[ZT] Ergernis over foutparkeerder

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb nu al een aantal weken last van iemand die in m'n straat fout parkeert. Deze bestuurder krijgt het structureel voor elkaar om een A-segment auto over twee plekken te parkeren, en ik erger me daar verschrikkelijk aan.

Het is geen bewoner van een woning, maar iemand die daar vroeg in de ochtend al, op bezoek is, oppas misschien. Nu heb ik niet zoveel zin om 07.00 daar, als ik al haastig ben natuurlijk op weg naar het werk, de hele discussie over aan te gaan. Ik ken mezelf erg goed; dat gaat niet goed aflopen.

dus zat ik te denken om op geheel klassieke wijze een briefje onder de ruitenwisser te drukken om vriendelijk te vragen of ze meer aandacht zou willen besteden aan haar manier van parkeren. Beetje passief; ik geef het toe.

De vraag is; is dit een handige manier om te doen of kan het nog minder subtiel? :P
Op deze manier is het echt slecht voor m'n bloeddruk aangezien ik erg slecht tegen dit soort nonchalance gaat. Of gewoon gebrek aan voertuigbeheersing....

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 26-09-2017 12:07 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Misschien het nummer van een rijschool erbij plaatsen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou gewoon een briefje onder de ruitenwisser doen en subtiel vragen of er binnen de parkeerplaatsen geparkeerd kan gaan worden ipv over twee. Dat lijkt me de meest makkelijke stap. Vervolg zou kunnen zijn dat je orde en handhaving gaat mailen/bellen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

-tom-562

Oliesjeik

Zet er op:
'Parkeren is een vak'
:P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
"één vak" lijkt me duidelijker. Wel een goeie opmerking!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Dit soort taal wordt niet geaccepteerd.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 26-09-2017 15:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:02
Print een kleurplaat uit, met de mededeling dat ze kan leren kleuren binnen de lijntjes :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56

orf

Waarom irriteert dit je zo? Zo te lezen zie je de foutparkeerder bij het wegrijden. Je hebt er zelf daarom geen (?) hinder van. Is het omdat het niet mag, of is het vervelend voor andere bewoners?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Blijkbaar heb je er zelf geen parkeerprobleem door aangezien ze pas aankomt als jij weggaat, dus ik denk dat je beter bij jezelf te rade kunt gaan waarom je je er zo druk om maakt.
edit: zoals hierboven dus. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 26-09-2017 12:14 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

orf schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:12:
Waarom irriteert dit je zo? Zo te lezen zie je de foutparkeerder bij het wegrijden. Je hebt er zelf daarom geen (?) hinder van. Is het omdat het niet mag, of is het vervelend voor andere bewoners?
Waarschijnlijk omdat het gewoon niet hoort. Sommige dingen hoeven je niet daadwerkelijk te bereiken om toch storend te zijn. In hoeverre je je daarover moet druk maken, dat is een ander verhaal.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Het is gewoon a-sociaal gedrag, en daar kan ik erg slecht tegen. Maar ik betwijfel of de persoon dat uberhaupt doorheeft dat ze iets fout doet. Maar zo weet ik dat m'n buurman er ook last van heeft, maar die was wat minder subtiel over zijn wijze van aanpak :P

Verder is het gewoon normaal gedrag om je gewoon netjes aan de (fatsoens)regels te houden?
Outerspace schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:06:
Vervolg zou kunnen zijn dat je orde en handhaving gaat mailen/bellen.
Zover wil ik eigenlijk niet gaan, en eigenlijk had ik dat als vervolgstap nog niet eens bij stilgestaan.

[ Voor 24% gewijzigd door RodeStabilo op 26-09-2017 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:11
Hou er rekening mee dat je maar één kans hebt voor een eerste briefje. Minder subtiel kan altijd nog, ik zou voorzichtig beginnen en uitleggen dat er schaarste is aan plekken en dat het daarom de voorkeur verdient om zo effectief mogelijk met de ruimte om te gaan.

Politie of stadswacht gaan niks voor je doen, in elk geval. (Tenzij je echt ergens hartje stad woont, maar dat zal wel niet, want dan wordt de parkeerder al wel aangepakt.)

Dus je moet het zelf oplossen en als je iemand bij het eerste contact al frontaal tegen je hebt, krijg je niks voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-05 20:39
Hoeveel plekken zijn er nog vrij?

Zet alle plekken vol met aanhangers/ autos etc met uitzondering van 1 klein plekje.

Zo leert diegene parkeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ken je de eigenaars van de woning waar die persoon naar binnen gaat? Zo ja, daar ff aanbellen en vriendelijk vragen of ze de boodschap door willen geven. Ken je ze niet, dan kan een briefje wel eens helpen.

Vraag jezelf van te voren wel af of er uberhaupt een groot parkeerprobleem ontstaat als er zo geparkeerd wordt, danwel dat er ruimte genoeg is. In het laatste geval moet je je denk ik afvragen waar je je druk om maakt.

We hebben er hier ook een paar, buren verderop die echt niet kunnen parkeren, en hun ouders ook. Mijn eigen schoonmoeder kan ook niet inparkeren. Maar eigenlijk is er nooit een echt probleem. Dus ik kan me er aan ergeren, maar mezelf ook gewoon verbazen en doorgaan. Das een stuk beter voor mijn gemoedsrust :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Kan het niet zijn dat op het moment dat de desbetreffende auto kwam parkeren er andere auto's verkeerd stonden waardoor die noodgedwongen in het midden van 2 vakken moest parkeren? En dat toen de andere auto's weggingen alleen die overbleef?

Ik heb het hier wel eens, dat ik thuiskom en er nog maar één plek is... en dat dan de auto van het vak ervoor buiten de lijntjes staat en die erna toevallig een kleine auto is. En ik dan noodgedwongen ook over de lijntjes moet. Maar als de volgende dag de andere auto's weg zijn de mijne in z'n eentje buiten de lijntjes staat, alsof ik asociaal had geparkeerd :|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:00
Heb jij er hinder van als iemand die je niet kent word vermoord? Waarschijnlijk niet dus zullen we dat ook toestaan? Dit is zo non-argument, we hebben nou eenmaal afgesproken/de fatsoenregels zijn dat je in een parkeervak parkeerd. Mocht je dit niet kunnen dan vind ik het jammer dat je je rijbewijs gekregen hebt.

De reden dat er genoeg ruimte is is ook onzin, kan zomaar zijn dat er een half uur later geen ruimte meer is, of dat er een ambulance bij moet oid.

Ik snap de topicstarter helemaal, enige probleem is hoe je dit fatsoenlijk zegt. Netjes vragen of hij/zij de volgende keer in het vak wil parkeren zorgt er meestal voor dat de persoon in kwestie direct in de verdedigende houding springt. Helaas zijn er maar weinig mensen die direct hun fout toegeven en het in het vervolg wel goed doen.

Hebben het hier in de straat ook, doodlopend(voor auto's) fietspad uitzondering bestemmingsverkeer waar iedere idioot blind op z'n tomtom in rijd en als je er wat van zegt krijg je 9 van de 10 keer een grote mond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Josefien schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:26:
Kan het niet zijn dat op het moment dat de desbetreffende auto kwam parkeren er andere auto's verkeerd stonden waardoor die noodgedwongen in het midden van 2 vakken moest parkeren? En dat toen de andere auto's weggingen alleen die overbleef?
Nee, 100% uitgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Laatst online: 27-05 14:17

Waywaith

Tja

Heb je de persoon wel eens zien aankomen rijden en zien inparkeren? Wat voor persoon komt eruit gelopen?

