[ZT] Ergernis over foutparkeerder

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 22:40
HMR90 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:26:
[...]

Heb jij er hinder van als iemand die je niet kent word vermoord? Waarschijnlijk niet dus zullen we dat ook toestaan? Dit is zo non-argument, we hebben nou eenmaal afgesproken/de fatsoenregels zijn dat je in een parkeervak parkeerd. Mocht je dit niet kunnen dan vind ik het jammer dat je je rijbewijs gekregen hebt.
Ik zou me om het eerste wat drukker maken dan om het tweede. Je trekt het wat in het absurde zo.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 788859

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:30:
[...]

Dan heb jij duidelijk niet het boek gelezen.... het gaat er in het boek juist om om heel bewust met je 'f*cks' om te gaan en je niet overal druk om te maken, want dat kan je niet. Als dit belangrijk is voor TS moet je dat lekker zo laten zijn, hij heeft namelijk wel degelijk een punt. Daarnaast is de titel misleidend want het de 'f*cks' zijn meer een synoniem voor de hoeveelheid energie in positieve en negatieve zin wat je aan dingen moet geven en niet zo zeer met 'je niet druk maken'. Dus je kan wel heel pedant met dat boekje gaan wapperen, maar je hebt hem duidelijk niet gelezen of begrepen. Daarnaast ben jij degene die zich nu druk maakt om iemand die zich druk maakt.... pot en ketel.
Ik maak me hier helemaal niet druk om, ik ga voor mijn plezier naar tweakers om random dingen te lezen, toevallig stuit ik op dit topic en besluit ik het eens te gaan lezen. Als ik zie hoeveel mensen hier zo triggered reageren over zoiets dan denk ik ja, steek je tijd en energie ergens anders in of ga naar de persoon toe en vertel wat je dwars zit. Maar ga nou niet lopen te janken en te vragen wat je moet doen met je leven op een forum. Tegenwoordig zie je zoveel topics hier op tweakers over zooi wat gewoon opgelost kan worden door logisch na te denken, maar dat is helaas te veel gevraagd voor sommige mensen omdat ze bang zijn wat andere mensen van hun denken (in dit geval de overburen).

TS zegt zelf:
Het is geen bewoner van een woning, maar iemand die daar vroeg in de ochtend al, op bezoek is, oppas misschien.
Dan waarom zet je dit gevalletje van irritatie of je " give a fuck about list" in plaats van er heen te gaan en gewoon eerlijk maar netjes te vertellen dat je dit niet geweldig vindt dat hier iemand scheef parkeert.

Om terug te komen over de fucks die ik hierover geef, dit zijn de laatste fucks die ik nog hier aan uitbesteed en zal er ook verder niks meer doen sinds dit de no fucks lijstje in gaat.

Heb een fijne dag.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dude, misschien moet je niet zo veel f*cks geven over wat iemand op een forum zet. Waarom boeit het je zo wat andere mensen op fora zetten? 8)7

Je bent er niet eens inhoudelijk op ingegaan op de oorspronkelijke vraag. Het enige wat je hebt gedaan is 2 posts besteden over het feit dat iemand iets post.... en je hebt je er enorm over opgewonden terwijl je advies was om je niet zo op te winden... :>

Doei doei! :+

[ Voor 61% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-09-2017 11:29 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Anoniem: 975959

Je mag het nog eens proberen, met normale bewoordingen

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 27-09-2017 18:41 ]

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:06
Nou TS, ik had een update verwacht na gisteren. Heb je haar nog aangesproken vanmorgen of een briefje op de ruit geplakt?

Of was ze vrij vandaag?

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De update is dat er geen update is. Ik heb zeker naar aanleiding van dit topic het proberen te laten bezinken en diverse gebruikers maken goede punten, al herken ik mezelf niet overal in :+

Vanmorgen trof ik deze auto weer aan over twee vakken, maar ik had een trein te halen en heb toen verder geen actie ondernomen, maar ik merkte wel dat het me weer erg irriteerde. Ik denk ook dat dit gewoon pure gemakzucht is gezien hoe de auto nog met scheefstaande wielen staat geparkeerd; ze is ingedraaid en uitgestapt.

En ja, er zijn voldoende parkeerplekken en ja, de plekken zijn breed genoeg (nieuwbouwwijk) in de straat maar dat is geen reden om dit gedrag te vertonen of goed te keuren.

Maar ik voel er nog niet veel voor om mensen om 07.00 op hun gedrag aan te spreken en als ik thuis kom is de auto al weg. Verder is het mijn gevoel dat mensen niet graag op hun gedrag worden aangesproken en dat al snel zal leiden tot een gevoel van aanval op hun acties.

Dan zijn er de volgende opties;

1. Het laten gaan. Al vraag ik me af wat er gaat gebeuren als mijn auto wel net in het vak staat waar ze wil parkeren; kan ze het dan ineens wel?
2. Dochter aanspreken of ze het bericht kan overbrengen.
3. Het bekende briefje deponeren
4. Contacten leggen met wijkagent met eventueel foto's en vragen om handhaving van de AVP al gaat dat me op dit moment wel te ver.

Liefst kies ik voor optie 1....... maar dat is ook gelijk de lastigste.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 28-09-2017 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 22:40
Wat je ook doet. Vooral niet dat boekje lezen, want daar word je blijkbaar pedant van. :+

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jij mag ook een nieuwe poging doen en dan nu wél inhoudelijk.

[ Voor 73% gewijzigd door deepbass909 op 28-09-2017 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 26-07 17:03
Wel klagen en er vervolgens niks tegen doen..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-07 19:52

DukeBox

loves wheat smoothies

RodeStabilo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:20:
Maar ik voel er nog niet veel voor om mensen om 07.00 op hun gedrag aan te spreken en als ik thuis kom is de auto al weg.
Is het niet zo dat ze ruim parkeert om de kinderen makkelijker in te laten stappen en vervolgens weer weg te gaan ? Bij veel kinder dagverblijven zie je ook vaak dat daar meer rekening mee gehouden wordt en dat er daarom minder naar de belijning wordt gekeken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je zou natuurlijk even 4 van die rollers kunnen huren, de auto even paar straten verder op neerzetten en een heldendaad kunnen doen door hem weer terug te vinden. Dan heb je +1 credit en kan je daar nog even aangeven dat je wel verwacht dat zij/hij hem nu wél netjes in het vak parkeert.. of ga ik nu te ver?

* Falcon zou het doen :P

maar TS zou natuurlijk ook op iets anders kunnen richten... Dat bijv. het onkruid nog niet tussen de tegels is weggehaald door de gemeente.. of wordt het dan te zwaar op de ochtend?

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 28-09-2017 08:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@RodeStabilo
Nu moet je even gaan doorpakken. Of je zegt op je werk dat je een uurtje later komt een gaat zitten posten op een krukje, dan zie je meteen of ze een 'geldig excuus' heeft of gewoon asociaal is.
Of je schrijft vast het briefje een stopt het er bij de eerstvolgende mogelijkheid onder. Of je leert naar de andere kant op kijken.
Anders begint dit aardig op zelfkastijding te lijken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben het grotendeels eens met de ts en zoo toch eens vriendelijk informeren bij de buren wat het achterliggende verhaal is.

Waar ik me zelf aan erger zijn auto's die midden in een Bocht worden geparkeerd.
Hiermee bereikt men dat anderen de bocht doorrijden op de verkeerde weghelft.

