Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer 1000-1100 euro. Voor Gamen en school. Heb al CPU.

Pagina: 1
Acties:

• Semv6
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-11-2023
Hoi. Ik ben Sem en ik word over 2 weken 15. Ik ben al 4 jaar aan het sparen voor een computer en ik wil hem deze verjaardag kopen.

Tijdens deze zomervakantie heb ik meegedaan aan de fotowedstrijd van Hardware.info en IK HEB GEWONNEN *O* oOo Ik heb een Core i7 6800k gewonnen. Een intel processor met 6 cores en een 3.4 clock speed en een 3.6 turbo clock speed.

Ik weet niet of ik voor de RX vega 56 moet wachten. Hij is nu 600 euro, maar bij de release zeiden ze dat hij 400 euro zou kosten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 295,-€ 295,-
1MSI X99A SLI Plus€ 185,51€ 185,51
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 304,88€ 304,88
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,55€ 44,55
1NZXT S340 Elite Zwart/Blauw€ 94,99€ 94,99
1Samsung LS24F356FHU Zwart€ 119,-€ 119,-
1Logitech Z213€ 27,23€ 27,23
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1be quiet! Pure Wings 2, 140mm€ 9,01€ 9,01
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4B2400C10€ 119,21€ 119,21
1Corsair CX450M€ 49,01€ 49,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.278,34

Het totaalbedrag is niet correct. Het is eigenlijk 1010 euro.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn computer gebruiken voor gaming en school.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum wat ik wil uitgeven is 1100 euro, maar een paar euro erover heen is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja. De gewonnen CPU en ik heb ook al een muis en een keyboard. Windows kan ik ook gratis via mijn broer krijgen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet veel speciaals. Gewoon een normale pc build.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Als het maar geen chinese troep is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet niet al te luid worden en ook niet al te veel stroom kosten. Ik wil dat hij een beetje futureproof is. Ik ga mijn scherm bij Mediamarkt kopen, want dan krijg ik 20% korting via mijn broer. Ik ga de rest kopen bij alternate op mijn Ram na, want als ik dat bij Azerty koop, scheelt dat 50 euro.

Ga je overklokken?
Nu nog niet. Later ga ik misschien mijn Cpu overklokken naar 4Ghz of hoger.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil feedback krijgen en ik wil weten of er bottlenecks zijn. Misschien zijn er betere componenten voor een betere prijs. Moet ik wachten voor de RX vega 56 of moet ik voor de 1060 gaan? Is de MinerCrisis al over?

Alvast heel erg bedankt!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
De Corsair CX450M is nou niet echt een goede voeding te noemen.
Ik zou de voeding veranderen voor deze: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Meer maximaal vermogen, efficiënter en degelijke kwaliteit.

Dit Ram geheugen: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Die andere die je hebt gekozen ga je niet krijgen voor die mooie prijs.

Koeler zou je ( mits je echt in de toekomst wilt gaan overklokken ) kunnen vervangen voor deze: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Als het MSI moederbord alle aansluitingen heeft die je denkt nodig te hebben kun je daarvoor gaan, duurdere moederborden hebben mogelijk meer SATA, USB, M.2. poorten etc.
Qua kwaliteit zijn ze allemaal prima, welke socket 2011-3 moederbord je ook kiest, uiteraard mag je dat ook wel verwachten van een moederbord van €180+

Wat misschien ook nog een optie kan zijn is dat je de i7 6800K verkoopt en voor het nieuwe mainstream platform gaat van Intel die 5 oktober uit komt.
Er komt dan ook een i5 6 core en i7 6 core die wellicht een betere keuze zal zijn, je hebt dan ook een systeem dat nieuwer is en langer word ondersteunt d.m.v. bijvoorbeeld bios updates.
Socket 2011-3 is namelijk al weer '' oud '' en vervangen voor Socket 2066.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Semv6
Ik vind de voeding wel wat aan de duurdere kant, maar ik heb niet al te veel verstand van PSU's.