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Waywaith schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:30:
Heb je de persoon wel eens zien aankomen rijden en zien inparkeren? Wat voor persoon komt eruit gelopen?
Ja, ik gok dat het de moeder (iets oudere vrouw dus) is van diegene die bij mij tegenover woont maar persoonlijk ken ik ze niet. Wellicht voor rede vatbaar, maar ik voel er ook weinig voor om bij die dochter aan te kloppen om te klagen over het gebrek aan parkeerkunsten van haar moeder. Overiigens is het mijn aanname dat mensen niet graag persoonlijk op hun gedrag worden aangesproken door onbekenden.

Verder ken ik mezelf en kan soms redelijk onsubtiel uit de hoek komen, waar ik dat met een briefje dat wel in de hand kan houden.

En ik vind het wat ver gaan om dit 's morgens om 07.00 te doen. Mocht ik die vrouw treffen dan zou ik dat nog wel willen proberen maar dat is nog nooit gelukt.

[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 26-09-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

Winkiller

De Mopperpot

noppus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:15:
Politie of stadswacht gaan niks voor je doen, in elk geval. (Tenzij je echt ergens hartje stad woont, maar dat zal wel niet, want dan wordt de parkeerder al wel aangepakt.)
Dat is niet helemaal waar, ik ken een verhaal dat iemand met de Politie belde vanwege een aso parkeerder, ik hoorde later dat hij gebeld was door de Politie dat er geklaagd was over zijn parkeren acties. De aso parkeerder is overigens een vriend van mij en daarom weet ik dat. :>

Kortom foto maken + leesbaar kenteken en een poging wagen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
Ik erger mij aan slechte interpunctie maar daar hoor je mij doorgaans ook niet over. ( :P ) Volgens mij kan de TS beter zijn energie steken in zelf meer chill worden zodat je je druk maakt om belangrijkere dingen.

edit: En als je er toch echt wat aan wil gaan doen ga dan gewoon een gesprek aan en blijf daar kalm bij. Het heeft helemaal geen zin om je er over op te winden, ook niet als ze moeilijk doen.

[ Voor 31% gewijzigd door warcow op 26-09-2017 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Hier zetten ze hun Polo ook weleens neer alsof 't een Bentley is. Erg leuk , dan pas ik er niet meer tussen, aan beide kanten. Briefje is wellicht de eerste goeie stap.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 26-09-2017 12:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:47

g0tanks

Moderator CSA
Ik snap wel dat TS zich hier aan ergert en er iets aan wil doen. Mensen mogen best vaker worden aangesproken op fout/asociaal gedrag.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

warcow schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:38:
Volgens mij kan de TS beter zijn energie steken in zelf meer chill worden zodat je je druk maakt om belangrijkere dingen.
Nee toch niet, mensen nemen dergelijk gedrag snel over en dan staan er bv. 2 auto's over 6 plekken. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Maak er een foto van en stuur 'm op. Ik erger mij er ook dood aan, mensen die niet kunnen (of goed willen) parkeren, en vooral sociaal parkeren. Als je ziet hoe sommige mensen soms parkeren dan is het geen wonder dat er ruimte te kort is op veel plaatsen.

Dit helpt verder niet tegen het fout parkeren, maar het lucht een beetje op .. :-)

https://ikkannietparkeren.nl/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waywaith
  • Laatst online: 27-05 14:17

Waywaith

Tja

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--0c8kZ_80--/c_scale,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/18ixqeh61y8vnjpg.jpg

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
ISaFeeliN schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:42:
Maak er een foto van en stuur 'm op. Ik erger mij er ook dood aan, mensen die niet kunnen (of goed willen) parkeren, en vooral sociaal parkeren. Als je ziet hoe sommige mensen soms parkeren dan is het geen wonder dat er ruimte te kort is op veel plaatsen.

Dit helpt verder niet tegen het fout parkeren, maar het lucht een beetje op .. :-)

https://ikkannietparkeren.nl/
haha de meeste van die foto's zou ik me zelfs niet aan ergeren :P

het is echt meer zo;

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7537/16094766935_0f773c9811_c.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58
Ik heb ook zo'n buurman die niet kan parkeren. Zijn auto moet altijd recht voor z'n huis staan zonder te kijken of het handig is hoe hij de auto neergezet heeft ( straatparkeren). Zo komt het 9 van de 10 keer zo uit dat er voor hem een auto net niet kan parkeren (80% auto) en achteraan de rij dus een hele plek verloren gaat. Er is schaarste in de straat en dus snap ik de frustraties van TS helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
Misschien dit filmpje ff sturen >:)

Er zijn nog geen auto's die automatisch in een vak kunnen rijden, fileparkeren wel maar dit is zo simpel dat het voor de autofabrikanten niet eens een optie is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
RodeStabilo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:46:
[...]

haha de meeste van die foto's zou ik me zelfs niet aan ergeren :P

het is echt meer zo;

[afbeelding]
Mooie! (die heb ik trouwens ook staan hoor.. ) mag ik deze stelen van je?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:06
RodeStabilo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:04:
Ik heb nu al een aantal weken last van iemand die in m'n straat fout parkeert. Deze bestuurder krijgt het structureel voor elkaar om een A-segment auto over twee plekken te parkeren, en ik erger me daar verschrikkelijk aan.

Het is geen bewoner van een woning, maar iemand die daar vroeg in de ochtend al, op bezoek is, oppas misschien. Nu heb ik niet zoveel zin om 07.00 daar, als ik al haastig ben natuurlijk op weg naar het werk, de hele discussie over aan te gaan. Ik ken mezelf erg goed; dat gaat niet goed aflopen.

dus zat ik te denken om op geheel klassieke wijze een briefje onder de ruitenwisser te drukken om vriendelijk te vragen of ze meer aandacht zou willen besteden aan haar manier van parkeren. Beetje passief; ik geef het toe.

De vraag is; is dit een handige manier om te doen of kan het nog minder subtiel? :P
Op deze manier is het echt slecht voor m'n bloeddruk aangezien ik erg slecht tegen dit soort nonchalance gaat. Of gewoon gebrek aan voertuigbeheersing....
Aan de ene kant erger je je helemaal kapot, maar aan de andere kant neem je ook geen actie. Je zal een keuze voor jezelf moeten maken.

- Spreek gewoon de persoon aan als deze s'ochtends de auto weer fout parkeert. Een normaal gesprek is toch niet zo moeilijk. (Heb je er echt moeite mee?, ga het gesprek met jezelf aan in de spiegel of oefen op iemand anders). Hoe zou iemand jou aan moeten spreken op je gedrag m.b.t parkeren?
Als je geen zin hebt om hiervoor eerder je bed uit te komen, omdat je gehaast bent, dan is het probleem niet groot genoeg voor je ;).

- Een briefje met het vriendelijke verzoek of er rekening gehouden kan worden met ander verkeer c.q. weggebruikers die ook hun auto moeten parkeren.

Blijft het voorkomen, spreek dan de buren aan waar de persoon bij langs gaat. Gewoon vragen dat er rekening mee gehouden kan worden.

- Ik kan mij de irritatie wel voorstellen. Maar als je wilt dat er iets verandert moet je actie ondernemen. Des te langer je wacht, des te groter de irrititatie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Laatst online: 14:11
Winkiller schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:34:
[...]