Lijkt me persoonlijk onwenselijk maar ik zie het op plaatsen structureel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Falcon schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:54:
Dat bijv. het onkruid nog niet tussen de tegels is weggehaald door de gemeente.. of wordt het dan te zwaar op de ochtend?
Daar zeg je zo iets ...
Bij mij tegenover zijn 5 parkeerplaatsen, dat zijn kinderkopjes.
3 maanden geleden had ik nachtdienst, en kwam de plantsoenendienst langs met zo'n veegwagen.
Het middelste vak netjes overgeslagen omdat mijn auto daarop stond.
Ik heb me stiekem toch wel elke dag geërgerd aan dat uitzicht ( had ik een topic moeten starten ? )

Tijdens het thuiswerken gisteren, zag ik het busje stoppen, en de goede man begon weer met zijn karretje te schuren.
Stond natuurlijk mijn auto weer op dezelfde plek ;)
Snel naar beneden, en naar buiten natuurlijk ( die mannen doen een héle dag over 2x2m2 plantsoen, maar deze was wel een stukje vlotter ;)
Ik zeg hem mijn auto te verplaatsen, en rij die mijn oprit weer op.
Met zijn duim omhoog, heeft hij nu wel alle 5 de plekken schoongemaakt, niet dat mijn uitzicht verbeterd is ... maar het idee van gelijk onderhoud is prima voor mijn OCD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 07:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat moment dat een schilder met zijn witte busje op de linkerbaan blijft plakken en je hem even op zijn 06 belt (staat niet voor niks op de bus) of hij even netjes aan de kant zou willen gaan :+

Standaard een contact telefoonnummer bij kentekens lijkt mij soms ideaal :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Palomar
  • Niet online
Dus je ziet die auto verkeerd geparkeerd staan als je 's ochtends naar je werk gaat en als je thuis komt is ie weer weg. Ik vraag me dan wel af wat je concrete overlast is?

Als je je eigen auto nou niet meer kwijt kon vanwege dit parkeergedrag dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar nu klinkt het wel een beetje als zeuren om het zeuren..

• Farabi
  • Niet online
Ik kan mij meer ergeren aan users die niet inhoudelijk reageren en alleen maar blijven trollen. Kappen daarmee!

[ Voor 63% gewijzigd door deepbass909 op 28-09-2017 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Vanmorgen trof ik deze auto weer aan over twee vakken, maar ik had een trein te halen en heb toen verder geen actie ondernomen, maar ik merkte wel dat het me weer erg irriteerde.
Krop het niet op, koop stoepkrijt:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/70/6d/2b/706d2b261c5cb5f523a6d98f679ff5aa--sidewalk-chalk-sidewalks.jpg

Dit plaatje deed me ergens anders aan denken: een paar boterhammen er op leggen, vogels doen de rest:
Afbeeldingslocatie: http://donthatethegeek.com/wp-content/uploads/2015/03/funny-car-mess-dirty-traffic-cone.jpg

Ook een oplossing, als je genoeg bussen hebt:
Afbeeldingslocatie: https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2016/10/passive-aggressive-car-parking-notes-33-581078e1f40cf__605.jpg

Of gewoon zo:
Afbeeldingslocatie: https://wanna-joke.com/wp-content/uploads/2013/12/funny-picture-asshole-parking-solved.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Ik voel erg met de TS mee, en herken me er volledig in.

De dochter van mijn buren heeft sinds een paar maanden een vriendje die steevast zijn Aygo op het grasveldje voor onze voordeur parkeert, zelfs als er vakken vrij zijn.

Heb hem een keer aangesproken toen hij uitstapte, en zijn verklaring was dat hij hem er in sommige vakken niet in krijgt. Daar had ik even geen weerwoord op.
Hij doet het ook als alle vakken bezet zijn, terwijl je hem ook gewoon langs het veldje kan zetten in plaats van er op, of een straat 2 minuten lopen terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dS8F5Xu9NzQrifEayFnQuRMf/full.png
We wonen aan een doodlopend hof. Rode circel mijn voordeur. Groen is gras met blauw zijn auto.

Ik irriteer me daar kapot aan. Ook omdat zijn koplampen mijn halve woonkamer verlichten bij het aan- en wegrijden. Maar vooral omdat het er gewoon asociaal uitziet, en ik wil dat mijn wijk er verzorgt uitziet. Hij is gewoon te lam om een paar minuten te lopen vanaf een paar straten verder, waar altijd plek is (en waar je doorheen rijdt om hier te komen).

Mijn vrouw vind dat ik me niet moet aanstellen.

//edit
Sinds ik dit heb gepost heb ik zijn auto nog 2x gezien, beide keren langs het veldje in plaats van er op. Toeval, of... :w

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 04-10-2017 13:35 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als hij een Aygo al niet in een parkeervak krijgt hoeft je buurman zich geen zorgen te maken denk ik. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, als je een simpele Aygo al niet in een parkeervak kan krijgen, heb je je rijbewijs zeker bij de Aldi gekregen toen je een pakje boter kocht. Of hij heeft simpelweg helemaal geen rijbewijs.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:59
Als Aygo rijder wil ik mij even distancieren van de foutparkerende Aygo's in dit topic.

Zelf maak ik mij op m'n werk schuldig aan het express opzoeken van foutparkeerders om daar vervolgens mijn Aygo netjes in het vak strak naast te zetten. Al betekend dat dat ik soms ook wel eens door de achterbak naar buiten moet.

Misschien is het dan toch dat mensen met een Aygo enigzins verknipt zijn...

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

• frickY
Hji lijkt me net 18 en de (lichtblauwe) Aygo van zijn mama. Is gewoon te beroerd om zijn best te doen, des te irritanter vind ik het.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
frickY schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:31:
Hji lijkt me net 18 en de (lichtblauwe) Aygo van zijn mama. Is gewoon te beroerd om zijn best te doen, des te irritanter vind ik het.
Je bent niet de enige die klaagt... Sterker nog, zelfs de examinatoren bij het CBR klaagden deze week al dat 18-jarigen niet kunnen rijden :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 10:46
frickY schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:19:

De dochter van mijn buren heeft sinds een paar maanden een vriendje die steevast zijn Aygo op het grasveldje voor onze voordeur parkeert, zelfs als er vakken vrij zijn.

Heb hem een keer aangesproken toen hij uitstapte, en zijn verklaring was dat hij hem er in sommige vakken niet in krijgt. Daar had ik even geen weerwoord op.
Hij doet het ook als alle vakken bezet zijn, terwijl je hem ook gewoon langs het veldje kan zetten in plaats van er op, of een straat 2 minuten lopen terug.

[afbeelding]
We wonen aan een doodlopend hof. Rode circel mijn voordeur. Groen is gras met blauw zijn auto.

Ik irriteer me daar kapot aan. Ook omdat zijn koplampen mijn halve woonkamer verlichten bij het aan- en wegrijden. Maar vooral omdat het er gewoon asociaal uitziet, en ik wil dat mijn wijk er verzorgt uitziet. Hij is gewoon te lam om een paar minuten te lopen vanaf een paar straten verder, waar altijd plek is (en waar je doorheen rijdt om hier te komen).

Twee dingen:
1. zorg dat je de volgende keer een woordje klaar heeft over zijn totale gebrek aan parkeerskills
2. veel gemeenten hebben een BuitenBeter app. Maak daarmee bij herhaling foto's en vraag om handhaving en/of fysieke afscheiding van de groenstrook met de weg (juridisch is er iets ruimte voor het argument dat een groenstrook bij de weg hoort; een bord parkeren in de vakken lost dit ook op).

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 28-09-2017 10:37 ]

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-07 01:14

Zeror

Ik Henk 'm!

De update is dat er geen update is. Ik heb zeker naar aanleiding van dit topic het proberen te laten bezinken en diverse gebruikers maken goede punten, al herken ik mezelf niet overal in :+

Vanmorgen trof ik deze auto weer aan over twee vakken, maar ik had een trein te halen en heb toen verder geen actie ondernomen, maar ik merkte wel dat het me weer erg irriteerde. Ik denk ook dat dit gewoon pure gemakzucht is gezien hoe de auto nog met scheefstaande wielen staat geparkeerd; ze is ingedraaid en uitgestapt.

En ja, er zijn voldoende parkeerplekken en ja, de plekken zijn breed genoeg (nieuwbouwwijk) in de straat maar dat is geen reden om dit gedrag te vertonen of goed te keuren.

Maar ik voel er nog niet veel voor om mensen om 07.00 op hun gedrag aan te spreken en als ik thuis kom is de auto al weg. Verder is het mijn gevoel dat mensen niet graag op hun gedrag worden aangesproken en dat al snel zal leiden tot een gevoel van aanval op hun acties.

Dan zijn er de volgende opties;

1. Het laten gaan. Al vraag ik me af wat er gaat gebeuren als mijn auto wel net in het vak staat waar ze wil parkeren; kan ze het dan ineens wel?
2. Dochter aanspreken of ze het bericht kan overbrengen.
3. Het bekende briefje deponeren
4. Contacten leggen met wijkagent met eventueel foto's en vragen om handhaving van de AVP al gaat dat me op dit moment wel te ver.

