Ik heb sinds gister een lenovo P51 (werk). Ik vind de kleuren van het scherm werkelijk vreselijk
Rood is oranje, en er zit een groentint doorheen die ik niet wegkrijg. Daarnaast is het erg flets allemaal alsof er een instagramfilter overheen ligt. Dus eigenlijk is geen enkele kleur zoals die moet zijn.
Ik zit op de intel graphics en ik kan dus alleen met de intel graphics control panel aan de R G B sliders schuiven, maar helaas gaat dat niet zo heel goed.
Per kleur kun je brightness, contrast, hue en saturation instellen....althans, zo lijkt het, maar ze blijven aan elkaar gelinkt op de een of andere manier. Als je de hue van de ene verandert, dan verandert ook de ander mee.
Ik weet dat er altijd verschillen zitten in panelen, maar heeft er iemand toevallig een default setting van die intel R G B sliders die een beetje in de buurt komen? Grote kans van niet en dat ik gewoon een scherm heb wat bagger is....
Ik heb thuis zelf een MG279Q die ik hardwarematig gecalibreerd heb dus ik weet er wel e.e.a. van. Maar dit laptopscherm krijg ik gewoon echt niet goed.
EDIT: nope, met de color sliders in de nvidia control panel is het eigenlijk hetzelfde. Ik krijg het gewoon niet goed
[
Voor 5% gewijzigd door
Deathchant op 19-12-2017 16:55
]