Dat is niet helemaal waar, ik ken een verhaal dat iemand met de Politie belde vanwege een aso parkeerder, ik hoorde later dat hij gebeld was door de Politie dat er geklaagd was over zijn parkeren acties. De aso parkeerder is overigens een vriend van mij en daarom weet ik dat. :>

Kortom foto maken + leesbaar kenteken en een poging wagen :?
Dan had de klager geluk, in dat geval. Ik heb wel eens de politie gebeld omdat iemand echt strak vóór mijn oprit stond en ze wilden er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:44

André

Analytics dude

Elke keer een foto van maken, en na 5 keer ze alle 5 op een A4 printen met een tekstje er bij of ze ook in het vak kan gaan staan. Dat onder de ruitenwisser doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:42
Wij wonen ook in een wijk waar 1/3 van de mensen over twee vakken heen parkeert. Ik heb mijn buren er wel eens op aangesproken en het antwoord was dat de parkeervakken te klein zijn. Daarna de vraag gekregen of ik de auto niet achteruit wilde inparkeren wegens de uitlaatgassen in hun keukenraam. Mijn antwoord was dan weer dat ik daartoe gedwongen werd, omdat ik anders mijn auto niet netjes (binnen de lijnen) naast die van hun krijg. Nu heb ik zelf een hele kleine auto, dus als er maar een minime ruimte is zet ik mijn auto tussen twee verkeerd geparkeerde auto's binnen de lijntjes voor de signaal functie :p Kinderachtig, maar dat is foutparkeren ook.

Er ook al eens contact over gehad met de gemeentelijk handhaving en de politie (toen die laatste toevallig in de buurt was; ik heb ze er niet speciaal voor gebeld), maar zij gaven aan dat zolang het openbaar parkeren is ze er niks mee kunnen.

Wat betreft de foto die je hier gebruikt. In appartementencomplexen komt het soms bewust voor wanneer mensen twee parkeerplaatsen in hun bezit hebben.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Even samenvatten: blijkbaar zijn er vroeg in de ochtend dusdanig veel parkeerplaatsen vrij dat er gewoon op twee parkeerplekken geparkeerd kan worden? In dat geval zie ik geen enkel probleem, de rest van de dag zullen er meer plaatsen vrij zijn. Of zijn er niet genoet plaatsen, en is de enige mogelijkheid 's ochtends vroeg tussen twee andere scheefstaande auto's in, waardoor het lijkt alsof de A-segmenter fout staat als de rest wegrijdt?

Als je om 7 uur al gehaast in de auto zit, moet je eerder opstaan, relaxt rijden is beter voor je bloeddruk en beter voor de veiligheid.
Ik ken mezelf erg goed; dat gaat niet goed aflopen.
Een cursusje anger management dan maar?
RodeStabilo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:15:
Het is gewoon a-sociaal gedrag, en daar kan ik erg slecht tegen.
Je hebt je roeping als parkeerwachter gemist. Dus misschien kan je die bellen of ze eens komen handhaven?

Dit alles wordt natuurlijk veroorzaakt door de piepkleine supersmalle parkeerplaatsen waar zelfs kleine autootjes de deuren niet open kunnen doen. Misschien heeft de A-segmenter wel twee Maxi-Cosi's bij zich, dan is het erg fijn om wat breder te staan zodat je die wel door de deur naar buiten krijgt. Of misschien is het een zwangere vrouw die nou eenmaal ook wat meer plek nodig heeft om de auto uit te komen.

Wij moeten ook altijd stoelendans doen om te kunnen parkeren, en hoe later ik thuiskom, hoe moeilijker het is. Vanmorgen stond er een XC90 met z'n bestuurdersdeur 20 cm van mijn bestuurdersdeur, dat betekent dat hijzelf er via de passagiersdeur uitgekropen is, en ik er via de passagiersdeur in moest kruipen. Dat doet-ie echt niet voor de lol, dat doet-ie omdat ook hij geen keus heeft als-ie z'n auto ergens kwijt wil.

Doe jezelf een lol, praat met mensen i.p.v. random topics te maken.
tiguan schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:39:
Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Hier zetten ze hun Polo ook weleens neer alsof 't een Bentley is. Erg leuk , dan pas ik er niet meer tussen, aan beide kanten. Briefje is wellicht de eerste goeie stap.
Wij hebben een Seat die z'n stofzuiger altijd dwars zit, wielen maximale uitslag, en waarschijnlijk ook zo wegrijdt. Ik verdenk hem ervan dat-ie ook zo wegrijdt en ondanks een meter ruimte ooit m'n achterdeur heeft geraakt. Maar dat kan ik niet bewijzen dus dan maar blij zijn dat ik geen nieuwe auto heb.

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 26-09-2017 13:22 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
noppus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:03:
[...]

Dan had de klager geluk, in dat geval. Ik heb wel eens de politie gebeld omdat iemand echt strak vóór mijn oprit stond en ze wilden er niets aan doen.
Hier één die op mijn oprit ging staan, omdat er geen plek was in de hele straat ( een grote bruiloft ergens )
Kom ik om 15:30 thuis, staat nog steeds de straat vol, EN die malloot in mijn voortuin :|
Een beetje goochelen, en de fiat500 van Mrs F erachtergezet, zodat die half op de weg/oprit staat, strak tegen zijn achterbumper
Mijn auto kon in de vrijgekomen parkeerplek.

Komen ze om 22u aanbellen, dat ze niet weg kunnen.
Ik heb aangegeven dat mijn vrouw niet thuis was, en dat er geen sleutel voorhanden is.
"morgen om 7u is ze thuis, wel op tijd zijn, want na de nachtdienst slaapt ze tot 15u"
Meneer ging de politie bellen, maar volgens mij kreeg hij niet uitgelegd waarom hij op mijn plek stond, en de noodzaak van een sleepauto op andermans terrein.
na een uurtje de auto alsnog verplaatst, en de volgende dag was hij verdwenen
Hij komt nog regelmatig op bezoek bij de betreffende buren, maar NOOIT meer op mijn plek gestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Als er een tekort aan plekken is en dit dus echt een probleem veroorzaakt: briefje dan. Indien er geen tekort is: niet zo druk om maken, misschien kan deze persoon inderdaad niet zo goed parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Jouw auto er achter zetten, kenteken tegen kenteken, en dan heel hard wegdrukken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:01
FreshMaker schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:19:
[...]

Hier één die op mijn oprit ging staan, omdat er geen plek was in de hele straat ( een grote bruiloft ergens )
Kom ik om 15:30 thuis, staat nog steeds de straat vol, EN die malloot in mijn voortuin :|
Een beetje goochelen, en de fiat500 van Mrs F erachtergezet, zodat die half op de weg/oprit staat, strak tegen zijn achterbumper
Mijn auto kon in de vrijgekomen parkeerplek.

Komen ze om 22u aanbellen, dat ze niet weg kunnen.
Ik heb aangegeven dat mijn vrouw niet thuis was, en dat er geen sleutel voorhanden is.
"morgen om 7u is ze thuis, wel op tijd zijn, want na de nachtdienst slaapt ze tot 15u"
Meneer ging de politie bellen, maar volgens mij kreeg hij niet uitgelegd waarom hij op mijn plek stond, en de noodzaak van een sleepauto op andermans terrein.
na een uurtje de auto alsnog verplaatst, en de volgende dag was hij verdwenen
Hij komt nog regelmatig op bezoek bij de betreffende buren, maar NOOIT meer op mijn plek gestaan ;)
Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Parkeren op iemand anders zijn oprit is echt not-done !

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet je zeker dat het te ruim parkeren 's-ochtends vroeg hier het echte probleem is?

Als je je daar al tijden aan loopt te irriteren, verder niets anders doet dan dat opkroppen en zelfs de moeite neemt om er hier om advies over te gaan vragen dan lijkt mij dat al veel te veel beslag op je leggen dan goed is, zeker voor iets wat je niet direct raakt.

