Het is mij en vele anderen een doorn in het oog dat bepaalde "Tweakers" een slaatje slaan uit schaarste van bepaalde producten. Recente voorbeelden zijn de NES Classic Mini (winkelprijs 60,-, aanbod op V&A > 100 euro) en de Nintendo Switch (winkelprijs 309-329, aanbod V&A > 375).
De regels van V&A zijn simpel:
Maar er zijn een aantal Tweakers die doelbewust V&A misbruiken om tegen woekerprijzen schaarse producten te verhandelen. Het zelfde fenomeen als met concertkaartjes.
Ik vind dat Tweakers dit trieste gedrag actief zou moeten ontmoedigen, het tast het gevoel "voor en door Tweakers" voor mij in elk geval aan. Kan er geen limiet aan de vraagprijs? Max de adviesprijs ofzo?
De regels van V&A zijn simpel:
V&A is primair bedoeld voor particulieren en winkels om hun gebruikte producten aan te bieden, mits deze voldoen aan een aantal voorwaarden.
Dat sommigen een van hun overbodige pre-orders tegen de zelfde prijs van de hand wil doen, daar zal niemand bezwaar tegen hebben (scheelt ook weer de hele retourafhandeling).2) Het mogen geen courante producten zijn die op dat moment ook in de Pricewatch staan, aangezien in dat geval een directe concurrentie met de betalende shops in de PriceWatch ontstaat en dat is niet gewenst.
Maar er zijn een aantal Tweakers die doelbewust V&A misbruiken om tegen woekerprijzen schaarse producten te verhandelen. Het zelfde fenomeen als met concertkaartjes.
Ik vind dat Tweakers dit trieste gedrag actief zou moeten ontmoedigen, het tast het gevoel "voor en door Tweakers" voor mij in elk geval aan. Kan er geen limiet aan de vraagprijs? Max de adviesprijs ofzo?