de foto en meestal kom je er mee weg maar soms ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door miciel op 22-11-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Aannemer heeft een loodgieter ingehuurd. Of zij de goot hebben verplaatst of iemand anders weet ik niet.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
ik had inderdaad om de foto,s gevraagd maar zag na beter kijken dat het gezichtsbedrog was.
door de schaduwen/afstand op de andere foto,s kon het wezen dat ze de verkeerde maat hebben gebruikt.
of je leiding hadden misvormd. maar dit is duidelijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:47
Zoals miciel eigenlijk al zei had de toiletafvoer beter 45 gr naarbeneden kunnen gaan ri. de standleiding en dan met een 45gr stuk aangesloten worden op de standleiding zelf. Als je dat niet had gered ivm de hoogte aansluiting pot had er achter de 90gr direct een 45gr bocht (die naarbeneden wijst) gezet kunnen worden. Kans is inderdaad groot dat de pot nu het water de hoek om moet duwen en dan misschien ook nog een stukje licht omhoog (rechtdoor) voordat het in de standleiding valt. Zit de pot beneden op dezelfde manier als hier aangesloten? (90gr en dan stuk horizontaal). Beluchtingprobleem betreffende de pot verwacht ik niet omdat hij bij het doortrekken niet door de douche afvoer gaat ademen. Die 90mm zou voldoende moeten zijn m.i.

[ Voor 10% gewijzigd door Jim423 op 25-11-2017 19:17 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Aflevering 5; return of de installateur

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 10:55
leecher schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:54:
Aflevering 5; return of de installateur

***members only***
Beun oplossing (laatst zelf ook gedaan) maak de uitvoer van je wasmachineslang iets smaller. Ik heb er een klein stukje koperen buis in getaped. Wasmachine moet (5-10sec) langer afpompen maar er komt dus iets minder water de leiding in en heeft dus meer tijd om weg te stromen. Kan me voorstellen dat je van deze oplossing baalt (want nieuwbouw dus moet eigelijk goed zijn) maar werkt wel.
Voor de wasmachine maakt dit niets uit (meer weerstand oid), is supersimpel waaierpompje dus die gaat daar niet defect van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Auw Auw Auw.. zelfs buurman en buurman kunnen dat nog netter..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Dit gaat ook niet werken. tenzij je sifon overloopt. (het water loopt er even hardt doorheen. )
de monteur had je buffer op de volgende wijze moeten maken 110 mm(een meter ongeveer)
verlopen naar 25 mm en dan naar 40 mm en dan op je sifon.
(dan heb je wel kans dat i over loopt en kans op verstoppingen maar dat ter zijde)
Hiernaast zorgt de waterkolom/wasmachine voor een behoorlijke plens water in je leidingen.

Wil je de sifon onder de wastafel vandaan en laat je wasmachine dan eens pompen en hier vermelden wat er dan gebeurt ? er kan dan namelijk lucht uit maar ook erbij.
(als het klopt dan moeten er het omhoogkomen en de luchtbellen bij doucheputje/goot dan niet gebeuren)
(een beluchter voegt namelijk alleen maar lucht toe/voorkomt het leegzuigen van je syfon.)
luchtbellen en omhoogkomen wijzen op overdruk in het riool. dit is niet zichtbaar voor een camera.
wat wel zichtbaar is is dat je leidingen niet goed op afschot lopen dit kan zeker de problemen verklaren.
(door het tegenschot is de leiding te vol hierdoor kan de lucht er niet goed uit en kiest in dit geval voor het douchputje/goot)