Liefst kies ik voor optie 1....... maar dat is ook gelijk de lastigste.
Ga voor optie 3 en geef de auto-eigenaar een kans om te verbeteren. Deponeer gewoon een vriendelijk briefje (gaan lopen schelden of belachelijk maken gaat niet werken) onder die ruitenwisser. Met daarbij een mededeling dat je de wijkagent/politie inlicht wanneer je het nogmaals aantreft. Dan is het een slechts nog een kwestie, wie niet horen wil, moet maar voelen. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-07 09:50
frickY schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:19:

[afbeelding]

Gemeente vragen voor een struikje groen of een plantenbak oid zodat er niet meer ingereden kan worden. ;)

Of een spijkerstrip neerleggen net onder het oppervlak, waar je niet instapt als persoon omdat je te licht bent, maar als er een auto overheen rijd het wel effect heeft >:)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HMR90 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:52:
Er zijn nog geen auto's die automatisch in een vak kunnen rijden, fileparkeren wel maar dit is zo simpel dat het voor de autofabrikanten niet eens een optie is :9
Euhm, niet helemaal waar. Mijn nieuwe Skoda Octavia kan dat wel, een vak in parkeren. Dus als Skoda het kan dan andere merken vast ook :)

Geen idee of het al gezegd is, het topic heb ik nog niet helemaal doorgenomen ;)

https://discord.com/invite/tweakers

• frickY
Rukapul schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:34:
Twee dingen:
1. zorg dat je de volgende keer een woordje klaar heeft over zijn totale gebrek aan parkeerskills
2. veel gemeenten hebben een BuitenBeter app. Maak daarmee bij herhaling foto's en vraag om handhaving en/of fysieke afscheiding van de groenstrook met de weg (juridisch is er iets ruimte voor het argument dat een groenstrook bij de weg hoort; een bord parkeren in de vakken lost dit ook op).
Goeie tips. Ik had zelf bedacht mijn buitenkraan open te zetten, het grasveld te overspoelen, zodat zijn auto wegzakt of op zijn minst zijn witte sportschoenen vies. Dat doe jij een stuk netter :+

Breda lijkt een BuitenBeter-achtig iets te hebben, die ga ik nu zeker gebruiken.
Het grasveld is een maand of 3 gescheiden geweest met paaltjes met draad, maar toen kwamen ze er achter dat de grasmaaier er ook niet meer op kan 8)7 Het gebied is een woonerf, volgens mij impliceert dat er niet perse in vakken geparkeerd hoeft te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
frickY schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:49:
[...]

Goeie tips. Ik had zelf bedacht mijn buitenkraan open te zetten, het grasveld te overspoelen, zodat zijn auto wegzakt of op zijn minst zijn witte sportschoenen vies. Dat doe jij een stuk netter :+

Breda lijkt een BuitenBeter-achtig iets te hebben, die ga ik nu zeker gebruiken.
Het grasveld is een maand of 3 gescheiden geweest met paaltjes met draad, maar toen kwamen ze er achter dat de grasmaaier er ook niet meer op kan 8)7 Het gebied is een woonerf, volgens mij impliceert dat er niet perse in vakken geparkeerd hoeft te worden.
Heb jij even mazzel. Juist in een woonerf mag je nergens anders dan op aangewezen plekken parkeren wat in de praktijk neerkomt op in de parkeervakken.
Artikel 46
1 Het is bestuurders van een motorvoertuig verboden binnen een erf te parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven.
2 Indien het erf tevens is aangeduid als parkeerschijf-zone, is ten aanzien van het parkeren van voertuigen artikel 25 van toepassing.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 28-09-2017 10:52 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TooTall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 20:20
Kan me er zo in verplaatsen. Als in mijn eigen straat zo iemand zou wonen zou ik gewoon gaan aanbellen en vermelden dat ik iemand op bezoek krijg die ook graag een parkeerplaatsje wil, en of ze even de auto wil verzetten. Het excuus 'het lukt me niet'? Ok, geen probleem, geef even je sleutels dan zet ik hem er zelf wel in.

Dit deed me even terugdenken aan een ervaring die buren van mijn ouders hebben gehad. Op het einde van een (doodlopende rustige residentiële) straat vinden mensen het een strak plan om een bestaand huis te kopen, de kamers op de bovenverdieping te slopen, en er een balletschool voor kinderen te openen. Tot daar ok.

Elke dag zijn er 3 shiften, dus een golf verkeer bij start en eind van de lessen, bestaande voornamelijk uit Range Rovers en S-classes met zonnebrildragendehuishuismoedermamas die precious-peanut-number-ones komen droppen zodat ze dan lekker een uurtje voor hunzelf hebben, om zich even geen zorgen te moeten maken over de ingebeelde glutenallergie van hun losgeslagen ADHD-gespuis.

Kan je inbeelden wat voor een overlast dat veroorzaakt met al dat verkeer. Want natuurlijk is het not-done om te stoppen op de grote weg en de kids (HAAT DAT WOORD) 50 meter te laten wandelen, het liefste proppen ze hun auto nog tot IN de danszaal.

Anyway....

Op een dag ziet de buurman van de dansschool de boom voor zijn huis heen en weer schudden. Na een tijdje gaat hij voor zijn huis kijken wat er gaande is.

Staat daar een meneer in zijn Bruno Magli's met een grote snoeitang takken van buurman zijn Catalpa bomen te knippen, die in de voortuin staan.

Op de vraag wat er in de gloeiende hemeltering gaande is, antwoord meneer doodleuk "wij parkeren altijd hier en de laaghangende takken maken krassen op het dak van mijn vrouw haar Range Rover.....IS HET EEN PROBLEEM ALS IK DIT DOE?"

(jawel, hij VROEG het echt!)

Voor de duidelijkheid, de takken hingen NIET over de stoep of de openbare weg, maar gewoon over het stuk grond (nog eigendom van de buurman) tussen de stoep en de voortuin.

Uiteindelijk heeft de buurman dan maar solide betonblokken voor zijn woning gezet.

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
(weg)

[ Voor 159% gewijzigd door asmi2 op 28-09-2017 11:15 ]

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 10:01

Tusk

Sticky Bomb likes you!

een aardig briefje onder de wissers steken en heel kort de situatie uitleggen. Als er geen reactie op volgt zou ik ze toch een keer aanspreken. En als dat niet helpt alle treiter dingen die hierboven staan :)

Netjes vragen kán gewoon helpen! Bij mij voor de deur (parallelvakken) kwamen ineens permanent 2 old timers te staan. Bleken nieuwe bewoners te zijn van een zijstraatje. Heb na een paar dagen bij beide auto's een briefje gestopt en uitgelegd dat deze vakken speciaal aangelegd zijn voor de bewoners van deze straat en niet als permanente opstalplaats voor hun hobbyauto's. Kaartje erbij en omcirkelt waar wat grotere (algemene) parkeerplaatsen waren. Volgende dag waren de auto's weg. Opgelost

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 15:34

Wailing_Banshee

You're Next

-MVR- schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:32:
[...]

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Parkeren op iemand anders zijn oprit is echt not-done !
Hangt ervan af. Wij kwamen eens thuis van vakantie, stond de auto van de buren op de oprit. Geen probleem, hebben die van ons er achter gezet en de volgende dag even gevraagd waarom. En daarna even gezellig thee gedronken en over de vakantie gepraat :p

Op de oprit van een wildvreemde parkeren is wel not-done, ben ik het wel mee eens!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:24:
[...]

Hangt ervan af. Wij kwamen eens thuis van vakantie, stond de auto van de buren op de oprit. Geen probleem, hebben die van ons er achter gezet en de volgende dag even gevraagd waarom. En daarna even gezellig thee gedronken en over de vakantie gepraat :p

Op de oprit van een wildvreemde parkeren is wel not-done, ben ik het wel mee eens!
Een maatje van mij doet het ook wel eens, meestal een berichtje van te voren.
Zijn ouders wonen vlak achter ons, en om in die inham een parkeerplek te vinden is helemaal onmogelijk.
Als hij dan de brandgang doorsteekt, staat hij bijna in hun achtertuin, zou hij daar ergens parkeren, moet hij zeker 5 minuten verder weg staan ( first world problems )
Maar dan blokkeert hij ook misschien wel een 'echte' bewoner.

De buurman stuurt ook wel eens bericht, dat hij de auto wil wassen, imho ook niets mis mee.