Overigens zelf ook eens zo'n belerend briefje onder de ruitenwisser gehad van een moraalridder die het asociaal vond dat de auto voor de ingang van een gebouw stond (mag inderdaad niet) en niet in een parkeervak. Was letterlijk 5 minuten om iets zwaars uit te laden. Daar hebben we toen even hard om gelachen en het vooral knap gevonden dat iemand dat in die korte periode kon doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
Bedenk mij net dat ik laatst ook tussen 2 scheef geparkeerde pipo's in heb geparkeerd. Moest via de kofferbak mijn auto uit maar het was het waard. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bedenk ook eens waarom er überhaupt lijntjes getekend worden om parkeervakken te markeren en waarom parkeervakken in Nederland zo klein bemeten zijn...

Doordat parkeervakken afgemeten worden denken mensen dat ze daar precies in moeten parkeren terwijl dat juist voor schade zorgt omdat de vakken te krap zijn en vaak ook niet breed genoeg zijn om nog fatsoenlijk een portier te kunnen openen.

Ik zou niet te hard "aso" roepen, maar eerder de gemeente/rijksoverheid aanspreken op het foutief (lees: te krap) inrichten van de openbare weg. Iedereen die wel eens in de VS auto heeft gereden weet hoe het ook anders kan.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik ben wel benieuwd naar de precieze situatie. @TS, kun je geen foto maken wanneer de auto er staat (zonder zichtbaar kenteken), of wanneer de auto er niet staat met een korte uitleg?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:09
Afbeeldingslocatie: https://www.tweez.be/imgv2/pages/1053/63581fout-parkeren2.jpg

Sommige mensen zijn gewoon makkelijk en denken niet verder. Het zal gewoon gemakzucht zijn om snel aan te komen rijden, auto ergens neer te gooien en uit te stappen. Mijn auto staat, dus boeiend of de rest er nog bij kan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tsja, de TS maakt er zich druk om. Die andere persoon wellicht niet omdat die persoon heeft gezien dat er overdag voldoende ruimte is ?
Als dat idd zo is, dan is het een non-issue en meer een OCD dingetje van de TS... (moet per se volgens de regels) (geen aanval).

Is het al die heisa en energie waard ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk toch dat je het maar moet negeren. Het is niet jouw prive parkeerplek en dus heb je er ook niks over te zeggen. Stoor me zelf ook enorm aan zulk soort dingen. Bijv. mensen met 2 auto's die hun tweede auto wekenlang onaangeroerd voor mijn huis 'stallen' of mensen die met zoveel ruimte parkeren dat er parkeerplekken niet benut kunnen worden. Denk dat een briefje onder de ruitenwisser, maar ook rechtstreeks er iets van zeggen heel wisselend kan worden opgevangen met mogelijke conflicten van dien. Misschien hebben die andere mensen ook wel eens last van jou (huilende baby, container te vroeg bij de weg zetten, matig onderhouden tuin...) en wordt het een bron van modder gooien heen en weer....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 15:08

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik ga dan toch voor deze variant
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/96/82/49/9682495cf635d0a3e61f201e5ee530a2.png

En in een serieuze noot, probeer toch eens aan te spreken. Zoals je aangeeft ze hebben het misschien niet eens door. Mocht je dan jezelf niet vertrouwen laat het door iemand doen die wel kalm kan blijven ;)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Laatst online: 07-01 20:49
Zet de auto zelf eens een aantal keren neer precies op die plek, kijken of hij/zij/het jou hierop aanspreekt. Mooie opening voor een gesprek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:29
Parekeren is altijd een gedoe. Ik heb hier mensen in de buurt die vinden dat een bepaalde parkeerplek van hun is. Kom je zelf een keer thuis wanneer er verder geen plek is en je zet 'm op die plek, dan gaat hij structureel "pesten". Dus, zet hij z'n auto voor onze oprit (en nee, daar kan mijn ook niet ivm ruimte niet staan). En ook structureel de volgende dag of je spiegel ingeklapt of je ruitenwissers omhoog. Doe er verder niets mee maar blijf me verbazen dat volwassen mensen zo kinderachtig kunnen zijn. Oh ja, als hij of z'n vrouw weg gaat van dat plekje, dan gaat de ander mee naar buiten om snel de andere auto daar neer te zetten hahaha, zo triest.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik snap de TS volledig. Het punt is dat als één iemand het doet, er altijd meer gaan volgen. Voor je het weet staat de straat vol met mensen die 1,5 vak claimen en ontstaat er ineens wel een parkeerprobleem.
Daarnaast zal de betreffende persoon dit waarschijnlijk altijd doen, je manier van parkeren is een gewoonte. Dus ook op plaatsen waar wel parkeerlast is. Zolang die persoon er niet op aangesproken wordt dat dit dus hinderlijk is, zal ze het blijven doen.

Hier in de wijk zie je het af en toe ook gebeuren, iemand parkeert erg ruim met een kleine auto (om de één of andere reden zijn het altijd kleinere auto's trouwens) en ik kan met een grote auto het lege vak ervoor of erachter niet meer gebruiken.

Je ergeren aan foutparkeren is in mijn ogen ook echt niet een OCD-dingetje, maar een ergernis aan asociaal gedrag in het algemeen. Gedrag waarvan we met z'n allen ooit hebben besloten dat dat niet zo hoort. Bovendien, het is nota bene een examenpunt voor het rijbewijs. Kan je niet parkeren binnen een vak, dan kan je zakken voor je rijbewijs en telt daarmee in feite net zo zwaar als kijkgedrag, richting aangeven, de plaats op de weg, etc.

@VFRRijder
Bij mijn oude woning had ik ook zo'n droeftoeter, helaas. Dat soort personen zijn ook niet voor rede vatbaar...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:28

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

* Falcon zal vanavond nog even extra genieten van zijn eigen oprit :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Rob Krauts schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:09:
Zet de auto zelf eens een aantal keren neer precies op die plek, kijken of hij/zij/het jou hierop aanspreekt. Mooie opening voor een gesprek toch?
Ik ben er heilig van overtuigd dat 'dat soort' mensen dat absoluut niet ziet of opvalt. Het interesseert ze gewoon niet.
Falcon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:43:
* Falcon zal vanavond nog even extra genieten van zijn eigen oprit :P
Totdat iemand jouw oprit blokkeert. Ik zie het topic wel tegemoet }) :P

[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 26-09-2017 15:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

RodeStabilo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:54:
[...]

Totdat iemand jouw oprit blokkeert. Ik zie het topic wel tegemoet }) :P
4 van deze dingen in huis hebben, gelijk dé oplossing voor jou in mijn optiek ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cjautosheywood.co.uk/P3070265.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RemcoDelft
Falcon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:02:
[...]

4 van deze dingen in huis hebben, gelijk dé oplossing voor jou in mijn optiek ;)

[afbeelding]
Dat doet me hier aan denken:
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/parking.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In Belgie hebben wat studenten daar een mooie oplossing voor bedacht:

Afbeeldingslocatie: http://static0.hln.be/static/photo/2015/16/4/3/20150212222641/media_xll_7482843.jpg

(voor de duidelijkheid, die rode auto is dus van de foutparkerende verkeershufter in kwestie)

>:)

Ach, wij hebben hier ook wat lui die hun auto rustig dubbel parkeren. Ik heb ze er een hele tijd geleden wel eens op aangesproken (het gaat hier om 2 verschillende hufters).

De 1e keer was het antwoord "ja, dit scheelt mij lopen, anders moet ik verder lopen naar de voordeur". True, het is dan zeker 10-20 meter (afhankelijk van waar je staat) verder lopen, en daar wordt je echt dood- en doodmoe van. Dat er vervolgens niemand meer langs kan, "was niet zijn probleem"....

De 2e keer was het nog simpeler: ik moest mijn bek houden, en me niet met zijn zaak bemoeien. Hij had een appartement en daarvoor betaald, en vond dat hij daarmee ook recht had om te parkeren waar hij wilde. Ook al is het hier allemaal openbaar parkeren zonder prive-plaatsen.