[ Voor 6% gewijzigd door miciel op 28-11-2017 05:20 . Reden: spelingsfouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Ik heb het eens voorgelegd aan een andere installateur en die gaf al aan dat je dan het best regelmatig met ontstopper aan de gang kan want het dichtslibben van de afvoer zit er dan wel aan te komen. Hij heeft me verwezen naar leiding inspectie bedrijf en daar heb ik een offerte gevraagd voor het inspecteren van de installatie. Ik heb geen zin in gezeur met de huidige installateur maar ook geen zin om er over een half jaar achter te komen dat er 2x per jaar een ontstoppingsbedrijf mag komen opdraven. Valt mee te leven maar de abonnementskosten zijn dan voor de huidige installateur :+
Een extra onafhankelijke blik kan geen kwaad denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door leecher op 28-11-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
leecher schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:43:
Ik heb het eens voorgelegd aan een andere installateur en die gaf al aan dat je dan het best regelmatig met ontstopper aan de gang kan want het dichtslibben van de afvoer zit er dan wel aan te komen. Hij heeft me verwezen naar leiding inspectie bedrijf en daar heb ik een offerte gevraagd voor het inspecteren van de installatie. Ik heb geen zin in gezeur met de huidige installateur maar ook geen zin om er over een half jaar achter te komen dat er 2x per jaar een ontstoppingsbedrijf mag komen opdraven. Valt mee te leven maar de abonnementskosten zijn dan voor de huidige installateur :+
Een extra onafhankelijke blik kan geen kwaad denk ik.
Die kans op dichtslibben is wel aanwezig ja. Dan komt het er bij de douchegoot uit.
(ik had hier nog geeneens aan gedacht |:( ) hoelang het duurt voor het zover is geen idee.
Een goed inspectie bedrijf zal een rapport uitschrijven hiermee sta je sterker in je schoenen tegen de huidige installateur/aannemer voor het geval ze niet mee willen werken.
abonnementskosten voor komende 10 jaar ongeveer een 10tje de maand is 1200 euro
(ergens denk ik niet dat ze hier zonder slag of stoot aan mee gaan werken)

[ Voor 6% gewijzigd door miciel op 28-11-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:47
Manmanman, een stuk 110 tegen de muur schroeven achter de wasmachine. Deze kwaliteit was natuurlijk te verwachten na de bouwcrisis en bijbehorende ontslagen. Hopelijk zit de elektra wel goed in elkaar want daar blijf ik ook maar afkeuren :P

Ik ga inderdaad mee met bovenstaand, je wasmachine geeft een grijs drabje af in de leidingen (stof,haren e.d.) wat op de plek waar water staat blijft liggen. Nu zal het sediment automatisch voor beter afschot gaan zorgen (buis slibt aan het begin tot 80% dicht waarna dit steeds minder wordt naar de standleiding) maar gezien het nieuwbouw is moet dit gewoon beter. Douchedrain zal als eerste problemen gaan krijgen zeker met die rare bocht erin. (lage watersnelheid). En is er nog wat met het toilet gedaan?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
miciel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 05:08:
Dit gaat ook niet werken. tenzij je sifon overloopt. (het water loopt er even hardt doorheen. )
de monteur had je buffer op de volgende wijze moeten maken 110 mm(een meter ongeveer)
verlopen naar 25 mm en dan naar 40 mm en dan op je sifon.
(dan heb je wel kans dat i over loopt en kans op verstoppingen maar dat ter zijde)
Hiernaast zorgt de waterkolom/wasmachine voor een behoorlijke plens water in je leidingen.
Heuj misschien leest topics favoriete installateur ook wel mee hier

Members only:
Jim423 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:02:
Manmanman, een stuk 110 tegen de muur schroeven achter de wasmachine. Deze kwaliteit was natuurlijk te verwachten na de bouwcrisis en bijbehorende ontslagen. Hopelijk zit de elektra wel goed in elkaar want daar blijf ik ook maar afkeuren :P

Ik ga inderdaad mee met bovenstaand, je wasmachine geeft een grijs drabje af in de leidingen (stof,haren e.d.) wat op de plek waar water staat blijft liggen. Nu zal het sediment automatisch voor beter afschot gaan zorgen (buis slibt aan het begin tot 80% dicht waarna dit steeds minder wordt naar de standleiding) maar gezien het nieuwbouw is moet dit gewoon beter. Douchedrain zal als eerste problemen gaan krijgen zeker met die rare bocht erin. (lage watersnelheid). En is er nog wat met het toilet gedaan?
Of de elektra goed in elkaar zit geen idee. Bij oplevering lag er in ieder geval het een en ander aan installatiedraad bloot en was die groep uitgeschakeld :F

Het toilet wordt genegeerd. Ze wijten het aan het bochtje achter het toilet want 'uh ja dat geeft wat meer weerstand maar het water loopt gewoon weg'. Geen idee hoe ik daar nog achteraan moet gaan, misschien dat een leiding inspectie bedrijf daar nog iets over kan zeggen. Ik kan moeilijk tegen de loodgieter zeggen dat hij een potje moet komen schijten want dan kan ie het zelf zien.

-update
Ik draai nu een was en er kwam weer een en ander omhoog geborreld in de douchegoot. De vernauwing heeft niet echt geholpen.

- nog een update
De nieuwe sifon lekt inmiddels en na 5 bezoeken van de loodgieter zijn we het wel een beetje zat.

[ Voor 4% gewijzigd door leecher op 06-12-2017 21:12 ]

Pagina: 1