Ik snap niet waarom ik mijn ram niet voor zijn prijs kan krijgen. Het is in principe een kwestie van op de knop "kopen" drukken. Ook zie ik dat je Dual ram voor me hebt gekozen, maar op internet stond dat je het beste voor een 6800k Quad Ram kunt nemen.

De 6800k is inderdaad al best oud, maar ik denk dat hij goed genoeg is voor mij.
De 6800k kost nu nog maar 300 euro en het pakketje van de 6800k was al geopend toen ik hem kreeg, dus ik denk dat ik hem voor een niet zo'n hoge prijs kan verkopen. Maar ik kan ook fout zitten.

Verwijderd

Ik mis een SSD:(

• Semv6
Ik ben van plan later een ssd te kopen.

Verwijderd

En zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 GAMING 6G€ 332,50€ 332,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,55€ 44,55
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Kingston HyperX Predator HX430C15PB2K4/16€ 133,-€ 133,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.097,45

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Ik ben met @JohanNL eens, deze CPU is leuk, vooral omdat je het gewonnen hebt, maar het beperk wel je mobo keuze. Een normale 1151 is rond de 100 eur. Dus mss even verkopen en dan normale intel kopen (wellicht de nieuwe die bijna uit zijn)

De seasonic fp 550g is gewoon heel goed - zeker als je later wil upgraden.
Maar ik kan snappen als je de 3 tientjes wil besparen. Maar als het zo is dan mss is bequiet 400w beter.
Semv6 schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:52:
Ik snap niet waarom ik mijn ram niet voor zijn prijs kan krijgen. Het is in principe een kwestie van op de knop "kopen" drukken. Ook zie ik dat je Dual ram voor me hebt gekozen, maar op internet stond dat je het beste voor een 6800k Quad Ram kunt nemen.
Je snap wel dat het niet op voorraad is? Je kan de knop wel drukken en wachten maar hoe lang.

Voor de rest zou ik iig wel een ssd nemen hoor, niet later. Want dan ga je dan later je windows overzetten?
Windows op ssd, belangrijke ding (je game dan) op ssd, de rest op hdd.

Een andere punt, waarom een speakerset? Als je wil gamen dan is een headset echt aan te raden.
Een goedkope trust cheap headset zou je zoveel beter maken in games vooral fps enz. Maar goed ik zie iid niet wat voor games je wil spelen. In minecraft is het wellicht niet nodig, just saying.

Nog een punt, je scherm, als je toch korting kan krijgen op mm, ga voor een aoc g2460 of zoiets.
Zeker voor gaming met de 1ms ipv 4ms, 75hz ipv 60hz. Maar nogmaals, ik weet niet welke games je gaat spelen, in minecraft is de 1ms niet nodig nee haha

[ Voor 29% gewijzigd door SirLct op 25-09-2017 12:33 ]

Life is too short to drive boring cars

• Semv6
Ik speel geen minecraft. Ik speel vooral OW, Skyrim, Cityskylines en Assassins creed.

Ik weet niet of ik mijn cpu moet verkopen. Het pakketje dat ik kreeg was erg gekreukeld en de fabrieksstikker was al los. Ik denk dat ik hem voor weinig dan moet verkopen......

Ik denk dat ik blijf met mijn scherm, want ik zie veel mensen op internet zeggen dat het verschil tussen 4ms en 1ms niks is. Ook zie ik dat de input lagg van dit scherm excellent is volgens www.displaylagg.com. 75hertz zou fijn zijn, maar ik vind het geen reden om daarvoor een duurder scherm te kopen.

Ik heb een headset, maar hij is niet echt geweldig. Als ik hem langer dan een uur op heb, dan krijg ik oorpijn. Maar ik denk dat ik de speakerset weghaal en daarvoor een ssd neem.

Ik zal mijn ram weghalen en deze ervoor in de plaats stoppen. Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 2400 C16. Ik zal deze waarschijnlijk ook via internet kopen, omdat hij via internet veel goedkoper is dan Alternate.