Sindsdien spreek ik niemand meer aan, maar doe ik direct melding bij de gemeente, net zolang tot er actie ondernomen wordt (lees: zware boetes uitdelen, of de autos wegslepen). Ik weet van 4 andere bewoners dat ze hetzelfde doen, mogelijk zijn er nog meer (weet ik niet).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
wildhagen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:29:
In Belgie hebben wat studenten daar een mooie oplossing voor bedacht:

[afbeelding]

(voor de duidelijkheid, die rode auto is dus van de foutparkerende verkeershufter in kwestie)

>:)

Ach, wij hebben hier ook wat lui die hun auto rustig dubbel parkeren. Ik heb ze er een hele tijd geleden wel eens op aangesproken (het gaat hier om 2 verschillende hufters).

De 1e keer was het antwoord "ja, dit scheelt mij lopen, anders moet ik verder lopen naar de voordeur". True, het is dan zeker 10-20 meter (afhankelijk van waar je staat) verder lopen, en daar wordt je echt dood- en doodmoe van. Dat er vervolgens niemand meer langs kan, "was niet zijn probleem"....

De 2e keer was het nog simpeler: ik moest mijn bek houden, en me niet met zijn zaak bemoeien. Hij had een appartement en daarvoor betaald, en vond dat hij daarmee ook recht had om te parkeren waar hij wilde. Ook al is het hier allemaal openbaar parkeren zonder prive-plaatsen.

Sindsdien spreek ik niemand meer aan, maar doe ik direct melding bij de gemeente, net zolang tot er actie ondernomen wordt (lees: zware boetes uitdelen, of de autos wegslepen). Ik weet van 4 andere bewoners dat ze hetzelfde doen, mogelijk zijn er nog meer (weet ik niet).
Ik had bij mij in de straat ook een mevrouw die structureel elke dag haar auto dubbel parkeerde (het gaat hier om een Aygo!)

Na 2 keer vriendelijk gevraagd te hebben of ze ook normaal kon parkeren kreeg ik alleen een snauw terug.

Op een gegeven moment heb ik ook mijn 2 autos maar eens heel dicht langs haar auto geparkeerd.
Ze kwam kwaad aan de deur waar ik het lef vandaan haalde om zo te parkeren, ik zag het probleem niet zo want mijn 2 autos en haar auto in het midden paste precies in de 2 vakken.
Ik vertelde de vrouw dat ik later op de dag nog weg moest dus dat ze tot die tijd maar pech heeft.

Daarna is het nooit meer gebeurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Falcon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:02:
[...]

[afbeelding]
of dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

deepbass909 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:27:
Ik snap de TS volledig. Het punt is dat als één iemand het doet, er altijd meer gaan volgen. Voor je het weet staat de straat vol met mensen die 1,5 vak claimen en ontstaat er ineens wel een parkeerprobleem.
Daarnaast zal de betreffende persoon dit waarschijnlijk altijd doen, je manier van parkeren is een gewoonte. Dus ook op plaatsen waar wel parkeerlast is. Zolang die persoon er niet op aangesproken wordt dat dit dus hinderlijk is, zal ze het blijven doen.

Hier in de wijk zie je het af en toe ook gebeuren, iemand parkeert erg ruim met een kleine auto (om de één of andere reden zijn het altijd kleinere auto's trouwens) en ik kan met een grote auto het lege vak ervoor of erachter niet meer gebruiken.

Je ergeren aan foutparkeren is in mijn ogen ook echt niet een OCD-dingetje, maar een ergernis aan asociaal gedrag in het algemeen. Gedrag waarvan we met z'n allen ooit hebben besloten dat dat niet zo hoort. Bovendien, het is nota bene een examenpunt voor het rijbewijs. Kan je niet parkeren binnen een vak, dan kan je zakken voor je rijbewijs en telt daarmee in feite net zo zwaar als kijkgedrag, richting aangeven, de plaats op de weg, etc.

@VFRRijder
Bij mijn oude woning had ik ook zo'n droeftoeter, helaas. Dat soort personen zijn ook niet voor rede vatbaar...
Prima dat TS zich eraan ergert, daar vallen de meeste mensen nog niet eens over denk ik. 't is meer dat TS ook daadwerkelijk er iets aan wilt gaan doen. Is het al die energie waard... Ben er niet van overtuigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:23:
[...]
Prima dat TS zich eraan ergert, daar vallen de meeste mensen nog niet eens over denk ik. 't is meer dat TS ook daadwerkelijk er iets aan wilt gaan doen. Is het al die energie waard... Ben er niet van overtuigd.
1 ding is zeker: als je er niks tegen doet, weet je zeker dat het van kwaad tot erger wordt.

Als de verkeershufters zien dat ze met hun asociale gedrag wegkomen, gaan ze het straks als verworven recht zien. En als één hufter laat zien dat het straffeloos kan, loop je het risico dat er andere verkeershufters opstaan die redeneren "als hij het mag, mag ik het ook!" en is de puinhoop helemaal niet meer te overzien.

Ze moeten dit soort types gewoon een wielklem geven, en een zware boete van minimaal 3 cijfers. Denk dat het voor de verkeershufters dan opeens in één klap minder aantrekkelijk wordt om zich zo te blijven misdragen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 788859

Ik raad je aan om het boek " Life-Changing Magic of Not Giving a F**K" te lezen, niet alleen TS maar ook andere mensen hier die gepost hebben kunnen dit verdomd goed gebruiken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HMR90
Anoniem: 788859 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:46:
Ik raad je aan om het boek " Life-Changing Magic of Not Giving a F**K" te lezen, niet alleen TS maar ook andere mensen hier die gepost hebben kunnen dit verdomd goed gebruiken.
Staat er toevallig ook niet in dat boek dat je je geen f**k van de reacties van andere mensen moet aan trekken? Met andere woorden gewoon de waarheid zeggen dat foutparkeerders associaal zijn en ze moeten leren parkeren. Daar ben ik het namelijk wel mee eens. Daarnaast hoeft je ergens aan ergeren niet te betekenen dat het je leven beheerst, dan moet je er natuurlijk wel wat aan doen.

Als het gaat om geen f**k geven en iedereen zijn gang laten gaan dan vrees ik dat het een enorme rotzooi word dat kan je vervolgens weer geen f**k schelen maar het lijkt me niet dat we dat willen met zijn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
HMR90 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:54:
[...]

Staat er toevallig ook niet in dat boek dat je je geen f**k van de reacties van andere mensen moet aan trekken? Met andere woorden gewoon de waarheid zeggen dat foutparkeerders associaal zijn en ze moeten leren parkeren. Daar ben ik het namelijk wel mee eens. Daarnaast hoeft je ergens aan ergeren niet te betekenen dat het je leven beheerst, dan moet je er natuurlijk wel wat aan doen.

Als het gaat om geen f**k geven en iedereen zijn gang laten gaan dan vrees ik dat het een enorme rotzooi word dat kan je vervolgens weer geen f**k schelen maar het lijkt me niet dat we dat willen met zijn allen.
Mwah sorry... Ik heb ook wel eens dubbel geparkeerd. Omdat je ooit maxi-cosy's in de auto moet zetten, of kinderen in kinderzitjes. En omdat de deur dan wijd open moet. En omdat als ik naast jou geparkeerd sta, jij het ook niet prettig vindt dat jij een deuk of krassen van mijn deur in je auto hebt staan.

@TS zit zich hier nu ongelofelijk druk te maken dat er fout geparkeerd wordt. Misschien komt oma wel om 7 uur, geeft de kinderen een boterham, zwaait de ouders uit, en gaat met de kinderen naar haar huis... Of volgt @TS de situatie de hele dag ??

