Aanbod groot ingekochte beperkte oplages (zoals NES en SNES)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Topicstarter
Helaas zie ik nu, enkele dagen voor de daadwerkelijke release datum, al verschillende V&A ads verschijnen waarin de SNES mini voor belachelijke prijzen wordt aangeboden.

Waarom zou t.net deze scalpers de ruimte bieden om uiting te geven aan hun vervelende praktijken?

Wat is het standpunt van t.net mbt deze advertenties danwel personen?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
Hoe irritant ik het persoonlijk ook vind kan er gesteld worden dat niemand verplicht is om tot een koop over te gaan.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 22:39
Wat is precies de scheidslijn tussen een 'scalp' en normale verkoop? Ik ben bang dat je er niet heel veel tegen kan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even los van het standpunt van Tweakers (want dat ken ik niet als niet-betrokkene): het is niet illegaal om spullen te kopen en voor hogere prijzen door te verkopen. En als er iemand gek genoeg is om die torenhogen prijzen te betalen dan is die persoon er nog mee geholpen ook, dus hoewel ik zelf ook niet vrolijk word van scalpers zie ik niet waarom we hier de markt niet gewoon haar werk kunnen laten doen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-09 18:11

Sweatleek

404: Member Not Found

NMe schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:50: het is niet illegaal om spullen te kopen en voor hogere prijzen door te verkopen. .
Off: Anders is je hamer niet groot genoeg om mensen te bannen ;) Is gelijk 70% van de V&A user base geband :P

ON: ik vind het on zijn maar ja wat kan je er tegen doen, ze verbreken geen regels

confused reality

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ze doen niks verkeerds, maar in de ogen van de mede Tweakeraars kan het gezien worden als schandalig.
de 'scalpers' verpesten het een beetje voor de anderen, door in grote getallen op te kopen en vervolgens tegen een hogere prijs door te verkopen.
Als je het bemachtigd hebt voor de pre-order prijs goed, zo niet koop het niet voor de duurdere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Topicstarter
Dank voor de reacties. Natuurlijk weet ik dat er niets illegaals gedaan wordt, maar allicht werd er iets met richtlijnen gedaan oid. (Ze schieten nu echt als paddenstoelen uit de grond :( )

Ik heb zelf gelukkig wel een pre-order voor de reguliere prijs weten te bemachtigen.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik ben het eens dat ze iets mogen doen aan de richtlijnen. Ik heb geen flauw idee hoe het hier met dit soort praktijken zit, maar ik vind het ronduit schandalig, hier mag Tweakers toch echt wel wat aan doen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
Tsja, als Scalpers blijven zitten met onverkoopbaar spul hoor je ze ook niet. :+

Waarom zouden we overal een regel of richtlijn voor moeten hebben?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:22:
Tsja, als Scalpers blijven zitten met onverkoopbaar spul hoor je ze ook niet. :+

Waarom zouden we overal een regel of richtlijn voor moeten hebben?
pricewatch: Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System

Dit vind ik vrij bizar eigenlijk. Veel 'dubbele bestellingen'. Vrij doorzichtig als je het mij vraagt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, zet het onder 'niet netjes maar iedereen die een 10-30 euro winst denkt te maken doet gewoon mee' verhaal. Technisch gezien heb ik er niets op tegen, het is alleen niet erg in gedachte van de Tweaker. Maarja, V&A heeft daar toch al niet zo bijzonder veel van, dus gewoon negeren, de hype waait wel over.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tormbo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:30:
maar allicht werd er iets met richtlijnen gedaan oid.
En wat voor soort richtlijn of idee heb je in gedachten? daar ben ik wel benieuwd naar.
SinergyX schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:45:
Maarja, V&A heeft daar toch al niet zo bijzonder veel van, dus gewoon negeren, de hype waait wel over.
Precies, dat was jaren geleden zo, maar nu allang niet meer met zoveel handelaren etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Fietsbel op 02-10-2017 19:49 ]

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals NMe al aangaf: je mag er voor vragen wat je wilt. En als koper ben niet niets verplicht. Indien de prijs te hoog is zal de verkoper het niet kwijt raken, zijn probleem. We laten deze advertenties dus lekker ongemoeid. Mocht iemand het er voor over hebben, prima. Wij gaan daar echter niet op ingrijpen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18

InFamous

excommunicado

Tja, deze discussie is al zo vaak voorbij gekomen.