• RemcoDelft
wildhagen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:27:
Idd, als je een simpele Aygo al niet in een parkeervak kan krijgen, heb je je rijbewijs zeker bij de Aldi gekregen toen je een pakje boter kocht. Of hij heeft simpelweg helemaal geen rijbewijs.
Ik mag er vanmiddag weer eentje bewonderen, die bij het wegrijden van fileparkeren d'r Aygo steevast na 3 keer steken dwars op de stoep krijgt voordat ze het parkeervak uitkomt...
Morelleth schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:43:
Gemeente vragen voor een struikje groen of een plantenbak oid zodat er niet meer ingereden kan worden. ;)

Of een spijkerstrip neerleggen net onder het oppervlak, waar je niet instapt als persoon omdat je te licht bent, maar als er een auto overheen rijd het wel effect heeft >:)
In mijn wijk lossen hondeneigenaren zulke problemen op door ervoor te zorgen dat je het wel uit je hoofd laat om ooit nog op het gras te stappen...
Maar gek genoeg schijten ze nooit bij zichzelf voor de deur.

[ Voor 38% gewijzigd door RemcoDelft op 28-09-2017 13:09 ]

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 10:01

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Wat hier trouwens met Aygo bestuurders wordt gesuggereerd, heb ik met Kia Picanto's. Daar rijden echt alleen maar gevaarlijke mensen in: Onzekere huisvrouwtjes, appende HEMA kassières en vooral veel bejaarden die huizen binnen rijden!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 23:15
Herkenbaar "probleem":

Parkeren2

Parkeren

Eigenlijk moet je zo iemand een beker geven, want zo parkeren is eigenlijk best knap O-)

Ooit eens op aangesproken toen hij zo dicht op een auto stond dat die niet het vak uit kon zonder 1000x te steken. Maar zulke mensen zien het zelf niet "wat is er mis dan?", ik acht de kans groot dat erop wijzen vaak nauwelijks zin heeft.

Ik hoop tot op de dag van vandaag dat de vuilniswagen eens de helft van die auto afrijdt, maar helaas tot op heden nog niet gebeurd. (al zul je zien dat bij zulke figuren dat nooit gebeurd, maar gewoon bij iemand die netjes parkeert)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-07 15:22
Martinusz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:56:

Ooit eens op aangesproken toen hij zo dicht op een auto stond dat die niet het vak uit kon zonder 1000x te steken. Maar zulke mensen zien het zelf niet "wat is er mis dan?", ik acht de kans groot dat erop wijzen vaak nauwelijks zin heeft.
Laatst ook iemand gezien met een passagier naast hem. Diegene ging heel krap links naast een andere auto parkeren zodat de passagier moeite moest doen om uit te stappen...en aan de linkerkant was er ruimte voor meerdere auto's. (Het was wel een parkeerstrook zonder vakken) |:(

• Martinusz
pvink schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:58:
[...]

Laatst ook iemand gezien met een passagier naast hem. Diegene ging heel krap links naast een andere auto parkeren zodat de passagier moeite moest doen om uit te stappen...en aan de linkerkant was er ruimte voor meerdere auto's. (Het was wel een parkeerstrook zonder vakken) |:(
Oh laatst zat ik nog in de auto te wachten, komt er een auto naast mij staan met serieus 10cm tussenruimte. Toen ze zag oh wacht er zit nog iemand in, en ik keek natuurlijk zo van :? wat ben je aan het doen :? toen ging ze toch nog maar even opnieuw steken.
Als ik er niet in had gezeten, had ze dus gewoon die auto met 10cm aan bestuurderskant laten staan 8)7

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Briefje met 'If you fuck like you park, you'll never get it in'.

• RemcoDelft
Ik hoop tot op de dag van vandaag dat de vuilniswagen eens de helft van die auto afrijdt,
Ja leuk, mag je daarna elke week 2 straten lopen met je containers :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-07 07:56

Dreanor

Joene

Ach, ik zou zeggen druk een serie lastig te verwijderen stickers af met daarop één van de leuke teksten zoals gesuggereerd in dit topic. Elke keer dat ze fout parkeren een nieuwe sticker op de vooruit, ooghoogte midden op de ruit! O-)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dreanor schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:58:
Elke keer dat ze fout parkeren een nieuwe sticker op de vooruit, ooghoogte midden op de ruit! O-)
Zien ze toch niet, want daar zit de tomtom...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Herkenbaar "probleem":

[afbeelding]

[afbeelding]

Eigenlijk moet je zo iemand een beker geven, want zo parkeren is eigenlijk best knap O-)

...
Die bezet toch geen twee vakken? :?
Ach, ik zou zeggen druk een serie lastig te verwijderen stickers af met daarop één van de leuke teksten zoals gesuggereerd in dit topic. Elke keer dat ze fout parkeren een nieuwe sticker op de vooruit, ooghoogte midden op de ruit! O-)
Met Russische teksten? ;)

• Martinusz
Roenie schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:03:
[...]
Die bezet toch geen twee vakken? :?
Hier toevallig niet, maar vaak at ook wel, en die vakken zijn niet klein kan ik je vertellen en dan nog een stuk op het tweede vak staan :X

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
en vervolgens wordt een camera permanent op die parkeerplaats gericht en komt de wijkagent met jou praten vanwege vandalisme.

Iets met die mat voor elektrisch laden die verdween in een ander legendarisch topic.

Uit de categorie van dit soort frustraties hebben we hier (appartementencomplex) het afvalophalen: plasticzakken worden al voor net voor 8 uur opgehaald maar enkele mensen zetten ze toch standaard tussen 8 en half 9 buiten zodat die blijven liggen. En de afvalophaler haalt zeer creatief 'groenvuil' op, namelijk ook de groene emmers daarvoor kieperen achterin de wagen omdat die beugels geschikt zijn voor containers en niet de emmers. het briefje op de algemene deur voor probleem 1 zet geen zoden aan de dijk en de afvalophaler vind probleem 2 wel prima, komt elke week een mannetje een paar nieuwe emmers brengen en die vind het wel best. Ondertussen stond wel in de regionale krant dat die emmers 'gejat' werden, huhuh.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:11
@TooTall ik had een foto van ze gemaakt en aangifte wegens vernieling gedaan :X

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-07 19:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Zonder van te voren te melden niet echt nee. Het hofje waar ik woon hebben de huizen aan mijn kant allemaal een eigen plek voor de deur (in de voortuin zeg maar). Als ik er langere tijd niet ben (vakantie etc) zeg ik altijd tegen mijn overburen dat ze hem er gerust nee mogen zetten tijdens mijn vakantie. Een lege plek voor de deur voor een paar weken valt voor inbrekers ook alleen maar op.

Aan de andere kant zijn er wel eens mensen die bij ons in de straat kinderen komen afzetten voor een schooltje verderop. Dan moeten ze minder omrijden en de loop afstand is denk ik nog geen 250 meter.

In de afgelopen 10 jaar 2x iemand gehad op mijn oprit dat ik vroeger thuis kwam, zet ik hem er gewoon achter. Ga dan ook altijd eerst ff een boodschapje doen bij de AH naast de school, laat ze maar ff wachten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Gelukkig kunnen de meesten wel inhoudelijk reageren, maar voor sommigen is dit onderwerp blijkbaar te verleidelijk om te gaan trollen. Die reacties zijn nu weggehaald. Reageer inhoudelijk of reageer niet!

Dit is een eerste en laatste waarschuwing aan personen die niet inhoudelijk constructief reageren, next strike you're out!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Parkeren blijft een kunst. Het is erg vervelend met parkeren als mensen zo neerzetten maar wat ik nog het irritantste, niet in of buiten de vakken parkeren. Hier hebben wij ook een aso die zijn vak opeist. Woont in een straat achter ons, zet zijn auto altijd tussen de paaltjes bij zijn achtertuin op de stoep, of voor de garage waar ook geen officiële plek is. Daar staan ook aanhangers van hem bij op de stoep en eerlijk het irriteert gewoon. De auto staat er de hele dag/nacht. Het is niet zo dat je niet kan parkeren in de garage maar hij eist het gewoon op.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:18

dr.lowtune

Deugt niet

Bij ons in de straat is het ook altijd feest. Terwijl ik mijn auto netjes een paar straten verderop in een vak zet als er geen ruimte is, zijn er ook buren die hem op de stoep knallen, praktisch in mijn voortuin. Handhaving doet niks, gemeente doet niks, politie doet niks. (Met allemaal meerdere keren contact gehad). Tegelijkertijd willen al die instanties mij niet garanderen dat ik geen prent krijg als ik mijn auto voor mijn deur op de stoep krijg.