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

Afbeeldingslocatie: https://digitalsynopsis.com/wp-content/uploads/2015/06/funny-windshield-notes-bad-driver-parking.jpg

Hier staat er ook vaak eentje, op het stuk stoep voor de oprit van zn moeder geparkeerd, terwijl de rest van de straat gewoon leeg is (en die oprit ook btw)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 19:55
Kan me er erg aan irriteren, maar laat het meestal ook wel snel los. Vroeger, toen ik nog in een botsauto van 1000 euro rond reed parkeerde ik de auto nog wel eens redelijk strak in het aangrenzende vak, om instappen te bemoeilijken. Tegenwoordig kijk ik wel uit i.v.m. een iets hogere waarde van m'n auto.

En, kleine nuance: Misschien staan mensen wel zo achterlijk geparkeerd doordat iemand anders beroerd stond, en zij er naast zijn gaan staan :)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dus jij wil graag dit?
Afbeeldingslocatie: https://thedailynewnation.com/library/1435424862_1.jpg

Dit is ongeveer de uitkomst als iedereen handelt volgens het principe "I don't give a fuck..."

Je kan het altijd bagatelliseren, afdoen met "in deze situatie maakt het niet uit", etc, maar dan weet je één ding zeker, het gaat in ieder geval niet beter worden. Er zijn andere onderwerpen waar het nuttelozer van is je druk over te maken (denk aan de prestaties van je favoriete voetbalclub), omdat het je leven niet beïnvloed en je geïnvesteerde energie toch geen donder gaat uitmaken. Maar kleine zaken als foutparkeren hebben dat wel, dus als je ergens je energie in wilt steken, doet het dan ten minste in dit soort zaken.

* deepbass909 hekelt mensen die zich druk maken over zaken waar ze juist geen invloed op hebben, en lokale problematiek wegwuiven als gezeur om niets.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMR90
Oekiejoekie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:03:
[...]

Mwah sorry... Ik heb ook wel eens dubbel geparkeerd. Omdat je ooit maxi-cosy's in de auto moet zetten, of kinderen in kinderzitjes. En omdat de deur dan wijd open moet. En omdat als ik naast jou geparkeerd sta, jij het ook niet prettig vindt dat jij een deuk of krassen van mijn deur in je auto hebt staan.

@TS zit zich hier nu ongelofelijk druk te maken dat er fout geparkeerd wordt. Misschien komt oma wel om 7 uur, geeft de kinderen een boterham, zwaait de ouders uit, en gaat met de kinderen naar haar huis... Of volgt @TS de situatie de hele dag ??
Als iemand in of uit staat te laden is het ook geen probleem, kan je alsnog als je dat gedaan hebt de auto netjes in het vak zetten. Mocht je terug komen en er is geen ruimte, dan rij je eerst de auto uit het vak en laad je dan in. Het word een probleem als je je auto onbeheerd fout laat staan, als iedereen dat doet heb je dus de helft minder parkeerplaatsen.

@Unigo : Dan moeten er twee fout staan anders kan ie alsnog of in de linker of in de rechter tussen te lijntjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dat boek 'Life-Changing Magic of Not Giving a F**K' is juist wat de mensen hebben gelezen die zo idioot parkeren. Hoe is dat hier een advies?

Het verbaast mij dagelijks hoe dat bij ons in de wijk gaat, waar ruimte zat is. Mensen zijn te lui zijn om aan de andere kant van de weg te parkeren, waar de parkeerplekken zijn. Daardoor staan de auto's op straat, met verkeershinder tot gevolg. En dan ook lekker doorparkeren tot om de hoek van een T-splitsing. Zelfs op een dubbele splitsing staan gewoon auto's, want je zou toch eens 10 meter extra moeten lopen naar je voordeur zeg.

Dus als je weet wie het doet, ga eens het gesprek aan over wat je constateert. Niet gelijk gaan beginnen over dat ze belabberd parkeren. Dan heb je gelijk verdediging en komt je boodschap niet over.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-05 11:10
Ex Nunc schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:32:
Dat boek 'Life-Changing Magic of Not Giving a F**K' is juist wat de mensen hebben gelezen die zo idioot parkeren. Hoe is dat hier een advies?
Het is maar net hoe je ernaar kijkt.

1. Interesseert je geen **** wat anderen denken dus neem je maar 2 plekken in beslag. Want ja, netjes parkeren kost tijd of meer moeite.
V.S.
2. Geen ene **** geven over hoe die persoon heeft geparkeerd.

Maar goed, het is over het algemeen nergens voor nodig om meer dan 1 plek (of eigenlijk 80% van de plek) te gebruiken om je auto neer te zetten. Hier in de wijk past een Dodge Ram prima in een parkeervak, maar een Ford Ka staat geregeld in een evengroot vak half in een ander vak...of half op de stoep als het het laatste plekje is. Het heeft werkelijk niets te maken met de "kleine vakjes" of afkaderingen (eerder over gelezen), gewoon een gemakzucht of een gebrek aan...sjah...vaardigheid?

Irritant is het zeker, ook als het op zich niet "stoort" op dat moment ivm beschikbaarheid. Juist dan kun je toch even 1x steken om je auto goed te zetten? Soms helpt aanspreken, maar sommige vinden het wel prima en blijven meedoen aan de wedstrijd aso-parkeren. Dusja, in dat opzicht kun je het op een gegeven moment maar beter negeren vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 97348

staat die auto verkeerd, even goed aanloopje nemen en er past makkelijk een auto bij. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/nintchdbpict000293578287.jpg?strip=all&w=960

of je koopt een 2e hands heftruck, en verplaatst die auto op een subtiel manier?
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/11/25/237B709700000578-2848295-image-36_1416894205095.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:49
Het hoeft toch niet zo vijandelijk? Daar heb je niets aan als het iemand is die regelmatig parkeert. Daar krijg je alleen maar trammelant van.
Beste parkeerder,

Ik wil u vriendelijk doch dringend verzoeken om uw voertuig netter in de parkeervakken te plaatsen als u van deze parkeergelegenheid gebruik maakt.

Medeparkeerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:11

Croga

The Unreasonable Man

RodeStabilo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:15:
Verder is het gewoon normaal gedrag om je gewoon netjes aan de (fatsoens)regels te houden?
Het is ook gewoon netjes en volgens de fatsoensregels om niet passief-agressief een briefje ergens onder een voorruit te steken maar mensen gewoon normaal aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:00
Hmm ik heb ooit in Belgie weliswaar een boete gekregen omdat mijn neus 20cm over het vak uitstak. (Was wel het laatste vak). De aso die mij daartoe dwong was weg toen ik terug kwam. Misschien is dat in NL anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

redfox314 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:47:
Hmm ik heb ooit in Belgie weliswaar een boete gekregen omdat mijn neus 20cm over het vak uitstak. (Was wel het laatste vak). De aso die mij daartoe dwong was weg toen ik terug kwam. Misschien is dat in NL anders.
Haha. Hier ook.... auto rechts van me stond buiten zijn vak een beetje. Daarom moest ik op de meest linkse parking ook beetje buiten mijn vak staan. Boem. Boete voor het hinderen van voetpad. Stond er mss 20 cm naast. Tijdstip van vastelling. Zatderdag om 3.30 snachts. Overijverige agenten daar. :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Goed de de TS er iets van wil zeggen. Het is simpelweg erg asociaal gedrag en een beetje sociale controle misstaat niet in onze steeds individualistischer samenleving. Met gewoon aanspreken of een vriendelijk briefje is dan ook helemaal niets mis. Zouden meer mensen moeten doen als ze iemand wat asociaals zien doen.
Daarbij is er nog wel een verschil tussen je ergens heel druk over maken of gewoon asociaal graag willen corrigeren.

