Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helghastnl
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-08 19:58
UT laptop aanbieding kopen of is er een andere laptop die voor zelfde prijs range.

https://www.educatiestore...--15-6----core-i7---256gb

Deze gaat gebruikt worden voor het ontwikkelen van software en wat virtuale machines te draaien.
Verder wil ik er ook nog op kunnen gamen b.v. overwatch of csgo.

Als het de p51 wordt moet er wel een extra SSD of HDD bij.

edit: bedoel deze laptop
pricewatch: Lenovo ThinkPad P51 20HH0014MH

[ Voor 16% gewijzigd door helghastnl op 26-09-2017 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
Als je die laptop kunt krijgen voor 1064 euro zou ik daar voor gaan.
Je wilt er alleen nog wel 8gb extra bij hebben om een totaal van 16GB te krijgen.
Dat kost nog een extra €60 zoiets.

pricewatch: MSI GL62M 7REX-1448NL
Is wellicht ook een goede laptop voor jou.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een laptop die je voor bijna de helft van de winkelprijs kunt krijgen (zie ook bij Lenovo zelf, http://www3.lenovo.com/nl...reenSize%3A15&uq=&text=#, waar soms ook nog kortingsacties voor lopen) en dan afvragen of er een alternatief is? Sorry, maar als aankomend universitair student kun je dan toch wel bedenken dat zo'n alternatief er nauwelijks kan zijn? Ik weet niet wat de marges op een laptop zijn, maar 40-50% zal dat w.s. niet zijn.

Die eerder genoemde MSI is meer een gaming laptop, geen Quadro kaart. Wel dezelfde processor en soortgelijk gewicht. Dik 2.5kg + tas erbij is niet echt een lichtgewicht, maar dat is dit apparaat in figuurlijke zin (rekenkracht) ook niet (met een dikke HQ processor). Je zult het w.s. geen hele dag uithouden op de accu (zeker niet als het apparaat iets ouder wordt).

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik sluit me hier bij @kdekker aan. Dit is een prima aanbieding en zou ik zonder nadenken doen. De MSI is ook best leuk maar een "gamer" bak. De Thinkpad is gemaakt om te werken, langdurig achter elkaar en dat is die MSI niet.

Dit soort workstations zijn een tandje beter in elkaar gezet/afgestemd dan een consumenten laptop zoals de MSI die ook best goed kunnen zijn. Echter, als je veel onderweg bent de laptop in verschillende omstandigheden gebruikt zoals bijvoorbeeld in je unief of op Mount Doom, het zou kunnen ;)

Zoals ik opmerkte, deze laptops zijn gemaakt om te gebruiken, uren achtereen aan te staan met zware loads.
Daarnaast is het toetsenbord unaniem tot de beste in laptops. Mijn Zbook komt in de buurt maar is het nét niet.
Gamen zal met die titels wel gaan. Ik speel zelf wel eens een potje Skyrim en dat gaat ook prima. Civilization loopt ook goed. Niet op de hoogste settings maar het is zeer goed speelbaar. Mijn Zbook is vergelijkbaar met die Thinkpad enkel wat meer ram (32GB). Ik zou aanraden er een goede rugtas bij te kopen dan valt het heel erg mee. Ik reis op elke manier, net wat het meest handig is. Zodoende fiets, loop ik ermee. Gaat hij mee in de bus/trein etc. In mijn Osprey rugzak(model: momentum) zit hij prima en eenmaal op je rug voel ik het niet meer.
Je gaat het hoe dan ook niet een hele dag uithouden op een accu. Maar soit, je hebt altijd wel een plaats waar je je stekker in kunt prikken. Als ik de helderheid naar 50% zet en hem op de intel gou laat lopen krijg ik er een uurtje of 5/6 uit met normaal werken(office, webpagina's, muziekje)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helghastnl
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-08 19:58
Bedankt voor jullie advies, ik heb de Lenovo P51 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
helghastnl schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:48:
Bedankt voor jullie advies, ik heb de Lenovo P51 besteld!
Ik zou het waarderen al je je ervaringen post als het zover is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
kdekker schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:39:
[...]

Ik zou het waarderen al je je ervaringen post als het zover is...
Zelf ook de P51, met dezelfde actie besteld. Erg tevreden mee uiteraard.
Heb er een tijd geleden ook een algemeen topic voor gemaakt.
Het grote Lenovo ThinkPad P-series mobile workstations topic

/verkapte reclame
Pagina: 1