Mooie boel dus, want dankzij de nauwe straatjes kan er als er auto's op de stoep staan geen brandweer in de aangrenzende straat komen...(waar ook een basisschool staat).. ik zie het wel gebeuren dat er een keer de boel in de hens staat en ze vervolgens kostbare minuten verliezen, maar goed, de gemeente lacht het allemaal weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zag deze vanmorgen in de krant staan:

http://www.dvhn.nl/gronin...gen-vandaan-22533495.html

Moest gelijk aan dit topic denken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-07 09:47
[...]

Dat lijkt mij tijdens de vakantie ook geen probleem. Dan is het juist fijn als er een auto op je oprit staat.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoor hier net een hoop geschreeuw vanuit de straat, kijk uit het raam, en wat zie ik? Niet één, nee, maar liefst twee halvegare asocialen die niet kunnen parkeren....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sEW8mAnwzmEf27mTvp4MtBOG/full.jpg

Hoe krijg je zoiets voor elkaar? Zeker die rechter malloot, maar ook die donkerblauwe halvegare... en nee, er stond niet eerst een andere auto, die lichtblauwe (midden) en grijze (links) staan er al het hele weekend.

Beide figuren hadden toch echt riant de ruimte om in te parkeren, maar nee, dat was toch teveel moeite blijkbaar :X

Bij dit soort types vraag ik me dan ook ernstig af wie ze hebben omgekocht om aan een rijbewijs te komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ga gewoon eerst zelf het gesprek aan of als dat niet lukt ivm het tijdstip even een net briefje onder de ruitenwisser met het verzoek om 1 parkeervak te gaan gebruiken. Kan natuurlijk best zijn dat de bestuurder in kwestie zich van geen kwaad bewust is.

Mocht dit geen effect hebben. Dan kun je altijd nog bellen met 0900-8844

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-07 21:35
Toen ik dit zag inparkeren moest ik wel heel erg lachen, maar ook huilen tegelijkertijd

https://imgur.com/a/Qwyex

Hoe je dit voor elkaar krijgt op het hoekje...... En dan zijn het nog heel erg ruime parkeerplaatsen ook

[ Voor 15% gewijzigd door WP_Pj op 03-10-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weer eentje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/biLoqAuPxEHruAh69eigIbVe/full.jpg

Is dus dezelfde clown die ik eerder al melde in wildhagen in "[ZT] Ergernis over foutparkeerder" (die clown rechtsboven op de foto dus).

Maar dit keer kon ik hem aanspreken, hij kwam namelijk net na mij aanrijden (ik ben die rode Renault rechts, strak tegen de stoeprand en vlak voor mijn achterligger).

Ik vroeg hem waarom hij zo parkeerde. Antwoord: "wat is er mis mee, ik heb toch de ruimte?". Toen vroeg ik of hij niet zag dat hij 2 of 3 andere plekken bezet hield. Antwoord: "so what?". Toen liep hij maar weg.

Die verkeersaso houdt dus 2 of 3 (indien kleinere auto's) plekken bezet in zijn eentje. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij schots en scheef staat.

Maar weer eens melding aanzwengelen richting gemeente en politie denk ik dan maar :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:21:
Weer eentje:

[afbeelding]

Is dus dezelfde clown die ik eerder al melde in wildhagen in "[ZT] Ergernis over foutparkeerder" (die clown rechtsboven op de foto dus).

Maar dit keer kon ik hem aanspreken, hij kwam namelijk net na mij aanrijden (ik ben die rode Renault rechts, strak tegen de stoeprand en vlak voor mijn achterligger).

Ik vroeg hem waarom hij zo parkeerde. Antwoord: "wat is er mis mee, ik heb toch de ruimte?". Toen vroeg ik of hij niet zag dat hij 2 of 3 andere plekken bezet hield. Antwoord: "so what?". Toen liep hij maar weg.

Die verkeersaso houdt dus 2 of 3 (indien kleinere auto's) plekken bezet in zijn eentje. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij schots en scheef staat.

Maar weer eens melding aanzwengelen richting gemeente en politie denk ik dan maar :X
En wat zei je toen tegen hem? Want dat is het moment om spijkers met koppen te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niks, want op het moment dat iemand zich op zo'n manier opstelt, heeft nog iets zeggen totaal geen zin meer, want dat doet hij dan ook met 'so what', of een variatie op dat thema, af. Daarnaast liep hij het portiek van zijn woning in (een andere portiek dan de mijne, we hebben er 3, waar ik niet in kan), dus ik kon niet eens iets meer zeggen.

Heb wel melding bij de gemeente aangemaakt (Verkeershandhaving), incl kenteken en foto als bewijsmateriaal.

Wagen staat er nu overigens nog steeds, dus hij heeft de hele nacht 3 plekken bezet gehouden in zijn eentje.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 04:06:
Niks, want op het moment dat iemand zich op zo'n manier opstelt, heeft nog iets zeggen totaal geen zin meer, want dat doet hij dan ook met 'so what', of een variatie op dat thema, af. Daarnaast liep hij het portiek van zijn woning in (een andere portiek dan de mijne, we hebben er 3, waar ik niet in kan), dus ik kon niet eens iets meer zeggen.

Heb wel melding bij de gemeente aangemaakt (Verkeershandhaving), incl kenteken en foto als bewijsmateriaal.

Wagen staat er nu overigens nog steeds, dus hij heeft de hele nacht 3 plekken bezet gehouden in zijn eentje.
Misschien niet. Alleen het lucht mij altijd wel op dat ik iemand kan naroepen dat hij/zij een asociale hork is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Roenie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:33:
[...]
Misschien niet. Alleen het lucht mij altijd el op dat ik iemand kan naroepen dat hij/zij een asociale hork is. :)
Maar zo te zien is het wel een buurman, die je dus vaker tegen gaat komen. Zou dan toch een beetje oppassen met allerlei verwensingen naroepen ;). Vooral als het iemand is met zo te zien wat andere normen en waarden die weet welke auto van jou is... Denk dat het dus goed was van wildhagen om hem er alleen op te attenderen. Ook al uit die buurman zich onverschillig, wellicht denkt ie er de volgende keer toch bij na en parkeert ie wel iets netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
wildhagen schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:25:
Hoor hier net een hoop geschreeuw vanuit de straat, kijk uit het raam, en wat zie ik? Niet één, nee, maar liefst twee halvegare asocialen die niet kunnen parkeren....

[afbeelding]

Hoe krijg je zoiets voor elkaar? Zeker die rechter malloot, maar ook die donkerblauwe halvegare... en nee, er stond niet eerst een andere auto, die lichtblauwe (midden) en grijze (links) staan er al het hele weekend.

Beide figuren hadden toch echt riant de ruimte om in te parkeren, maar nee, dat was toch teveel moeite blijkbaar :X

Bij dit soort types vraag ik me dan ook ernstig af wie ze hebben omgekocht om aan een rijbewijs te komen.
Die rode is toch van jou? Je staat zelf ook dubbel geparkeerd? ;)

Ik zie het al, het is geen dubbelvak i.v.m. dat padje daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 04-10-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weer eentje:

[afbeelding]

En toch, hij staat wat te ver van de stoeprand af maar horizontaal wel keurig binnen de belijning van het parkeervak.
Of ging het om die gele links.
Een so what is dan nog een vrij nuchtere benadering van een bemoeizuchte buur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
Op de tweede foto is goed te zien dat er aan deze kant op het stukje waar het tegelpaadje op uitkomt juist geen parkeervak staat getekend. Er wordt daar nu dus helemaal geen plek bezet. Maar op de eerdere foto staat de rode Renault de doorgang voor moeders met kinderwagens over dat paadje te belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:45:
[...]