Bij elke release heb je opkopers, of het nou een Playstation, een Iphone of in dit geval een Nintendo is. Zolang er vraag is is er aanbod en een vraag hoger dan het aanbod geeft een hogere prijs. Heb je dit er niet voor over dan niet, er zijn zat mensen die het er wel voor over hebben.

De hype waait vanzelf weer over en de verkopers doen niks verkeerd, dus wij gaan daar ook niet op ingrijpen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
Het nadeel van dit soort lui is, dat ze vooral hier op Tweakers weten dat ze wel mensen zullen vinden die koste wat kost een exemplaar uit de eerste batch willen. Waar anders vind je zo veel tech liefhebbers bij elkaar?

Persoonlijk vind ik het jammer maar ben er mee eens dat het niet verplicht is om een te kopen. Als iedereen zou stoppen op deze manier te kopen dan hield het vanzelf een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Discussie is reeds gevoerd.. Handhaving regels: geen nieuwe producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 16:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gadgeteer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:01:
Het nadeel van dit soort lui is, dat ze vooral hier op Tweakers weten dat ze wel mensen zullen vinden die koste wat kost een exemplaar uit de eerste batch willen. Waar anders vind je zo veel tech liefhebbers bij elkaar?

Persoonlijk vind ik het jammer maar ben er mee eens dat het niet verplicht is om een te kopen. Als iedereen zou stoppen op deze manier te kopen dan hield het vanzelf een keer op.
Dat is toch exact wat vraag en aanbod is? Hier is de vraag, zij hebben het aanbod. Wordt er soms verwacht dat wij een cap gaan zetten op de prijs of het aantal van de artikelen die aangeboden worden? Dat is toch niet te managen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:22:
[...]

Dat is toch exact wat vraag en aanbod is? Hier is de vraag, zij hebben het aanbod. Wordt er soms verwacht dat wij een cap gaan zetten op de prijs of het aantal van de artikelen die aangeboden worden? Dat is toch niet te managen?
Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen/begrepen hebt. Ik geef nergens aan dat Tweakers er iets aan kan/moet doen. Ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat het gebeurt (en niemand verplicht is om te kopen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Even in het algemeen, wat het uitgangspunt is: is het aanbod in basis van toegevoegde waarde voor de bezoeker?

Ik zie zo een aantal die het voor rond de inkoopprijs aanbieden, en die zijn veelal snel weg. Dan zijn er een aantal die het voor meer aanbieden die daarmee een risico lopen het niet kwijt te raken - en ook andere risico's lopen (zie verder). Voor de rest zorgt het voor aanbod voor wie niet wil wachten en geen pre-order heeft geregeld. Blijkbaar zijn mensen bereid daar extra voor te betalen.

Immers, als iemand inkoopt met het doel te verkopen, dan is hij handelaar. De schaal waarop maakt daarvoor niet echt uit. Dus, als het artikel niet aankomt of kapot gaat, dan is de verkoper daar op aan te spreken. Net zoals in de winkel.

Niet iedere aanbieder zal zich dat beseffen, maar waar dat gebeurt spreken wij die mensen ook gewoon op hun verantwoordelijkheid aan. Weigeren ze hun wettelijke verplichtingen na te komen, dan is het exit Tweakers.

Wij zetten dus in op een natuurlijk verloop van vraag en aanbod, met het duwen van besef van risico's van handel en het dealen met de gevolgen daarvan. Naar mijn idee zijn we daarmee in combinatie met het reviewsysteem een veel betere keuze voor kopers die hem toch per sé willen hebben dan andere platformen. Want laten we ons geen illusies maken; er is vraag naar dit soort handel, dus is er aanbod. Als dat niet hier is, dan zijn ze nog steeds overal uitverkocht en moeten kopers elders terecht waar minder op rechten wordt gekeken.
Pagina: 1