Het excuus dat niemand er last van heeft is en nonargument, je zou dat zelfs eerder van tokkies verwachten. Het typerende van asociaal gedrag is juist dat je geen rekening houdt met anderen en zelf wel denkt te kunnen bepalen waar mensen laat van hebben of niet.

En ja, parkeerplaatsen zijn wel eens krap, maar als je gewoon kunt parkeren komt het echt maar heel zelden voor dat het niet past met een normale auto. Als dat excuus het eerste is waar je aan denkt dan zegt dat vast iets over je parkeerttalent. :P
Zelf ook wel eens gehad dat een plek te krap was om normaal in te staan én de maxi cosi eruit te kunnen krijgen. Dan rijd ook dus door op zoek naar een andere plek waar dat wel kan. Liever dat dan anderen opzadelen met mijn probleem. Gelukkig ben ik zo opgevoed en zal dat ook proberen door te geven. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

-MVR- schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:32:
[...]

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Parkeren op iemand anders zijn oprit is echt not-done !
Ik had een sleepdienst laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@RodeStabilo
Aangezien er 3 pagina's aan advies is gekomen neem ik aan dat je morgen vroeg de betreffende persoon op gaat wachten en gewoon normaal gaat vragen of ze rekening kan houden met andere weggebruikers, of een briefje op de voorruit gaat doen, of het even bij de buren gaat vermelden.

Ik zou zeggen, als je dit morgen niet doet, laat het dan gewoon los. Morgenavond een update in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

-MVR- schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:32:
[...]

Nee ben ik met je eens maar wel zo parkeren dat je zelf er niet mee uit kunt. :-(
Ik heb er foto's van en heb ze ook aangesproken, soms helpt het maar bij tokkies maar even. >:)
Bestuurders van busjes hebben ook schijt aan alles, Polen heb zelfs schijt aan invalide Parkeerplaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat mankeert die parkeerplaatsen dan? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Dan heb jij duidelijk niet het boek gelezen.... het gaat er in het boek juist om om heel bewust met je 'f*cks' om te gaan en je niet overal druk om te maken, want dat kan je niet. Als dit belangrijk is voor TS moet je dat lekker zo laten zijn, hij heeft namelijk wel degelijk een punt. Daarnaast is de titel misleidend want het de 'f*cks' zijn meer een synoniem voor de hoeveelheid energie in positieve en negatieve zin wat je aan dingen moet geven en niet zo zeer met 'je niet druk maken'. Dus je kan wel heel pedant met dat boekje gaan wapperen, maar je hebt hem duidelijk niet gelezen of begrepen. Daarnaast ben jij degene die zich nu druk maakt om iemand die zich druk maakt.... pot en ketel.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Hyp Hyper
HMR90 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:26:
[...]

Heb jij er hinder van als iemand die je niet kent word vermoord? Waarschijnlijk niet dus zullen we dat ook toestaan? Dit is zo non-argument, we hebben nou eenmaal afgesproken/de fatsoenregels zijn dat je in een parkeervak parkeerd. Mocht je dit niet kunnen dan vind ik het jammer dat je je rijbewijs gekregen hebt.
Ik zou me om het eerste wat drukker maken dan om het tweede. Je trekt het wat in het absurde zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 788859

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:30:
[...]

Dan heb jij duidelijk niet het boek gelezen.... het gaat er in het boek juist om om heel bewust met je 'f*cks' om te gaan en je niet overal druk om te maken, want dat kan je niet. Als dit belangrijk is voor TS moet je dat lekker zo laten zijn, hij heeft namelijk wel degelijk een punt. Daarnaast is de titel misleidend want het de 'f*cks' zijn meer een synoniem voor de hoeveelheid energie in positieve en negatieve zin wat je aan dingen moet geven en niet zo zeer met 'je niet druk maken'. Dus je kan wel heel pedant met dat boekje gaan wapperen, maar je hebt hem duidelijk niet gelezen of begrepen. Daarnaast ben jij degene die zich nu druk maakt om iemand die zich druk maakt.... pot en ketel.
Ik maak me hier helemaal niet druk om, ik ga voor mijn plezier naar tweakers om random dingen te lezen, toevallig stuit ik op dit topic en besluit ik het eens te gaan lezen. Als ik zie hoeveel mensen hier zo triggered reageren over zoiets dan denk ik ja, steek je tijd en energie ergens anders in of ga naar de persoon toe en vertel wat je dwars zit. Maar ga nou niet lopen te janken en te vragen wat je moet doen met je leven op een forum. Tegenwoordig zie je zoveel topics hier op tweakers over zooi wat gewoon opgelost kan worden door logisch na te denken, maar dat is helaas te veel gevraagd voor sommige mensen omdat ze bang zijn wat andere mensen van hun denken (in dit geval de overburen).

TS zegt zelf:
Het is geen bewoner van een woning, maar iemand die daar vroeg in de ochtend al, op bezoek is, oppas misschien.
Dan waarom zet je dit gevalletje van irritatie of je " give a fuck about list" in plaats van er heen te gaan en gewoon eerlijk maar netjes te vertellen dat je dit niet geweldig vindt dat hier iemand scheef parkeert.

Om terug te komen over de fucks die ik hierover geef, dit zijn de laatste fucks die ik nog hier aan uitbesteed en zal er ook verder niks meer doen sinds dit de no fucks lijstje in gaat.

Heb een fijne dag.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Dude, misschien moet je niet zo veel f*cks geven over wat iemand op een forum zet. Waarom boeit het je zo wat andere mensen op fora zetten? 8)7

Je bent er niet eens inhoudelijk op ingegaan op de oorspronkelijke vraag. Het enige wat je hebt gedaan is 2 posts besteden over het feit dat iemand iets post.... en je hebt je er enorm over opgewonden terwijl je advies was om je niet zo op te winden... :>

Doei doei! :+

[ Voor 61% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-09-2017 11:29 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Anoniem: 975959

Je mag het nog eens proberen, met normale bewoordingen

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 27-09-2017 18:41 ]

• NLMaca
Nou TS, ik had een update verwacht na gisteren. Heb je haar nog aangesproken vanmorgen of een briefje op de ruit geplakt?

Of was ze vrij vandaag?

• RodeStabilo
  • Niet online
De update is dat er geen update is. Ik heb zeker naar aanleiding van dit topic het proberen te laten bezinken en diverse gebruikers maken goede punten, al herken ik mezelf niet overal in :+

Vanmorgen trof ik deze auto weer aan over twee vakken, maar ik had een trein te halen en heb toen verder geen actie ondernomen, maar ik merkte wel dat het me weer erg irriteerde. Ik denk ook dat dit gewoon pure gemakzucht is gezien hoe de auto nog met scheefstaande wielen staat geparkeerd; ze is ingedraaid en uitgestapt.

En ja, er zijn voldoende parkeerplekken en ja, de plekken zijn breed genoeg (nieuwbouwwijk) in de straat maar dat is geen reden om dit gedrag te vertonen of goed te keuren.

Maar ik voel er nog niet veel voor om mensen om 07.00 op hun gedrag aan te spreken en als ik thuis kom is de auto al weg. Verder is het mijn gevoel dat mensen niet graag op hun gedrag worden aangesproken en dat al snel zal leiden tot een gevoel van aanval op hun acties.

Dan zijn er de volgende opties;

1. Het laten gaan. Al vraag ik me af wat er gaat gebeuren als mijn auto wel net in het vak staat waar ze wil parkeren; kan ze het dan ineens wel?
2. Dochter aanspreken of ze het bericht kan overbrengen.
3. Het bekende briefje deponeren
4. Contacten leggen met wijkagent met eventueel foto's en vragen om handhaving van de AVP al gaat dat me op dit moment wel te ver.