Maar zo te zien is het wel een buurman, die je dus vaker tegen gaat komen. Zou dan toch een beetje oppassen met allerlei verwensingen naroepen ;). Vooral als het iemand is met zo te zien wat andere normen en waarden die weet welke auto van jou is... Denk dat het dus goed was van wildhagen om hem er alleen op te attenderen. Ook al uit die buurman zich onverschillig, wellicht denkt ie er de volgende keer toch bij na en parkeert ie wel iets netter.
Juist niet. Want als je iemand er mee weg laat komen ben je iedere keer de lul. Dat soort types moet je hard aanpakken. Geloof je echt dat iemand met een dergelijke persoonlijkheid luistert als je 'thee met hem gaat drinken'?

Edit: na de reacties hierboven gelezen te hebben is het mij een beetje onduidelijk waar die vakken nu beginnen en eindigen. Dus als hij netjes in het vak stond geef ik de bestuurder gelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Roenie op 04-10-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

asmi2 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:15:
Op de tweede foto is goed te zien dat er aan deze kant op het stukje waar het tegelpaadje op uitkomt juist geen parkeervak staat getekend. Er wordt daar nu dus helemaal geen plek bezet. Maar op de eerdere foto staat de rode Renault de doorgang voor moeders met kinderwagens over dat paadje te belemmeren.
Die paden worden niet gebruikt (behalve door mensen die hun nek willen breken, daar de tegels schots en scheef liggen). Iedereen bij het complex loopt om het plantsoentje heen. Die paden worden binnenkort (zou dit jaar nog moeten gebeuren, maar gemeente kennende wordt dat wel volgend jaar) ook weggehaald door de gemeente, vanwege het gevaar dat ze opleveren door die schuinliggende tegels. Herbetegelen was kennelijk te duur ofzo (is door de VvE al tig keer over overlegd met de gemeente) 8)7

De parkeervakken als zodanig worden ook niet gebruikt, omdat je dan maar met 4 auto's kunt parkeren. Zonder parkeervak passen er 8 of 9 (als het kleinere auto's) zijn. Als je goed kijkt zie je ook dat de belijning door de gemeente ook niet meer opnieuw getrokken wordt, is een stuk vager dan die aan de buitenzijde (die begin dit jaar nog opnieuw getrokken zijn). 4 parkeervakken ( +4 aan de buitenzijde) is een beetje weinig voor 18 appartementen zeg maar :)

Dit geld dan voor de binnenzijde (onderkant op de foto), die parkeervakken aan de buitenkant worden wel gewoon gebruikt (kloppen qua formaat ook een stuk beter).

Daar is ook verder niks mis mee, dat doet iedereen, en is ook netjes onderling afgesproken. Niemand heeft daar ook een greintje problemen mee.

Het ging om die ene aso die in zijn eentje 3 effectieve parkeerplaatsen in beslag neemt, en ook nog eens compleet schots en scheef staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Weer eentje:
Ik hoop dat jij dan wel ruimte voor je achterligger hebt vrijgehouden om de bocht te kunnen nemen... (één van de redenen waarom ik een bloedhekel heb aan dat soort parkeerplaatsen: jij zet je auto netjes op het midden neer, vind je voorganger het nodig om zijn kont tegen jouw neus neer te zetten, waardoor je alsnog tig keer moet steken voordat je eruit komt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:52:
Daar is ook verder niks mis mee, dat doet iedereen, en is ook netjes onderling afgesproken. Niemand heeft daar ook een greintje problemen mee.
Dat is jouw beeld, maar misschien ziet die buurman dat toch anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wailing_Banshee schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Ik hoop dat jij dan wel ruimte voor je achterligger hebt vrijgehouden om de bocht te kunnen nemen... (één van de redenen waarom ik een bloedhekel heb aan dat soort parkeerplaatsen: jij zet je auto netjes op het midden neer, vind je voorganger het nodig om zijn kont tegen jouw neus neer te zetten, waardoor je alsnog tig keer moet steken voordat je eruit komt...)
Uiteraard. Niet alles te letterlijk nemen natuurlijk ;)

De meeste bewoners laten best een meterje of 1.5-2 aan beide zijden vrij, zodat je er altijd uit kunt. In dit geval was hij ook nog de laatste uit het rijtje, en kon hij dus bijna ongelimiteerd achteruit rijden (nou ja, een metertje of 10 dan toch).

Op de 1e foto die ik plaatste is dat ook te zien, daar gebeurt dat vrij netjes (behalve dus door de 2 asocialen)
asmi2 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Dat is jouw beeld, maar misschien ziet die buurman dat toch anders.
Dat bleek anders niet op de VvE-vergadering waar hij geen bezwaart maakte tegen het (unaniem aangenomen) voorstel.

Deze afspraken staan ook gewoon netjes in het huishoudelijk reglement van de VvE dat een jaar of 2 geleden (schat ik, pin me niet vast hierop) nog is aangepast met o.a. deze afspraak.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 04-10-2017 12:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:31:
Deze afspraken staan ook gewoon netjes in het huishoudelijk reglement van de VvE dat een jaar of 2 geleden (schat ik, pin me niet vast hierop) nog is aangepast met o.a. deze afspraak.
Maar gaat het dan niet om een weg van de gemeente? Als de VvE hierover gaat moet die dan niet voor de belijning en de handhaving zorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

asmi2 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:34:
[...]

Maar gaat het dan niet om een weg van de gemeente? Als de VvE hierover gaat moet die dan niet voor de belijning en de handhaving zorgen?
De parkeerplaats (plus plantsoentjes etc) is idd van de gemeente. Die zijn dan ook verantwoordelijk voor de betegeling (die nu dus ronduit ongeschikt is ivm zeer slechte staat), en belijning. Van de gemeente hebben we een tijdje geleden ook een brief ontvangen dat het aan de binnenkant van de plantsoeen (op de foto's aan de onderzijde) vrij parkeren is, en dat de belijning niet meer wordt vernieuwd.

Dit alles in het kader van proberen de parkeerdruk (er zijn officieel maar 8 parkeerplaatsen voor 18 appartementen, en dan komen bezoekers er ook nog bij natuurlijk) te verlichten. Om die reden mag je ook deels op de stoep staan (niet zichtbaar op de foto, maar is aan de bovenkant), zolang je maar ruimte overlaat voor voetgangers.

Maar ondanks dat, kun je onderling (als VvE zijnde) natuurlijk nog wel fatsoensnormen/afspraken maken en die vastleggen, in het welbekende (bij appartementseigenaren) "gele boekje", Dat is hier dus ook gebeurd, juist om alles een beetje in goede banen te leiden.

Juist OMDAT er zo weinig parkeerplaatsen zijn (8 voor 18 appartementen, en sommige bewoners hebben meer dan 1 auto) is het zo extreem asociaal dat een persoon meteen 3 effectieve plekken in beslag neemt. Zo blijven er voor de overge 17 bewoners nog maar 5 over. Beejte krom, nietwaar?

Hoeveel moeite kan het nou zijn om je auto goed weg te zetten? We hebben het allemaal geleerd op de rijlessen, DOE het dan ook gewoon!

Nou is dit wel een persoon die dit al jaren doet (die ene die op zowel de 1e als de 2e foto staat). Die 2e aso op de eerste foto ken ik niet (auto ook nog nooit gezien), dus dat zal wel een bezoeker zijn, maar ook die horen normaal te parkeren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dus hij doet het al jaren en nog niet eerder is er actie ondernomen vanuit de VVE? Slappe hap dan.

Misschien gewoon die lijnen dan eens schilderen. Dan wordt het in ieder geval wel duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een VvE kan alleen niet zoveel doen, anders dan waarschuwen. En dat wordt steeds, op elke jaarvergadering ook gedaan. Maar dat wimpelt hij (hij is meestal bij de vergadering aanwezig, dat dan wel) afgewuifd met "so what?"-achtige reacties.

Sancties opleggen kan niet verder, omdat het weliswaar afspraken zijn die onderling gemaakt zijn, maar het zich daar niet aan houden is nu eenmaal niet strafbaar oid. Aangezien het gemeentegrond is, kan de VvE er verder niet zoveel mee.

Bij de gemeente is het ook al tig keer gemeld, maar ok die lijken een "who cares?"-mentaliteit te hebben. Ze doen er iig al jaren niks aan, anders dan zeggen dat "het een bekend probleem is, en onze aandacht heeft".