Ik ga denk ik ook de seasonic fp 550g en de Scythe Mugen 5 PCGH overnemen.

Allemaal heel erg bedank voor jullie reacties!!!!!

• SirLct
Ik vind namelijk zonde om 120 eur te spenderen aan die scherm.
Als je geen speciale wensen hebt, dan koop je beter 2e hands voor paar tientjes.
Ik weet dat je korting krijgt bij mm, maar je kan bijv geheugen of opslag halen van mm met korting.
En 2e hands scherm. Maar dan heb je budget over voor betere spec.

De NZXT case die je hebt gekozen heeft een fan aan de achter zijde, boven zeg maar.
De mugen koeler die je hebt gekozen heeft 2 fans. De achter fan zit dichtbij de fan van de case.
Ik had ook bijna de mugen gekocht totdat ik het zag, dus maar een noctua gehaald ipv die.
(en ik blijf zeggen dat joh wat is de nzxt 340 toch mainstream geworden)

• Semv6
Maar hoe kom ik aan een 2de hands scherm? Waar koop je dat?

Ik heb deze als SSD gekozen: Samsung 850 evo 250GB. Ik kan hem inderdaad via mm met korting krijgen.

Kan ik de achterste fan van de koeler er niet af halen? Kan ik die dan ook voor mijn case gebruiken als extra fan? Volgens mij heb ik dat iemand eerder zien doen. De noctua kost wel heel veel en is ook niet zo mooi om te zien. Is de be quite dark rock ook goed?

Wat is ook de beste 1060? Misschien start ik hiervoor wel een nieuwe "vraag/topic".

Dit is nu de geupdate build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 295,-€ 295,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 319,-€ 319,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,95€ 44,95
1NZXT S340 Elite Zwart/Blauw€ 94,99€ 94,99
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1be quiet! Pure Wings 2, 140mm€ 9,01€ 9,01
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.432,25

In totaal kost dit 1067 euro. Dit is zonder de extra fan en met de Scythe mugen 5 en Als ik het via internet, alternate en mm haal.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Semv6 schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:51:
Maar hoe kom ik aan een 2de hands scherm? Waar koop je dat?
V&A?
Kan ik de achterste fan van de koeler er niet af halen? Kan ik die dan ook voor mijn case gebruiken als extra fan? Volgens mij heb ik dat iemand eerder zien doen.
Beter van niet. Kort door de bocht hebben cpu coolers fans met een hoge statische druk, terwijl je voor je case juist fans wil hebben die veel lucht kunnen verplaatsen. Daarbij is het design van de Mugen juist gemaakt voor zijn dubbele fan. Als laatste maakt het weinig uit dat de fan dicht bij de outtake zit. Kan de lucht er meteen uit geblazen worden.
De noctua kost wel heel veel en is ook niet zo mooi om te zien. Is de be quite dark rock ook goed?
De Dark Rock is een erg goede koeler. Dat had je zelf ook kunnen googlen ;).
Wat is ook de beste 1060? Misschien start ik hiervoor wel een nieuwe "vraag/topic".
Dat kan prima hier. Maar eerst googlen. Er zijn genoeg reviews over geschreven.
Dit is nu de geupdate build:
Een paar opmerkingen. Je voeding kan wat mij betreft ook prima die CX450M zijn. Nee het is geen high-end voeding, maar mainstream en derhalve nog steeds dikke prima. Verder is die extra fan niet nodig. De NZXT heeft er standaard al twee. Voor een normale build zoals deze is dat al goed.

Overigens zou je voor een moederbord ook tweedehands kunnen kijken. Jouw gekozen bordje wordt bijv. voor 130 aangeboden.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 25-09-2017 19:43 ]

• Semv6
Dankje voor je tips! Als de fan van de koeler al de lucht naar buiten blaast, kan de cass fan dan beter ergens anders zoals boven?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 15:05
De fan van de koeler blaast de lucht idd naar achter, maar is niet meer krachtig genoeg om die naar buiten te duwen. De casefan kan dus blijven achteraan.
Je kan hem ook naar boven verplaatsen, temperatuur zal nagenoeg gelijk blijven.

