Nieuwe Intel 6850k kopen? CPU vervangen Asus X99 DeLuxe II

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een Asus DeLuxe II. Prachtig moederbord, nog vrij nieuw, was nieuw te koop voor €150 en zoveel features/accessoires erbij..

Maar ik draai nu op een Xeon E5-2630 ES v4. Engineering Sample dus, die wilde ik daar eigenlijk niet eens voor gebruiken, heb er 2 van.

Zou het een idee een CPU als deze te kopen? https://www.amazon.de/Int...50K-LGA2011/dp/B01FJLAITC
Of zijn er betere CPU's in die prijsrange voor mijn moederbord beschikbaar?

De meeste verkoopadvies is online is gebaseerd op de 1151 socket en nu de nieuwe Intels, X99 is een beetje een buitenbeentje inderdaad.

Verwijderd

Hangt er vanaf wat je met PC doet, De Xeon heeft 10 Cores tegenover 6 van de i7.
De core clock van de 6850 is wel stuk hoger

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:50
Bij Alternate krijg je hem ook voor €349
Ik zou het niet doen aangezien op 5 oktober nieuwe Intel processoren uitkomen waaronder ook een i7 6 core / 12 threads die het toch aanzienlijk beter gaat doen dan de 6850 omdat die een betere single core performance heeft.

Wat wel interessant is zijn de ( tweedehands ) xeon processoren op ebay e.d.
Ze zijn echter wel weer lager geclocked dan de 6850k maar hebben veel meer cores.

Maar wat is er trouwens mis met de xeon die je er nu in hebt? :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Verwijderd

Misschien eens contact zoeken met Computer 1000-1100 euro. Voor Gamen en school. Heb al CPU.

Klinkt alsof dat voor jullie beide wel eens positief kan uitpakken :)

• chronoz
Mijn ES Xeon zorgt gewoon vaak dat het moederbord niet start vanwege verschillende QR codes en dan moet ik weer op de QR-reset knop drukken.
JohanNL schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:04:
Bij Alternate krijg je hem ook voor €349
Ik zou het niet doen aangezien op 5 oktober nieuwe Intel processoren uitkomen waaronder ook een i7 6 core / 12 threads die het toch aanzienlijk beter gaat doen dan de 6850 omdat die een betere single core performance heeft.

Wat wel interessant is zijn de ( tweedehands ) xeon processoren op ebay e.d.
Ze zijn echter wel weer lager geclocked dan de 6850k maar hebben veel meer cores.

Maar wat is er trouwens mis met de xeon die je er nu in hebt? :)
Ook Xeons die geen ES's zijn? Volgens mij zijn die nog superduur, een 10-core 2.1Ghz Xeon zou ik ook zo overwegen.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:07:
Misschien eens contact zoeken met Computer 1000-1100 euro. Voor Gamen en school. Heb al CPU.

Klinkt alsof dat voor jullie beide wel eens positief kan uitpakken :)
Hoe precies? Ik doe sowieso liever geen ruil-deals gezien hij geen reviews heeft hier.

Verwijderd

chronoz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:50:
Mijn ES Xeon zorgt gewoon vaak dat het moederbord niet start vanwege verschillende QR codes en dan moet ik weer op de QR-reset knop drukken.

[...]
Ook Xeons die geen ES's zijn? Volgens mij zijn die nog superduur, een 10-core 2.1Ghz Xeon zou ik ook zo overwegen.

[...]
Hoe precies? Ik doe sowieso liever geen ruil-deals gezien hij geen reviews heeft hier.
Wellicht kan jij zijn CPU kopen, (met afhalen ivm geen reviews) of heeft de beste jongen interesse in delen van jou PC (zoals moederbord) zodat je zelf door kan naar een gangbaarder platform? Het was maar een ideetje, een topic waar het meoderbord er is maar wil een nieuwe CPU, en ene waar de CPU er al is maar geen mobo... Op een niet zo gangbaar platform

Verwijderd

Heb verschillende gewone Xeons E5-V3/V4 op X99 platform draaien zonder probleem.
Is je bios up to date?

• chronoz
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:59:
[...]

Heb verschillende gewone Xeons E5-V3/V4 op X99 platform draaien zonder probleem.
Is je bios up to date?
Ik heb geen problemen met een Xeon E5 2620 v4, die draait als een zonnetje, maar wordt al gebruikt.

Ik heb problemen als ik er een Xeon E5 E5 2630 v4 Engineering Sample in doe, die crasht zelfs weleens.

Verwijderd

Wanneer die ES Xeon ook in een ander moederbord problemen geeft dan lijkt me het probleem daar te liggen.
Je hebt er 2 lees ik in OP, gebeurt het met beide?

*btw, ik verwacht dat er binnenkort wel wat aanbiedingen voorbij komen van socket 2011-3 processors die op voorraad liggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2017 14:13 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:50

[...]
Er zijn ook ES modellen die precies hetzelfde zijn als het origineel, enkel zijn ze als ES bestempeld.
Dat zijn min of meer de " release previews " van het origineel maar je kunt ze echt voor hele mooie prijzen krijgen.
Die zouden dan probleemloos moeten werken ( heb er zelf ook ervaring mee met een 12 core Xeon op X79 :) )

In vino veritas, in aqua sanitas

• chronoz
Ja, volgens mij heeft het namelijk ook met stepping te maken. Dus hoe goed je kunt dansen, dubstep, enzo.

Misschien moet ik ook wel elke keer bij het verwisselen van de CPU op de QR knop drukken vergeet ik dat... heb ook alweer zoveel qr foutmeldingen gezien, werd er moe van.

Het liep eindelijk stabiel op de E5 2620 v4 die wel echt was, ook met reboots. Nu heb ik mijn E5 2630 v4 erin, waarvoor ik €150 per stuk betaald heb, en bij een reboot steeds:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RUMtZq9m.jpg

Ik kan wel op die rode knop rechts drukken en dan kan ik via de BIOS naar de boot manager wel Windows in booten. Volgens mij crashte hij vanochtend zelfs even toen ik er half mee bezig was, al weet ik dat niet meer zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door chronoz op 26-09-2017 15:44 ]

Pagina: 1