Verder is deze VvE idd een zeer slappe hap, maar dat is weer een andere (en offtopic) kwestie (en frustatie, erger ik me al jaren aan, maar bijna niemand van de overige bewoners maakt zich daar druk om)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
De belijning lijkt ook erg slecht en vervaagd te zijn. Misschien kun je daar iets aan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zoals al gezegd is die belijning niet meer van toepassing, en is het 'vrij' parkeren op de hele binnenkant. Deze belijning is nog een restant van de laatste herindeling een jaar of 5 geleden ofzo. Alleen de buitenzijde is nog belijnd (omdat je daar aan de doorgaanse weg ligt).

Situatie is als zodanig: https://goo.gl/maps/UaDULCxpnFM2

Dit is een foto uit 2009 (geen recentere beelden beschikbaar), de oude belijning die je hier ziet liggen is in 2013-2014 veranderd (vakken zijn toen veel groter gemaakt en ook breder, zodat er over de hele lengte in totaal nog 4 vakken waren (met uitsparingen voor beide paden die op deze streetview-foto nog in goede staat verkeerden, maar 8 jaar later is dat niet bepaald meer het geval...)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit topic is precies waarom ik bij een nieuw huis zo sterk let op het aantal parkeerplaatsen. Liefst twee op eigen grond en genoeg parkeerplaatsen waar bezoekers kunnen parkeren. Niks zo irritant als te weinig parkeerplekken in een woonwijk waardoor dit soort gedoe ontstaat. Zeker als de gemeente weigert actie te ondernemen.

In het geval van Wildhagen moeten ze die hele tussenstrook lekker weghalen en de parkeervakken een kwartslag draaien, probleem opgelost. Maar dat gaat natuurlijk weer ten koste van de groene uitstraling van de wijk 8)7

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:16:
Dit topic is precies waarom ik bij een nieuw huis zo sterk let op het aantal parkeerplaatsen. Liefst twee op eigen grond en genoeg parkeerplaatsen waar bezoekers kunnen parkeren. Niks zo irritant als te weinig parkeerplekken in een woonwijk waardoor dit soort gedoe ontstaat. Zeker als de gemeente weigert actie te ondernemen.

In het geval van Wildhagen moeten ze die hele tussenstrook lekker weghalen en de parkeervakken een kwartslag draaien, probleem opgelost. Maar dat gaat natuurlijk weer ten koste van de groene uitstraling van de wijk 8)7
al doe je 5 plekken voor parkeermogelijkheden voor je eigen huis (oprit), nog zul je zien dan deze mensen die niet benutten en gewoon (hinderlijk) op straat parkeren.
Niet te zwijgen over de vele bestelbusjes van de zaak.
Bedrijfswagens zouden eens verboden moeten worden om in een woonwijk te parkeren.
scheelt al aanzienlijk plekken die opeens vrij komen voor privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dan verbaast het mij ten zeerste dat niemand die vent nog uit de vergadering geflikkerd heeft of zijn auto weggesleept heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tsurany schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:16:
Dit topic is precies waarom ik bij een nieuw huis zo sterk let op het aantal parkeerplaatsen. Liefst twee op eigen grond en genoeg parkeerplaatsen waar bezoekers kunnen parkeren. Niks zo irritant als te weinig parkeerplekken in een woonwijk waardoor dit soort gedoe ontstaat.
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:54:
[...]
al doe je 5 plekken voor parkeermogelijkheden voor je eigen huis (oprit), nog zul je zien dan deze mensen die niet benutten en gewoon (hinderlijk) op straat parkeren.
Toen wij nog in Assen woonden, hadden we 4 parkeerplaatsen voor de deur. Die waren bedoeld voor het blokje van 4 huizen waar wij in woonden (twee hoeken met elk een garage en eigen oprit en twee tussen-woningen). Echter konden wij onze auto er bijna nooit op kwijt omdat bewoners van een ander blok (serie twee-onder-één-kap, met elk een eigen garage en oprit) vonden dat ze hun eigen oprit moesten gebruiken voor de stalling van een caravan. Maar omdat die huizen allemaal een eigen oprit hadden, was er maar weinig extra parkeerruimte gereserveerd. Dus zetten ze hun auto maar bij ons voor de deur.

Dus toen we een nieuw huis zochten was er in ieder geval één eis waar het huis absoluut aan moest voldoen: minimaal ruimte voor 2 auto's op eigen grond (we kunnen nu 6 auto's op onze oprit plaatsen, dus dat is wel gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Wailing_Banshee schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:44:
[...]

[...]

Toen wij nog in Assen woonden, hadden we 4 parkeerplaatsen voor de deur. Die waren bedoeld voor het blokje van 4 huizen waar wij in woonden (twee hoeken met elk een garage en eigen oprit en twee tussen-woningen). Echter konden wij onze auto er bijna nooit op kwijt omdat bewoners van een ander blok (serie twee-onder-één-kap, met elk een eigen garage en oprit) vonden dat ze hun eigen oprit moesten gebruiken voor de stalling van een caravan. Maar omdat die huizen allemaal een eigen oprit hadden, was er maar weinig extra parkeerruimte gereserveerd. Dus zetten ze hun auto maar bij ons voor de deur.
Zo hebben wij een klein parkeertpleintje (jaren 70 wijk), bedoeld voor ons blok huizen. Echter hebben we nogal wat gepensioneerden in de wijk wonen die het nodig vinden hun campers en caravans er voor een paar dagen neer te zetten om schoon te maken, op te ruimen, of wat je dan nog meer met zo'n hok ellende moet doen. Dit betekent dat soms 1 huis, 2 autos + een gigantische camper op dat kleine pleintje heeft staan. Terwijl sommigen ook nog een eigen oprit hebben. De helft van de week moet ik (en mijn zwangere vriendin) dus op een ander terrein parkeren 75 meter verderop.

Het erge is dat het volgens de APV gewoon mag, zolang het niet 7 dagen achtereen is. En probeer maar niet in discussie te gaan met zo'n fossiel, want de meesten wonen er al 40 jaar, en 'ze doen het altijd zo, en het pleintje is van iedereen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar waar maak je je druk om?

Hier parkeert niemand netjes in de vakken, maar dat is bij ons (en de buren) ook een ongeschreven regel om zo te doen.
Voor de deur hebben wij 8 parkeervakken, maar omdat niemand binnen de lijntjes parkeert, staan er nu makkelijk 10 en soms 11 auto's! Ideaal dus!
Als iedereen hier tussen de lijntjes zou parkeren, dan gaan de overige 2-3 auto's weer ergens anders staan en die zorgen dan weer voor "hinder" bij andere mensen...

Probleem is inderdaad vaak wel, dat er gewoon te weinig parkeerplekken zijn
Geloof dat de norm 1,25 auto / woning is, terwijl tegenwoordig toch echt wel de 2 een norm is (en soms meer als er thuiswonende kinderen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
EddoH schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Zo hebben wij een klein parkeertpleintje (jaren 70 wijk), bedoeld voor ons blok huizen. Echter hebben we nogal wat gepensioneerden in de wijk wonen die het nodig vinden hun campers en caravans er voor een paar dagen neer te zetten om schoon te maken, op te ruimen, of wat je dan nog meer met zo'n hok ellende moet doen. Dit betekent dat soms 1 huis, 2 autos + een gigantische camper op dat kleine pleintje heeft staan. Terwijl sommigen ook nog een eigen oprit hebben. De helft van de week moet ik (en mijn zwangere vriendin) dus op een ander terrein parkeren 75 meter verderop.

Het erge is dat het volgens de APV gewoon mag, zolang het niet 7 dagen achtereen is. En probeer maar niet in discussie te gaan met zo'n fossiel, want de meesten wonen er al 40 jaar, en 'ze doen het altijd zo, en het pleintje is van iedereen'.
Wat ook behoorlijk irritant is zijn mensen met een oprit voor 3 auto's en er maar 1 opzetten.
Dan zetten bijvoorbeeld de zoons hun auto in de gewone vakken (die er al te weinig zijn) en alleen de ouders hun auto op de oprit. Argument is dan "Ja anders moeten we steeds wisselen met auto's als de 1 weg moet of de ander".
Vervolgens staan de auto's van die zoon's gewoon 5-6 dagen op dezelfde plek heel de week zonder beweging :F die kun je dan ook makkelijk gewoon op de oprit 5-6 dagen zetten denk ik dan.
Soms ben ik geneigd om mijn auto op een oprit van iemand te zetten die hem niet gebruikt :P zou leuke discussies opleveren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Martinusz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Soms ben ik geneigd om mijn auto op een oprit van iemand te zetten die hem niet gebruikt :P zou leuke discussies opleveren _O-
Zie ergens eerder in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

EddoH schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:12:
[...]