• Semv6
Oke. Dankjewel voor de tip!

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

Ik zou wachten tot begin oktober voor de nieuwe intel CPU's:

nieuws: Intel introduceert Coffee Lake-generatie van desktopprocessors

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• SirLct
@Thomascr9695 ja maar hij heeft al een cpu namelijk. gewonnen.

@Semv6 @br00ky nee mijn bedoeling was niet dat de achter case fan ergens anders weggezet wordt, maar zo'n dubbele zo dichtbij vind ik zonde. Dus de bedoeling is om dan andere koeler te plaatsen. Maar natuurlijk is het ook niet erg om de mugen 5 gewoon op te zetten. Helft van de aarde heeft die dus het zou ook gewoon prima moeten zijn. En ja dark rock is idd prima. Klopt Nocuta is wat anders - dus ik snap wel dat je het niet zo mooi vind - ik vind het juist uniek :D

Tweedehands scherm via V&A of via de ehem, markt, ehem, plaats.
Zo even snel gezocht een paar leuke 24 inch voor 5 tientjes.

Over de 1060, er zijn een aantal reviews, ook hier op tweakers van bijv. Foritain.

In het algemeen maakt het niet zo heel veel uit - de 1060 6gb versie zijn allemaal gewoon prima.
Ik zou wel blijven bij gigabyte, msi, of iets dergelijk. Neem dan ook gewoon atx versie.
Overclock of niet - schijnt niet echt veel verschil in realiteit - misschien 1 of 2 fps meer?
Maar wel zo dat de gigabyte aorus versie (met 3 fans of met 2 grote fans + betere radiator) in het algemeen beter doet dan de rest (en goed koelt). Maar dan ook weer tientje of twee duurder.
Ietsje goedkoper is de G1 bijvoorbeeld.
De bottom line is de windforce (niet OC) model bijvoorbeeld.

Wat Brooky zegt over de psu is eigenlijk wel waar. De seasonic is erg goed, maar ja de cx450m is eigenlijk ook wel oke.

Nog een opmerking over de case - waarom de 340 elite? Ga je voor VR? denk het niet als ik het lees?
Ik "cringe" al als ik de normale 340 ziet in een lijst - te veel mensen heeft ie. Maar om dan naar de elite te gaan - snap ik niet van je verhaal eigl. Je kan prima met een case van 5 tientjes denk ik. Er zijn genoeg te vinden die ook goed zijn. Zo is bijv fractal focus G in populariteit aan het toenemen. Zowel de ehem coolermaster ehem masterbox lite 5.
Of als je je build later ook wil pronken voor al je vrienden, neem een gekke thermaltake of zo.
Bijv deze pricewatch: Thermaltake View 27
Lekker aquarium.

[ Voor 18% gewijzigd door SirLct op 26-09-2017 09:22 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 15:05
De voeding is net het onderdeel waar je niet teveel op moet willen besparen. Als je voeding stuk gaat is de kans groot dat er iets anders ook sneuvelt. Levert je voeding niet genoeg vermogen wordt je systeem onstabiel zonder onmiddelijk duidelijke oorzaak etc...

Seasonic voeding is goed, corsair RM550x zou voor deze build ook meer als voldoende moeten zijn. Ik heb een corsair RM750x (enkel omdat ik een witte wou) en die hoor je nooit. Bij idle en laag verbruik draait de fan gewoon niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Mee eens, maar de CX450M wegzetten als een matige voeding wat eerder in het topic gebeurde is te kort door de bocht. Het is een prima, mainstream ding. Als die paar tientjes de dealbreaker zijn, dan is het dus een okay keus.
Pagina: 1