Liefst kies ik voor optie 1....... maar dat is ook gelijk de lastigste.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 28-09-2017 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Wat je ook doet. Vooral niet dat boekje lezen, want daar word je blijkbaar pedant van. :+

• Farabi
  • Niet online
Jij mag ook een nieuwe poging doen en dan nu wél inhoudelijk.

[ Voor 73% gewijzigd door deepbass909 op 28-09-2017 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 29-05 20:39
Wel klagen en er vervolgens niks tegen doen..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

RodeStabilo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:20:
Maar ik voel er nog niet veel voor om mensen om 07.00 op hun gedrag aan te spreken en als ik thuis kom is de auto al weg.
Is het niet zo dat ze ruim parkeert om de kinderen makkelijker in te laten stappen en vervolgens weer weg te gaan ? Bij veel kinder dagverblijven zie je ook vaak dat daar meer rekening mee gehouden wordt en dat er daarom minder naar de belijning wordt gekeken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je zou natuurlijk even 4 van die rollers kunnen huren, de auto even paar straten verder op neerzetten en een heldendaad kunnen doen door hem weer terug te vinden. Dan heb je +1 credit en kan je daar nog even aangeven dat je wel verwacht dat zij/hij hem nu wél netjes in het vak parkeert.. of ga ik nu te ver?

* Falcon zou het doen :P

maar TS zou natuurlijk ook op iets anders kunnen richten... Dat bijv. het onkruid nog niet tussen de tegels is weggehaald door de gemeente.. of wordt het dan te zwaar op de ochtend?

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 28-09-2017 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@RodeStabilo
Nu moet je even gaan doorpakken. Of je zegt op je werk dat je een uurtje later komt een gaat zitten posten op een krukje, dan zie je meteen of ze een 'geldig excuus' heeft of gewoon asociaal is.
Of je schrijft vast het briefje een stopt het er bij de eerstvolgende mogelijkheid onder. Of je leert naar de andere kant op kijken.
Anders begint dit aardig op zelfkastijding te lijken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben het grotendeels eens met de ts en zoo toch eens vriendelijk informeren bij de buren wat het achterliggende verhaal is.

Waar ik me zelf aan erger zijn auto's die midden in een Bocht worden geparkeerd.
Hiermee bereikt men dat anderen de bocht doorrijden op de verkeerde weghelft.

Lijkt me persoonlijk onwenselijk maar ik zie het op plaatsen structureel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Falcon schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:54:
Dat bijv. het onkruid nog niet tussen de tegels is weggehaald door de gemeente.. of wordt het dan te zwaar op de ochtend?
Daar zeg je zo iets ...
Bij mij tegenover zijn 5 parkeerplaatsen, dat zijn kinderkopjes.
3 maanden geleden had ik nachtdienst, en kwam de plantsoenendienst langs met zo'n veegwagen.
Het middelste vak netjes overgeslagen omdat mijn auto daarop stond.
Ik heb me stiekem toch wel elke dag geërgerd aan dat uitzicht ( had ik een topic moeten starten ? )

Tijdens het thuiswerken gisteren, zag ik het busje stoppen, en de goede man begon weer met zijn karretje te schuren.
Stond natuurlijk mijn auto weer op dezelfde plek ;)
Snel naar beneden, en naar buiten natuurlijk ( die mannen doen een héle dag over 2x2m2 plantsoen, maar deze was wel een stukje vlotter ;)
Ik zeg hem mijn auto te verplaatsen, en rij die mijn oprit weer op.
Met zijn duim omhoog, heeft hij nu wel alle 5 de plekken schoongemaakt, niet dat mijn uitzicht verbeterd is ... maar het idee van gelijk onderhoud is prima voor mijn OCD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat moment dat een schilder met zijn witte busje op de linkerbaan blijft plakken en je hem even op zijn 06 belt (staat niet voor niks op de bus) of hij even netjes aan de kant zou willen gaan :+

Standaard een contact telefoonnummer bij kentekens lijkt mij soms ideaal :)

• Palomar
  • Niet online
Dus je ziet die auto verkeerd geparkeerd staan als je 's ochtends naar je werk gaat en als je thuis komt is ie weer weg. Ik vraag me dan wel af wat je concrete overlast is?

Als je je eigen auto nou niet meer kwijt kon vanwege dit parkeergedrag dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar nu klinkt het wel een beetje als zeuren om het zeuren..

• Farabi
  • Niet online
Ik kan mij meer ergeren aan users die niet inhoudelijk reageren en alleen maar blijven trollen. Kappen daarmee!

[ Voor 63% gewijzigd door deepbass909 op 28-09-2017 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
RodeStabilo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:20:
Vanmorgen trof ik deze auto weer aan over twee vakken, maar ik had een trein te halen en heb toen verder geen actie ondernomen, maar ik merkte wel dat het me weer erg irriteerde.
Krop het niet op, koop stoepkrijt:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/70/6d/2b/706d2b261c5cb5f523a6d98f679ff5aa--sidewalk-chalk-sidewalks.jpg

Dit plaatje deed me ergens anders aan denken: een paar boterhammen er op leggen, vogels doen de rest:
Afbeeldingslocatie: http://donthatethegeek.com/wp-content/uploads/2015/03/funny-car-mess-dirty-traffic-cone.jpg

Ook een oplossing, als je genoeg bussen hebt:
Afbeeldingslocatie: https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2016/10/passive-aggressive-car-parking-notes-33-581078e1f40cf__605.jpg

Of gewoon zo:
Afbeeldingslocatie: https://wanna-joke.com/wp-content/uploads/2013/12/funny-picture-asshole-parking-solved.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik voel erg met de TS mee, en herken me er volledig in.

De dochter van mijn buren heeft sinds een paar maanden een vriendje die steevast zijn Aygo op het grasveldje voor onze voordeur parkeert, zelfs als er vakken vrij zijn.

Heb hem een keer aangesproken toen hij uitstapte, en zijn verklaring was dat hij hem er in sommige vakken niet in krijgt. Daar had ik even geen weerwoord op.
Hij doet het ook als alle vakken bezet zijn, terwijl je hem ook gewoon langs het veldje kan zetten in plaats van er op, of een straat 2 minuten lopen terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dS8F5Xu9NzQrifEayFnQuRMf/full.png
We wonen aan een doodlopend hof. Rode circel mijn voordeur. Groen is gras met blauw zijn auto.

Ik irriteer me daar kapot aan. Ook omdat zijn koplampen mijn halve woonkamer verlichten bij het aan- en wegrijden. Maar vooral omdat het er gewoon asociaal uitziet, en ik wil dat mijn wijk er verzorgt uitziet. Hij is gewoon te lam om een paar minuten te lopen vanaf een paar straten verder, waar altijd plek is (en waar je doorheen rijdt om hier te komen).

Mijn vrouw vind dat ik me niet moet aanstellen.

//edit
Sinds ik dit heb gepost heb ik zijn auto nog 2x gezien, beide keren langs het veldje in plaats van er op. Toeval, of... :w

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 04-10-2017 13:35 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als hij een Aygo al niet in een parkeervak krijgt hoeft je buurman zich geen zorgen te maken denk ik. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, als je een simpele Aygo al niet in een parkeervak kan krijgen, heb je je rijbewijs zeker bij de Aldi gekregen toen je een pakje boter kocht. Of hij heeft simpelweg helemaal geen rijbewijs.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reageer inhoudelijk of reageer niet. Vanaf nu geldt een zero tolerance. Persoonlijke aanvallen op de TS of andere gebruikers worden niet getolereerd.