Zit natuurlijk wel een klein verschil tussen, in het geval wat eerder genoemd was, was het een wildvreemde die niet in de buurt woonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
EddoH schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:12:
[...]

wist je dat het niet eens verboden is om te doen :P alleen praktisch wordt het niet als je elkaar gaat blokkeren >:)

Ohja nog aansluitend op mijn verhaal van die oprit en zoons.
Bij hun oprit staat een meter of 2 naar links een boom op de stoep, achter die boom zijn 2 parkeerplekken.
Nu hadden ze een prima oplossing, 1 van die zoons zette zijn auto strak tegen die boom, dus eigenlijk op de stoep (zonder blokkade voor voetgangers), alsof het een parkeervak was. Dikke prima, "extra" parkeervak en geen zoon die onnodig 6 dagen op een parkeervak staat.

Tot op een gegeven moment de zoon weer eens in een parkeervak stond en niet bij de boom, toen heeft 1 van de buren zijn auto bij de boom gezet (zelfde grootte auto). Wat denk je....in no time stonden ze aan de deur, want moeders kon de oprit niet afrijden, want die auto stond in de weg en ze zag niks nu.
De reactie van die buur was dan ook simpel "daar heb je anders bij de auto van je zoon nooit last van, toedeloe".

Blijft leuk al die parkeer perikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:54:
[...]

Niet te zwijgen over de vele bestelbusjes van de zaak.
Bedrijfswagens zouden eens verboden moeten worden om in een woonwijk te parkeren.
scheelt al aanzienlijk plekken die opeens vrij komen voor privé.
Juist om die reden wil ik de auto's van ons gewoon op eigen grond kunnen parkeren, dan heb je daar vrijwel nooit last van. Wat de rest dan doet moeten ze zelf weten, niet mijn probleem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Wailing_Banshee schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:14:
[...]

Zit natuurlijk wel een klein verschil tussen, in het geval wat eerder genoemd was, was het een wildvreemde die niet in de buurt woonde...
Das waar. Alhoewel ik nog steeds niet denk dat het zeer gewaardeerd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

EddoH schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Das waar. Alhoewel ik nog steeds niet denk dat het zeer gewaardeerd wordt :P
Mogelijk valt het kwartje dan, dat hun actie ook niet gewaardeerd wordt :D

* Wailing_Banshee heeft daar wel een hard hoofd in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wij hebben ook een leuke in een aangrenzende straat hier. Iemand die gewoon steevast naast een parkeerplaats parkeert, omdat dit 3 meter dichter bij haar voordeur is. En mevrouw is niet slecht ter been ofzo hoor, maar gewoon lui. Ik vraag mij bij zoiets altijd maar af waarom niet gewoon 3 meter verder in een parkeervak wegzetten. Of aan de overkant van de straat, daar is ook een parkeerhaven van 6 vakken..... 8)7

Situatie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
          .--==----==--.
         /        \     \
         |  AUTO  |     |
         \        /     /
          '--==----==--'
----------------------------. . . . . . . . . . . . . . . . . . 
                            |                         :
                            |           [P]           :
                             \________________________:________
________VOOR___________
        DEUR           |_______________________________________

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 05-10-2017 13:01 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
In mijn vorige huis had ik overburen die vonden dat het parkeervak voor hun huis van hen was. Kwamen zij een keer naar buiten toen ik weg wilde rijden dat ik op hun plek stond. Ik heb nog nooit zo hard gelachen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-07 23:22
Een huis met eigen oprit. Tis zo te lezen geen luxe, maar standaard levensbehoefte geworden :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Zeror schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:01:
...Ik vraag mij bij zoiets altijd maar af waarom niet gewoon 3 meter verder in een parkeervak wegzetten. Of aan de overkant van de straat, daar is ook een parkeerhaven van 6 vakken..... 8)7 ...
Wat was haar antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Geen idee. Geen vragen gesteld, maar ik verbaas mij altijd wat er in zo iemand omgaat. Mevrouw ziet er niet al te snugger uit zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:40:
Een huis met eigen oprit. Tis zo te lezen geen luxe, maar standaard levensbehoefte geworden :+
Sinds ik in Duitsland woon, met een heel betaalbaar huur (in NL zou ik meteen scheefwoner zijn) en een eigen garage.
Zou nu echt niet anders meer willen. Niks fijner als de auto achter slot en grendel als je thuis bent _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:16:
[...]

Sinds ik in Duitsland woon, met een heel betaalbaar huur (in NL zou ik meteen scheefwoner zijn) en een eigen garage.
Zou nu echt niet anders meer willen. Niks fijner als de auto achter slot en grendel als je thuis bent _/-\o_
Wij hebben ook een garage, maar ik zou daar nooit elke dag m'n auto in willen zetten. Veel te veel gedoe 's morgens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:14:
[...]

Wij hebben ook een garage, maar ik zou daar nooit elke dag m'n auto in willen zetten. Veel te veel gedoe 's morgens!
Welk gedoe?

Zeker met een garage aangebouwd aan het huis valt dat toch mee. Desnoods koop je zo'n goedkoop setje om de deur op afstand te openen en sluiten.

Volgens die redenatie is het ook teveel moeite om de fiets te pakken want die moet uit de schuur, door de poort, achterom, terwijl de auto voor de voordeur klaar staat ;)

* Rukapul heeft z'n motor in een garage staan op 50m afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Rukapul schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:19:
[...]

Welk gedoe?

Zeker met een garage aangebouwd aan het huis valt dat toch mee. Desnoods koop je zo'n goedkoop setje om de deur op afstand te openen en sluiten.

Volgens die redenatie is het ook teveel moeite om de fiets te pakken want die moet uit de schuur, door de poort, achterom, terwijl de auto voor de voordeur klaar staat ;)

* Rukapul heeft z'n motor in een garage staan op 50m afstand
Fiets gebruiken we niet dagelijks... En we hebben een garage, maar los van het huis (en in de winter staat de aanhanger daar :p). Maar nu stap ik uit m'n deur, zet 6 of 7 stappen, stap in de auto en rijd weg (ik zou eventueel nog wel een carport willen hebben, maar dat is niet zo goed voor het gras...) Nog een reden dat ik blij ben met m'n eigen oprit, niet zo'n nare buurman die z'n auto tegen jouw portier heeft geparkeerd zodat hij meer ruimte heeft om z'n deur open te doen! (dat is toch wel m'n grootste ergenis van parkeerders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 11:18
wildhagen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:09:
Zoals al gezegd is die belijning niet meer van toepassing, en is het 'vrij' parkeren op de hele binnenkant. Deze belijning is nog een restant van de laatste herindeling een jaar of 5 geleden ofzo. Alleen de buitenzijde is nog belijnd (omdat je daar aan de doorgaanse weg ligt).

Situatie is als zodanig: https://goo.gl/maps/UaDULCxpnFM2

Dit is een foto uit 2009 (geen recentere beelden beschikbaar), de oude belijning die je hier ziet liggen is in 2013-2014 veranderd (vakken zijn toen veel groter gemaakt en ook breder, zodat er over de hele lengte in totaal nog 4 vakken waren (met uitsparingen voor beide paden die op deze streetview-foto nog in goede staat verkeerden, maar 8 jaar later is dat niet bepaald meer het geval...)
De belijning is nog steeds geldig, dus 1 auto per vak is gewoon volgens de regels. De gemeente kan niet zomaar bepalen dat het oude vak geen vak meer is, daarvoor zal de belijning weggehaald moeten worden omdat iedere burger 1 auto in een (welliswaar ruim) vak mag parkeren en niet kan ruiken dat de plaatselijke gemeente er andere regels op na houdt. Op dit moment op basis van jouw foto's staat de auto wat ver van de stoep maar meer ook niet. VVE's kunnen niet zomaar zelf wat regeltjes/richtlijnen gaan verzinnen die betrekking hebben op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-tjes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Als het je echt irriteerd kan je wellicht hier nog wat ideeën opdoen.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reageer inhoudelijk of reageer niet. Vanaf nu geldt een zero tolerance. Persoonlijke aanvallen op de TS of andere gebruikers worden niet getolereerd.